Proximus Fiber

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

recent is proximus zwarte kabel op de gevels beginnen plaatsen, ik hoorde hem tegen een bewoner die vroeg wat hij aan het doen was tegen hem zei dat het voor internet is. eerst hing de kabel aan de gevels en paar dagen later zijn ze teruggekomen om er om de zoveel afstand zwarte bakjes tussen te zetten . is dit iets dat dan met fiber te maken heeft of gaat het om een gewone upgrade

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:recent is proximus zwarte kabel op de gevels beginnen plaatsen, ik hoorde hem tegen een bewoner die vroeg wat hij aan het doen was tegen hem zei dat het voor internet is. eerst hing de kabel aan de gevels en paar dagen later zijn ze teruggekomen om er om de zoveel afstand zwarte bakjes tussen te zetten . is dit iets dat dan met fiber te maken heeft of gaat het om een gewone upgrade

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja fiber, het kopernetwerk wordt volledig vervangen door fiber. Eens iedereen op fiber zit zal het kopernetwerk afgeschakeld worden.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

bartman schreef:eerst hing de kabel aan de gevels en paar dagen later zijn ze teruggekomen om er om de zoveel afstand zwarte bakjes tussen te zetten . is dit iets dat dan met fiber te maken heeft of gaat het om een gewone upgrade
Hier ondertussen al meer dan een jaar fiber en om de 2 huizen wordt zo een aftak punt geplaatst. Dit is dan gewoon om 2 huizen van fiber te voorzien.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

jphermans schreef:
bartman schreef:eerst hing de kabel aan de gevels en paar dagen later zijn ze teruggekomen om er om de zoveel afstand zwarte bakjes tussen te zetten . is dit iets dat dan met fiber te maken heeft of gaat het om een gewone upgrade
Hier ondertussen al meer dan een jaar fiber en om de 2 huizen wordt zo een aftak punt geplaatst. Dit is dan gewoon om 2 huizen van fiber te voorzien.
Zo inderdaad enkel voor rijhuizen en appartementsgebouwen aanpalend aan rijhuizen.
Alleenstaande huizen enkel ondergronds.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik veronderstel dat er ook nog telenetkabel op de gevels loopt en dus ook nog de huidige proximuskabel die ze op termijn dan zullen weghalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb nog nergens in België Proximus kabels op gevels gezien...
Proximus zal dus niets moeten weghalen :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

philippe_d schreef:Ik heb nog nergens in België Proximus kabels op gevels gezien...
Proximus zal dus niets moeten weghalen :wink:
Behalve de fiber dus éh ;-) Hier hangt het naast die van Telenet vol met Proximus fiber op de gevels.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

philippe_d schreef:Ik heb nog nergens in België Proximus kabels op gevels gezien...
Proximus zal dus niets moeten weghalen :wink:
Fiber kabel ligt hier gewoon op de gevel naast de telenet kabel en zoals ik in een eerdere post schreef. Om de 2 huizen een zwarte aftakdoos om 2 woningen aan te sluiten.
https://techpulse.be/achtergrond/219314 ... woonkamer/
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

en zit die glasvezel dan al in de zwarte kabel alvorens die aan de gevels gezet wordt of wordt die erin geblazen nadat die op de gevel hangt. want glasvezel wordt toch in een lege buis geblazen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:en zit die glasvezel dan al in de zwarte kabel alvorens die aan de gevels gezet wordt of wordt die erin geblazen nadat die op de gevel hangt. want glasvezel wordt toch in een lege buis geblazen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja, op de gevels is het glasvezelkabel met 12 vezels als ik me niet vergis.
Enkel voor ondergrondse leidingen voor alleenstaande woningen waarvan de vezel van op straat/voetpad vertrekt, worden er lege buizen gebruikt waarin de glasvezel wordt doorgeblazen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

