Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zelenski kon zich beperken tot de opmerking dat die mensen hun redenen hadden.

Trouwens Rusland gebruikt toch ook huurlingen en ook de eigen soldaten kunnen soms de nazi's overtreffen.

We kunnen soms terecht klagen over de pers hier maar dan zou ik Rusland vooral niet als maatstaf gebruiken, iets met splinters en balken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.politico.eu/article/anglosp ... ne-not-eu/

VRT&Co zouden misschien een keer "kritisch" werk moeten aankopen ook van echte journalisten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die site is wel extreem kritisch voor de EU hé. Ben verder wel akkoord met het artikel dat de EU niet in staat is om zichzelf te beschermen op dit moment én dat de 'Anglosphere' veel meer doet dan de EU, maar om nu te zeggen dat de britten en amerikanen dat doen uit altruisitische bewegingen is wel een straat te ver. Neemt wel niet weg dat de EU gerust een toontje lager mag zingen op dat front

Anyway ... het klopt wel dat de oorlog in Ukraïne de toekomst zal bepalen voor de EU de komende jaren, en als dat conflict niet snel opgelost geraakt dan zie ik de EU nog uiteenvallen ... :?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

"Kritisch" en "echt" is meestal toevallig alles wat overeenkomt met... de eigen mening :lol:

Je kan kritisch zijn over de EU maar als deze gebeurtenissen één ding nog eens overduidelijk maken dan is het wel dat je best zo groot mogelijk bent en samenwerkt ipv alleen het warme water proberen uit te vinden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Dizzy

Wij (EU) werken niet samen met de US maar reageren slechts, dikwijls op slinkse manier ook nog, op hun richtlijnen en bepalingen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik denk eerder dat Europa gewoon te zwak en verdeeld is om te reageren.
Dat heeft er altijd voor gezorgd dat er geen Europees leger was, en ook geen buitenlandminister.
Pas onlangs begint daar verandering in te komen, maar dan nog, het is niet omdat er over deze oorlog redelijk veel eensgezindheid bestaat dat je over alle andere conflicten één Europese politieke houding bestaat.
En zelfs al mocht die er vanaf morgen constant zijn, dan heb je nog een hele weg af te leggen tegen dat je een Europees leger hebt.
Ondertussen kan je niet anders dan op de NAVO rekenen.
Europa doet dan graag alsof zij akkoorden onderhandelt, maar die akkoorden komen er natuurlijk alleen als de tegenstander eerst militair verzwakt is, anders wil die nooit onderhandelen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

"wie betaalt, bepaalt" ,en wij zullen allemaal braafjes in de pas meelopen aan het handje van sleepy Joe.
We hebben dat altijd al gedaan en we zullen dat altijd blijven doen (hopelijk), Amerika is een grootmacht die ons altijd ter hulp zal snellen bij ontij.
En daar mogen we heel dankbaar voor zijn, zoniet spraken we Duits of Russisch.

Dat 'totenkopf' embleem heb ik al heel vaak voorbij zien komen op Telegram, ik denk dat het merendeel van die gasten (Azovregiment) in de Azovstalfabriek zit nu.

Zijn dat rasechte nazi's? Ik durf dat te betwijfelen.


Zijn die soldaten bepaalde zaken genegen? Vermoedelijk wel.
Dezelfde zaken ga je vermoedelijk aantreffen bij zowel het Belgische als elk ander leger van de Navo en daarbuiten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

gumibear schreef:...van Azov is uiteraard ook een veel gebruikt nazi-symbool. Zelensky mag dan wel een jood zijn, dat neemt niet weg dat zijn "handler" of patroon Igor Kolomoyskyi (https://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi) met ook de Israelische nationaliteit ook jood is die naast het nazistische Azov ook het eveneens nazistische Aidar steunt alsook dat er Israelische huurlingen/"vrijwilligers" vechten tegen Rusland. Lavrov gaf terecht de volgende opmerking op Zelensky
Het is vreemd hoe sommigen enorm oog hebben voor symbolen, maar daden totaal niet belangrijk vinden.
De Russen dragen dan wel geen nazi-symbolen (hoewel de Z misschien wel de nieuwe swastika is..), maar ze schieten systematisch op burgers, op ziekenhuizen, op scholen, op vrouwen en kinderen en ze verkrachten systematisch vrouwen én mannen.
Als ik moet kiezen tussen een doodskopje op een uniform of iemand die de halve burgerbevolking uitmoordt, dan weet ik wel waar de echte facisten zitten.

