Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Med schreef: Ook nog blijkbaar 2 Oligarchen dood. Eentje in Spanje, Eentje in Moskou.

https://www.newsweek.com/russian-oligar ... in-1699660

En dat allemaal binnen 24 uur....
Het zijn er meer dan twee hoor, sinds februari. En allemaal zelfmoord :bang:

The bodies of former Novatek board member Sergei Protoseni, his wife and daughter were found in a mansion in Spain, where they arrived for the Easter holidays. The investigation is considering the version according to which the man killed his wife and daughter, and then committed suicide. Russian diplomats said they are in close contact with the Spanish police regarding the incident.

Not the first death of a top manager

Since the beginning of the year, four top managers associated with Russia's largest gas companies have been found dead. In all cases, investigators are considering the version of suicide.


So, on April 18, in the west of Moscow, the family of the former vice president of Gazprombank, Vladislav Avaev , was found murdered. According to the priority version of the investigation, Avaev killed his wife and minor daughter, after which he committed suicide. All three had gunshot wounds.

In February, the body of Alexander Tyulyakov , deputy general director of the Gazprom Unified Settlement Center for corporate security, was found in the village of Leninsky. It is noted that the investigation also considers the version of suicide as the main one. And at the end of January, 60-year-old Leonid Shulman, the head of the Gazprom Invest transport service , was found dead in the same village . According to RIA Novosti, the man left a suicide note.


Bron. Gazeta.ru
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

fluppie schreef:Ik vraag mij af of de mogelijkheid zou bestaan om Mariopol te bevoorraden via een soort duikboot,zoiets die gebruikt word door drugssmokkelaars,de Russen zullen in ieder geval weten dat dicht bij de kust komen risico s inhoud.
De Bosphorus is toch afgesloten is het niet?
Ik dacht dat je er enkel uit kon maar niet in.

Belgie wil dus Howitsers gaan leveren, ik heb daar nog op gediend toen ik 17 was. Die dingen waren toen reeds op leeftijd en ik ben er nu 57

De beelden van Poetin gezien van de aankondiging dat Azovstal niet bestormd mag worden?
Kijk naar zijn gezicht en rechterhand, zo neig dat tafelblad vastklemmen.
Die lijkt me te creperen van de pijn.
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Op die beelden lijkt hij mij er inderdaad echt helemaal niet goed uit te zien. Zijn been lijkt me ook een soort oncontroleerbare beweging te maken (vanaf ongeveer 1m58s). Als hij inderdaad een serieus gezondheidsprobleem zou hebben, kan dit een paleiscoup alleen maar in de hand werken.

Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

In Op1 gaat het er nu ook over en de geruchten zijn Parkinson of kanker.
Maar als ik dat beeld nu fullscreen op m'n TV bekijk dan lijkt de ganse pose van z'n lichaam heel onnatuurlijk.
Ik kan er m'n vinger niet op leggen maar er klopt iets niet naar m'n gevoel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Petrikske schreef:In Op1 gaat het er nu ook over en de geruchten zijn Parkinson of kanker.
Maar als ik dat beeld nu fullscreen op m'n TV bekijk dan lijkt de ganse pose van z'n lichaam heel onnatuurlijk.
Ik kan er m'n vinger niet op leggen maar er klopt iets niet naar m'n gevoel.
Dat been is onnatuurlijk en lijkt heel sterk op spasmes, ben voor 80% zeker.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik vind dat je dat toch niet zo duidelijk kan zien, en het feit dat hij zijn wijsvinger nog kan bewegen duid toch aan dat hij die tafel niet 'krampachtig' vasthoud. Dat been, je ziet de voet niet, en het LIJKT alsof dat gedraaid is. Als die zo zou zijn, zou die die video nooit goedkeuren ter uitzending.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Petrikske schreef:In Op1 gaat het er nu ook over en de geruchten zijn Parkinson of kanker.
Maar als ik dat beeld nu fullscreen op m'n TV bekijk dan lijkt de ganse pose van z'n lichaam heel onnatuurlijk.
Ik kan er m'n vinger niet op leggen maar er klopt iets niet naar m'n gevoel.
Vorige ontmoetingen met President Macron o.a is het mij opgevallen dat Putin met zijn voeten heel sterk aan het bewegen was,en nu terug het zou inderdaad kunnen dat hij ernstig ziek is,de vraag is dan in hoeverre speelt de medicatie mee in het nemen van besluiten en andere maatregelen,blijkbaar ook niemand van de staf die zich daar vragen bij stelt.
Ik vind ook de manier waaop hij zijn bureaux vasthoud heel onnatuurlijk,plus zit heel toch wel heel dicht tegen dat meubel aan bovendien heeft die stoel waarop hij zit twee armsteunen wat vrij ongebruikelijk is,met zo een meubel vooral als die armsteunen eigenlijk zo goed als tegen dat bureel aanleunen,ik denk dat dit een zeer ongemakkelijke houding is,vooral in de rug.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

