Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

boonpwnz schreef:Wie verzint het om alcohol in een chocolademousse te stoppen?

Wou ik eens vegan friendly eten :banana:
Is gewoon chocomousse eigenlijk vegan? (dacht ook geen eieren en room maar weet de regels zo goed niet)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Chocolade is niet vegan en chocomouse zeker niet. Daar zit eiwit in.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Chocolade is net wel vegan. Melk chocolade per definitie niet, tenzij je de veganistische variant opzoek.

Choco mousse bestaat ook in vegan vorm, met aquafaba bvb.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Vaak staat er als 3rde ingrediënt na water en suiker room als toegevoegd dierlijk product. Dus vegan is het meestal niet.

Ik vermoed dat het iets met het proces van het maken is dat die alcohol veroorzaakt. Het is maar 1.3%
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

In België lege rekken in de supermarkten zogezegd te kort aan olie, meel en afgeleide producten.....hier in Portugal overvolle rekken in de supermarkten met bovendien promotie op bijna alle producten die in België zogezegd niet beschikbaar zijn!!! Wie is er hier met onze voeten aan het spelen! En wie is ons hier bedrieglijk aan het uitbuiten!!!
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

murdock447 schreef:In België lege rekken in de supermarkten zogezegd te kort aan olie, meel en afgeleide producten.....hier in Portugal overvolle rekken in de supermarkten met bovendien promotie op bijna alle producten die in België zogezegd niet beschikbaar zijn!!! Wie is er hier met onze voeten aan het spelen! En wie is ons hier bedrieglijk aan het uitbuiten!!!
Omdat nu iedereen op de opslag exprestrein springt ....ook diegenen die het niet nodig hebben ......en dat pakt toch altijd bij den Belg... :beerchug:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Matt555 schreef:
murdock447 schreef:In België lege rekken in de supermarkten zogezegd te kort aan olie, meel en afgeleide producten.....hier in Portugal overvolle rekken in de supermarkten met bovendien promotie op bijna alle producten die in België zogezegd niet beschikbaar zijn!!! Wie is er hier met onze voeten aan het spelen! En wie is ons hier bedrieglijk aan het uitbuiten!!!
Omdat nu iedereen op de opslag exprestrein springt ....ook diegenen die het niet nodig hebben ......en dat pakt toch altijd bij den Belg... :beerchug:
Klopt, Belgen betalen toch graag :banana:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:
Matt555 schreef:
murdock447 schreef:In België lege rekken in de supermarkten zogezegd te kort aan olie, meel en afgeleide producten.....hier in Portugal overvolle rekken in de supermarkten met bovendien promotie op bijna alle producten die in België zogezegd niet beschikbaar zijn!!! Wie is er hier met onze voeten aan het spelen! En wie is ons hier bedrieglijk aan het uitbuiten!!!
Omdat nu iedereen op de opslag exprestrein springt ....ook diegenen die het niet nodig hebben ......en dat pakt toch altijd bij den Belg... :beerchug:
Klopt, Belgen betalen toch graag :banana:
Maar wacht als hun internetsnelheid daalt ....ah nee he...dan is 't kot te klein :lol:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Matt555 schreef:
Dizzy schreef:
Matt555 schreef:
murdock447 schreef:In België lege rekken in de supermarkten zogezegd te kort aan olie, meel en afgeleide producten.....hier in Portugal overvolle rekken in de supermarkten met bovendien promotie op bijna alle producten die in België zogezegd niet beschikbaar zijn!!! Wie is er hier met onze voeten aan het spelen! En wie is ons hier bedrieglijk aan het uitbuiten!!!
Omdat nu iedereen op de opslag exprestrein springt ....ook diegenen die het niet nodig hebben ......en dat pakt toch altijd bij den Belg... :beerchug:
Klopt, Belgen betalen toch graag :banana:
Maar wacht als hun internetsnelheid daalt ....ah nee he...dan is 't kot te klein :lol:
Onze wifiverbinding, die pakken ze ons niet meer af!!!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wat een rare mensen bij discovery+

