Nieuwe operator na +13j mobilevikings

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sinds de overschakeling naar proximus heb bijna nergens in de omgeving nog ontvangst, 'k heb mv al gecontacteerd maar ze hebben dit genegeerd.

Momenteel was ik aan het kijken naar edpnet, maar ik wil niet nog eens een proximus operator. Hoe kom ik er achter welk het achterliggende netwerk is?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

EDPNet gebruikt (momenteel) Orange.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Op deze pagina staat dat het Orange is:
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... an-v2.html
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wat was MV voor ze overgestapt zijn naar Proximus ? Was dat base of orange. Ik meen me nog iets vaag te herinneren dat base nu telenet is en orange het oude mobistar netwerk?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Mobile Vikings was Orange.
In het rapport mediaconcentratie van de Vlaamse Regulator voor de Media staat elk jaar een overzicht. Momenteel al deels verouderde info.
Afbeelding
Bijlagen
mvnos.png
(98.23 KiB) Nog niet gedownload
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

MV zat vanaf lancering op Base (oude KPN Orange) tot 03/2019. Vanaf dan zaten ze op Orange (oude Mobistar) tot begin 2022 en nu op Proximus.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ze waren allemaal goed behalve het Proximus netwerk. Dat noemt zich het nr1 netwerk maar da's van de onderkant te beginnen of misschien bedoelen ze het eerste mobile netwerk in België. Maar de beste zijn ze verre van, ik wist niet dat het Proximus zo slecht was.

In groot steden valt het wel mee, maar als je wat landelijker gaat dan is het niks meer. Soms komt er dan wel op HD gesprek, dat had ik ervoor nooit. Maar de kwaliteit is bar slecht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Veralgemeen jouw ervaringen niet.
Dat is zo afhankelijk van locatie en omstandigheden.

Overschakeling naar prox is hier juist heel positief geweest.

Maar in jouw geval kijk je inderdaad dan best naar de andere opties.

Die veralgemeningen zie je echt super vaak terugkomen en niemand is hier mee gebaat. Integendeel geeft het zelfs verkeerde verwachtingen voor mensen die op zoek zijn naar informatie, over producten waar zij nog geen ervaring mee hebben.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Goh hier ook gemerkt hoor dat proximus zeer slecht is, ouders heb ik mss 4x gebeld en 2x daarvan werd onderbroken door geen bereik, beide Orange en Proximus hebben hier op sommige plaatsen geen bereik maar Orange wint toch net, denk dat proximus wel beter is in Wallonië.
En base tja...
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Wat velen hier vergeten is hun -labiele- netwerkbeheerder Transatel waar ze vast aan zitten. (idem EDp)

Maar als het verkeerd loopt staken ze telkens schuld op Orange, terwijl de Orange gebruikers gn problemen hadden. :nono:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hier werkt proximus goed.
Met Base en Orange onderbroken oproepen.

Zoals eerder hier is gezegd is dat afhankelijk van locatie en omstandigheden.
h1ttent1t
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2020, 10:01
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Belgissschenaap schreef:Veralgemeen jouw ervaringen niet.
Dat is zo afhankelijk van locatie en omstandigheden.

Overschakeling naar prox is hier juist heel positief geweest.

Maar in jouw geval kijk je inderdaad dan best naar de andere opties.

Die veralgemeningen zie je echt super vaak terugkomen en niemand is hier mee gebaat. Integendeel geeft het zelfs verkeerde verwachtingen voor mensen die op zoek zijn naar informatie, over producten waar zij nog geen ervaring mee hebben.
Idem en +1

Hier was de Orange-periode dikwijls een drama binnenshuis, nu geen problemen meer met Proximus.
Maar ik ga niet lopen zeggen dat het hele Orange-netwerk een drama is...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toen ik bij mn ouders woonde was Proximus het enige netwerk dat deftig was. Orange (Mobistar dus) was nog OK, je kon overal een SMS sturen. Bellen was wat anders. Base is er altijd een ramp geweest, tenzij je op de eerste verdieping stond aan een raam.