We zouden biden eens moeten analyseren :angel:
Mens kan nog amper lopen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Freec schreef:We zouden biden eens moeten analyseren :angel:
Mens kan nog amper lopen
Als hij een "ramp" moet naar beneden stappen kan hij zich steeds laten begeleiden/steunen door een militair (zoals zijn voorganger die zelfs een glas water met twee handen moest vasthouden). :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Biden 79jaar
Putin 70 jaar

Voorgaande aan het filmpje zie je puttin zijn eigen stoel onder zijn gat schuiven
Dat zie ik biden al niet meer doen

Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Men moest eigenlijk een max leeftijd hierop plaatsen. Toch niet de bedoeling dat je voor je dood nog even president gaat spelen (en de boel ineens om zeep helpt omdat je toch al met 1 been in de kist staat) :bang: Op deze leeftijd betrouwen ze je al niet meer in de wagen, maar een land laten leiden mag nog wel :lol:
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 op 22 apr 2022, 11:32, 3 keer totaal gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

your point?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Tegen mij on4bam?

Mijn punt is dat die analyses bullshit zijn
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het hangt er allemaal vanaf. In het geval van Biden is er een een hele administratie die het beleid mee voert en worden uitschuivers opgevangen (ook bij Trump belde het Pentagon met China na een uitschuiver van Trump). Bij Poetin is dat waarschijnlijk minder het geval omdat er minder "tegenspraak" geduld wordt.
Het gedrag en gezondheid van Poetin (en anderen zoals Kim) is dus van groter belang dan dat van het hoofd van een democratischer regime.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Maar het zegt niks.

Komaan zeg, omdat hij 2 min de tafel vasthoudt, of 3x trilt met zijn been

Als het zo simpel zou zijn in de gezondheidzorg, waren dokters afgestudeerd op 2 weken
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik denk dat er hier weinig artsen zitten, en zelfs de meeste artsen zullen niet zomaar een diagnose kunnen maken via dergelijke videos.
Maar ik vermoed wel dat verschillende geheime diensten de beelden zullen analyseren en raden hoe groot de kans is dat hij daadwerkelijk Parkinson of schildklierkanker heeft(die hebben daar wel het budget voor :cop: ).
Maar dat zal hier dan weer niet gedeeld worden. :wink:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Freec schreef:Maar het zegt niks.
Komaan zeg, omdat hij 2 min de tafel vasthoudt, of 3x trilt met zijn been
Als het zo simpel zou zijn in de gezondheidzorg, waren dokters afgestudeerd op 2 weken
Het is hoedanook een onnatuurlijke beweging vh been, een algemeen onnatuurlijke houding en als je hem vandaag visueel vergelijkt met 4 of 5 j geleden dan valt het gewoon op.

Normaal maak je er geen punt van maar die is wel bezig om een land te vernietigen e; zet 40% vd wereldwijde graanbevoorrading op het spel.
Heeft die inderdaad nog maar een paar jaar te gaan, ik stel niet direct een diagnose, dan speelt het voor hem volstrekt geen rol. na hem de zondvloed maar hij is dood.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Zo denk ik er ook over, stel je voor dat hij op die knop drukt als hij weet dat hij nog maar enkele maanden te leven heeft.
Ik hoop dat er daar in het Kremlin mensen zitten die nog een beetje helder van geest zijn.