Ondertussen zijn er weer wat mooie beelden vanop Slangeiland opgedoken.
De Russen hebben dit weliswaar veroverd, maar de Oekraïeners schieten al het militair materiaal dat de Russen er proberen te stationeren gewoon naar de verdoemenis.
Ook Poetins paradeboot zou vernietigd zijn. :banana:
Op de Morgen staan een paar van die filmpjes (betaalmuur) : https://www.demorgen.be/nieuws/slangene ... ~b15fac91/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Petrikske schreef: Zijn die soldaten bepaalde zaken genegen? Vermoedelijk wel.
Dezelfde zaken ga je vermoedelijk aantreffen bij zowel het Belgische als elk ander leger van de Navo en daarbuiten.
Remember Jurgen Coninx
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boulder schreef:Ook Poetins paradeboot zou vernietigd zijn. :banana:
Poetins paradeboot ? Mis ik iets ?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

DarkV schreef:
boulder schreef:Ook Poetins paradeboot zou vernietigd zijn. :banana:
Poetins paradeboot ? Mis ik iets ?
Niet echt iets belangrijks, een symboliek ding, een pausmobiel voor Poetin. :banana:

Wat meer schrijnend is, is de ontdekking van een klein massagraf van Russische soldaten in de omgeving van Charkiv.
Of hoe Russen eigenlijk helemaal niet bekommerd zijn om hun dode soldaten.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

DarkV schreef:Poetins paradeboot ? Mis ik iets ?
Het is met die boot dat hij paradeerde om het annexeren van de Krim te vieren.
In tegenstelling tot andere boten was die fel wit.
Nu, dat was inderdaad symbolisch, maar de filmjes waren behoorlijk spectaculair, er werd veel meer vernietigd dan die boot, ook een helicopter, afweergeschut, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

timmermc schreef:Wat meer schrijnend is, is de ontdekking van een klein massagraf van Russische soldaten in de omgeving van Charkiv.
Of hoe Russen eigenlijk helemaal niet bekommerd zijn om hun dode soldaten.
Er staan blijkbaar ook tal van gekoelde treinwagons met dode Russen in Oekraine omdat Rusland hun eigen mensen niet terug wil (liever een "vermiste" soldaat dan een dode soldaat).

Als je eens graag ziet hoe hoog een Russische tank (turret) kan vliegen... :banana:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

DarkV schreef:Als je eens graag ziet hoe hoog een Russische tank (turret) kan vliegen...
SpaceX gewijs :banana:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Huis van Vlaamse Poetin-fan in Rusland afgebrand: “Het werk van buitenlandse agenten”

Bron: https://www.hln.be/buitenland/huis-van- ... ~a220114a/
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

DarkV schreef:Huis van Vlaamse Poetin-fan in Rusland afgebrand: “Het werk van buitenlandse agenten”

Bron: https://www.hln.be/buitenland/huis-van- ... ~a220114a/
In plaats van buitenlandse agenten denk ik eerder dat er serieuze tegenstanders van de oorlog in Rusland zelf zijn, en dat die sabotages uitvoeren.
Net zoals er mensen zijn die protesteren met bordjes in nieuwsuitzendingen, of journalisten die zelfs nu nog anti-oorlogsartikelen durven schrijven, zijn er ook mensen die vinden dat hardere middelen nodig zijn.
Mooi zo.

Ik lees en hoor overigens dat de Oekraïense artillerie al bijna op het punt is dat ze Belgorot (in Rusland zelf) kunnen beschieten.
Het gevolg is dat de Russen verplicht zijn troepen uit de Donbas weer weg te trekken.
En volgens de nieuwste berichten is dat ook al gebeurd met een voorstad daarvan.
Verder zouden ze ook meerdere pontonbruggen van de Russen vernietigd hebben.

De zoveelste Russische fail : https://www.youtube.com/watch?v=DD5HSYzQhAA

Russische pontonbruggen vernield : Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

boulder schreef:Het is vreemd hoe sommigen enorm oog hebben voor symbolen, maar daden totaal niet belangrijk vinden.
De Russen dragen dan wel geen nazi-symbolen (hoewel de Z misschien wel de nieuwe swastika is..), maar ze schieten systematisch op burgers, op ziekenhuizen, op scholen, op vrouwen en kinderen en ze verkrachten systematisch vrouwen én mannen.
Als ik moet kiezen tussen een doodskopje op een uniform of iemand die de halve burgerbevolking uitmoordt, dan weet ik wel waar de echte facisten zitten.
Inderdaad zijn er sommigen die eerder naar symbolen kijken, en niet naar daden. Die propaganda van een autocraat eerder geloven dan de verschillende westerse media. Hun eigen "veilig leventje" boven het leven van 44 miljoen Oekraïners stellen.

Zo zag ik gisteren ook nog een tweet van iemand die Zelensky al het slechte van de aarde toewenste, omdat er 1 gaspijpleiding die door oorlogsgebied loopt, uit veiligheidsoverwegingen stil gelegd werd. En het aantal likes dat die persoon kreeg. En géén slecht woord over Putin of de Russen, ook niet in de tientallen antwoorden. Dan begin ik echt te twijfelen over het verstand van sommigen, of zijn die personen echt zo vatbaar voor propaganda? Of zo egoïstisch dat zij geen cent geven om het leven van miljoenen anderen?

