Brexit is een feit

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Reeds een tijdje geleden dat dit onderwerp nog actua was,maar nu komt het terug.Problemen in N-Ierland,met de EU grens die eigenlijk in zee ligt UK wil die regls veranderen,zonder de EU te betrekken

S waarschuwt Britse regering: "Morrelen aan de Ierse grens betekent geen vrijhandelsakkoord met ons"
De voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi heeft een ernstige waarschuwing gestuurd naar de Britse regering in Londen. De Verenigde Staten vinden het zorgwekkend dat Londen de intentie heeft om op eigen houtje een deel van het Brexitakkoord te schrappen. Dat zogenoemde Protocol legt de afspraken vast over de zeegrens tussen Groot-Brittannië en Noord-Ierland.

Veerle De Vos
vr 20 mei 18:18




Het zijn krachtige termen waarin Nancy Pelosi de Britten de levieten leest. "Het is bijzonder zorgwekkend dat het Verenigd Koninkrijk unilateraal het Protocol verwerpt dat een waarborg is voor de stabiliteit en de vooruitgang die er is geboekt sinds het Goedevrijdagakkoord." Pelosi verwijst daarmee naar het artikel uit dat akkoord uit 1998 dat zegt dat er nooit meer een fysieke grens mag liggen op het Ierse eiland.

Door die verplichting en omdat het Verenigd Koninkrijk met de Brexit ook uit de Europese douane-unie en de interne markt is gestapt, ligt er nu noodgedwongen een EU-buitengrens in de Ierse Zee. Daardoor gelden er in Noord-Ierland nog altijd Europese regels en zijn er controles nodig op Britse producten die aankomen in de Noord-Ierse havens.


BREXIT
Londen gaat morrelen aan Brexitakkoord over de Ierse grens, EU dreigt met tegenmaatregelen
di 17 mei 15:32
"Zoals ik al eerder heb gezegd tegen de premier, de minister van Buitenlandse Zaken en de Britse parlementsleden, als het Verenigd Koninkrijk ervoor kiest om het Goedevrijdagakkoord te ondermijnen, dan kan en zal het Congres geen bilateraal vrijhandelsakkoord met jullie steunen." Pelosi deelde haar tekst uitgebreid op Twitter.

As I have stated in my conversations with the Prime Minister, the Foreign Secretary & Members of the House of Commons, if the United Kingdom chooses to undermine the Good Friday Accords, the Congress cannot & will not support a bilateral free trade agreement with the U.K.

— Nancy Pelosi (@SpeakerPelosi) May 19, 2022
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen (Twitter). U heeft hiervoor geen toestemming gegeven. Klik hier om Twitter alsnog toe te laten.

Pelosi vraagt alle betrokken partijen dan ook met aandrang "constructieve en oprechte onderhandelingen te voeren en een akkoord toe te passen dat de vrede in stand houdt".

Weg met het Protocol
De DUP, de unionistische en pro-Britse partij die na de verkiezingen in mei in Noord-Ierland weigert een regering te vormen zolang het Protocol van kracht is, reageert verbolgen op de uitspraken van Pelosi. "Als Nancy Pelosi het Goedevrijdagakkoord wil beschermen, dan moet ze inzien dat het juist het Protocol is dat het akkoord beschadigt en ondermijnt", zegt DUP-leider Jeffrey Donaldson. "En daarom moeten we ervan af."


VERENIGD KONINKRIJK
Noord-Ierland op een kantelpunt: waarom er morgen geschiedenis kan worden geschreven
wo 04 mei 16:29
De Ierse premier Micheál Martin, die vandaag in Belfast was om te bemiddelen, vindt het ongehoord dat de DUP 2 weken na de verkiezingen weigert om een parlementsvoorzitter te benoemen en een regering te vormen. Die verkiezingen werden gewonnen door het nationalistische en pro-Ierse Sinn Féin. "Een situatie waarin een partij bepaalt dat de andere niet kunnen samenkomen in het parlement is onaanvaardbaar", zei hij nog.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

En wat heeft Pelosi daar precies van autoriteit over om dat allemaal te gaan beweren? Pelosi is de meerderheidsleider (vertegenwoordigt net iets meer dan de helft) van de helft van het Amerikaanse congres. Ze vertegenwoordigt de helft van de helft. En na november zal dat wellicht minder dan de helft van de helft zijn als we de polls mogen geloven. Ik denk niet dat het veel indruk maakt in het VK. Net als de "tegenmaatregelen" van de EU, ze weten ginder ondertussen wel al dat ze daar niet bang voor moeten zijn, de EU laat ze toch met alles wegkomen.

