Mobile Vikings Thuis internet dan toch een limiet !

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb ontdekt dat Mobile vikings toch soort van een verdoken limiet heeft op het huis internet ( 3Tb ) , nu ik kom er nooit aan mss van heel belgie maar 1% van de mensen maar ik vind wel zeggen in hun recame dat het echt onbeperkt is wel beetje een leugen.
Ikzelf kom van EDPnet , heb bij EDPnet maar 1 keer rond de 3Tb gehaald en ze hebben me niet gecontacteerd of heisa over gemaak tdus kan zeggen dat ze echt wel onbpert thuis internet leveren.
Zie trouwens Screenshot van de voorwaarden bij Mobile Vikings.
Wat zijn jullie gedacht hier rond? zijn er nog mensen met Mobile vikings Huis internet?
Bijlagen
mobile vikings home internet limit.JPG
(55.91 KiB) Nog niet gedownload
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

ghostboy1993 schreef:ik vind wel zeggen in hun recame dat het echt onbeperkt is wel beetje een leugen.
Here we go again #Belgium
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Zelfde “limiet” dus als Proximus, waar ze van gebruik maken. Maar bij Proximus kan je onbeperkt 300GB bundels toevoegen. Misschien dat dit (op termijn) op die manier ook bij Mobiel Vikings wordt gedaan..?

Heb je al contact opgenomen met de helpdesk hierover?
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

jnsvr schreef:Zelfde “limiet” dus als Proximus, waar ze van gebruik maken. Maar bij Proximus kan je onbeperkt 300GB bundels toevoegen. Misschien dat dit (op termijn) op die manier ook bij Mobiel Vikings wordt gedaan..?

Heb je al contact opgenomen met de helpdesk hierover?
Nee heb ik niet gedaan.
Nu ik ben niet de persoon die elke maand zelfs 1Tb kan binnen halen zelfs maar ik had wel liever dat ze Direct ' Fair Use Policy ' vermelden.
Voor hun Mobile abonoment doen ze het weer wel correct ( vind ik ) zie foto rood gemarkeerd.
Dus dan vraag ik me af waarom niet voor hun thuis internet :|
Bijlagen
mobile vikings unl. mobile.JPG
(34.42 KiB) Nog niet gedownload
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar de term onbeperkt is volgens de BIPT toegelaten vanaf 3TB dus weet niet waar het probleem zit? Zelfs al vind ik het zelf niet correct, zo is het nu wel geregeld.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het is waar dat het niet correct is dat te verkopen als 'onbeperkt' als er een echt quota is. Maar 3TB is toch wel van een totaal andere orde dan de 300GB van Tadaam of de 500GB van Scarlet.

Ik kan het de marketing van Mobilevikings vergeven dat ze daarover zwijgen en het onbeperkt noemen, ook al is het fout. Dat kan ik niet met de 'onbeperkt' van Scarlet en Tadaam. En vooral Tadaam eigenlijk. Bij Scarlet staat er tenminste nog bij 'onbeperkt (1)' , vermelding met een voetnoot. Tadaam is veel discreter op dat punt.
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@boonpwnz: klopt wat je zegt , maar ze konden ergens ook duidelijk zoals bij mobiel abo vermelden Fair use of * onbeperkt snap je ?

@WalterB1: ik deel je mening.
Maar wil ook even zeggen dat kennissen va mij Tadaam hebben en ze vaak rond de 500 en 700 Gb zitten en ze zelfs nooit op smlband zijn geraakt of gecontacteerd zijn geweest foor Tadaam .
Maar idd vind wel dat providers ookal is dat ' limiet ' maar 3Tb het duideijk mogen vermelden .
Er is in belgie maar 1 eerlijk operator en dat is EDPnet.
En qua marketing van Mobiel ' onbeperkt ' is dat wel Mobile Vikings .
Zelf had ik deze maand 66Gb op mobiel , wel verlaagd snelheid na die 50 Gb en geen klachten dus wel chapau :beerchug:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb ze op een reactie op Facebook daar meer info over gevraagd, maar geen reactie.
Best idd eens een ticket voor aanmaken ofzo.

Als ze werken zoals bv Proximus is dat wel ok. Want dat gaat onbewust gigantisch verbruiken tegen. Als er echt een harde limiet van 3tb is, is het jammer.
Er staat ook nergens vermeld wat de gevolgen zijn van het overschrijden van die 3TB.