Hopelijk word er toch ingegrepen.
https://www.hln.be/buitenland/insiders- ... xQvI0mAFUU
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een enorm verschil tussen Putin en Biden,vind ik als Putin zou overlijden weet niemand wat er gaat gebeuren,en dat is toch wel een vreemde gedachte.Dat vind ik dan ook een probleem,stel dat Putin uit kolere op de rode knop wil drukken wie zijn de mensen die in staat zouden moeten zijn om hem tegen te houden??

Als Biden komt te overlijden dan weten we ten minste toch wie dan de touwtjes in handen heeft(Camela Harris) er is dus geen vergelijk tussen deze twee mogelijk,toch niet op dat vlak.
Laatst gewijzigd door fluppie op 22 apr 2022, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Avenger 2.0 schreef:Men moest eigenlijk een max leeftijd hierop plaatsen. Toch niet de bedoeling dat je voor je dood nog even president gaat spelen (en de boel ineens om zeep helpt omdat je toch al met 1 been in de kist staat) :bang: Op deze leeftijd betrouwen ze je al niet meer in de wagen, maar een land laten leiden mag nog wel :lol:
Dan zou ik toch eerder voor mentale en fysieke gezondheid gaan dan voor een vaste leeftijd, net zoals met dat vertrouwen hebben in de rijvaardigheid.
De Britse queen is er 96 ondertussen, maar ik zie die zo niet direct een buurland binnenvallen.
Een slechte gezondheid lijkt mij gewoon een excuus om verschrikkelijke dingen te doen.

Ondertussen blijkt ook dat Rusland veel meer wil dan de Donbas regio, ze willen heel het Zuiden van Oekraïne, inclusief Odessa dus, om toegang te hebben tot dat stuk van Moldavië dat ze eerder veroverd hebben.
Dus als het niet direct lukt om Kiev te pakken, dan zouden ze wel eens rechtstreeks vanuit het Zuiden kunnen Moldavië binnenvallen.
En als het hen lukt, heeft Oekraïne niet eens toegang meer tot zijn eigen havens.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~aa9f4827/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Tsjetsjeense strijders vieren "bevrijding" van Marioepol op brandend puin: “Bevel van Poetin om stad te reinigen en te vernietigen volbracht”
Kan er mij iemand uitleggen hoe je in 20 jaar tijd van complete haat tegenover Poetin naar complete liefde kan gaan? Hoe komt het dat deze moslims helemaal verliefd zijn op hun leider terwijl 1 van hun steden van de map is geveegd 20 jaar geleden? Een pro Russische president installeren kan toch niet alles vergeten, of is het echt dat simpel?

Oorlog in Joegoslavië was 30 jaar geleden en zelf deze wonden zijn amper geheeld...

En over Russen die onderdrukt worden in Transnistrië is echt wel van de pot gerukt, ik was daar in september en er is maar 1 iemand die daar het voor het zeggen heeft en dat is meneer Sheriff. Dude heeft zelf de beste voetbalploeg van Moldavië kunnen installeren in zen gebied (ja ze spelen in de Moldavische competitie)...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

bollegijs schreef: Kan er mij iemand uitleggen hoe je in 20 jaar tijd van complete haat tegenover Poetin naar complete liefde kan gaan? Hoe komt het dat deze moslims helemaal verliefd zijn op hun leider terwijl 1 van hun steden van de map is geveegd 20 jaar geleden? Een pro Russische president installeren kan toch niet alles vergeten, of is het echt dat simpel?
De Russen hebben ginder schoon schip gemaakt door degene die zich wilden afscheuren van de Russische federatie te liquideren. En toevallig waren deze ook anti-moslim. En deze overgebleven geradicaliseerde bende ongeregeld, wordt er nu op handen gedragen (terwijl de rest wordt onderdrukt). Zoiets zeker? Die baardmannen wil je volgens mij echt niet tegen jou hebben. En Kadyrov is helemaal niet pro-Russisch. Hij is pro-Russisch als't in zijn kraam past.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

bollegijs schreef:Kan er mij iemand uitleggen hoe je in 20 jaar tijd van complete haat tegenover Poetin naar complete liefde kan gaan?
Simpel, cash = king!
https://www.thetimes.co.uk/article/krem ... -fbtpr9vgd


Sponsored by Kremlin..