dus wanneer kabel langs de gevel loopt zetten ze per huizenpaar een zwarte aftakdoos maar hoe zit dit als de kabel ondergronds loopt, liggen er ondergronds ook aftakdozen? hebben de bewoners van rijhuizen eerder kans om aangesloten te worden omdat dit lijkt me gemakkelijker is om de kabel van de gevel in huis te laten brengen. Als men in een wijk begint doet men dan voor het gemak eerst de rijwoningen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja er worden er ook ondergronds geplaatst, in m'n straat loopt er een rij rijtuigen met op het einde een alleenstaande huis, vanaf de aftakdoos van het laatste rijhuis loopt er dan een kabel naar beneden tot voor het alleenstaandhuis, waar er een afdekplaatje is van Proximus met de aftakking naar de woning.

In straten waar alleen alleenstaande huizen staan gaat dit natuurlijk zo ondergronds door van de ene put naar de andere.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

DTP via de gevel: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=57966

DTP ondergronds:
Afbeelding
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

dus als je later een aansluiting vraagt maken ze dit deksel open?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja. Als je nog geen fiber of wachtbuis voor fiber in huis hebt, gaan ze inderdaad vanaf het dichtstbijzijnde ondergrondse DTP aftakken en/of eventueel een nieuwe voor je woning plaatsen ter hoogte van de wachtbuis, en dan ene door blazen nadat het vezel buisje werd geplaatst.

Als alles al vooraf aangelegd werd en je al aangesloten bent, hoeven ze die niet opnieuw te openen aangezien alles al gefusielast zou moeten zijn.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Bij mij in 't straat hebben ze de fiber ook net gelegd. Aangezien het zowat allemaal rijhuizen zijn had ik gedacht dat dit tegen de gevel ging zijn, maar alles ligt dus onder de stoep.

Ik overweeg om fiber in huis te halen, maar hoe gaat dat dat in zijn werk? Ik heb geen wachtbuis liggen, hoe geraakt dat kabeltje dan in huis?
Uiteraard zie ik het niet zitten om in de garage de polybeton te gaan uitbreken.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

cadsite schreef:Bij mij in 't straat hebben ze de fiber ook net gelegd. Aangezien het zowat allemaal rijhuizen zijn had ik gedacht dat dit tegen de gevel ging zijn, maar alles ligt dus onder de stoep.

Ik overweeg om fiber in huis te halen, maar hoe gaat dat dat in zijn werk? Ik heb geen wachtbuis liggen, hoe geraakt dat kabeltje dan in huis?
Uiteraard zie ik het niet zitten om in de garage de polybeton te gaan uitbreken.
Normaal zal het sowieso via de gevel lopen, ze gaan dus een voortuintje of voorgevel uitkiezen om vanaf het voetpad tot aan die ene gevel te gaan, om dan met een buis naar boven op de gevel te gaan en dan links en rechts nar de andere huizen te gaan.

Heb je dan helemaal geen energiebocht in de woning naast de tellers voor gas en elektriciteit?
Werd de oude Proximus kabel nooit in een wachtbuis geplaatst?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
wight
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2014, 16:15
Bedankt: 3 keer

Vraagje, ik woon in Leuven in een straat met allemaal rijwoningen. We hebben destijds de hele woning gerenoveerd en een energiesteen geplaatst in de kelder / technische ruimte.
Ik veronderstel dat de fiber op de gevel komt, maar kan ik vragen aan Proximus om fiber binnen te brengen langs de energiesteen in de kelder?
Langs de gevel is echt geen optie met badkamer op de 1ste verdieping. Ook op het gelijkvloers is er geen mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

