Parkeerplaats mobilhome Luxemburg-stad

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Deze zomer trekken we met onze mobilhome er voor de eerste keer echt op uit.

We gaan richting Luxemburg-Duitsland-Zwitserland- evt. Oostenrijk en terug.

Door omstandigheden zitten we eerst 3 dagen in een Airbnb in Luxemburg-stad met familie. De airbnb heeft geen parking.

We willen dus onze mobilhome een drietal dagen stallen daar.

Kent er iemand een goede plaats in de buurt van de hoofdstad?
- uiteraard legaal
- bij voorkeur gratis (of niet al te duur)
- veilig
- het centrum van Luxemburg makkelijk te bereiken, evt met openbaar vervoer

Voor alle duidelijkheid: we slapen er dus niet in die dagen maar hij zit wel flink vol met bagage voor de 14 dagen na de trip in luxemburg.

Als ik niets vind kan ik het voertuig uiteraard langs de kant van de weg parkeren. In principe is dat geen probleem voor die paar dagen vermoed ik, maar misschien kent iemand een beter alternatief?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Kijk eens op bipa.be

Ik denk dat Luxemburg ook nog lukt.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Een paar dagen langs de weg laten staan, vol met bagage zonder dat je erin slaapt. Dat zou ik zelf niet doen omwille van inbraak/diefstal.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Kijk eens op de park4night app.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

bipa.be lijkt me redelijk gedateerd als ik zo eens de camperplaatsen in mijn eigen streek bekijk. Bovendien staat er op die site nog dat de max. snelheid op gewestwegen in België 90 km/u is :nono:
Park4night kende ik en biedt wel wat inspiratie.
Maar... heb uiteindelijk Ibis Budget geboekt voor 3 nachten. De parking is gratis, ook voor mobilhomes. Het voertuig staat dan toch wat veilig gestald. veel meer dan wat etenswaren en kleren kunnen ze toch niet pikken (al wil je natuurlijk wel geen inbraakschade aan je voertuig).
Vermits het openbaar vervoer in Luxemburg gratis is, kunnen we onze plan wel trekken voor die dagen.
Gebruikersavatar
bralm
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 3 keer

Mocht je toch nog een alternatief zoeken dan kan je de volgende plaatsen overwegen:
- P+R Bouillon: heeft enkele plaatsen openlucht en zeer goede verbinding met openbaar vervoer, mogelijk wel een beperking op hoogte bij het binnenrijden. (eerste 24u gratis, daarna 10 euro per dag) -> mijn favoriete parking als ik met de auto ben! Ook 24/24u een parkeerwachter aanwezig.
- P+R Kockelscheuer: volledig openlucht, redelijk goede verbinding openbaar vervoer maar sinds kort wel met een bareel, dus ik weet niet of er een beperking is op vlak van hoogte. (eerste 24u gratis, daarna 10 euro per dag)
- P+R Lux Sud: volledig openlucht, redelijk goede verbinding openbaar vervoer maar sinds kort wel met een bareel, dus ik weet niet of er een beperking is op vlak van hoogte. (eerste 24u gratis, daarna 10 euro per dag)
- Parking Boulevard Konrad Adenauer: betalend parkeren maar geen bareel.

In Luxemburg stad mag je in theorie je voertuig niet langer dan 24u parkeren (al dan niet betalend, inwoner of bezoeker). Landelijk is de limiet 48u. In de realiteit is dit enkel van toepassing bij wegenwerken of tijdelijke parkeerverboden (verhuiswagen, schoonmaak, ...) die in het ergste geval slechts 24u op voorhand aangekondigd worden.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hoi Bralm
Merci voor je suggesties. Duidelijk een kenner van Luxemburg :-)
Misschien komen ze nog van pas als we er een extra dagje zouden aanbreien na ons verblijf in Ibis. Of op de terugweg 14 dagen later.
Ik zoek van tevoren wel eens op als ze mobilhomes toelaten op park4night of zo :-)
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

sdecoster schreef: Bovendien staat er op die site nog dat de max. snelheid op gewestwegen in België 90 km/u is :nono:
Dat klopt ook...
Belgie is 90 km/h
Vlaanderen niet
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Zonder te vitten en vanuit het standpunt van een niets-vermoedende buitenlandse toerist: dit is niet correct. De correcte formulering is 'in Vlaanderen 70, elders 90'.
Maar dit is off-topic
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”