VOIP gegevens

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bartgabriels
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2022, 15:31

Hallo,

Via de helpdesk lijken ze mijn vraag niet te begrijpen, maar ik ben op zoek naar de gegevens om mijn VoIP telefoon te verbinden met proximus. Ik zie hier veel topics verschijnen waarin het (blijkbaar) gelukt is, maar ik krijg niet alle gegevens (ik heb het gevoel dat het geen alledaagse vraag is).

De gegevens die ik gekregen heb zijn mijn gebruikersnaam (hgw_telefoonnummer), password en registrar server (ims.belgacom.be). Toestel registreert perfect, maar ik kan geen inkomende/uitgaande oproepen doen. Ik krijg altijd foutcode 403 forbidden.
Volgens mij is dat omdat ik de "Register Name" niet (correct) heb gebruikt. Kan iemand me helpen hoe die er moet uitzien? Volgens mij is dit op basis van mijn telefoonnummer, maar ik weet niet in welk formaat ik doe moet ingeven.

Iemand die het werkend heeft gekegen (op een Yealink toestel)? Van zodra ik die naam zeg, verwijst men mij door naar CallConnect.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien moet je toch wat meer uitleg geven over jouw netwerk.
Ik veronderstel:
  • je hebt een B-box3
  • je hebt een "vaste lijn", die normaal via de B-box-3 geregistreerd is (VoIP).
  • je hebt een SIP telefoon, die je ook zou willen gebruiken met jouw Proximus vast nummer.
  • je hebt alle login data (inclusief paswoord).
Hiermee zou het moeten lukken, maar ik zie toch wel volgende problemen:
  • het formaat van uw gebruikersnaam dat je moet ingeven is waarschijnlijk: [email protected]?
  • het paswoord is het VoIP paswoord (dus niet het "My Proximus" paswoord, of het DSL paswoord).
  • registrar is waarschijnlijk ims.proximus.be
  • De B-box3 registreert de VoIP service via een apart VLAN (VLANID 20). Geen idee of je ook via je internet verbinding met de Proximus ims server kan verbinden.
  • de Yealink SIP telefoon zal uitbellen via een andere poort dan 5060 (gezien 5060 door de B-box3 gebruikt wordt voor de eigen SIP client). Je zal dan ook de juiste poorten moeten openzetten in de B-box3 naar de Yealink toe)..
  • last but not least: je kan waarschijnlijk niet inloggen met 2 verschillende toestellen (= 2 locaties). Je zal dus in de B-box3 de VoIP moeten deactiveren.
Dus allemaal niet zo eenvoudig denk ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

je stelt ook voor proximus geen gewone vraag. Een als men dan het merk yealink hoort gaat men dan uiteraard in eens van uit dat het call connect wel zal zijn
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”