Voor DUP is het eenvoudig: als zij niet meewerken dan krijgt London directe controle over Noord-Ierland, en dat is net wat ze willen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als ik het zo hoor,komt er terug een echte grens tussen N-Ierland en ierland.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Juist, en de uitslag van de laatste verkiezingen daar duiden op een komende landslide...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Waarom geen echte grens tussen Noord-Ierland en de rest van het VK gezien de Noord-Ieren voor Sinn Féin gekozen hebben?

Of zijn ze ook bang van Boris Johnson, net zoals Sturgeon?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

wied schreef:Juist, en de uitslag van de laatste verkiezingen daar duiden op een komende landslide...
Ik vrees dat daarvoor de uitslag v/d verkiezingen nog te dicht tegen elkaar liggen,maar op termijn mss. wel
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Nee, geen beeld uit Noord-Ierland, maar gewoon uit Vlaanderen. Lege winkelrekken (en nu zelfs rantsoenering) blijven maar duren. Foto is deze week gemaakt.

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar dit heeft niets met de brexit te maken he :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Artikel dat ik deze week las.
Engelse dame wil op huwelijksreis naar Portugal. Alles geregeld wat betreft vluchten en hotel en dan... De reispas die nu voor de Britten nodig is moet 3 maanden na vertrek uit Portugal geldig zijn en dat was niet zo (op 13 dagen na). Dus, niet op de vlucht en natuurlijk grote paniek... Met een gewone ID of zelfs met andere ID papieren kon ze gewoon vrij binnen de EU reizen, nu natuurlijk niet meer.
Ja, dat zijn natuurlijk ook de gevolgen van de Brexit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:Met een gewone ID of zelfs met andere ID papieren kon ze gewoon vrij binnen de EU reizen, nu natuurlijk niet meer.
Euhm, het VK heeft geen "gewone ID"? Ze hadden altijd al een paspoort nodig.
on4bam schreef:Ja, dat zijn natuurlijk ook de gevolgen van de Brexit.
Het gevolg op reisvlak is dat wij nu WEL een paspoort nodig hebben om naar het VK te mogen, terwijl vroeger de IDK volstond. Wij zijn het die vrijheden hebben moeten afgeven, voor de Britten is er juist niets veranderd.

Het enige verschil is dat een Brits paspoort geldig moet zijn voor 3 maanden na het verblijf, omgekeerd aanvaardt het VK (vooralsnog) een paspoort dat geldig is tijdens het verblijf. Wat in de praktijk dus slechts betekent dat de Brit zijn paspoort 3 maand eerder moet vernieuwen.

FWIW de Brit kan helemaal zonder ID vliegen op een lijnvlucht in het binnenland, bij ons is ook dat niet mogelijk, noch in het binnenland noch in het Schengengebied. Ondanks alle beloftes van "vrij verkeer van personen".
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Ze moeten binnenkort ook de Europese ESTA invullen voor 7 euro dacht ik, als je alle gevolgen wil opnoemen... Zou wel 3 jaar geldig blijven.

Offtopic: de Amerikaanse ESTA gaat ook stijgen tot boven de 20 dollar dacht ik.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