Ik zal nooit beweren dat Oekraïne een ideaal land is, maar het is al vele malen idealer dan Rusland, ook voor deze hele oorlog. Toch word door sommigen elk detail dat tegen Oekraïne zou kunnen pleiten, aangegrepen om hen in een zwart daglicht te plaatsen, terwijl zij zwijgen over de agressor. Onbegrijpelijk. En dat heeft niets met "vrijheid van meningsuiting" te maken, maar wel met bewust of onbewust de zijde van een oorlogszuchtige autocraat te kiezen, om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Med schreef:Dan begin ik echt te twijfelen over het verstand van sommigen, of zijn die personen echt zo vatbaar voor propaganda? Of zo egoïstisch dat zij geen cent geven om het leven van miljoenen anderen?
Zo dolgedraaid onder jaren van bewuste leugens, niet zelden is er een sterke overlap tussen corona-wappies, extreems rechtse wacko's en Poetin-lovers.
Dat is zo in de US: Trump-fans die openlijk Poetin steunen, net als hun "oppergod" en in Nederland/België waar de virusontkenners plots hevig fan zijn van een dictator. Nog niet zo lang geleden werden er "vrijheidsconvooien" ingelast, diezelfde flappies van die vrijheidsconvooien, strijden nu (online) tégen de vrijheid van de Oekraïners.

Niet vergeten dat VB en PVDA (beide serieuze fans van Poetin) meer dan 1/3 van de Vlaamse kiezers vertegenwoordigen, in de recentste peiling.
Afbeelding

Gaat Poetin nu ook een "speciale operatie" lanceren tegen Finland? Nu die zoveel schrik hebben gekregen van de aggressie van de half-manke Poetin, dat ze liever toetreden tot de NATO.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220120_93602113
Finse leiders steunen 'onmiddellijke' toetreding tot Navo
De Finse president Sauli Niinistö en premier Sanna Marin hebben zich voor een 'onmiddellijke' toetreding tot de Navo uitgesproken. In een gemeenschappelijk statement zeggen ze dat Finland als Navo-lid de hele militaire alliantie zou versterken. Er wordt nu verwacht dat het Finland binnen enkele dagen zal beslissen over een aanvraag tot Navo-toetreding.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

boulder schreef:
DarkV schreef:Als je eens graag ziet hoe hoog een Russische tank (turret) kan vliegen...
SpaceX gewijs :banana:
Eigenlijk is dat niet om te lachen,het bovenste deel v/d tank (de koepel,het deel waar het kanon opstaat) vliegt regelrecht de lucht in.
Alle Russische tanks hebben dat,men zal zoiets niet zien bij Amerikaanse of Europese tanks.
Het probleem is dat men bij de Russen ervoor gekozen heeft om meer ruimte te hebben in de tank,het nadeel is dan wel dat men eigenlijk vlak naast de munitie zit die zonder veel bescherming in de tank is geplaatst.
Bij een raak schot op de tank word de temp direkt zeer hoog,en de munitie explodeerd.
In een Europese of Amerikaanse tank zit de munitie in aparte afgeschermde aparte units geisoleerd die men van binnen kan openen,op die manier is de tankbemanning en munitie wel heel wat beter beschermd tegen ontwikkeling van warmte door een hit v/e anti tank wapen of molotov bijv.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Symbolen zijn minder belangrijk dan daden maar ook niet onschuldig. Vaak zijn ze aanzetten of voorbodes van daden. Agressie begint vaak verbaal en met symboliek, later escaleert dat dan en worden er daden aan toegevoegd.

Het is inderdaad zo dat extreem rechtse ideeën en dus ook symbolen veel voor komen in autoritaire sectoren zoals leger en politie. Mensen met autoritaire gedachten worden aangetrokken tot posities die dit bieden. We zien dit in vele landen, ook in België. Jurgen was niet de enige maar hij is wel een signaal dat men moet opletten met dit fenomeen.

We mogen onze ogen ook niet sluiten voor de politieke realiteit. Er is VB dat nooit echt zijn "gevoeligheid" voor het thema heeft weggestoken maar ook in andere partijen zijn er leiders die openlijk beweren dat die mensen hun redenen hebben. Merk ook op dat iemand wie nog een veroordeling riskeert voor oa het verspreiden van nazi-materiaal momenteel in het parlement zetelt.

Vanavond start een interessante serie over Bariloche in Argentinië. Ik heb die plaats bezocht en het was inderdaad wat vreemd om in Z-Amerika een Duits-aanvoelende plaats te vinden. Dat er dus ook wat collaborateurs uit ons land naartoe gevlucht zijn wist ik niet. Een kijktip.

Rusland moet echter weinig zeggen want ze huren zelf de goorste huurlingen in die soms ook even nazi-fans zijn dan tegen wie ze vechten. Ook andere soldaten hebben al feiten gepleegd die de nazi's een "succes" zouden noemen. De pot en de ketel dus.

Het is inderdaad opmerkelijk welk bont allegaartje begrip toont voor de Russische agressie. Dat gaat van PVDA-aanhangers tot inderdaad wappies. Sommige flipfloppen daarbij alsof het niets is. De ene week zijn ze voor vrije meningsuiting en de volgende staan ze achter een systeem dat deze meningsuiting met wortel en al wil uitroeien.