"⚡️News digest for the night:
▪️For the past 24hrs, air defense forces have destroyed 15 air targets: 3 aircraft (Su-34, Su-35, Su-25), 3 helicopters (two Mi-8 and one Ka-52), 9 UAVs (Orlan-1)

Lijkt erop dat nieuw air defence materiaal in gebruik is genomen.
Laatst gewijzigd door Petrikske op 22 apr 2022, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Thanks voor de toelichting, gewoon gek en bespottelijk dat er zoveel van die mensen in België leven trouwens. Herinner me nog die Tjetjeen die in Brugge iemand random heeft doodgestoken om dan naar zijn land te vluchten (met hulp van vader die hier nog trekt) en te trouwen met een of andere rijke dochter, het was alsof hij met een trofee naar huis kwam...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Dat is krapuul van het ergste soort.
Het Tik Tok leger noemen ze die op Telegram.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:"in de regio", Syrie ligt op 3000-3500km van Antwerpen,
Ik zie trouwens dat de opvolger van Theo Francken, Sammy Mahdi, precies dezelfde redenering aanhield.
Ik heb Sammy nog niet weten pleiten om Gestapo-controles te doen door de politie bij mensen thuis die vluchtelingen "in de regio" opvangen?
Kan er mij iemand uitleggen hoe je in 20 jaar tijd van complete haat tegenover Poetin naar complete liefde kan gaan?
Propaganda en de keuze voor het geld ipv de principes :).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Ik heb Sammy nog niet weten pleiten om Gestapo-controles te doen door de politie bij mensen thuis die vluchtelingen "in de regio" opvangen?
Laat die slogantaal maar achterwege.
De juiste term is "woonstbetredingen", en die heeft CD&V wel geprobeerd op de agenda te zetten.
Beetje beter kijken, dus, dan zal er minder selectieve verontwaardiging zijn...

https://www.hln.be/binnenland/groenen-s ... ~a4b5f23a/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Merci.
Had ik blijkbaar gemist.
Even zot als zijn voorganger dus.
Als je de geruchtenmolen mag geloven, zou hij de nieuwe CDV voorzitter worden? Met dat soort geschifte voorstellen komt dat niet goed.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Merci.
Had ik blijkbaar gemist.
Even zot als zijn voorganger dus.
Als je de geruchtenmolen mag geloven, zou hij de nieuwe CDV voorzitter worden? Met dat soort geschifte voorstellen komt dat niet goed.
Geschift, dat zijn deze die open grenze propageren.
We kunnen niet heel de wereld opvangen, dat weet iedereen ondertussen wel, ten minste zij met gezond verstand.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een gekke associatie, maar goed.
Het is toch niet omdat ik wens dat er een rechter oordeelt of de politie mijn woning mag betreden (huiszoekingsbevel/onderzoeksrechter), dat ik zou pleiten voor "open grenzen"?
Op een paar NGO's na, ken ik niemand die voor open grenzen pleit?

Poetin had het graag gezien: onze politie die ongevraagd huizen betreedt (wat ik zou omschrijven als huisvredebreuk), op zoek naar Oekraïners die van de baas van Antwerpen nog niet de juiste papieren gekregen hebben (en dus illegaal in ons land verblijven), om ze dan terug te sturen naar Oekraïne om kapot geschoten te worden in één of ander dorp.

