Prepay / abonnement voor 11-jarige met cap op uitgaven

Plaats reactie
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben op zoek naar de ideale operator voor onze 11-jarige zoon. De vereisten zijn simpel: Mobiele data (2 à 5 GB), wat belminuten maar vooral, en dat is mijn probleempunt: Geen mogelijkheid om over budget te gaan (ook niet bij roaming, ook niet met allerhande obscure abonnementjes en andere toestanden).

Veiligheidshalve lijkt prepay mij ideaal maar dan wel eentje die automatisch maandelijk herladen toelaat zodat we er geen omkijken naar hebben. Qua "waar voor je geld" is prepay wel minder. Bij Mobile Vikings kon dat maandelijks automatisch herladen vroeger, waarschijnlijk nu nog steeds mogelijk? Zijn er andere alternatieven? Abonnement kan in principe ook, mits absolute cap.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Hier alvast een overzicht dat we hebben proberen maken, waar je een limiet over bundel (van €0) in kan stellen.
Van hieruit kan je je zoektocht mogelijks vereenvoudigen.

Prepaid ga je ook niet over limiet kunnen, het opgeladen bedrag en het pakket zijn daar de limiterende factor.
Geld kan dan wel opgespaard worden en betalende nummers of betalen met krediet zijn dan wel niet af te blokken.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 27#p908627
Mobilevikings: Ja gratis

Orange:?

Proximus: Ja gratis (goztow 19/01)

Telenet:?

Base:?

Youphone.be: Ja, betalend (€0,50)

Jim mobile:?

Scarlet:?

EDPnet:Neen (cadsite 19/01)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik zat een paar jaar terug met dezelfde vraag:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... er#p901163

Ik heb hen eerst een jaartje op pay&go gezet en erna op abonnement. Nu hebben ze youfone.
Daar staat een cap op data bij 1 dochter op. Kost wel €0,5/maand. Een bellimiet is gratis.
Ik vind nergens of het mogelijk is om andere betalingen tegen te gaan.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Telenet Prijs Volgens Verbruik kan.

Hier kan je een data optie van 1 of 4GB voor activeren : https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/

En dan bijvoorbeeld een limiet van €5 voor de rest instellen.
jan5787
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Orange:?
Bij orange kan je dit gratis aanzette via hun site
Schermafbeelding 2022-05-31 120212.png
(17.84 KiB) Nog niet gedownload
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

vverbeke schreef:Qua "waar voor je geld" is prepay wel minder.
Mij lijkt prepaid net het beste wat op de markt beschikbaar is.

Pas daarna een combi in het gezinspakket.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Kijk ook eens naar de Orange giga prepaid
Als de data op is is ze op
De belwaarde kan je gebruiken om te bellen maar ook om bijkomende data te verkrijgen
En ik dacht dat ze nu met automatische verlading werkt
Tevens als je een keer een maand je data niet opgebruikt hebt schuift ze door naar de volgende maand op voorwaarde dat je herlaad voor t eind van die lopende maand. Ze schuift zelfs over meerdere maanden door
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Mobile Vikings abo lijkt me perfect voor iemand van 11 (de bundel van 15€ = 10GB en ongelimiteerd bellen/sms).

Cap op 0€ kan: https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... se-bundel-
ooh. shiny.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Bedankt voor alle info!
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Als je klant bent bij Orange kun je je data bundel delen via een surf extra kaart (waarop je ook telefoongesprekken en sms kunt ontvangen). Kost €3 per maand.

Bij Telenet One is het zelfde mogelijk (gratis).

Als je een telefoon hebt met dual Sim kun je er een prepaid (esim) van mobile Vikings bijzetten om zelf ook te kunnen bellen in noodgevallen (maximaal 1 a 2 keer per jaar herladen).

Dit is de goedkoopste optie als je zelf een ruime data bundel hebt.