Al 3x dezelfde mail omtrent de gebruikersvoorwaarden :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Wat een rare mensen bij discovery+

Al 3x dezelfde mail omtrent de gebruikersvoorwaarden :roll:
Ik vind hen vooral eigenaardig omdat ze zo hun best doen om te voorkomen dat Vlamingen klant worden. :-(
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Frustrerend om te zien hoe sommige gebruikers op dit forum zo hard hun eigen mening willen opdringen tegenover anderen. Begrip voor een ander zijn mening lijkt zo hard en zo moeilijk...

Uiteindelijk zie je dan het volgende verschijnen: "Ik laat het hier bij en zal niet meer reageren op uw posts", om dan na een uur te zien dat ze terug gestart zijn met hun persoonlijk(e) mening(sverschil) op te dringen! Ergerlijk na een tijdje!

Ik lees zeer veel posts en probeer mij in de plaatst te stellen van de ander en hun idee/mening te verstaan, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om constant MIJN mening te willen opdringen tegenover een ander.

Dit zet hem dan ook verder in andere topics, want eens een vijand = altijd een vijand.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik begrijp het helemaal.

De reden waarom ik eerst beslist heb op een aantal diepgaande topics niet meer te reageren en ze nu zelfs helemaal niet meer te volgen.

Iedereen die anders denkt, wordt door hen gekleineerd. Ik vind een forum belangrijk om ideeën en visies uit te wisselen en sta dan ook zelf open voor die van anderen. Ik verwacht van anderen hetzelfde. Niet om gekleineerd te worden omdat ze denken het beter te weten op basis van de beperkte informatie die je deelde zonder dat ze (willen) beseffen dat niet iedere situatie gelijk is.

Mijn tijdsbesteding op UB is hierdoor nog maar een fractie geworden van vroeger. En ik heb het gevoel niet de enige te zijn ...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Argon schreef:
Dit zet hem dan ook verder in andere topics, want eens een vijand = altijd een vijand.
Het grappige is : dat dit bij de meest uiteenlopende onderwerpen gebeurt. Waar het meer dan duidelijk is, dat ze geen kennis van dit onderwerp hebben. Laat bijvoorbeeld iemand morgen een topic openen : hoe kan ik het beste aardappelen schillen. Dan zullen er toch een 3 a 4 personen opduiken, die er zeker van zijn dat ze de beste techniek hebben en dit met hun leven willen verdedigen.


Mijn frustratie van de dag : Een gefrustreerde "get off my lawn" gepensioneerd is er in zijn eentje in geslaagd om een lokaal stukje bos ontoegankelijk te laten maken voor fietsers/mountainbikes, zo dat hij rustig met de hond kan gaan wandelen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dit forum is een "technisch" forum, en heeft mij persoonlijk meerdere keren echt goed op weg geholpen. Ook recentelijk nog...
Persoonlijke kijk op de wereld is echter iets helemaal anders. Internet, satellietzenders, e.a. digitale kanalen laten nu toe om zelf op zoek te gaan naar info wereldwijd. Je kunt gewoon zien in-real-time hoe patronen ontstaan en zich ontwikkelen, hoe politici hun woorden niet omzetten in daden, of hoe zij in enkele dagen tijd schijnbaar van idee veranderen. Dikwijls parels voor de zwijnen allemaal op een technisch forum... :-D
Reacties van sommigen hier doen me aan die persvoorlichter van Bagdad terugdenken...
Laatst gewijzigd door wied op 03 mei 2022, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb hier ook al veel goede tips en info gevonden en daarom help ik ook graag anderen als ze vragen hebben over zaken waar ik ervaring mee heb.

Een forum is een garantie voor meningsverschillen, zonder meningsverschillen is er geen forum. Uiteraard is de ene wat fanatieker dan de andere maar zolang dat met respect gebeurt heb ik er geen probleem mee dat iemand een andere opvatting heeft, integendeel, uit andere visies kan je net het meeste leren. Zoals iemand hier al terecht zei, je moet open willen staan voor andere inzichten.