wight schreef:Vraagje, ik woon in Leuven in een straat met allemaal rijwoningen. We hebben destijds de hele woning gerenoveerd en een energiesteen geplaatst in de kelder / technische ruimte.
Ik veronderstel dat de fiber op de gevel komt, maar kan ik vragen aan Proximus om fiber binnen te brengen langs de energiesteen in de kelder?
Langs de gevel is echt geen optie met badkamer op de 1ste verdieping. Ook op het gelijkvloers is er geen mogelijkheid.
Je kan dat vragen, dan gaan ze van dat zwart bakje DTP terug verticaal naar beneden tot aan je kelder. Tenzij er net een ondergrondse DTP voor je deur staat natuurlijk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ken schreef:Heb je dan helemaal geen energiebocht in de woning naast de tellers voor gas en elektriciteit?
Werd de oude Proximus kabel nooit in een wachtbuis geplaatst?
In Kortrijk kunnen ze geen bouwjaar geven als het huis er staat voor WO2. Ik heb geen bouwjaar.
Toen ze de straat hier van gevel tot geven vernieuwd hebben, hebben de gasten van (toen nog) gaselwest zitten graven omdat we op een andere lus zouden gezet worden. Blijkbaar lopen er hier 2 of 3 stroomlussen onder de straat. Na verschillende dagen graven en zoeken hebben ze alles weer toe gesmeten omdat ze mijn aansluiting niet vonden.

Energiebocht? Dat bestond toen echt nog niet.

De huidige telefoonaansluiting is nog eentje met een loden mantel. De edpnet technieker had dat al lang niet meer gezien.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

bij ons lijken de werken stilgevallen, al een hele poos geen beweging. Vermoedelijk zijn ze op de planning tot de vaststelling gekomen dat ze te vroeg begonnen zijn in onze deelgemeente
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:bij ons lijken de werken stilgevallen, al een hele poos geen beweging. Vermoedelijk zijn ze op de planning tot de vaststelling gekomen dat ze te vroeg begonnen zijn in onze deelgemeente
Door de overstromingen 14-16 juli 2021 in Wallonië is er heel wat manpower die naar daar gaat om er alles in orde te brengen. Vandaar :-) Hopelijk is het er snel gedaan, en kunnen ze hier inderdaad afwerken...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ken schreef:
bartman schreef:bij ons lijken de werken stilgevallen, al een hele poos geen beweging. Vermoedelijk zijn ze op de planning tot de vaststelling gekomen dat ze te vroeg begonnen zijn in onze deelgemeente
Door de overstromingen 14-16 juli 2021 in Wallonië is er heel wat manpower die naar daar gaat om er alles in orde te brengen. Vandaar :-) Hopelijk is het er snel gedaan, en kunnen ze hier inderdaad afwerken...
dat ze dan eerst gewoon niet van start gaan, nu hangt er her en der een opgerolde kabel aan de gevels
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:
Ken schreef:
bartman schreef:bij ons lijken de werken stilgevallen, al een hele poos geen beweging. Vermoedelijk zijn ze op de planning tot de vaststelling gekomen dat ze te vroeg begonnen zijn in onze deelgemeente
Door de overstromingen 14-16 juli 2021 in Wallonië is er heel wat manpower die naar daar gaat om er alles in orde te brengen. Vandaar :-) Hopelijk is het er snel gedaan, en kunnen ze hier inderdaad afwerken...
dat ze dan eerst gewoon niet van start gaan, nu hangt er her en der een opgerolde kabel aan de gevels
Deze die de kabels leggen, en lassen zijn 2 verschillende teams éh. Althans zou dit sneller en efficiënter moeten zijn... :bang:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ken schreef:
bartman schreef:
Ken schreef:
bartman schreef:bij ons lijken de werken stilgevallen, al een hele poos geen beweging. Vermoedelijk zijn ze op de planning tot de vaststelling gekomen dat ze te vroeg begonnen zijn in onze deelgemeente
Door de overstromingen 14-16 juli 2021 in Wallonië is er heel wat manpower die naar daar gaat om er alles in orde te brengen. Vandaar :-) Hopelijk is het er snel gedaan, en kunnen ze hier inderdaad afwerken...
dat ze dan eerst gewoon niet van start gaan, nu hangt er her en der een opgerolde kabel aan de gevels
Deze die de kabels leggen, en lassen zijn 2 verschillende teams éh. Althans zou dit sneller en efficiënter moeten zijn... :bang:

ok nog even wachten

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/vl ... 61481.html
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Sinds vandaag kan ik ook aansluiten op Fiber :)

Maar wat ik vreemd vind in de vergelijking is dat de max snelheid die je kan krijgen bij PX is 1000/100.
Terwijl hun dochter MobileVikings nu al 1000/500 doet...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wellicht dat de 500 upload er ook zal komen eens het geïntroduceerd is bij MV.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Zit ook te wachten op Fiber.

