Beroofd ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ALLEREERST BEDANKT IEDEREEN voor jullie bezorgdheid en steun. Ik ben in orde, alleen een beetje onder de indruk, maar ik red me wel. Voor degenen onder jullie die niet weten wat er is gebeurd, ik ben vanochtend beroofd bij tankstation in Wilrijk. Ik pakte mezelf bij elkaar, mijn handen trilden nog steeds, ik was duizelig en ik denk echt dat ik in shock was. Mijn geld was weg. Ik belde de politie, ze waren fantastisch en riepen medische hulp in omdat mijn bloeddruk en hartslag enorm steeg. De politie vroeg me of ik wist wie het had gedaan, en ik zei: "Ja, het was pomp nummer 3".

:bdaysmile:
Laatst gewijzigd door Sasuke op 06 jun 2022, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Sasuke schreef:ALLEREERST BEDANKT IEDEREEN voor jullie bezorgdheid en steun. Ik ben in orde, alleen een beetje onder de indruk, maar ik red me wel. Voor degenen onder jullie die niet weten wat er is gebeurd, ik ben vanochtend beroofd bij tankstation in Wilrijk. Ik pakte mezelf bij elkaar, mijn handen trilden nog steeds, ik was duizelig en ik denk echt dat ik in shock was. Mijn geld was weg. Ik belde de politie, ze waren fantastisch en riepen medische hulp in omdat mijn bloeddruk en hartslag enorm steeg. De politie vroeg me of ik wist wie het had gedaan, en ik zei: "Ja, het was pomp nummer 3”.

:bdaysmile:
Beroofd door de overheid dus.
Ik tankte 20€ en had nog geen 10 liters.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 09 jun 2022, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

:cop: :beerchug: :cop:
:angel:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Bij mij is dat ook gebeurd toen ik rustig mijn post aan het lezen was. Het ging bij mij om een MEGA groot bedrag.

Nu hoop ik wel dat dit geen serieus topic is :angel:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Tja ge moet dan maar eens naar ne velowinkel gaan, hoeveel cabrio’s kan je daarvoor niet kopen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is een echte golf van misdaad! Ik ben het ook tegen gekomen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Ik kom niet meer buiten, ben te bang om het zelf mee te maken.

Ik ben te zwak
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ha ha. Ik rijd op LPG. Met de korting er af (tankkaart) betaal ik 0,703 €/l. Dan mag het al een litertje meer verbruiken op 100km.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

9livesuni schreef:Tja ge moet dan maar eens naar ne velowinkel gaan, hoeveel cabrio’s kan je daarvoor niet kopen.
Geen, want ze zijn niet leverbaar :banana:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

MarkDM schreef:Ha ha. Ik rijd op LPG. Met de korting er af (tankkaart) betaal ik 0,703 €/l. Dan mag het al een litertje meer verbruiken op 100km.
Ik rijd elektrisch, dus vond de anekdote/grap dubbel zo goed (nu toch nog)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Modus operandi is overal identiek. Bedreiging door middel van een pistool. Een tankpistool meerbepaald ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

@Sauske: dat zijn heel ingrijpende en traumatiserende gebeurtenissen. Hopelijk neemt de emotionele impact af met de tijd en keert er wat rust terug.
Veel sterkte.

Helaas wordt dit 'common praxis' in onze maatschappij. Ik heb op dit forum al meerdere postst geschreven over de verloedering, gebrek aan respect, etc. etc. maar dat blijken conservatieve waarden te zijn ... Onze maatschappij vaart momenteel een zeer zorgwekkende koers en wat mij betreft, is dit een parcours dat ver ten einde loopt: ecologisch, economisch, ethisch en noem maar op.

En gelukkig heb je geen 8 dagen moeten wachten om aangifte te kunnen doen bij een politionele dienst. Ik heb onlangs iemand gehoord die aangite wou daoen van een vluchtmisdrijf. Antwoord van de lokale politie bij ons: "dat kan op afspraak maar de wachttijd bedraagt al 8 dagen." :bang: :bang: :bang: Je moet naar een post van de politie die permanent bestaft is om aangifte te kunnen doen. Dus maar naar die post gebeld met de reactie: "tja, je kan hier terecht maar je moet toch rekening houden met een 6- tal uren wachttijd." Geen probleem" antwoord mijn vriend: dan kom ik morgen vroeg. Antwoord: "ja, maar dat zal niet per definitie beter zijn want we zijn de enige politie post waar men terecht kan om pv te laten opstellen".