De TTF is vandaag onder de €100 gedoken.
Het mooie weer misschien?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Een gekke associatie, maar goed.
Het is toch niet omdat ik wens dat er een rechter oordeelt of de politie mijn woning mag betreden (huiszoekingsbevel/onderzoeksrechter), dat ik zou pleiten voor "open grenzen"?
Als je akkoord gaat dat niet iedereen hier zomaar binnen mag, dan moet dat wel gecontroleerd worden.
Als men via wetten zowet elk van die controlemogelijkheden blokkeert, kom je uiteindelijk wel degelijk bij de facto open grenzen uit.
heist_175 schreef:Op een paar NGO's na, ken ik niemand die voor open grenzen pleit?
Zogezegd niet, maar ze willen wel elke maatregel blokkeren die ervoor zou kunnen zorgen dat illegalen ontdekt worden, en dan teruggestuurd worden.
heist_175 schreef:Poetin had het graag gezien: onze politie die ongevraagd huizen betreedt (wat ik zou omschrijven als huisvredebreuk), op zoek naar Oekraïners die van de baas van Antwerpen nog niet de juiste papieren gekregen hebben (en dus illegaal in ons land verblijven), om ze dan terug te sturen naar Oekraïne om kapot geschoten te worden in één of ander dorp.
Waarom zouden ze?
Heel Europa heeft beslist dat de Oekraïeners Europeanen zijn, en onze hulp nodig hebben.
Poetin heeft er wel belang bij van iedereen tegen elkaar op te stoken, verdeel en heers, weet je wel.
heist_175 schreef:De TTF is vandaag onder de €100 gedoken.
Het mooie weer misschien?
Waarvoor staat TTF?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een Engelse vertaling van een Russisch propaganda artikel over de "denazificatie" van Oekraïne:



Je wordt er toch niet goed van als je dit eens doorleest :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

boulder schreef: Als men via wetten zowet elk van die controlemogelijkheden blokkeert, kom je uiteindelijk wel degelijk bij de facto open grenzen uit.
Mooi voorbeeld van de buigzaamheid van principes. :-D

Begrijp ik je nu verkeerd of pleit je voor het afschaffen van wetgeving wanneer de wetten even niet goed uitkomen?
Niemand heeft er ooit voor gepleit om controlemogelijkheden te blokkeren. Wel dat deze controlemogelijkheden liefst aan een strikt wettelijk kader moeten voldoen en controles, zeker deze binnen de onschendbaarheid van de woning (de grondwet, weet je wel?) niet overgelaten moeten worden aan de waan van de dag en zeker niet aan de persoonlijke agenda van sommige politici.

Het komt ook een beetje eigenaardig over dat je voortdurend pleit voor een streng gecontroleerd immigratiebeleid (waar niets mis mee is) maar wanneer een bevolkingsgroep je nauw aan het hart ligt (waar niets mis mee is) de grenzen eenklaps niet open genoeg kunnen zijn, er opvangcentra (die voorheen onmogelijk bleken) in no time als paddenstoelen uit de grond schieten, vluchtelingen van wie het statuut ook nog niet is vastgesteld laat staan gecontroleerd privaat kunnen opgevangen worden, enz.
Een exemplarisch voorbeeld van twee maten en twee gewichten.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

philippe_d schreef:Een Engelse vertaling van een Russisch propaganda artikel over de "denazificatie" van Oekraïne:



Je wordt er toch niet goed van als je dit eens doorleest :oops:
Is echt misselijkmakend.

Des te meer maakt het mij misselijk dat er nog steeds Belgen zijn die zeggen dat we dit te zwart/wit bekijken, en alle (vals) gefabrikeerde factoren moeten bekijken. Hoe kan je onderhandelen met mensen die zulke artikels goedkeuren en schrijven, en ongetwjifeld geloven?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef:Een Engelse vertaling van een Russisch propaganda artikel over de "denazificatie" van Oekraïne:



Je wordt er toch niet goed van als je dit eens doorleest :oops:
Ik kan het zelfs niet opbrengen om Kravchenko haar artikel tot het einde toe te lezen. Volledig doorgeslagen jong mens, geknuffeld op het schootje van die bejaarde geile Poetin en die daarna nog een medium krijgt om haar zwarte gedachtegang te spuwen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:
boulder schreef: Als men via wetten zowet elk van die controlemogelijkheden blokkeert, kom je uiteindelijk wel degelijk bij de facto open grenzen uit.
Mooi voorbeeld van de buigzaamheid van principes.