Over de EU: uiteraard is er altijd wel enige verdeeldheid maar de gebeurtenissen tonen wel degelijk aan dat samenwerking nodig is. Je kan wel zeggen dat er onenigheid bestaat maar die bestaat in de landen onderling ook en als land alleen zouden we al helemaal niet meetellen. Die argumenten zijn dus eerder pro-EU.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Med schreef:Inderdaad zijn er sommigen die eerder naar symbolen kijken, en niet naar daden. Die propaganda van een autocraat eerder geloven dan de verschillende westerse media. Hun eigen "veilig leventje" boven het leven van 44 miljoen Oekraïners stellen.
Vraag is hoeveel Russische trollen er tussenzitten, die zich voordoen als Vlamingen, op die manier proberen ze wereldwijd de publieke opinie te beïnvloeden.
Soms herken je ze aan de vreemde taalfouten die ze maken.
Med schreef:En het aantal likes dat die persoon kreeg. En géén slecht woord over Putin of de Russen, ook niet in de tientallen antwoorden. Dan begin ik echt te twijfelen over het verstand van sommigen, of zijn die personen echt zo vatbaar voor propaganda? Of zo egoïstisch dat zij geen cent geven om het leven van miljoenen anderen?
Ik ken zo iemand van de les Portugese conversatie, die kerel, toen hij nog op facebook zat, postte om de haverklap foto's van de originele bevolking van Brazilië, vol sympathie voor die mensen dus.
Voor de rest heel de tijd extreem-linkse berichtjes, voorliefde voor communisme, Cuba, Ché Guevara, enz.
Van thuis uit was hij Franstalige opgevoed, met Vlaamsnationalisme heeft hij niets van doen.
Toen Covid begon, zat hij quasi direct in het kamp van de antivaxxers, waarschijnlijk omdat er in Frankrijk meest van al antivaxxers zitten, en vermits hij dat een beetje als zijn 2e vaderland beschouwt, dacht ik dat het daarvan komt.
Voor dit conflict, kiest hij de kant van Rusland (hij heeft ooit ook nog een taalcursus Russisch gevolgd).
Ik vind dat bizar, tegelijk opkomen voor de originele bewoners van Brazilië, maar er wel plezier in vinden dat de Oekraïeners aangevallen worden.
Hij neemt ook alle Poetin propaganda over, spreekt van genocide door Oekraïne in de Donbas in de jaren voor de oorlog.
heist_175 schreef:Niet vergeten dat VB en PVDA (beide serieuze fans van Poetin) meer dan 1/3 van de Vlaamse kiezers vertegenwoordigen, in de recentste peiling.
Dat is toch wel een simplistische manier om naar de zaken te kijken.
Ik heb ook VB gestemd (niet voor Europese verkiezingen), dat maakt van mij geen Poetin fan.
Je moet gewoon om de vijf of zes jaar een bolletje kleuren, en dat kun je niet thema per thema doen (los van het feit dat de oorlog in Oekraïne toen nog niet meespeelde).
Ik denk dus niet dat je zomaar kunt concluderen dat VB stemmers pro-Poetin zijn.
Het lijkt mij toch weer een goedkope poging om de oorlog in Oekraïne voor binnenlands gebruik in te zetten.
fluppie schreef:Eigenlijk is dat niet om te lachen,het bovenste deel v/d tank (de koepel,het deel waar het kanon opstaat) vliegt regelrecht de lucht in.
Alle Russische tanks hebben dat,men zal zoiets niet zien bij Amerikaanse of Europese tanks.
Ik had het hier zoveel pagina's geleden al eens gepost, de Amerikanen noemen dat het "jack in the box" effect (duiveltje uit een doosje).
Maar ja, ik lach er wel mee, hoe meer tegenslag voor de Russen hoe beter.
Dizzy schreef:Symbolen zijn minder belangrijk dan daden maar ook niet onschuldig. Vaak zijn ze aanzetten of voorbodes van daden.
Volgens die redenering moeten we dus gaan geloven dat sommigen in het Oekraïense leger ook buurlanden gaan binnenvallen?
Lijkt mij vergezocht.
Dizzy schreef:Vanavond start een interessante serie over Bariloche in Argentinië. Ik heb die plaats bezocht en het was inderdaad wat vreemd om in Z-Amerika een Duits-aanvoelende plaats te vinden. Dat er dus ook wat collaborateurs uit ons land naartoe gevlucht zijn wist ik niet. Een kijktip.
Paraguay is ook zo'n land.
Ooit nog een spreekbeurt over gegeven.
Dizzy schreef:Het is inderdaad opmerkelijk welk bont allegaartje begrip toont voor de Russische agressie. Dat gaat van PVDA-aanhangers tot inderdaad wappies.
Volgens mij hebben de Russen de antivaxxers gesteund, zij steunen alles wat voor verdeeldheid zorgt, het maakt niet uit wat het is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Niet vergeten dat VB en PVDA (beide serieuze fans van Poetin) meer dan 1/3 van de Vlaamse kiezers vertegenwoordigen, in de recentste peiling.
Dat is toch wel een simplistische manier om naar de zaken te kijken.
Ik heb ook VB gestemd (niet voor Europese verkiezingen), dat maakt van mij geen Poetin fan.
Je moet gewoon om de vijf of zes jaar een bolletje kleuren, en dat kun je niet thema per thema doen (los van het feit dat de oorlog in Oekraïne toen nog niet meespeelde).
Ik denk dus niet dat je zomaar kunt concluderen dat VB stemmers pro-Poetin zijn.
Dit gaat over een peiling die recent afgenomen is, niet het stemgedrag enkele jaren geleden.
En het is niet dat ik fan ben van Poetin hé, het zijn de VB'ers zelf die fan zijn: openlijk op de foto, "verkiezingen" gaan monitoren, ...