Wat ik wel verontrustend vind is dat men spreekt van vijanden. Als dat uw beeld is van andere deelnemers dan zit je echt wel fout. Of ik met iemand dezelfde mening deel of niet maakt me niet uit om iemand te helpen in een andere topic.

Tot slot: niemand is verplicht om topics te (blijven) volgen en je kan zelfs personen negeren als je denkt dat ze niets bijbrengen.

Zoals de kevers al wisten: let it be.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Sommigen hebben gewoon te veel tijd :p
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Voor iedereen zijn er 24 uur in een dag en 7 dagen in de week. :P
In onze westerse maatschappij is tijd een redelijk geijkt gegeven.
Alleen de invulling kan verschillen (maar de beschikbare tijd blijft gelijk).
Maar gezien we hier de democratie tot het uiterste verdedigen kan er toch niemand tegen een eigen mening noch tegen het zelf kiezen van het invullen van zijn tijd zijn?

Oeps, sorry. Off topic wegens nog altijd geen frustratie gevonden.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

crapiecorn schreef: hoe kan ik het beste aardappelen schillen. Dan zullen er toch een 3 a 4 personen opduiken, die er zeker van zijn dat ze de beste techniek hebben en dit met hun leven willen verdedigen.
Kunt ze beter in de schil koken :angel: :twisted:
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Dat ik gisteren met mijn madam naar dat programma blind gesprongen moest kijken.
Dat programma toont nu is echt dat noch vdab noch Stijn baert en co echt bezig zijn met die mensen.. Er is er daar geen enkele die al financieel vooruit gegaan is, allemaal hebben ze moeten inleveren met die van gisteren op kop 400 brutto minder en geen salaris wagen meer... Of die dame dat van die printshop naar een kinderdag verblijf is gegaan, minder loon en dag auto terwijl ze er alleen voor staat voor het grootbrengen van haar zoon.. Dan zullen de maar zwijgen over die kerel dat ze naar Amerika gestuurd hebben, hier roepen en toeren over die huisjesmelkers die 500e vragen voor een kamer van 4*4, we die mocht in ny met een loon van 2000$ 1000$huir betalen voor een kleinere kamer..
Ik begrijp niet dat een vdab hier aan meewerkt..
Ja je moet je goed voelen op je werk maar hallo, de rekeningen moeten ook betaald worden..
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

tom35 schreef: die van gisteren op kop 400 brutto minder en geen salaris wagen meer...
Het ironische is dan ook nog, dat die dezelfde job met een andere naam gekregen heeft :-D Data analyse in een voetbalstadion achter een pc scherm doen, is nog altijd hetzelfde als thuis of ergens anders.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

crapiecorn schreef:Mijn frustratie van de dag : Een gefrustreerde "get off my lawn" gepensioneerd is er in zijn eentje in geslaagd om een lokaal stukje bos ontoegankelijk te laten maken voor fietsers/mountainbikes, zo dat hij rustig met de hond kan gaan wandelen.
En hoe heeft die dat geflikt?

Ik las laatst het reglement van een stuk provinciaal domein, waar een gepensioneerde denkt dat hij de potentaat mag uithangen. Ik vernam van een buur dat de politie gewoon niet meer reageert als hij belt, omdat het overtreden van "zijn" reglement (eigen verzinsels) gewoon niet afdwingbaar is door politie etc.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

crapiecorn schreef: Het ironische is dan ook nog, dat die dezelfde job met een andere naam gekregen heeft :-D Data analyse in een voetbalstadion achter een pc scherm doen, is nog altijd hetzelfde als thuis of ergens anders.
Zo staan hier op de achtergrond dikwijls van die dwaze programma's op. Een oplijsting:

Blind gekocht: gisteren fragment gezien van mensen met een hele waslijst aan verwachtingen (ecologisch passiefhuis of BEN-woning) en dan geven ze een budget door van 330k€. Natuurlijk moeten die mensen met de voetjes op de grond gezet worden omdat die onrealistische verwachtingen hebben. Maar nu worden ze echt voor het blok gezet. Alsof de tvzender dat op voorhand niet weet ...
Valt me trouwens ook altijd op als die mensen hun huis voorgesteld krijgen: daar staan dus amper kasten in zo'n huis. Natuurlijk ogen die ruimtes dan mooi groot ...