CCatalyst schreef: FWIW de Brit kan helemaal zonder ID vliegen op een lijnvlucht in het binnenland, bij ons is ook dat niet mogelijk, noch in het binnenland noch in het Schengengebied. Ondanks alle beloftes van "vrij verkeer van personen".
Ook als Belg passeer je binnen het Schengengebied geen enkele grenscontrole waar je IK door een grensbeambte wordt gecontroleerd.
De enige keer dat je je IK moet tonen is bij het boarden aan een personeelslid van de luchtvaartmaatschappij om je identiteit te verifiëren met de gegevens op je boardingpas en dat is voor een Brit (of wie dan ook) niet anders. Dat is geen controle voor vertrek of binnenkomst in een ander land maar een veiligheidscontrole dat wie aan boord gaat daadwerkelijk de persoon is die heeft ingecheckt.
Het is ook geen rem op het vrij verkeer van personen (want niemand gaat je tegenhouden indien je de persoon bent die een zitje geboekt heeft) maar een korte veiligheidscheck voor iedereen die aan boord is. De gegevens van je Ik of paspoort worden ook alleen visueel gecontroleerd en nergens ingebracht.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ivob schreef: Ook als Belg passeer je binnen het Schengengebied geen enkele grenscontrole waar je IK door een grensbeambte wordt gecontroleerd.
Ah nee? https://ec.europa.eu/home-affairs/polic ... control_en
ivob schreef:De enige keer dat je je IK moet tonen is bij het boarden aan een personeelslid van de luchtvaartmaatschappij om je identiteit te verifiëren met de gegevens op je boardingpas en dat is voor een Brit (of wie dan ook) niet anders.
In Belgie is er een wet die de ID verplicht, voor elke lijnvlucht, binnenlands of niet. Is er zo'n wet in het VK voor binnenlandse vluchten?
ivob schreef:een korte veiligheidscheck voor iedereen die aan boord is
Er is hier geen enkele aantoonbare nood aan voor een binnenlandse of Schengen vlucht. Iedereen en zijn bagage wordt gescreend, ongeacht onder welke identiteit die zich voordoet. Zo'n "korte veiligheidscheck" suggereert dat deze screening niet zou volstaan...
bollegijs schreef:Ze moeten binnenkort ook de Europese ESTA invullen voor 7 euro dacht ik, als je alle gevolgen wil opnoemen... Zou wel 3 jaar geldig blijven.
ETIAS. Klopt, maar dat is nog minstens een jaar van ons verwijderd. Het verschil post-Brexit blijft wel, een Brit zal dan 7 EUR moeten betalen, omgekeerd een Belg mag 70 EUR betalen voor een paspoort (en vingerafdrukken afstaan een databank). Uiteraard hier enkel puur het gevolg van Brexit beschouwd; een Brit die z'n paspoort enkel eens gebruikt om naar ons land te komen zal relatief meer betalen dan een Belg die veel reizen maakt op zijn paspoort, maar dat soort variabiliteit was er ook al pre-Brexit.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Die wet geeft de mogelijkheid aan landen om dat in te voeren maar is (nog) geen verplichting.
In o.a. Zaventem wordt ze heden nog niet (altijd) toegepast. Er is bij de boarding een korte veiligheidscheck door personeel van de luchtvaartmaatschappij, geen grenscontrole waar je extra voor moet aanschuiven. Het zal voor iedereen wel anders aanvoelen maar ik moet aan de gate toch al mijn boardingpas (of de online verkregen QR code) tonen dus voor mij voelt het niet als een beperking van welke vrijheid dan ook om op dat punt ook nog eens kort en gelijktijdig een identiteitsbewijs te vertonen zodat men weet dat de persoon die aan boord gaat ook de persoon is die heeft geboekt. Vanuit het standpunt van de luchtvaartmaatschappij ook te begrijpen want zij is verantwoordelijk voor de passagiers die ze een land binnen brengt en bovendien verantwoordelijke voor de eventuele repatriëring en kosten indien er iets niet in orde is.
In het land van aankomst (binnen Schengen) loop je dan ook nog eens gewoon naar buiten zonder enige identiteitscontrole of grenscontrole (ook wanneer je toekomt in België).
In Belgie is er een wet die de ID verplicht, voor elke lijnvlucht, binnenlands of niet. Is er zo'n wet in het VK voor binnenlandse vluchten?
In België (en in meerdere landen) is een identiteitsbewijs verplicht in zowat iedere publieke ruimte. In het VK niet. En dat brengt dan weer zijn eigen specifieke problemen met zich mee.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

----(1)
Deze vind ik een leuke: Boris Johnson to reportedly bring back imperial measurements to mark platinum jubilee

Omdat de EU natuurlijk het metrisch stelsel vereiste op de etiketten van alle goederen, zou den Boris daar opnieuw van af willen stappen. Misschien wat afleiding voor zijn partygate problemen maar de aangehaalde anecdote over een marktkramer die jaren geleden een rechtszaak aan zijn been had omdat hij het gewicht van zijn bananen enkel in ounces vermeldde, is natuurlijk het soort zaak waar brexiteers van beginnen steigeren.