Het is eerder nogal simplistisch om bij de keuze (of intentie tot keuze bij een peiling) voor een partij hun standpunten en publieke optredens selectief te negeren.
Als geen partij u aanstaat, dan stem je blanco hé :).

Ik onthou vooral dat beide partijen Poetin-lovers zijn en dat 1/3 van de Vlamingen dat soort achterlijke politiek dik oké vinden.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Jaja, want de liberalen, groenen en rood, daar moesten we ons vertrouwen inleggen :nono:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Freec schreef:Jaja, want de liberalen, groenen en rood, daar moesten we ons vertrouwen inleggen :nono:
Daarvoor hebben we de prachtige uitdrukking: van de regen, in de drop.

Je hoort dikwijls dan zaken als: het moet veranderen maar dat is onvolledig. Het moet eerder verbeteren en door op partijen te stemmen die nog erger zijn zie ik het niet verbeteren. We hebben hier ook de crash van verandering meegemaakt.

Partijen die geld ontvangen van landen als Rusland zie ik niet als een verbetering. In Frankrijk kreeg Le Pen nog verbazend veel stemmen ook nadat bekend was dat ze geld kreeg van Rusland en ze een pak folders liet vernietigen waar ze samen met Putin op stond. Mensen willen soms haast bedrogen worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Freec schreef:Jaja, want de liberalen, groenen en rood, daar moesten we ons vertrouwen inleggen :nono:
Of je daar uw vertrouwen aan moet geven, moet je zelf weten.
In het kader van de waardering voor Poetin is hun standpunt wel makkelijker verteerbaar.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Dat gebeurd er natuurlijk, als mensen voelen dat er niks gaat veranderen.

Dan krijg je proteststemmen... en terecht. Voor de oorlog waren mensen vooral bezig met de economie.
Bedrijven die duurder worden voor de klant, ondertussen minder service geven, en miljoenen uitkeren aan aandeelhouders, ceo’s, etc
Zoals bvb banken

Belgische bedrijven die verkocht worden aan buitenland, en die dan ook hun winst exporteren. Ik denk dan vlug effe aan bvb integan of ’onze kerncentrale’.

Regeringen die er als maar bijkomen. Nog meer ministers, zodat ze nog wat meer nutteloos ruzzie kunnen maken.... en nooit tot snelle en goede beslissingen kunnen komen.

Partijen die altijd veel beloven voor de verkiezing, en achteraf alleen maar afnemen.

We weten niet meer waar we nog kunnen in vertrouwen, wat we wel weten, is wie we niet meer kunnen vertrouwen.

Staan roepen over democratie, en ondertussen vb uitsluiten. :bang:

En dan verbaasd zijn, dat men een proteststem uitbrengt
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Allemaal goed en wel die onvrede maar het protest mist het doel als het alternatief nog erger is.

Men verwacht soms ook teveel van de politiek of gelooft onterecht dat ze zaken kunnen veranderen die eigenlijk op een ander niveau worden beslist. De huidige crisis is door externe factoren en geen enkele partij kan de oorlog stoppen of de prijzen doen dalen.

Bedrijven zijn altijd al verkocht en dat zal bij elke coalitie dus opnieuw gebeuren.

ALLE partijen beloven veel en leveren veel minder af, dat is bij extremere partijen nog erger. Vaak kunnen ze niets afleveren want ze komen nooit aan de macht en gelukkig maar.

De denkfout dat je niemand kan vertrouwen en dan maar op iemand gaat vertrouwen die je nog minder kent is een mooi voorbeeld van het genre.

Teveel regeringen is het gevolg van een belachelijke splitsingsdrang maar toch stemmen er mensen dan op partijen die deze splitsing nastreven.

VB moet niet klagen over uitsluiten, het is hun core-business maar ja, zelf uitsluiten eerst zeker.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:VB moet niet klagen over uitsluiten, het is hun core-business maar ja, zelf uitsluiten eerst zeker.
Het gaat ook niet over uitsluiten, niemand wil met die partij samen coalitie vormen.
Zelfs BDW wilde, tot hiertoe, die Rubicon niet oversteken.
Benieuwd of hij nog zo denkt als NVA+VB een meerderheid van zetels heeft (ondanks een minderheid van stemmen, bv 46%).
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Voila, dat bedoel ik dus...

Vb wordt alleen maar groter door dat uitsluiten, telt ook voor pvda
En wie is daar dan de schuldige van? Degene die ze uitgesloten heeft.