Huis gemaakt: alles moet zo 'instagrammable' mogelijk zijn en mooi om te verkopen. Vorige week bij afwerken van de eerste kamers: verschillende kamers hadden gordijnen over de radiatoren tot op de grond. Ik vind zoiets een blunder. Je ziet nog tal van andere zware constructiefouten waar niets over gezegd wordt. Die 'experten' hebben voor zoiets geen oog.
Herinner me nog een aantal seizoenen geleden (soortgelijk programma maar toen mss nog andere titel): de 'experten' waren laaiend enthousiast over de open badkamer naar de slaapkamer. Serieus? Onhandiger kan toch niet. Ofwel is het te koud om te douchen, ofwel te warm om te slapen. En ik weet ook niet of mijn vrouw enthousiast zou zijn als ik om 4u30 een douche neem om naar mijn werk te vertrekken als zij nog tot 8u kan blijven liggen ...
Zelfde seizoen: ander koppel met een klassieke badkamer: hadden een ventilatortje voorzien dat automatisch met het licht ging draaien. Commentaar dat die gekregen hebben want dat was niet mooi, dat maakte teveel lawaai, ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is TV en dus gegarandeerd fake. Wat je op scherm ziet, ziet er in het echt totaal anders uit, meestal nog veel slechter. Die bouwprogramma's zijn er allemaal vol van. Het moet er mooi uitzien op TV maar praktisch is het vaak niet.

Ook wordt het soms bedrieglijk voorgesteld zoals bij Blind gekocht. Met de budgetten die ze soms maar hebben kan je gewoon niet degelijk renoveren EN een huis kopen in een gewilde regio. Ze gebruiken dan ook materiaal van sponsors die je zelf niet aan die prijzen kan krijgen. Kortom, je spiegelt mensen een fout beeld voor van wat zo'n renovatie kost.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Daar gaat het helemaal niet over...

Het enige dat telt is hoe de kandidaten reageren en hoe dom ze doen. Dat is het enige wat kijkers willen zien. Al de rest is vulling.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:[
En hoe heeft die dat geflikt?
Dat is een lang verhaal Het is 2 jaar geleden begonnen met fysieke sabotage (paden versperren met boomstammen, takken, etc.). Daarna meerdere klachten bij de Stad die afwezen zijn. Zijn laatste move : klacht bij het Agentschap voor Natuur en Bos was de doorslag. Die inspectie vindt altijd wel iets mis. Deze hebben de Stad nu een aantal verplichten opgelegd wat geleid heeft tot een totaalverbod voor fietsers.

Nu, ik moet zeggen dat er hier en daar wat illegale paden enz. getrokken zijn. Maar dit is een soort van afvalbos met 90% exoten en plots wordt dit dan het Zoniënwoud met beschermde dieren - en plantensoorten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, maar men stelt het wel zo voor.

