Douchetoilet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

In het kader van "geen vraag mag te gek zijn om hier te stellen"...

Zijn er mensen die ervaringen met een douchetoilet kunnen/willen delen???? We denken half en half om dit te voorzien in de nieuwbouw, maar wat we vooral willen weten is: hoe "proper" word je van zo'n ding.. :)
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

tdemeyer schreef:In het kader van "geen vraag mag te gek zijn om hier te stellen"...

Zijn er mensen die ervaringen met een douchetoilet kunnen/willen delen???? We denken half en half om dit te voorzien in de nieuwbouw, maar wat we vooral willen weten is: hoe "proper" word je van zo'n ding.. :)
Misschien net niet wat je bedoeld , maar met omzeggens dezelfde werking , alhoewel met handbediening .... :lol:
th (1).jpg
th (1).jpg (4.85 KiB) 966 keer bekeken
th.jpg
th.jpg (1.95 KiB) 966 keer bekeken
Wordt hier in Thailand algemeen gebruikt en geïnstalleerd , omzeggens standaard .

En kost je geen fortuin zoals de full automatic :wink:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ken er niks van, maar is dat (voor comfort) normaal niet met warm water?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

pfuhu schreef:Ik ken er niks van, maar is dat (voor comfort) normaal niet met warm water?
Hoe kleiner gekrompen hoe minder werk voor te wassen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben halfweg de jaren '90 een week in Japan geweest voor het werk. Daar waren die douchetoiletten toen al standaard in de betere hotels.
In openbare toiletten (stations) in India moest ik het doen met een kraantje en een plastieken maatbeker ... :eek:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Gebruik al jaren zo'n kraantje hier thuis, enig nadeel is als je dan ergens anders dringend moet mis je dat erg. Koud water is geen probleem heb er geen last van. Is zaliger dan steeds veel wc papier te gebruiken. Als ik ooit verbouwingen doe zal ik toch een japans toilet instaleren maar deze zijn niet zo goedkoop.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

'k Heb er ook al heel wat verschillende mogen/moeten gebruiken in het buitenland van Japanse high-tech modellen basic versies met een darm en kraantje.

Ik vind dit beter dan gewoon toilet papier maar je mag natuurlijk niet verwachten dat het altijd 100% proper is. Soms moet je toch nog eens een handje helpen om alles 100% proper te maken of op z'n minst met toilet papier alles afdrogen tenzij het een volautomatische is.

De volautomatisch kunnen ook traag zijn zoals 3 min. water sproeien en 3 min. warme lucht blazen.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Da's één van de dingen die ik me afvraag (in welke combinatie van warm/koud/lucht/...dan ook): is alles 'down under' dan altijd proper?
Op vakantie in Turkije heb je meestal ook toiletten met een sproeier ingebouwd. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je ofwel bij wijze van spreken een half uur de boel moet afsproeien, ofwel toch met papier aan de slag moet..
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

In moslimlanden zoals Turkije mag men toiletpapier gebruiken en/of water.
Ik heb ook de ervaring dat water alleen vaak niet genoeg is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Combineer dat met een kärcher en het zal ook beneden wel proper zijn, en rapper zal het ook zijn :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

tdemeyer schreef:Da's één van de dingen die ik me afvraag (in welke combinatie van warm/koud/lucht/...dan ook): is alles 'down under' dan altijd proper?
Daar heb ik toch ook sterk m'n twijfels over... het gaat niet altijd even "vlot"... het dan netjes krijgen vraagt toch wel wat papier volgens mij.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Dizzy schreef:Combineer dat met een kärcher en het zal ook beneden wel proper zijn, en rapper zal het ook zijn :lol:
Bij sommige mensen duurt de poep- en plasfase en onderbroekenlol duidelijk wat langer dan bij andere. :-D

https://www.oudersvannu.nl/peuter/ontwi ... -plasfase/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

johan.devos schreef:
Dizzy schreef:Combineer dat met een kärcher en het zal ook beneden wel proper zijn, en rapper zal het ook zijn :lol:
Bij sommige mensen duurt de poep- en plasfase en onderbroekenlol duidelijk wat langer dan bij andere. :-D

https://www.oudersvannu.nl/peuter/ontwi ... -plasfase/
Vandaar de Kärcher... om het wat te versnellen. It will all be over much quicker :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”