----(2)
Ik heb de thread hier niet recent gevolgd :oops: dus ik weet niet of deze al gepasseerd is: Hard Brexit plans by ex-MI6 chief hacked and leaked by Russians

De ex-topman van de Britse veiligheidsdienst MI6, Sir Richard Dearlove, wou blijkbaar per sé de hardst mogelijke brexit en had daarom een "Operation Surprise" in gedachte:
Its goals, the leaked document says, were to “block any deal” to leave the EU arising from the Chequers white paper, to “ensure that we leave on clean WTO terms” and “if necessary remove this prime minister and replace with one fit for purpose”. Later it adds: “May has now been shown to be incapable of office” and lists a group of well known rightwing journalists as part of its “media circle”.
Er is wel niet veel van gekomen omdat er zich andere "anti-Chequers" groepen ontwikkelden met hetzelfde oogmerk (met "anti-Chequers" bedoelt men de toenmalige regering die regelmatig bijeenkwam in het Chequers kasteelke van de Britse premier om Brexit te bespreken).
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

De "hernationalisering" van hun land- en tuinbouw lijkt ook niet zo voorspoedig te verlopen als beloofd (en verwacht).
Ook hier lijkt het motto "wat we zelf doen, doen we beter" meer een holle slogan dan werkelijkheid.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cptKangaroo schreef:----(1)
Omdat de EU natuurlijk het metrisch stelsel vereiste op de etiketten van alle goederen, zou den Boris daar opnieuw van af willen stappen.
Niet zozeer omdat de EU het metrisch stelsel heeft denk ik, wel een poging om het VK verder te laten toegroeien naar de VS, wat IMHO altijd al de bedoeling geweest is van Johnson, om zijn grootste trofee - een sterk vrijhandelsverdrag met de VS - te kunnen realiseren. Als het VK het imperial system terug invoert, kunnen producten uit de VS (en omgekeerd) geëxporteerd worden zonder dat de verpakking aangepast moet worden. :idea:

Persoonlijk snap ik niet goed waarom rechtse nationalistische Britten willen toegroeien naar de VS. In 1776 heeft de Amerikaan op een vrij harde manier komaf gemaakt met alles wat Brits is (behalve de Britse eenheden dan), en dat is vandaag nog steeds het geval. Anderzijds, als ze beseffen dat ze economisch niet geïsoleerd kunnen zijn, en ze geen deel van de EU willen uitmaken, hebben ze niet veel andere keuze (EFTA lijkt ook geen optie te zijn momenteel).
ivob schreef: Die wet geeft de mogelijkheid aan landen om dat in te voeren maar is (nog) geen verplichting.
Dat zal ook geen verplichting worden natuurlijk; maar dit is wel een ferme beperking op de vrijheden van het Schengen-akkoord, temeer omdat er enkele Schengen-landen zijn die hun "tijdelijke beperking" telkens opnieuw verlengen.
ivob schreef:In o.a. Zaventem wordt ze heden nog niet (altijd) toegepast.
Ons land heeft ze wel al toegepast. Herinner u de grenscontroles met Nederland in de eerste maanden van de COVID-19 pandemie. In Zaventem heeft er AFAIK nog geen letterlijke implementatie van deze beperking plaatsgevonden, evenwel kan je oordelen dat de controle op PLF-forms voor Schengen passagiers (wat een tijd het geval was) en de beperking dat reizen per vliegtuig in de Schengen-zone enkel voor professionele redenen mocht (wat een tijd het geval was) evengoed beperkingen waren op het vrij verkeer van personen.
ivob schreef: Vanuit het standpunt van de luchtvaartmaatschappij ook te begrijpen want zij is verantwoordelijk voor de passagiers die ze een land binnen brengt en bovendien verantwoordelijke voor de eventuele repatriëring en kosten indien er iets niet in orde is.
Nogmaals, ik zie niet in waarom de ID-controle hier verplicht is. In talloze landen van de Schengenzone stappen mensen op een vliegtuig zonder ID-controle. Er is geen "verantwoordelijkheid" bij het land binnenbrengen binnen de Schengen-zone (de enige verantwoordelijkheid is de contractuele tov de passagier), identificatie bij repatriëring gebeurt sowieso los van het manifest, en refunds gaan naar de original form of payment (ongeacht wie uiteindelijk vliegt).
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Paniek bij de Tory´s nu de man die hun de ´Brexit delivered, the fastest growing economy and vaccine rollout´ uitgejouwd werd bij het jubilee : Vote of no confidence komt eraan.
Bron : https://www.bbc.com/news/live/uk-politics-60289386
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