En idd, zoals heist zegt... we zullen eens zien, of bij de volgende verkiezing, het cordon stand houdt

Trouwens, ik heb pvda gestemd... omdat ze gematigder zijn dan vb. Ze zeer goede dingen doen, zoals ’geneeskunde voor het volk’. Die hebben kwalitatief werk geleverd in strijd met covid. Meestal op plaatsen waar de overheid blunderde.
Maar zo ’waaw, fantastisch’ vind ik ze ook niet. Stoor me bij hun vooral aan het populisme.
Langs de andere kant, stoor ik me ook aan degene die hun ’poetin fans’ noemt... terwijl ze een heel duidelijk standpunt innemen tegen rusland. Ook dat is ee soort van populisme, meestal door de traditionele partijen gevoerd.

Maar alé, ik blijf in protestmodus, tot er iets veranderd
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Freec schreef:Vb wordt alleen maar groter door dat uitsluiten, telt ook voor pvda
VB sluit zichzelf uit, door nergens in coalitie te willen treden of zich nergens interessant genoeg te maken om in coalitie te treden.
PVDA zit in een coalitie in Zelzate, omdat ze bereid waren tot compromis.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Freec schreef:Maar alé, ik blijf in protestmodus, tot er iets veranderd
heist_175 schreef:Als geen partij u aanstaat, dan stem je blanco hé .
Wat ik gedaan heb. Weloverwogen blanco gestemd :beerchug:

Extreme partijen hebben het makkelijk natuurlijk.
VB kan al 30 jaar staan roepen, maar wordt er nooit op afgerekend. Gewoon het buikgevoel van "de Vlaming" papegaaien is niet moeilijk.
Laatst gewijzigd door woutervh op 12 mei 2022, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik was niet zo voor het cordon maar men had beter Antwerpen aan VB gelaten. Dan was hun onvermogen al lang aangetoond door henzelf, zoals ook in andere landen gebeurde. Eens mensen merken dat er dan in Antwerpen niet minder buitenlanders leven en er nog steeds criminaliteit is, dan beseffen ze ook dat het alternatief ook niet je dat is. De belofte is niet waargemaakt, ze zijn exact zoals de rest en ineens is ook de magie en aantrekkingskracht deels weg.

Anderzijds is het VBlok veroordeeld en dat is vooral aan henzelf en hun gedrag te wijten. Dat een DVL (nog) niet in de bak zit maar in de pluche is onbegrijpelijk. Als je op zoiets stemt of in je partij opneemt dan heb ik ook weinig medelijden.

"Samen een meerderheid" zie ik nog niet direct gebeuren aangezien het communicerende vaten zijn en NVA ook Vlaams geen brokken maakt, of eerder enkel brokken. De Vlaamse regering is geen voorbeeld van verandering en zeker niet van verbetering, zelfs niet een Beke. Na BDW speelt de rest in derde klasse.

De proteststemmen hebben enkel blokkering gesteund en dus eigenlijk beleid geblokkeerd. Ik snap ook niet dat mensen die beter beleid willen net stemmen op partijen die geen beter beleid wensen maar een complete blokkering. Partijen die België kapot willen gaan zeker en vast er niets aan verbeteren, wie is er echter zo dwaas om dat dan te eisen?

PVDA heeft inderdaad een paar goede punten aangebracht maar ik vertrouw ze ook niet. De weifelende houding rond Rusland bevestigt mijn wantrouwen. Het populisme is inderdaad ook even irritant als op rechts. Het klinkt leuk maar is even onzinnig als het racistisch gebral op rechts.

Veel succes met de hoop op verandering, het is net die houding die de rest recht houdt. De proteststemmen in de vuilbak veranderen niets, ze bevestigen de rest die er geen rekening mee houden. Publiek wordt er veel over getaterd maar eigenlijk lacht men in het vuistje. Ondertussen gaat BDW lekker eten met maatje :beerchug:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

woutervh schreef:
Freec schreef:Maar alé, ik blijf in protestmodus, tot er iets veranderd
heist_175 schreef:Als geen partij u aanstaat, dan stem je blanco hé .
Wat ik gedaan heb. Weloverwogen blanco gestemd :beerchug:

Extreme partijen hebben het makkelijk natuurlijk.
VB kan al 30 jaar staan roepen, maar wordt er nooit op afgerekend. Gewoon het buikgevoel van "de Vlaming" papegaaien is niet moeilijk.
Zo extreem vind ik pvda niet... zeg maar waar, en ik kan het weerleggen.

Dan stem ik liever pvda, ipv te zorgen, dat ik nooit nog kan stemmen. Of dat mijn stem nutteloos is.
Enja, ik vind pvda ook nogal amateuristisch.... maar das minder erg, dan wat ik nu al gezien heb van de traditionele partijen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Freec schreef:Zo extreem vind ik pvda niet... zeg maar waar, en ik kan het weerleggen.
In het politieke spectrum zit PVDA nu eenmaal extreem links, VB extreem rechts. En al de rest ergens tussen (of onder) :wink:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Freec schreef:Dan stem ik liever pvda, ipv te zorgen, dat ik nooit nog kan stemmen. Of dat mijn stem nutteloos is.
Enja, ik vind pvda ook nogal amateuristisch.... maar das minder erg, dan wat ik nu al gezien heb van de traditionele partijen
Ben benieuwd op ze ook buiten Zelzate meer potten kunnen breken.

