Engie tarief van de foute maand op mijn contract - stroombegrenzer vermijden

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Vorig jaar in Oktober heb ik een contract aangevraagd bij Engie voor gas en Elektriciteit. In November hebben ze dat in orde gebracht, maar bleek dat ze de tarieven van Novermber hebben gebruikt. Deze waren zoals iedereen ondertussen al wel weet veel hoger. Ik heb dat meerdere malen via telefoon aangekaart, ze beaamden dat ze een fout hebben gemaakt en ze zouden het recht zetten.

Een paar maand later wordt het Maart, en krijg ik een jaarafrekening. Ik betaal wat ik denk dat ik verschuldigd ben: ongeveer €500 minder dan het factuur. Ik contacteer ze nog een paar keer via hun contactformulier en telefoon. Ik start een klacht bij de ombudsman begin April. Via telefoon wordt me weer verteld dat ze het in orde gaan brengen. Tot nu toe zie ik geen effect op de klantenzone op hun website. Ondertussen krijg ik een ingebrekenstelling en een dreigement dat ze een stroombegrenzer gaan installeren. Van de ombudsman heb ik nog geen antwoord, en zie ondertussen via deredactie dat ze geen bemiddelling meer doen. Via telefoon vertellen ze me telkens dat ik gelijk heb en dat ze het gaan rechtzetten.

Ik dacht dat ik een enkel geval was , maar vandaag kom ik erachter dat een collega van mijn klein klein bedrijf hetzelfde voor heeft. Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben?

Ik zou graag hebben dat ze me dagvaarden, maar vrees dat tegen dan de stroombegrenzer geïnstalleerd is. Heeft iemand een idee hoe ik dat laatste kan tegengaan? Ik woon in Brussel en mijn netbeheerder is Sybelga.
Laatst gewijzigd door depeje op 13 mei 2022, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Wat ik niet begrijp is dat jij op je voorschotfacturen kan zien dat ze een verkeerde prijs hanteren. Op mijn engie voorschotfactuur (enkel gas) staat niets van contractprijzen ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik heb een jaarafrekening gekregen in Maart, en op het contract staat het tarief ook vermeld. Op die 2 plaatsen staat een tarief waar ik niet akkoord mee ben gegaan.

Op mijn voorschotfacturen staat het tarief inderdaad niet.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Dus op uw contract staat het verkeerde tarief?

Ik heb ook aangesloten bij Engie in oktober, maar mijn contract toont allesinds de vaste tarieven van oktober (correct dus).
Nog geen eindafrekening gehad (pas in juli precies).
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Dat klopt. Op mijn contract (dat ik nog niet getekend heb) staat inderdaad het foute tarief. Het tarief dat daar op staat was nog niet eens gepubliceerd op het moment dat ik mijn contract heb aangevraagd.

Het gaat bij mij ook over een vast tarief (voor 3 jaar).
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”