Blind getrouwd gaat zogezegd over een "experiment" terwijl men gewoon 2 wildvreemden bij elkaar zet gebaseerd op enkele overeenkomsten. Het is eigenlijk lachen met de deelnemers en alles wat fout loopt. De selectie gebeurt dan ook met het oog op zoveel mogelijk vuurwerk. Zet 2 mensen bij elkaar die zeker niet passen dan mislukt het "experiment" maar de kijkers zullen smullen van de marginaliteit en lompigheid die van het scherm zal spatten. Dat de kandidaten nadien voor het leven gebrandmerkt zijn met hun dommigheid en mediageilheid zal hun bomaworst zijn. Na 20 jaar spreekt iedereen u nog altijd aan met "Talk to he hand..." of zelfs na 20 jaar weten de buren nog altijd dat je al van hen gruwde voor je ze ontmoet had in uw "lientbebouwing" in uw villa dat op een perceeltje werd gestoempt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef: Ook wordt het soms bedrieglijk voorgesteld zoals bij Blind gekocht. Met de budgetten die ze soms maar hebben kan je gewoon niet degelijk renoveren EN een huis kopen in een gewilde regio. Ze gebruiken dan ook materiaal van sponsors die je zelf niet aan die prijzen kan krijgen. Kortom, je spiegelt mensen een fout beeld voor van wat zo'n renovatie kost.
Bwa, waarschijnlijk werkt dat in twee richtingen.
Veel van die kandidaten weten ook wel dat hun wensen, als ze ze zelf moeten uitvoeren, niet te realiseren zijn met hun budget.
En dat de door aannamers en leveranciers, als ze zelf moeten onderhandelen, gepluimd zullen worden.
Dan geef je bewust een deel van je privacy op om je woning via allerhande sponsoring, waar je zelf nooit aan zou geraken, een extra boost te geven. En ben je niet tevreden kan je de woning nadien waarschijnlijk voor een meerprijs bovenop de eigen investering, terug van de hand doen. Iedereen blij.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

crapiecorn schreef:
heist_175 schreef:En hoe heeft die dat geflikt?
Dat is een lang verhaal.
Aangezien ANB zich moeit, zal het er niet koosjes aan toe gaan. Illegale paden etc: dat is écht een probleem.

Net zoals met de wielerterroristen kan een kleine minderheid het verzieken voor "de rest".
Als iedereen zich aan de regels houdt en zich wat inschikkelijk instelt, was dit vermoedelijk niet gebeurd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Bwa, waarschijnlijk werkt dat in twee richtingen.
Veel van die kandidaten weten ook wel dat hun wensen, als ze ze zelf moeten uitvoeren, niet te realiseren zijn met hun budget.
En dat de door aannamers en leveranciers, als ze zelf moeten onderhandelen, gepluimd zullen worden.
Dan geef je bewust een deel van je privacy op om je woning via allerhande sponsoring, waar je zelf nooit aan zou geraken, een extra boost te geven. En ben je niet tevreden kan je de woning nadien waarschijnlijk voor een meerprijs bovenop de eigen investering, terug van de hand doen. Iedereen blij.
Ik heb het over de kijkers. Er word met budgetten gespeeld die niet realistisch zijn. Mensen kunnen dan verkeerdelijk denken dat zij met dat budget iets gelijkaardigs kunnen doen.

Ook is er het probleem dat de makers de impact van TV wel kennen maar dat veel deelnemers er zich serieus aan mispakken. Er wordt bijvoorbeeld 1 quote genomen en die zenden ze een week 20 keer per dag uit. Je kan dat bijna een karaktermoord noemen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Kijkers hebben het nog gemakkelijker. Geen interesse of ongeloofwaardig => andere zender of knop om. Zeker geen (kleine) frustratie waard. :-D
En het is een commerciële zender, wat mij betreft vrij in het bepalen wat ze met hun verworven budgetten doen.

Wanneer TV-kijkers denken dat alles wat ze op TV te zien krijgen 1:1 over te nemen is in de reële wereld hebben die kijkers een diepgaander probleem dat verder gaat dan een kleine frustratie.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

En dat is nu het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie klopt uw redenering maar dan zou de kijker geen interesse hebben in deze programma's of snappen dat het ongeloofwaardig is, not dus.

Zenders doen inderdaad met hun budget wat ze willen en als ze zien dat een bouwprogramma succes heeft dan maken ze een afgeleide oftewel meer van dat. Of het klopt en of de kijker het door heeft zal hen geen bal uitmaken. Reclame verkopen, daar draait het om.