Dit blijkt nu de trend te worden in de grootsteden van ons BelZIEKske.
M.a.w. de politie is zodanig georganiseerd dat ze de deur nog wijder open zetten voor misdrijven en misdaad. Als slachtoffer kun je zelfs niet altijd meer aangifte doen. Cf. ook nog een recent artikel in "Het Nieuwsblad" in Aalst van een dame die aangifte wou gaan doen voor slagen en verwondingen.

Zoals ik al meermaals geschreven heb: in een apenland is alles mogelijk ...

PS Had de dame in kwestie de juiste (politieke) relaties gehad, dan zou haar klacht redelijk vlug behandeld geweest zijn uiteraard.

Hoe veel meer perversie gaan we als burgers nog moeten slikken?

Het spijt me, maar sommige reacties om dit te bagatelliseren hier, stoten me wel een beetje tegen de borst ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 07 jun 2022, 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Je kon natuurlijk geweigerd hebben je geld af te geven, en gaan lopen. :banana:
koenraaddeconinck schreef:@Sauske: dat zijn heel ingrijpende en traumatiserende gebeurtenissen. Hopelijk neemt de emotionele impact af met de tijd en keert er wat rust terug.
Veel sterkte.
Not sure if serious (al vrees ik ervoor) :angel: .
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik zou zeggen, verklaar u nader want dit is dus de reactie die bij mij aversie opwekt ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sommige mensen hebben het blijkbaar toch echt wel moeilijk om een feitelijk relaas te scheiden van een grap. :roll:
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Je bent blijkbaar niet alleen ...
https://www.gva.be/cnt/dmf20220607_91682001

Natjana tankte voor 20 euro, maar was plots 375 euro armer: waarom tankstations een waarborg inhouden
Alken - Tankt u door de hoge prijzen soms maar voor een klein bedrag? Hou er dan rekening mee dat er tóch een groter bedrag van uw rekening kan gaan. Natjana uit het Limburgse Alken tankte voor 20 euro, maar was plots 377 euro armer. Een waarborg die volgens het tankstation “ooit wel zou terugbetaald worden”.
Vandaag om 11:40
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

koenraaddeconinck schreef:verklaar u nader want dit is dus de reactie die bij mij aversie opwekt ...
Lees nog eens zijn post opnieuw, en let dan vooral op het vet gedrukte laatste zinnetje.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

er is geen roof, het tankstation is gewoon een luxereisje en pomp 3 is ... bekend om haar ...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

koenraaddeconinck schreef:Ik zou zeggen, verklaar u nader want dit is dus de reactie die bij mij aversie opwekt ...
Het is een sneer naar de dure brandstofprijzen natuurlijk ... mensen voelen zich 'beroofd' aan de pomp ... :angel:
Maar ik ben positief verrast door je medeleven !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Matt555 schreef: Een waarborg die volgens het tankstation “ooit wel zou terugbetaald worden”.
Ik heb dit al meermaals gelezen maar nog nooit zelf meegemaakt. Zou het kunnen dat dit enkel bij bankkaarten gebeurt? Ik tank steeds met CC en heb nog nooit een "forfaitair" bedrag zien gereserveerd staan. Mogelijk werkt men met hetzelfde systeem voor CC maar is zowel het inhouden van een bedrag als het vrijgeven instant.
Wat wel gebeurt, zij het hoogst uitzonderlijk" is het reserveren van €0.01 bij reservaties van bv. hotel/tickets...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Betalen aan pomp is altijd met reservering, als het niet zichtbaar is dan word dit onderdrukt.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Klopt... Collega in schuldbemiddeling wordt soms zo "gegijzeld".
Wanneer je je kaart gebruikt om te tanken aan het buiten terminal van een benzinestation, wordt een waarborgsom (=reservatie) op je bankrekening gereserveerd omdat het te betalen bedrag nog niet gekend is.

Deze reservatie wordt door de kaartverwerker uitgevoerd en is een standaard in Europa, opgelegd door de betaalschema’s.