Nog geen MV klant voor internet hier, aan het wachten op een inschrijf URL :)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Zeer waarschijnlijk wordt dit met extra pakketten of verlaagde snelheid gezien de prijs vergeleken met PX maar kom 3TB is ruim voldoende zelfs al doe je is goed zot.
Voor 35 mag je niet klagen, geen extra router aankopen, geen activatiekost dit jaar... En als je alles optelt tegen fiber er is haal je die extra kosten er niet uit van router en activatie :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien is het gewoon een soort "indekking" in de algemene voorwaarden, maar wordt de FUP niet toegepast?
We hebben toch nog andere voorbeelden van providers, waarbij er niets gebeurt bij het overschrijden van de FUP ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

ghostboy1993 zijn gigantische signature image van speedtest stoort me meer dan een 3TB limiet van MV. :wink:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb ze alvast een berichtje gestuurd met de vraag.. :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Zorba schreef:ghostboy1993 zijn gigantische signature image van speedtest stoort me meer dan een 3TB limiet van MV. :wink:
Afbeelding
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

cadsite schreef:
Zorba schreef:ghostboy1993 zijn gigantische signature image van speedtest stoort me meer dan een 3TB limiet van MV. :wink:
Afbeelding
@zorba das dan ook mooi opgelost ' EH ' :beerchug:
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Maar dan mis ik alle andere onderschriften die me niet storen, en wel eventueel relevant/interessant zijn ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb dit al een aantal jaar zo staan.
Wat mis ik?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Vandaag mijn 'early bird' uitnodiging gekregen om in te tekenen op de aanbieding van MobileVikings (waar ik niet op ga ingaan), met 3 maanden 20% korting.

Dus 35 euro. Gratis installatie en modem door een installateur. Heb de indruk dat die gratis installatie en modem voor iedereen is. Ze bieden ook een wifi-repeater aan voor 3 euro per maand, wat geen geweldige aanbieding is eigenlijk. Ze trekken ook kabels tot 20 meter.

En men verkoopt het weldegelijk als Onbeperkt volume om te surfen, streamen en te gamen. Geen asterix. Geen nuance.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Indien geen interesse kan je bvb iemand anders blij maken met die "link"?

Hier wel interesse :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

WalterB1 schreef:Vandaag mijn 'early bird' uitnodiging gekregen om in te tekenen op de aanbieding van MobileVikings (waar ik niet op ga ingaan), met 3 maanden 20% korting.

Dus 35 euro. Gratis installatie en modem door een installateur. Heb de indruk dat die gratis installatie en modem voor iedereen is. Ze bieden ook een wifi-repeater aan voor 3 euro per maand, wat geen geweldige aanbieding is eigenlijk. Ze trekken ook kabels tot 20 meter.

En men verkoopt het weldegelijk als Onbeperkt volume om te surfen, streamen en te gamen. Geen asterix. Geen nuance.
We hebben gekeken, nagekeken en dubbel nagekeken, maar helaas…

Bij Mobile Vikings leggen we de lat voor internet thuis hoog, en bieden je het enkel aan als we je genoeg snelheid kunnen garanderen. Helaas kunnen we dat niet doen op dit adres.

Rip
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

JAMIN001 schreef: We hebben gekeken, nagekeken en dubbel nagekeken, maar helaas…

Bij Mobile Vikings leggen we de lat voor internet thuis hoog, en bieden je het enkel aan als we je genoeg snelheid kunnen garanderen. Helaas kunnen we dat niet doen op dit adres.

Rip

Whahahah, heb het ook gezien. Ging er toch niet op ingaan, maar da's wel extreem.

De link werkt niet, zou gekoppeld moeten zijn aan je account/je account zou geselecteerd moeten zijn
Modbreak:
link weggehaald
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Dat is ook een keuze. Als op basis van de beschikbare informatie men geen verbinding kan aanbieden die kwalitatief genoeg is wil men die klant niet aanvaarden.

Ik veronderstel dat dit is om te voorkomen dat die klant dan gaat zeuren over de lage snelheid waarmee ze zich dan bezig moeten houden. En elk contact met de helpdesk is een niet factureerbare kost aan MobileVikings.
jan5787
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Belgissschenaap schreef: ... Link weggehaald...
Ik zou deze link maar snel weghalen is gelinkt aan een account en je bent direct ingelogd...