Wat ik zelf heb gedaan is voor mijn dochter een iPhone 12 bij Orange besteld met €200 korting vorig jaar, met zo’n unlimited formule op mijn nummer en die data deel ik dus met haar.

Dan heb je de eenmalige kost voor het toestel, maar maandelijks vrijwel niets extra meer.. omdat je anders toch altijd uitkomt bij dure prepaid formules van 15 à € 20 .. met eigenlijk altijd te weinig data dus hebben ze nog geen plezier.. Tel maar uit op jaarbasis kost je makkelijk €200 en meer.

Ps. Bij Ethias hebben ze een “digital omnium” verzekering voor het hele gezin voor al je toestellen.
We hebben een keer een ongelukje gehad met de iPad en dat werd keurig opgelost. Bedaar verzekerd is voor de familiale, kan die optie erbij nemen voor 125 euro.
Dat is veel goedkoper dan ieder toestel individueel verzekeren.

Nee ik heb geen aandelen Orange of Ethias maar ben er wel erg blij en gerust mee op deze manier.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

cloink schreef:Mobile Vikings abo lijkt me perfect voor iemand van 11 (de bundel van 15€ = 10GB en ongelimiteerd bellen/sms).
Ik gebruik da voor mijn 2 tieners. Met de cap op 0 EUR kunnen ze nog steeds bellen. En met de viking clan hebben ze elk nog 2GB extra per maand.
Yvekes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2007, 14:21
Bedankt: 5 keer

macamba schreef: Als je een telefoon hebt met dual Sim kun je er een prepaid (esim) van mobile Vikings bijzetten om zelf ook te kunnen bellen in noodgevallen (maximaal 1 a 2 keer per jaar herladen).

Dit is de goedkoopste optie als je zelf een ruime data bundel hebt.
Het voorstel om mobile vikings als tweede simkaart te nemen om in noodgevallen te bellen, begrijp ik toch niet goed. Die hebben toch geen voordelige tarieven voor sporadisch te bellen en zijn toch ook meer gericht op data? Belwaarde is maar 6 maand geldig en je moet minstens €10 herladen.

Dan lijkt Jim mobile (8 cent per minuut, herladen vanaf €5 en belwaarde jaar geldig) of Carrefour mobile (herladen vanaf €4 en belwaarde altijd geldig zolang je eens belt of sms't binnen de 6 maanden) mij betere opties.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

11 jaar is wel jong om hun 'alleen te laten' op het internet. Een alternatief is om te werken met zoiets als family link van Google (weet niet of Apple dat ook heeft?). Hier kan je dag of week of maand limieten zetten, zelfs per applicatie als je wil. Ook kan je beperken welke applicaties ze kunnen downloaden en schermtijd beperken alsook locatie delen verplichten. Zo heb ik het hier gedaan tot ze 15 werden. Dan hoef je niet rond te kijken naar een specifieke provider met pre pay of abbo, jij regelt het allemaal zelf.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het grootste nadeel aan die family link vond ik dat ze niet op youtube konden.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Hij heeft nu al een smartphone met enkel wifi met family link erop. Ik wist niet dat je met family link ook limieten kon opleggen qua dataverbruik en bellen/sms?
Het ding is wel, ook met die limieten kunnen obscure abonnementen afgesloten worden die afgerekend worden via het telefoonabonnement. Ze klikken rap op dingen die ze niet altijd begrijpen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

(obscure) abonnementen kunnen enkel via de Google Play Store. Via family link kan jij zelf instellen wat ze mogen installeren/aankopen en/of enkel na jou goedkeuring op jou telefoon (als family link ouder)
Laatst gewijzigd door ahrand op 01 jun 2022, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bij Hey is het momenteel nog niet mogelijk (enkel de 50€ cap is er). Al verwacht ik wel dat het er ooit zal komen, gezien ze zich op jongeren willen smijten met hun apart tariefplan. Met de huidige 10€ en 20€ bundel kan je op dit ogenblik niet meer krijgen voor dat geld.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”