Ik heb eens een abo bij Proximus geconfigureerd met de specs van mijn huidige TN OneUp. Ik kwam 7€ goedkoper uit maar kreeg wel 100 Mpbs upload. Ik kom om en bij de 10€ goedkoper uit dan bij TN met Fiber Gigabit.

Daar spreken ze dan ook nog eens van AX wifi en mesh uitbreiding.

De rollen zijn omgekeerd. Px is nu koploper op de markt.

Alleen ... het kan nog jaren wachten zijn vooraleer fiber bin potentiële klanten zoals velen hier beschikbaar is. Bij ons zijn ze in de straat maar die wordt in 2 gedeeld door een gewestweg. De ene kant (richting centrum stad) heeft al fiber. Bij ons is het wachten ...

Telenet zal iets moeten doen want naar ik hoor is de vraag naaar fiber zeer groot ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Misschien retorische vraag maar zou TN binnenkort ons niet nog eens verrassen met een update van de upload speed.

Gisteren bij collega geweest die kan uploaden tegen 88 à 90 Mbps met Proximus Fiber. Zij installeren blijkbaar ook AX modems en extenders die samen een mesh wifi netwerk vormen.

Heb de indruk dat TN begint achter te lopen, uitgezonderd qua prijs natuurlijk. Zou bij PX met Fiber maandelijks min. 10 euro goedkoper af zijn ...
Hun Pods zijn AC- apparaten. Over hun boosters zullen we het maar niet hebben.

Via koper is voor mij geen optie ...

Als TN niets onderneemt, zijn ze toch hopeloos verloren of hebben zitten ze nu gewoon te wachten tot PXfiber verder uitgerold is omdat er nu te weinig potentiële fiber klanten zijn wegens nog niet voldoende uitgerold?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

PX is goed bezig, innovatief :)

TN tja prijzen waren altijd één van hoogste, natuurlijk hun snelheid was x2 x3 toen tegenover PX of anderen.
Eerlijk met 100mpbs komt een gem. gezin ruim toe. ( toch op dezer dagen )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je kan dat innovatief noemen of de achterstand inhalen. Innovatief zie je in de Belgische telecom eerder op de factuur.

Het netwerk van PX was verouderd en fiber moest er toch komen. Oa door Europese impulsen en de overheid is er nu een versnelling in de invoering al zijn andere landen soms al veel verder hierin. Telenet is een beetje in slaap gesukkeld door hun voorsprong en zij moeten nu een tandje bijsteken. Ze zijn het niet gewoon te moeten inhalen want ze konden rustig minstens 1 x per jaar de prijzen optrekken voor hetzelfde.

Ik kijk vooral uit naar de kleinere spelers die voor een goedkoper maar beperkter aanbod gaan. Snelle lijn maar geen fratsen zoals cloud en 80 zenders waarvan er u 10 interesseren,... Px kan daarop inspelen met MV.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

klopt uiteindelijk zal het gaan naar internet only merendeel van de bevolking, toch zeker diegene die de weg vinden naar vrt nu, vtm go, netflix,desney+,hbo, noem maar op.. + eventueel gsm abbo

laat de markt maar wat verdeelt worden zo blijft er altijd wel een goed aanbod :)
had al vele vlugger mogen gebeurd zijn.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De leidingen liggen hier al een tijd op gevels te blinken, maar de adrestool werkt toch niet naar behoren.
Vorige keer was het beschikbaar...
Dan was het dat het er al was maar dat ze nog werk hadden.
Nu ineens helaas niet beschikbaar...
Terwijl edp aangeeft dat het wel in de straat ligt, maar een fysieke aansluiting gepland staat voor een later datum.