Begrijp ik je nu verkeerd of pleit je voor het afschaffen van wetgeving wanneer de wetten even niet goed uitkomen?
Dan lees je niet goed.
Er waren controlemogelijkheden, maar er zijn daar steeds meer beperkingen op gekomen.
ivob schreef:Niemand heeft er ooit voor gepleit om controlemogelijkheden te blokkeren.
Toch wel.
Zo zijn er steeds minder plaatsen gekomen waar men nog papieren mag controleren.
ivob schreef:Het komt ook een beetje eigenaardig over dat je voortdurend pleit voor een streng gecontroleerd immigratiebeleid (waar niets mis mee is) maar wanneer een bevolkingsgroep je nauw aan het hart ligt (waar niets mis mee is) de grenzen eenklaps niet open genoeg kunnen zijn
Allez, onze Poetin fan heeft weer iets gevonden om onenigheid over te zaaien...
Hoe zit het nu met je zoon, die zogezegd op standby stond om naar Oekraïne te gaan?

De grenzen staan open voor echte oorlogsvluchtelingen, en het spreekt voor zich dat Europeanen een streepje voor hebben.
Natuurlijk zouden de Poetin fans liever hebben dat we hen hier laten creperen.

Ik stel voor aan Dizzy, on4bam en co om de nationale politiek voor ander forumtopics te laten, want je ziet dat dat Poetin aanhangers dit daarna gebruiken om de aandacht af te leiden van het echte thema : de barbaarse oorlog van Rusland in Oekraïene.
Laatst gewijzigd door boulder op 23 apr 2022, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

En als je daar de verklaringen van die Generaal Minnekaev naastlegt, is het wel duidelijk dat men Oekraine volledige toegang tot de zwarte zee wil ontnemen. Economisch zou dan Oekraïne niets meer voorstellen, zonder de mijn- en zware industrie, havens, etc. Enkel nog een gedeeltelijke tarwe industrie, die dan volledig via EU zal moeten geëxporteerd zou moeten worden, wat het kostelijker maakt.

Hij mag dan wel niet gans Oekraïne kunnen bezetten, hij kan ze op die manier wel langzaam doodknijpen en hun cultuur vernietigen....
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Med schreef:En als je daar de verklaringen van die Generaal Minnekaev naastlegt, is het wel duidelijk dat men Oekraine volledige toegang tot de zwarte zee wil ontnemen. Economisch zou dan Oekraïne niets meer voorstellen, zonder de mijn- en zware industrie, havens, etc. Enkel nog een gedeeltelijke tarwe industrie, die dan volledig via EU zal moeten geëxporteerd zou moeten worden, wat het kostelijker maakt.

Hij mag dan wel niet gans Oekraïne kunnen bezetten, hij kan ze op die manier wel langzaam doodknijpen en hun cultuur vernietigen....
Inderdaad, het toont ook aan dat diegene die altijd pleitten van "er moet onderhandeld worden", gewoon tijd wilden rekken zodat de Russen in deze situatie zouden geraken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