Amateuristisch? is dat geen vereiste als partij in België?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Awel, als je het zo ziet... dan is het duidelijk, dat we van het centrum niet veel verandering gaan zien. En dan kan ik niet anders dan wat extremer naar links gaan. En voor boulder is dat dan wat extremer naar rechts :wink:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

woutervh schreef:Wat ik gedaan heb. Weloverwogen blanco gestemd :beerchug:
Tja, ik weet het nu ook even niet meer, ik neigde naar extreem links maar hun standpunt nu aangaande de oorlog daar kan ik niet mee leven.
De sossen beginnen nu de NVA op te vrijen wat ik ook al verwerpelijk vind, en de rest zie ik amper de kiesdrempel halen.
Een mens zou begot nog van extreem links naar extreem rechts zwieren, dat cordon is niet goed geweest.
Ze hadden die gewoon aan zet moeten laten en kijken tot wat ze in staat waren.

Wat Oekraine betreft, ik hoop dat ze niet overmoedig worden na de peptalk van Zelensky.
Qua volk zijn ze volgens de US immers serieus outnumbered 4 to 1, qua materiaal houden ze elkaar dan wel meer in evenwicht dankzij de massale wapenleveringen.
Blijkbaar kan de artillery nu een meer beslissende factor gaan spelen, toch zeker de recent geleverde US 'towed' Howitsers die gebruik zouden kunnen maken van GPS shelling.
Een goed getrainde crew kan dat kanon in enkele minuten opstellen om dan enkele schoten af te vuren en tegen dat de Russen hun positie hebben gevonden snel inpakken en oprotten. (Shoot and Scoot tactics zoals de Amerikanen zeggen)



Hetzelfde kan natuurlijk ook gedaan worden met 'self propellede howitsers' zoals de Nederlanders in onderstaand filmpje laten zien.
Ik heb wel geen weet of de Nederlanders die meest recente GPS capaciteit hebben.



Het zou nu dankzij al die artillery best wel eens een soort van WWI 'stellingenoorlog kunnen worden.
De Oekrainers zijn zwaar outnumbered en willen liever geen levens verspillen terwijl de Russen dan weer schrik hebben van de vuurkracht van al het Nato materiaal.
Lijkt me trouwens ook het beste dat Oekraine heel voorzichtig terrein tracht te winnen nu omdat ze nog altijd het risico lopen om in de tang genomen te worden.
Maar dat heel voorzichtige opschuiven is nu net hetgene wat de Russen nu ook al een tijdje aan het doen zijn, een patsstelling dus. :|
Laatst gewijzigd door Petrikske op 12 mei 2022, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Mochten deze eens opkomen:
http://www.unionbelge.be/
(maar we zijn off-topic aan het drijven)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Dit gaat over een peiling die recent afgenomen is, niet het stemgedrag enkele jaren geleden.
En het is niet dat ik fan ben van Poetin hé, het zijn de VB'ers zelf die fan zijn: openlijk op de foto, "verkiezingen" gaan monitoren, ...
Niet de VB'ers, maar sommige VB mandatarissen, en dat gaat dan nog over het verleden...
Hun standpunt is nogal dubbel op dit moment, ze veroordelen wel de invasie, maar willen toch ook niet te harde sancties.
heist_175 schreef:Het is eerder nogal simplistisch om bij de keuze (of intentie tot keuze bij een peiling) voor een partij hun standpunten en publieke optredens selectief te negeren.
Als geen partij u aanstaat, dan stem je blanco hé
Ik wil nog wel eens zien hoeveel mensen er helemaal akkoord zijn met de standpunten van de partij waarvoor ze gestemd hebben.
VLD blijkt uit diezelfde peiling veel rechtsere partijstandpunten in te nemen dan haar kiezers, die tegenwoordig vooral links liberalen zijn.
Van CD&V vraag ik mij af of de meeste leden wel hun ethische standpunten delen.
Je kunt niet splitten, daarom dat ik voor referenda pleit, dat is de enige manier om dat echt te weten.
heist_175 schreef:Ik onthou vooral dat beide partijen Poetin-lovers zijn en dat 1/3 van de Vlamingen dat soort achterlijke politiek dik oké vinden.
Dat is toch een beetje simpel, maar het past ongetwijfeld in uw kraam.
Dizzy schreef:Partijen die geld ontvangen van landen als Rusland zie ik niet als een verbetering. In Frankrijk kreeg Le Pen nog verbazend veel stemmen ook nadat bekend was dat ze geld kreeg van Rusland en ze een pak folders liet vernietigen waar ze samen met Putin op stond. Mensen willen soms haast bedrogen worden.
Ik vind het allemaal heel simplistisch.
Er zijn nu heel wat mensen die in de problemen komen met hun energierekening, met de prijzen in de winkels.
Ik kan mij gerust indenken dat voor die mensen PVDA een aantrekkelijk verhaal brengt.
Idem ditto voor veel mensen aan de rechterzijde, die eerst aan hun portemonnee denken en dan pas aan Oekraïne, die komen dan bij VB uit.

