Telenet incasseert tik op beurs na matige start van 2022

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 83975.html

De altijd for stijgende prijzen ieder jaar hebben er zeker niets mee te maken ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Abusimbal schreef:https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 83975.html

De altijd for stijgende prijzen ieder jaar hebben er zeker niets mee te maken ?
Och een volgende "solidariteits bijdrage in een rij :roll: " van hun klanten en het is vergeten....Telenetters klanten hebben een hart :mrgreen:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Wie kan mij 1Gbit download en 50Mbit opload geven aan een mindere prijs dan Telenet ?
Fiber is er niet op mijn locatie, Orange lijkt mij niet geweldig en VDSL is maar 100Mbit.

Ik zou graag weg gaan, maar zie geen alternatief.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Abusimbal schreef:Wie kan mij 1Gbit download en 50Mbit opload geven aan een mindere prijs dan Telenet ?
Fiber is er niet op mijn locatie, Orange lijkt mij niet geweldig en VDSL is maar 100Mbit.

Ik zou graag weg gaan, maar zie geen alternatief.
Tja als dat voor u een must is, voor 80-90% vd klanten is dit echter niet nodig.. Door een 100Mbit lijn krijg je best al heel veel door, ik haal hier zelfs maar 50mb en niks probleem met streaming, tv en van die toestanden..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Men kan best de prijzen verhogen dit voorjaar om de aandeelhouder tevreden te stellen en de recordbonussen voor het management niet in gevaar te brengen. Steek het op "inflatie" oid, maakt niet uit, de klant heeft toch geen (echte) keuze en zal ook geen keuze krijgen, daar zorgen politici voor in ruil voor een betaald zitje bij Telenet, iets wat de klant beloont door die politici telkens opnieuw te verkiezen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klanten gaan lopen->Laat ons de prijzen nog maar eens verhogen en reclame verplichten :bang:

Daar komt nog bij dat ze een achterstand dreigen op te lopen tov Px inzake glasvezel dat nu massaal uitgerold wordt. Op veel plaatsen was er niet veel alternatief maar dat kan veranderen met meer aanbieders op glasvezel.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:Klanten gaan lopen->Laat ons de prijzen nog maar eens verhogen en reclame verplichten
Dat is toch altijd hun aanpak geweest?
En het heeft hen nog geen windeieren gelegd. Hun marketing afdeling is gewoon super goed in mensen doen geloven dat je (echte) gigabit of 400Mbit nodig hebt als je mails wil sturen, Netflix'en én uw kinderen wil laten gamen tegelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Inderdaad, maar toen was er weinig concurrentie/alternatief. De prijzen werden gewoon afgestemd met de andere duopolist waardoor veranderen weinig zin had.

Nu knippen mensen echter steeds meer de banden met TN door en gaan ze enkel voor internet. Die verbinding is bovendien niet meer de beste bij TN voor steeds meer mensen. Tn en PX dreigen gewoon weer kabelbedrijven te worden die de data doorgeven, een simpel doorgeefluik. Het vreemde is dat hun eigen gedrag de reden is dat deze evolutie versnelt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vermits datamining toekomst heeft is het bezit van een "domme pijp" niet nadelig...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

tom35 schreef:
Tja als dat voor u een must is, voor 80-90% vd klanten is dit echter niet nodig.. Door een 100Mbit lijn krijg je best al heel veel door, ik haal hier zelfs maar 50mb en niks probleem met streaming, tv en van die toestanden..
Ik zou dat nu ook weer niet zeggen. Als ik de thuissituatie bij men moeder bekijk met 70 Mbps. Als iemand zit te netflixen, iemand zit te gamen en iemand zit te downloaden is het netwerk zo gesatureerd dat de gamer enorme laggspikes ondervind.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Jouw thuis is dan vertegenwoordiger van die 10-20%, simpel toch...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

en iemand zit te downloaden is het netwerk zo gesatureerd dat de gamer enorme laggspikes ondervind.

Is toch een QOS en niet zozeer een snelheidsissue. Lijkt me ook op een snelle lijn zo te zijn, alleen is de download dan sneller klaar.
Tn en PX dreigen gewoon weer kabelbedrijven te worden die de data doorgeven, een simpel doorgeefluik. Het vreemde is dat hun eigen gedrag de reden is dat deze evolutie versnelt.
Hun eigen gedrag is 1 van de elementen waardoor er misschien ooit een 'elektrabelleke' gaat aankomen voor die bedrijven..maar een ander element is dat er eerst voldoende alternatief moet zijn.
OTT zal er wel voor gaan zorgen dat het meer en meer een 'datadoorgeefluik' zal worden, maar momenteel staan ze (financieel) nog te sterk om de markt af te remmen/te manipuleren (door eigen services te pushen en het niet respecteren van netneutraliteit). Als eigen app (of gekozen app zoals bij Px) niet meetelt in het mobiele dataverbruik dan is er geen sprake van netneutraliteit (de waakhond marionette heeft daar uiteraard weer een andere mening over...)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

wied schreef:Vermits datamining toekomst heeft is het bezit van een "domme pijp" niet nadelig...
De kopers van die data zijn echter geen geplukte kiekens als de consument. Bovendien verliezen ze ook veel data uit hun andere producten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik kreeg net hun reclame voor hun goedkope One abo te zien waarvan ik dacht, oh, fijn. 49 euro per maand, dat knijpt nog enkele euro af van mijn Orange. Ha ja, maar dat is maar 3 maand en dan komt er wel een heel pak bij. Ik blijf wel bij Orange. Ik kan best begrijpen dat men om de zoveel tijd er eens een euro bij vraagt maar bij Telenet is dat gewoon standaard, en dan berichten over de de afschaffing van het plafond aan vergoedingen die de onafhankelijke bestuurders krijgen, dat schiet bij mensen wel in het verkeerde keelgat.

45 tot 120.000 euro is niet genoeg? 3500 euro per RVB vergadering? Excuseer me, daar moet ik een gans jaar voor werken om dat eerste bedrag te krijgen en dan bedoel ik ook ECHT werken. Ik verdien niet eens 3500 netto per maand wat die mensen op 1 vergadering verdienen, waarschijnlijk praktisch maandelijkse RVB?

Oh, en we doen dit ook nog even met terugwerkende kracht die extra vergoedingen, GRAAI GRAAI...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”