Alles op TV is fake of minstens gemanipuleerd. TV is een verbeterde/aangepaste versie van de realiteit. Ik zou ze niet willen tellen die denken dat zelfs fictie waar is, zoals er mensen zijn die denken dat Frank en Simonneke echt geen gemakkelijk leven hebben. Wat zou het dan zijn met "experimenten" die beweren wetenschappelijke basis te hebben of die goochelen met "experten".
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Acteurs die "de slechte" spelen in Familie hadden een bodyguard nodig tijdens zo'n familie parade. Er waren vele mensen die hen wilden aanvallen en "het hen eens goed zeggen!".

Er loopt wat rond hoor. :smash2:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Aangezien ANB zich moeit, zal het er niet koosjes aan toe gaan. Illegale paden etc: dat is écht een probleem.
Klopt, het hele verhaal heeft nog verschillende nuances. Maar los hiervan is mijn grootste frustratie : dat een persoon die op eigen houtje personen actief wil laten verongelukken om zijn wil op te dringen. Uiteindelijk zijn goesting krijgt. En dat de kinderen (inclusief mezelf) na 20 jaar een bepaalde plaats niet meer mogen gebruiken om te mtb'en. Als dezelfde overheid in het zijn verleden beter zijn best had gedaan om natuur te behouden. Moesten we ons nu geen zorgen maken over een vierkante kilometer afvalbos.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ben zelf een fervente wandelaar en het is inderdaad zo dat je soms op paden komt waarvan sommigen niet graag hebben dat je ze gebruikt. Dat gaat van boeren die het pad gewoon omploegen tot obstakels plaatsen of zelfs een kwade hond laten waken. Je kan klagen bij de gemeente en vaak lost men dat dan wel op. Ofwel door de persoon te wijzen op de rechten van het pad ofwel door het pad te verleggen.

De zaak is vaak ook genuanceerder want zelfs als niemand ontevreden is over een pad kan er nog vanalles mis gaan. Sommige paden zijn gewoon niet voor gemengd gebruik geschikt, zeker als het drukker wordt. Een pad waar je maar met 1 persoon door kunt, dient niet om te fietsen. Uiteraard is dat de fout van de gemeente die niet in voldoende en veilige paden voorziet. Veel paden zijn zo slecht dat je er zelfs niet over kan fietsen.

Vandaag nog lees ik dat veel ouders bang zijn om hun kinderen te laten fietsen. Teveel wagens, oa van ouders die hun kinderen naar school rijden :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef:En dat is nu het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie klopt uw redenering maar dan zou de kijker geen interesse hebben in deze programma's of snappen dat het ongeloofwaardig is, not dus.

Zenders doen inderdaad met hun budget wat ze willen en als ze zien dat een bouwprogramma succes heeft dan maken ze een afgeleide oftewel meer van dat. Of het klopt en of de kijker het door heeft zal hen geen bal uitmaken. Reclame verkopen, daar draait het om.

Alles op TV is fake of minstens gemanipuleerd. TV is een verbeterde/aangepaste versie van de realiteit. Ik zou ze niet willen tellen die denken dat zelfs fictie waar is, zoals er mensen zijn die denken dat Frank en Simonneke echt geen gemakkelijk leven hebben. Wat zou het dan zijn met "experimenten" die beweren wetenschappelijke basis te hebben of die goochelen met "experten".
Er zijn in Vlaanderen meer mensen die niet naar die programma's kijken dan wel.
En van zij die wel kijken is blijkbaar, je geeft het zelf aan, een deel heel goed op de hoogte dat het (deels) fake is en niet meer dan entertainment en geen weerspiegeling van het echte leven.

