wat voor oortjes gebruiken jullie bij buiten activiteit

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Ik hen sins een 2 à 3 weken een nieuwe gsm daar nokia 5.4 3n daar zat gratis eenvolwaardige koptelefoon bij. Dus niet zo van die oortjes die kan via kabel of Bluetooth worden verbonden. En ook zo worden samen gevouwen. Weet niet of zo een koptelefoon handig is bij bv sporten
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

absoluut niet, te warm. Maar probeer het gewoon even zelf.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Aftershokz
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

In de winter draag ik als ik wandel vaak de sony 1000xm3 koptelefoon, lekker warm, in de zomer is dit natuurlijk veel te warm en draag ik de "galaxy buds live", merk amper dat ik ze inheb.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Ik gebruik deze nu al anderhalf jaar tijdens het lopen en ben nogal een zweter:


Tevreden van, start deze week een lightning deal voor zie ik op bovenstaande pagina.
Dan zijn ze typisch te koop aan +- 23 euro.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

tb0ne schreef:Ik gebruik deze nu al anderhalf jaar tijdens het lopen en ben nogal een zweter:


Tevreden van, start deze week een lightning deal voor zie ik op bovenstaande pagina.
Dan zijn ze typisch te koop aan +- 23 euro.
Ik heb deze:
https://www.qcy.nl/nl/qcy-t2c.html

Lijkt me identiek als de jouwe, maar goedkoper. Je kan ze ook op Aliexpress vinden. Ik heb ze gekocht aan €9 in promo.
:banana:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik gebruik nu sinds enkele weken de OnePlus Bullets Wireless z . Dit zijn geen "true wireless earbud", al is dat in deze formfactor geen probleem. Grote voordeel vind ik dat je de "buds" uit je oren kan halen en laten hangen rond je nek. Ook mochten ze dus los komen vliegen ze alvast niet de grond op.
Enige nadeel is dat de rubberen lus best groot is en dus niet zo compact te dragen in een tas of broekzak, en het zijn nog altijd draden (al zijn ze zo kort dat dat niet echt een probleem is).
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Uloga schreef:
tb0ne schreef:Ik gebruik deze nu al anderhalf jaar tijdens het lopen en ben nogal een zweter:


Tevreden van, start deze week een lightning deal voor zie ik op bovenstaande pagina.
Dan zijn ze typisch te koop aan +- 23 euro.
Ik heb deze:
https://www.qcy.nl/nl/qcy-t2c.html

Lijkt me identiek als de jouwe, maar goedkoper. Je kan ze ook op Aliexpress vinden. Ik heb ze gekocht aan €9 in promo.
De chinezen kopieren ook elkaar. :wink:
Ze zijn verschillend, de soundpeats case heeft maar een led bijvoorbeeld.
Ik heb ze indertijd gekocht omdat ze een van de weinige waren die voor dat geld goeie compatibiliteit met ios gaven, AAC en geen sync issues bij video en ook gewoon degelijk geluid.
Hier stonden ze toen als beste koop:
https://www.scarbir.com/leaderboard-25
Moet wel bekennen dat ik ze amper met telefoon gebruik, hoofdzakelijk sporten en muziek streamen vanaf het horloge, dat werkt echter feilloos.
Er is ook ondertussen zoveel keuze, zelfs binnen merken, komt er gewoon op neer om niet in de val van brol te trappen denk ik. :-)

@Mean, ik gebruikte vroeger een Anker setje met een kabel tussen de oortjes, dat was ook ok vond ik maar sinds ik echt draadloze in gebruik heb wil ik toch geen andere meer.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Momenteel heb ik klassieke oortjes met draadjes, maar die durven er bij het lopen wel eens uitvallen.
Ik zou momenteel voor iets à la Beats Powerbeats3 gaan.
(met haakjes rond de oren, niet persé van het merk Beats)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb momenteel de JBL Endurance Sprint. Werkt wel, klinkt ok, zeker niet fantastisch, maar bij het sporten maakt me dat nu minder uit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb vandaag de SoundPEATS Mini Pro Hybrid ANC's binnen gekregen.

Die oortjes hebben me letterlijk omver geblazen. Ik had daarvoor zo van die oortjes van de Action die nog redelijk uit reviews naar voor kwamen maar deze zijn gewoon weg... WOW.

Ik had op Youtube enkele reviews gezien waar men laaiend enthousiast deed over deze oortjes en goed, voor 52 euro is dit denk ik de beste aankoop al voor 2022.

ANC werkt naar mijn bescheiden mening super goed, de bassen zijn gewoon subliem. Echte aanrader.
JUD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Ik heb momenteel de JBL Endurance Sprint. Werkt wel, klinkt ok, zeker niet fantastisch, maar bij het sporten maakt me dat nu minder uit.
Ik loop met dezelfde. Zitten stevig vast rond je oor door de magneten. En ook spatwaterdicht. Nog geen problemen gehad in de gietende regen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Tijdens wandelen/werk Jabra Elite 75T https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets/jabra-elite-75t
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik gebruik Tribit Flybuds C1 en ben er heel blij mee.
Ze zijn klein, licht, hebben zeer goede wireless aansluiting, en goede audio kwaliteit.

https://tribit.com/products/tribit-flyb ... s-earbuds/
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Bose SoundSport momenteel. Beetje duur en misschien wat overrated. Maar voegen zeker een extra dimensie toe tov de 10 tallen andere oortjes die ik in het verleden gebruikt heb.
deman3417
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Case32
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2021, 21:35
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Ik gebruik de Aeropex by Aftershokz. Heel tevreden over in combinatie met een iPhone en ik heb geen last meer van uitvallende dopjes of pijnlijke oren.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ik gebruik, zowel binnen als buiten, nog altijd hetzelfde paar dat ik van bij de geboorte meekreeg.
Doen het nog altijd prima. Eveneens uitstekende stereokwaliteit.

Jongeren die regelmatig kunstmatige oortjes dragen worden, net om die reden, later ook regelmatig van bepaalde beroepen uitgesloten. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik gebruik deze bij het lopen:
https://www.sony.be/nl/electronics/voll ... s/wf-xb700

Vallen niet uit uw oren maar geluid kan soms eens haperen maar dat kan aan bluetooth liggen. Eerst via iphone nu met iwatch en offline muziek/spotify.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Case32 schreef:Ik gebruik de Aeropex by Aftershokz. Heel tevreden over in combinatie met een iPhone en ik heb geen last meer van uitvallende dopjes of pijnlijke oren.
Idem hier, ideaal voor tijdens het fietsen: Je blijft horen wat er rondom u gebeurt.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik gebruik the Shure Wireless adapters met oortjes die ik al had van hun bekabelde gamma.

https://www.shure.com/nl-BE/producten/a ... s/rmce-tw2

Deze zitten rotsvast tijdens het sporten en de oortjes zijn onafhankelijk van de wireless ontvanger en batterijen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”