Toen ik ging wonen in mn appartement was het makkelijkste. Je nam het goedkoopste abonnement dat voldoet aan je noden. De operator maakte niet uit : ik kon van alle operatoren minimum 1 mast zien vanuit de ramen (afstanden : 500 a 1000m). En aan de andere kant van het appartement, wat ik niet kon zien, stonden alle 3 de operatoren met alle technologieën op één mast, een goeie 500m verder. Prima dus als backup.

En toen ging ik naar mijn huidige woonplaats. Ik had toen Base, en Proximus op de werktelefoon. WAT ... EEN ... RAMP ...
Ben dan maar in de plaatselijke carrefour een Orange (Nuja, toen nog Mobistar) prepaid kaartje gaan kopen om te testen en had meteen 4G in huis. Terwijl ik voor Base al op de eerste verdieping moest staan en Proximus slechts 2G indoor had. En helaas betekende dat vele gemiste oproepen en vele onderbroken oproepen.

Sindsdien (mei 2015) bij Orange. En op zich wel OK voor me. Nog geen gebied gehad waar ik geen ontvangst had. De backup GSM heeft Scarlet (Proximus dus) en meestal als ik met Orange een slecht ontvangst heb, heb ik dat ook met Proximus.)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Belgissschenaap schreef:Veralgemeen jouw ervaringen niet.
Dat is zo afhankelijk van locatie en omstandigheden.

Overschakeling naar prox is hier juist heel positief geweest.

Maar in jouw geval kijk je inderdaad dan best naar de andere opties.

Die veralgemeningen zie je echt super vaak terugkomen en niemand is hier mee gebaat. Integendeel geeft het zelfs verkeerde verwachtingen voor mensen die op zoek zijn naar informatie, over producten waar zij nog geen ervaring mee hebben.
Ik kom overal moet regelmatig internationaal voor mijn werk en zit over héél België als de situatie is dat je niet naast de zendmast woont dan nee geen proximus waarschijnlijk wel ! En misschien ja is er ergens wel een plekje waar Proximus beter is qua gesprek kwaliteit. Tot op heden is Orange het beste, ..

Heb een Nederlands abo (KPN) dat gebruikt BASE en als ik ze naast elkaar leg had Orange het meeste bereik meestal had ik zo goed als overal met Orange, soms niet met base. Nu heb ik BASE en Proximus, en bijna overal heb ik ontvangst met BASE en soms heb ik ontvangst met Proximus, maar zo goed als bijna nergens, meestal goed bij grote steden ja. Eigenlijk ben ik er niet over te spreken hoe slecht die troep niet wel is en dat ik dan een mailtje krijg jij zit nu op het Nr1 netwerk. Eigenlijk wordt ik er soms kwaad van als ik zie hoe ze adverteren dat ze het beste netwerk hebben, als ik dan moet vaststellen dat je geen eens een fatsoenlijk telefoon gesprek kunt maken zonder 6 keer onderbroken te worden wanneer je ontvangst hebt.

Een GSM is niet bedoelt om op één plaats te werken, maar overal ! En wanneer BASE of ORANGE geen ontvangst hadden dan stond ik in een kooi van Faraday in een fabriek ! Met het Proximus abonnement sta ik gewoon in de tuin ! Dan is dat geen opinie maar dan is het gewoon bagger !
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Alweer veralgemenen, ik heb met proximus betere gespreksqualiteit na de switch. Ook is snelheid van mijn verbinding op de meeste plekken beter dan bij Orange.
binnenshuis minder. Ik kom over heel Oost-Vlaanderen met uitstulpingen.

Conclussie:
Proximus heeft een betere service voor mensen die niet binnen zitten.

Dat slaapt nergens op. En als je je ergens op wilt baseren, pak dan gewoon databases die vele gebruikers hebben op vele plaatsen.
Steekproef n=1=aantal gebruikers is compleet waardeloos.
Is enkel maar een buik gevoel zonder concrete data.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hier was omschakeling GSM naar PX top, tot hiertoe geen klagen en overal goed bereik, natuurlijk zoals iedereen weet, iedere provider heeft "dode hoeken"
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”