Ik zie dus niet in waarom ik mijn theorie zou moeten aanpassen aan de praktijk van een minderheid.
En al zeker niet naar aanleiding van een artikel in De Morgen.
De deelnemers maken een eigen keuze. En zoals iedereen dragen ze de gevolgen van hun keuze.
En het zijn heus niet allemaal ongeletterden die tegen zichzelf beschermd moeten worden die daar aan deelnemen. Eerder het tegendeel is waar.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dizzy schreef:
De zaak is vaak ook genuanceerder want zelfs als niemand ontevreden is over een pad kan er nog vanalles mis gaan. Sommige paden zijn gewoon niet voor gemengd gebruik geschikt, zeker als het drukker wordt. Een pad waar je maar met 1 persoon door kunt, dient niet om te fietsen.
Op zich valt dat wel goed mee, Bij MTB ligt de snelheid relatief laag en de remkracht hoog. Echte MTB paden worden meestal ook niet verkozen door wandelaars. Het is gewoon een tolerantie zaak. Als ik al mijn ervaringen als wegfietser, mtb'er, afstandloper, wandelaar kijk. Moet dit toch voornamelijk iets generatie gerelateerd zijn. Ik wil niet veralgemenen, maar de huidige 60+ generatie, is een bittere, zure, asociale "ik" generatie. Wat de rest van de problematiek van nu ook verklaart. /rant.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

cadsite schreef:Acteurs die "de slechte" spelen in Familie hadden een bodyguard nodig tijdens zo'n familie parade. Er waren vele mensen die hen wilden aanvallen en "het hen eens goed zeggen!".

Er loopt wat rond hoor. :smash2:
Er lopen inderdaad van die idioten rond die het onderscheid niet kennen tussen een acteur/actrice en het personage die ze vertolken, deze mensen zouden best niet meer naar films en series kijken maar enkel naar documentaires, tekenfilms, nieuws, muziekprogramma's, ...enz dus non-fictie programma's. :x
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het feit dat elke zender wel één of ander bouwprogramma heeft zegt genoeg, er is wel degelijk een grote groep die er interesse in heeft. Ook worden deze programma's breed becommentarieerd in de pers en in andere programma's tot in de boekskes. Uiteraard zijn er mensen die snappen dat het gemanipuleerd is maar toch kijken ze en reageren ze erop.

De deelnemers maken inderdaad een eigen keuze maar het is overduidelijk dat ze onvoldoende goed de keuze kunnen inschatten en de maker maken daar gretig (mis)bruik van. Lang nadat het programma afgelopen is, krijgen de deelnemers nog te maken met negatieve gevolgen. Het feit dat mensen blijven deelnemen is duidelijk een teken dat het besef van de nadelen onvoldoende groot is. Het zijn inderdaad niet enkel marginalen die men in een discotheek, een echte techniek trouwens bij recruiters, opscharrelt. Bij Blind gekocht ging het onlangs over een koppel met een budget van 1.000.000 EUR. Op enkele minuten tijd was die mensen hun opgebouwde zaak bezwaard door enkele emotionele uitspraken over zowel de klanten als hun toekomstige buren.

De deelnemers zouden wel degelijk dus beter beschermd moeten worden tegen zichzelf maar nog meer van haaien die hun fouten uitvergroten en dan gebruiken om zoveel mogelijk poen te scheppen en haat te zaaien.

Over de MTB-zaak: wandelaars zullen MTB-paden mijden omdat niemand graag een MTB in de rug krijgt. De paden zijn vaak ook kapotgereden zodat wandelen er sowieso niet meer aangenaam is. Het is inderdaad soms tolerantie maar deze moet wel van beide kanten komen. Het wordt een probleem als sommigen denken dat anderen zich maar aan hen moeten aanpassen zonder zelf enige toegeving te willen doen. Uiteindelijk moet de gemeente dan ingrijpen en paden afsluiten of reserveren voor één groep. Die problemen zijn er ook al geweest op de jaagpaden of tussen gewone fietsers en speedpedelecs. Met leeftijd heeft dat minder te maken maar uiteraard springt iemand van 60 al minder kwiek en snel aan de kant en is deze al wat mondiger. Verzuring is dus een punt maar verklaart niet alles.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Fintech die het niet te nauw neemt, fronste ik al eens omdat ze naar mijn social media account vroegen doen ze het vandaag beter en vissen ze naar mijn verblijfsvergunning :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”