Bovendien, ik ben absoluut geen fan van Vivaldi, dus ik ga de volgende keer zeker voor geen enkele partij van die coalitie stemmen.
heist_175 schreef:In het kader van de waardering voor Poetin is hun standpunt wel makkelijker verteerbaar.
Hoeveel mensen zouden dat als belangrijkste punt zien om hun stemgedrag te bepalen?
Heel weinigen dus, zoals in Frankrijk gebleken is.
Bovendien, ik heb dus Europees voor N-VA gestemd, ik kan opnieuw dezelfde split maken bij de volgende verkiezingen.
Dizzy schreef:Allemaal goed en wel die onvrede maar het protest mist het doel als het alternatief nog erger is.
Dat kun je moeilijk weten, want men houdt ze van de macht.
Dizzy schreef:Men verwacht soms ook teveel van de politiek of gelooft onterecht dat ze zaken kunnen veranderen die eigenlijk op een ander niveau worden beslist.
Dat zegt de politiek altijd, maar als het is om hun hoge vergoedingen te verantwoorden, dan hebben ze plots een torenhoge verantwoordelijkheid.
Dizzy schreef:De huidige crisis is door externe factoren en geen enkele partij kan de oorlog stoppen of de prijzen doen dalen.
Als het goed gaat, hebben zij het gedaan, als het slecht gaat zijn het "externe factoren".
Punt is, elk land wordt geconfronteerd met die externe factoren (bankencrisis, Corona, Oekraïne, ...), maar niet ieder land gaat er op dezelfde manier mee om.
Dizzy schreef:ALLE partijen beloven veel en leveren veel minder af, dat is bij extremere partijen nog erger. Vaak kunnen ze niets afleveren want ze komen nooit aan de macht en gelukkig maar.
Zolang je dat zo houdt, moet je ook niet verwonderd zijn dat mensen er blijven op stemmen.
Mensen geloven niet dat het alternatief slechter is, als ze zien hoe slecht ze bestuurd worden.
Dizzy schreef:Teveel regeringen is het gevolg van een belachelijke splitsingsdrang maar toch stemmen er mensen dan op partijen die deze splitsing nastreven.
Ken uw geschiedenis, die "splitsingsdrang" kwam er omdat in de unitaire regeringen alles muurvast zat.
Alles werd aan alles gekoppeld, en alles lag stil.
Freec schreef:Langs de andere kant, stoor ik me ook aan degene die hun ’poetin fans’ noemt... terwijl ze een heel duidelijk standpunt innemen tegen rusland. Ook dat is ee soort van populisme, meestal door de traditionele partijen gevoerd.
Je moet kijken naar de feiten, hee.
Ze veroordelen het wel met woorden, maar koppelen daar geen daden aan, en ze leggen direct de schuld bij de NAVO, of bij Oekraïne zelf.
Freec schreef:Awel, als je het zo ziet... dan is het duidelijk, dat we van het centrum niet veel verandering gaan zien. En dan kan ik niet anders dan wat extremer naar links gaan. En voor boulder is dat dan wat extremer naar rechts
Inderdaad, men duwt eigenlijk de kiezers weg van het centrum.
Nochtans zou men makkelijk het VB kleiner kunnen krijgen, door ze te laten meeregeren, maar de postjes zijn te belangrijk, waarschijnlijk...
woutervh schreef:Mochten deze eens opkomen:
http://www.unionbelge.be/
Die zijn al regelmatig opgekomen, maar die haalden meestal minder dan 1%.
Petrikske schreef:Tja, ik weet het nu ook even niet meer, ik neigde naar extreem links maar hun standpunt nu aangaande de oorlog daar kan ik niet mee leven.
De sossen beginnen nu de NVA op te vrijen wat ik ook al verwerpelijk vind, en de rest zie ik amper de kiesdrempel halen.
Een mens zou begot nog van extreem links naar extreem rechts zwieren, dat cordon is niet goed geweest.
Ze hadden die gewoon aan zet moeten laten en kijken tot wat ze in staat waren.
Dat is het probleem van ons kiessysteem.
We worden bedrogen aan alle kanten.
Vóór de verkiezingen kan Vooruit zich hard afzetten tegen het "asociale" N-VA, om er achteraf doodleuk een coalitie mee te smeden.
En als VB iets zegt over Molenbeek is het kot te klein, maar mateke mag dat natuurlijk wel als het in hun kraam past.
Het is allemaal verschrikkelijk hypocriet.
Of de VLD, die dan voor lagere belastingen pleit, en ze alleen maar verhoogt, omdat ze met 6 andere partijen in een mossel-noch-vis regering kruipt.

Blanco of ongeldig stemmen ga ik zeker niet doen, dan geef ik de macht gewoon aan anderen.
Heel dit systeem van particratie zou op de schop moeten, maar op de politiek moet je daarvoor niet rekenen.
Laatst gewijzigd door boulder op 12 mei 2022, 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Waarom eindigt op userbase alles in een politieke discussie? Ik weet dat je het niet kan vermijden maar op den duur is dit totaal buiten de kwestie.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”