lukadad schreef:Vote of no confidence komt eraan.
Als hij dit zou winnen dan betekent dat dat zijn misstappen (lockdownfeestjes) vergeven zijn + dat er voor een jaar geen vote of no confidence mogelijk is (en dan komen we al dicht bij de volgende verkiezingen).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er komt in September een groot probleem voor de UK,ik geloof dat het over controle ging over voeding?? in ieder geval ze hebben er al eens een uitstel v/d EU voor gekregen,meer en meer stemmen gingen toen dat de UK daar nooit ging aan kunnen voldoen,sorry de details zijn mij echter ontgaan maar September word een bijzondere maand voor de UK en uiteindelijk ook voor de EU want wat zal hun reactie dan zijn??
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Het resultaat is binnen : 40% van zijn mp´s willen hem weg, 148 stemmen.

Ter info:
Theresa May kreeg er ooit 117 tegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Desondanks heeft zijn partij hem de lockdownfeestjes vergeven en blijft hij op post, ook al doen ze het nog steeds slecht in de peilingen. Ook een jaar geen moties van wantrouwen meer.

Toch weer netjes doorgesparteld.
fluppie schreef:want wat zal hun reactie dan zijn??
Net zoals de vorige keren: geen reactie en het VK er weer weg mee laten raken.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Maar de volgende verkiezingen winnen wordt voor elke kandidaat van de conservatieven de komende jaren wel erg moeilijk !
Labour kan feesten, nu al, ook stellen ze evenmin iets voor ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

lukadad schreef:Het resultaat is binnen : 40% van zijn mp´s willen hem weg, 148 stemmen.

Ter info:
Theresa May kreeg er ooit 117 tegen...
Maar had wel genoeg verstand om daarna zelf op te stappen en de partij voorrang te geven op persoonlijk postje.
Net zoals Tatcher trouwens.
Sommigen houden de eer aan zichzelf. Anderen zijn liever de gezagvoerder van de Titanic.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is inderdaad afwachten hoe lang hij het nog uitzingt maar het klopt dat mensen met fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel eerder zeldzaam worden in de politiek. Beke is ook niet opgestapt bij een reeks schandalen maar wel bij een slechte peiling. Weyts en Jambon blijven ook gewoon aan ondanks een onafhoudelijke blundershow. Een ex-staatssecretaris geeft nu zelfs advies over het kabinet waar in zijn tijd de mensenhandel tierde :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ivob schrijft ...en de partij voorrang te geven op persoonlijk postje...

May's palmares is niet vergelijkbaar met de track record van Boris natuurlijk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

wied schreef:Ivob schrijft ...en de partij voorrang te geven op persoonlijk postje...

May's palmares is niet vergelijkbaar met de track record van Boris natuurlijk...
Ze heeft inderdaad veel minder feestjes achter haar naam :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Herinner er me niet veel van, behalve geen knopen kunnen doorhakken inzake Brexit en zeer triestige afstandelijke reactie na Grenfell-tower.

Boris lijkt me wel van een ander kaliber en niet het type dat zelf de handdoek in de ring gaat gooien, natuurlijk als zijn partij hem echt laat vallen dan zal hij niet anders kunnen, maar zoals we gezien hebben krijgt hij nog steeds genoeg steun.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat zei men van Beke ook... and then came the shot.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

In het geval van Beke trad er dan ook een andere whipmaster in de partij op het voorplan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”