Het bedrag van de reservering is afhankelijk van het beschikbaar bedrag op je rekening en bedraagt maximaal 375 eur. In geen geval wordt je rekening voor dit bedrag gedebiteerd. Van zodra de tankbeurt beëindigd is, wordt het gereserveerde bedrag vrijgegeven en wordt je rekening gedebiteerd met het exacte bedrag van je tankbeurt.

Dit neemt in het algemeen enkele minuten in beslag. Stel je vast dat deze reservatie toch niet geannuleerd wordt, neem je contact op met de uitgever van je kaart.
Bron: Worldline

Bijgevolg, als je bvb een laag bedrag op je rekening staan hebt kan je niet meer gaan tanken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

SPR schreef:Bijgevolg, als je bvb een laag bedrag op je rekening staan hebt kan je niet meer gaan tanken.
Ik ben vroeger anders nog geregeld gaan tanken tot het geld op mijn rekening op was. De pomp stopte gewoon wanneer ik het geld bereikte dat er nog op mijn rekening stond.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het is dus duidelijk dat tankstations in de fout gaan als na het tanken het gereserveerd bedrag niet vlug vrijgegeven wordt. Het probleem stelt zich wss dus minder bij een CC tenzij je dicht bij de limiet zit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Op de plaatsen waar ik ga tanken staat er dat ik voor €375 kan tanken: afgelopen weekend bij Shell in Hastière en anders bij Gabriëls in Sint-Andries. Ze lijken wel hetzelfde systeem te gebruiken.
Computer(k)nul
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Wegens inflatie wou mijn baas me 100€ opslag geven.

Zonder dat hij een cent eraan verdiende kwam dit op een kost van 164€ die hij pas terug krijgt als hij dit aan klanten kan factureren (bedrag is dus incl 21% BTW)

Toen hij mijn rekening maakte is hij hierop terug gekeerd.

Want na RSZ en belasting hield ik er maar een goede 40€ netto ervan over
En hij tot besef kwam dat loonindexatie wegens inflatie eigenlijk maar goed is voor 1 partij, familie van pomp 3?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die BTW kan hij aftrekken dus die mag je niet bijrekenen.

Je kan min of meer zo rekenen:
- 100 euro bruto
- 33 euro patronale bijdrage
- bruto naar netto hangt gewoon af van jouw situatie (inkomen en kinderen / partner ten laste). Er kan heel weinig of tot +/- 50 % afgaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Goztow schreef:Die BTW kan hij aftrekken dus die mag je niet bijrekenen.

Je kan min of meer zo rekenen:
- 100 euro bruto
- 33 euro patronale bijdrage
- bruto naar netto hangt gewoon af van jouw situatie (inkomen en kinderen / partner ten laste). Er kan heel weinig of tot +/- 50 % afgaan.
Is inderdaad een hele discussie geweest over al of niet die BTW erbij te tellen of niet

Waarom een discussie: gezien de verschillende BTW voeten

Eerst dacht hij dat hij mijn netto moest verminderen met de BTW omdat dit deel ook nog een keer naar de staatskas vloeit
Maar dan zat hij met die BTW tarieven, accijnzen e.a. gewrongen zodat zijn redenering uiteindelijk was: ik moet aan mijn eind klanten 21% aanrekenen.
Dus de eindklant betaalt 164€ en jij krijgt netto rond de 40€ al de rest stroomt naar de gulzige pomp nr 3
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Hoog tijd dat je werkgever een deskundige boekhouder in de hand neemt ipv zelf zitten te rekenen en tellen.
Mogelijkheden genoeg om niet te tanken aan pomp 3.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Lijkt me dat de werkgever het goed verkocht heeft waarom hij geen opslag geeft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