boulder schreef: Allez, onze Poetin fan heeft weer iets gevonden om onenigheid over te zaaien...
Nee ik confronteer jou, dus geen anderen, met je eigen, uitgangspunten die vreemd genoeg afwijken naargelang de herkomst van oorlogsvluchtelingen.
Dat van die Poetin fan is trouwens een etiket dat je zelf verzonnen hebt en blijkbaar graag op iedereen plakt die het niet 100% met je eens is.
In tegenstellng tot jezelf heb ik me nooit uitgesproken fan te zijn van de een of andere politicus. Binnenlands noch buitenlands.
Ik kan het ook niet helpen dat jouw uitgangspunt blijkbaar is dat wie niet je mening volledig deelt automatisch moet ingedeeld worden bij het andere kamp. De invloed van propaganda, van welke kant ook, is toch een raar iets en blijkbaar aan alle zijden met succes inzetbaar.
Hoe zit het nu met je zoon, die zogezegd op standby stond om naar Oekraïne te gaan?
Zeer goed. Bedankt voor de bekommernis.
De grenzen staan open voor echte oorlogsvluchtelingen, en het spreekt voor zich dat Europeanen een streepje voor hebben.
Natuurlijk zouden de Poetin fans liever hebben dat we hen hier laten creperen.
Die laatste zin heb je ook weer zelf verzonnen. En dan anderen verwijten onenigheid te zaaien? :nono:
Ik spreek je gewoon aan op je eigen woorden. Ik mag er toch vanuitgaan dat je achter je eigen schrijfsels staat? Jij verzint gewoon zaken die niemand hier heeft uitgesproken en gaat ze dan nog eens toedichten aan wie het niet altijd met je een is.
Of heb je jezelf het recht toegeëigend te schrijven wat je meent dat anderen denken? Met de nadruk op menen, dus niet weten?
Wat betreft je eerste zin, dat is de dualiteit in je opvattingen die je hier nog eens zelf benadrukt.
Het is niet omdat iets voor jou vanzelfsprekend is dat dit opgaat voor iedereen.
En - voor alle duidelijkheid - die dualiteit volg ik niet. Daar heb ik dus inderdaad een andere mening over. Een echte oorlogsvluchteling, ongeacht zijn kleurtje, overtuiging of herkomst moet die erkenning krijgen en van dezelfde rechten kunnen genieten. Niet omdat hun een bepaalde herkomst of kleur hebben dat ze daarom een "streepje voor hebben". Dat staat ook geen enkele wet. Dat is niet eens een interpretatie van een wet. Dat is een persoonlijke draai die jij en bepaald epolitieke strekkingen er aan geven. Strekkingen met een lange historiek van het nogal vrij naar eigen goeddunken toepassen van democratisch gestemde wetgeving.
Russen zijn trouwens ook Europeanen. Of ga je - naast wetten die niet in de retoriek passen - ook de geografie herschrijven omdat het niet strookt met je mening? Of ga je nog verder opdelen tussen Europeanen met een streepje minder en meer voor?
Waar stoppen je opdelingsstreepjes dan uiteindelijk? Binnen de denkbeeldige grenzen van Groot-Vlaanderen? Of is het dan nog te ruim gesteld?
Laatst gewijzigd door ivob op 23 apr 2022, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Nee ik confronteer jou, dus geen anderen, met je eigen, uitgangspunten die vreemd genoeg afwijken naargelang de herkomst van oorlogsvluchtelingen.
Je probeert gewoon een groep mensen die andere politieke opvattingen hebben uit elkaar te spelen.
ivob schreef:Dat van die Poetin fan is trouwens een etiket dat je zelf verzonnen hebt en blijkbaar graag op iedereen plakt die het niet 100% met je eens is.
Mensen die verzinnen dat hun zoon in stanby staat om naar Oekraïne te moeten gaan, alleen maar om angst in te boezemen bij anderen, ja, daar heb ik wel mijn ideeën bij.
Al je standpunten zijn erop gericht het Westen te demoraliseren.
ivob schreef:Zeer goed. Bedankt voor de bekommernis.
Natuurlijk, want je hebt dit gewoon verzonnen.
ivob schreef:Ik spreek je gewoon aan op je eigen stellingen.
Ik heb die al duidelijk uitgelegd, maar dat interesseert je niet.
Jouw bedoeling is om een wig te vormen tussen diegene die hier gezamenlijk anti-Poetin en pro-Oekraïens zijn.
ivob schreef:Russen zijn trouwens ook Europeanen.
Rusland ligt maar gedeeltelijk in Europa.
Bovendien, waar is het probleem van de Russische vluchtelingen?
Je verzint tegenstellingen en problemen die er niet zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”