Ik veronderstel dat ze eerst een heel wijk voorzien voor ze het effectief aansluiten.
Een richtdatum van wanneer het beschikbaar komt, zou ook gemakkelijk zijn.
Ik ben misschien wat ongeduldig, maar het duurt toch allemaal langer dan ik dacht.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

TiTanium schreef: Ik veronderstel dat ze eerst een heel wijk voorzien voor ze het effectief aansluiten.
Een richtdatum van wanneer het beschikbaar komt, zou ook gemakkelijk zijn.
Ik ben misschien wat ongeduldig, maar het duurt toch allemaal langer dan ik dacht.
Nee. Hier kon de ene kant van de straat al aangesloten worden (en ze werden ook al aangesloten), maar onze kant niet.
Na contact met Proximus en Jacops is het gefixed geraakt :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

In december zijn ze begonnen en nu pas bericht van px in de bus voor aansluiting. Geduld is een schone deugd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Volgende woensdag gaan ze een huis van mijn vrienden aansluiten op fiber. (hartje Antwerpen)
Vorige afspraak voor instalatie, wou de onderaannemer niet graag werken was mijn gevoel.
Hij wou niet 50meter met zijn ladder lopen om de fiber aan te sluiten tegen de gevel...
Ben benieuwd of ik de UDM Pro kan doen laten zweten met de fiber.
Want nu met VDSL is dit rustig.

Dus nu is er een parkeer verbod voor het huis voor de technieker, wel triestig eigenlijk...

Voor mijn eigen nieuwe woning zit ik serieus te twijfelen om naar TN over te stappen.
Heb nu PXS en hoogste profiel. Maar mocht er hier fiber liggen was ik direct overstag.
Buurgemeente heeft al fiber liggen.
Dus benieuwd wanneer het bij ons komt.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

TiTanium schreef:Ik ben misschien wat ongeduldig, maar het duurt toch allemaal langer dan ik dacht.
Idem, vorig jaar overal fiber op de gevels gelegd in de hele wijk en zelfs het centrum, en af en toe hier en daar in de buurt zie ik nog Jacops camionettes opduiken waar ze hier en daar fusielassen of met hoogwerkers bezig zijn.
De fiber hangt dus aan m'n gevel, maar wellicht komt die vanuit het voetpad / lasput nog naar geen enkele (buur)gevel om te interconnecteren met de geveldoosjes.

Toen ik overlegde met de Proximus shop van 't stad hier zeiden ze dat er een 'werk STOP' opgelegd werd door het stadsbestuur omdat ze geen hinder willen tijdens de zomerperiode... Ze doen dus zogezegd pas VOLGEND jaar terug door in m'n straat, of binnen 2 jaar, wie weet... :bang: :bdaysmile: :bdaysmile: :bdaysmile:

Dus ja, GEDULD zal ik wel moeten hebben :lol: :roll:

Getekend,

De persoon die eindelijk dacht thuis gigabit fiber Internet te hebben in 2022, terwijl ze in sommige (armere) derdewereld landen al sinds 2010 overal fiber hebben...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Normaal komen ze morgen aansluiten maar ik kreeg al bericht dat het vandaag ook zou kunnen, helaas past dat niet. 1 dagje wachten zal nog wel lukken :lol:

Update: fiber is geïnstalleerd. Ik had foto's van de ligging van de oranje smarttube die ik bij de bouw had laten voorzien. Toch even moeten zoeken en eerst deze van de buren gevonden :lol:

Met 6 man gaat het uiteraard sneller maar toch zijn ze heel wat uren zoet geweest. Nieuwe modem en een booster erbij voor ontvangst tot achteraan de tuin.

Ik kan inloggen op de beheerpagina van de modem maar als ik de tool BBox3Tool.0.13 gebruik krijg ik een foutboodschap: "Line status down, please check your connection and try again". Werkt die tool niet meer met de nieuwe modem?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”