cadsite schreef:
SPR schreef:Bijgevolg, als je bvb een laag bedrag op je rekening staan hebt kan je niet meer gaan tanken.
Ik ben vroeger anders nog geregeld gaan tanken tot het geld op mijn rekening op was. De pomp stopte gewoon wanneer ik het geld bereikte dat er nog op mijn rekening stond.
Ja, zo werkt het hé ...
Het bedrag van de reservering is afhankelijk van het beschikbaar bedrag op je rekening en bedraagt maximaal 375 eur.
Als je dus maar 100€ beschikbaar saldo op je rekening hebt, dan wordt er voor de tankbeuert 100€ gereserveerd, en kan je dus maximaal voor 100€ tanken :wink: .
on4bam schreef:Het probleem stelt zich wss dus minder bij een CC tenzij je dicht bij de limiet zit.
Het probleem stelt zich ook wel op een CC, want dan vermindert jouw "beschikbaar saldo" met 375€
Als je dan bijvoorbeeld een auto huurt, kan het gebeuren dat het beschikbaar saldo niet meer genoeg is voor de waarborg ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dat denk ik ook...
Want laat ons eerlijk zijn, het zal me worst wezen hoeveel mijn werkgever moet betalen.
Het enige wat telt is wat ik op mijn rekening krijg.
€40 is nog altijd meer dan niks. :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Het kan uiteraard ook zijn dat door je bruto 100 € opslag te geven je plafond verhoogt waardoor een aantal sociale voordelen (bv. sociaal tarief) plots wegvallen. Die 40 € netto gaan dat dan niet altijd compenseren. Ook als werknemer moet je dus je rekening maken.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sociaal tarief en schooltoelage heb ik geen recht op.
Zijn er zo nog dingen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn zo nog wel dingen zoals wat je betaalt voor een kribbe. Maar je bent toch quasi altijd beter met meer te verdienen ipv minder :). Door de indexaties heb ik nu bruto meer maar netto minder, maar dat krijg ik bij de afrekening van de belastingen wel weer terug!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ah juist, die inkomsten gerelateerde prijs. De droom van menig zelfstandige. :angel:
De creche is (gelukkig) al achter de rug, dus daarvoor maakt het ook niet meer uit.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Zolang je op het einde van de rit meer terug krijgt uit de algemene middelen dan je er aan bijgedragen hebt is er geen enkele reden om je door de overheid beroofd te voelen. Integendeel. :banana:
Kwestie van het juiste tankstation en de juiste pomp te kiezen. :P
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@koenraaddekoninck: Zelfde meegemaakt. €180 opgelicht door een malafide slotenmaker. Netjes klacht ingediend. 2 weken nadien een brief in de bus dat er geen actie zal worden ondernomen. Malafide slotenmaker is nog steeds op zijn gemakje bezig.

De goede slotenmaker die daarna kwam kende hem en zei dat het een echte plaag voor de sector is en dat het de reputatie schaadt van alle andere slotenmakers die wél correct zijn en eerlijk hun brood proberen te verdienen. "Ik heb zin om hem zo eens te lokken voor een slot te vervangen en de derrie uit hem te sjotten" zei hij. Tjah, dat lijkt mij inderdaad nog het enige wat je in dit land als slachtoffer kan doen; het heft in eigen handen nemen, zoals in de goeie ouwe tijd.

Too bad dat het een getaande man was though, niet slim om ruzie te zoeken met een paljas die EN je adres kent EN makkelijk overal binnenkomt EN 15 man meebrengt.

Dan maar de bluts bij de buil gepakt en de €180 afgeschreven als leergeld. En Piet, wat heb ik vandaag geleerd? Punt 1. geen mannen met een accent op bezoek laten komen om je slot te laten openen (of voor om het even wat voor karweitje, ik riskeer het mij geen tweede keer meer, en ja iets met kam en scheren en dat Belgen ook kunnen oplichten, maar €180 is zuur geld en ik kan er mij niet overzetten), en Punt 2. de politie is totaal waardeloos in dit land. When worst comes to worst, you're on your own in the one and only BelZIEK.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Inderdaad heel zuur voor je maar gans het racistisch vervolg mag je weglaten ajb. Oplichters heb je in alle kleuren van de regenboog.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wat een achterlijke, racistische rant.
Er zijn massa's "malafide" slotenmakers, in die zin dat ze "misbruik" maken van de situatie en min of meer kunnen vragen wat ze willen.
Als je wil geloven dat ze allen "getaand" zijn, leef je in sprookjesland.

Er zijn trouwens heel wat CAO's die nachtwerk etc vergoeden als 200%, dus waarom een slotenmaker bij nacht en ontij voor €50/uur zou moeten komen, is me altijd al een raadsel geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”