Schermafbeelding 2022-06-01 194104.png
Schermafbeelding 2022-06-01 194104.png (6.27 KiB) 1041 keer bekeken
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Dat zou helemaal niet mogen dat je meteen bent ingelogd via een link :p

toch bedankt voor het nakijken en kon maar porberen of het werkte, zal dus echt wel gekoppeld zijn aan je account
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

F***
Mercikes om dit zo snel op te merken en weg te halen.
Had nog beter moeten checken, heb louter de URL nagekeken of er informatie over mij instond.

Wel erg dat dat zo maar gaat, mahbon, ook weer geleerd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Gelukkig opmerkzake Ub'rs online en mensen die gelukkig geen misbruik maken.
Excuses voor de vraag maar goed, hebben weer bijgeleerd dat dat dus ook gewoon weer kan :bang:
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb de vraag gesteld aan MV ivm de limiet en ze gingen (hier?) iets communiceren...
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

WalterB1 schreef:En men verkoopt het weldegelijk als Onbeperkt volume om te surfen, streamen en te gamen. Geen asterix. Geen nuance.
Maar dat doet Tadaam toch ook, en de voorwaarden daar zeggen ook iets heel anders...
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

datakiller schreef:
WalterB1 schreef:En men verkoopt het weldegelijk als Onbeperkt volume om te surfen, streamen en te gamen. Geen asterix. Geen nuance.
Maar dat doet Tadaam toch ook, en de voorwaarden daar zeggen ook iets heel anders...
Bij tadaam was die limiet 300 Gb dacht ik als ik erges goed gelezen heb. zie foto
tadaam limiet.JPG
(79.86 KiB) Nog niet gedownload
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Had het eerder over bvb dit op tadaam hun site:
Écht onbeperkt

Niemand werd ooit blij van een internetbundel met limieten. Je wil je favoriete series bingen en blijven bingen. We got you.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

datakiller schreef:Maar dat doet Tadaam toch ook, en de voorwaarden daar zeggen ook iets heel anders...
Ja, dat is waar. Bij Tadaam moet je echt de algemene voorwaarden lezen.
https://tadaam.be/algemene-voorwaarden/

artikel 5.4 Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps,

Bij MobileVikings...kan ik dat niet vinden;
https://mobilevikings.be/nl/terms-of-use/overview/

Niets in het document over de gebruiksvoorwaarden voor internet thuis. Ik zie daar trouwens wel instaan; De Viking verbindt zich ertoe: geen reclame te maken voor diensten van seksuele aard;

Lijkt mij discriminatie om een specifiek beroep uit te sluiten.

Ook gevonden dat je 90 euro moet betalen als je die modem niet teruggeeft of moet vervangen worden omdat je die stuk heb gemaakt. Ook 90 euro voor die wifi-repeater als je die niet teruggeeft.
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Wel beetje extreem dit !
Je modem kan door slijtage kapot gaan. En al is ie nie apot na X aantal jaar moet je gewoon een nieuwe krijgen dat is gewoon normaal.
Nu ik snap hun wel als je die nie terug geeft dat je er een bepaalde ' boete ' op moet betale maar de rest vind ik beetje echt wel extreem.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Kan ook een stok achter de deur zijn hé!
Algemene voorwaarden dienen om hun in te dekken, wil daarvoor niet zeggen dat je sowieso moet betalen als uw modem kapot gaat.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Ik ben benieuwd wanneer ik mijn early bird promotie ontvang. Hopelijk snel. Dan vliegt Proximus volledig buiten en krijgen we hetzelfde product een pak goedkoper.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

ghostboy1993 schreef:Wel beetje extreem dit !
Je modem kan door slijtage kapot gaan. En al is ie nie apot na X aantal jaar moet je gewoon een nieuwe krijgen dat is gewoon normaal.
Nu ik snap hun wel als je die nie terug geeft dat je er een bepaalde ' boete ' op moet betale maar de rest vind ik beetje echt wel extreem.
Ik vind jouw conclusies ook wat extreem.

Er staat letterlijk in hun documenten dat je dit moet betalen wanneer een Viking zelf schade toebrengt aan de modem, een gewone tussenkomst/herstelling is gratis.

Letterlijk gevonden na 2 minuten: https://fakta.mobilevikings.be/legal-do ... anguage=nl

Wat de FUP betreft, denk ik ook dat dit is om hun in te dekken. 3TB is al ongelooflijk veel. Er staat overigens niet bij of je echt op 'smallband' belandt, een waarschuwing krijgt of er andere maatregelen dan gelden.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”