Cable cutting

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

OK, al een tijdje gestopt met kijken naar TV via Telenet.

Lukt aardig, dus de beslissing genomen om abbo op te zeggen.

Echter hebben we ook een streamz abbo afgesloten via TN, als ik TN opzeg is dat dan ook voor Streamz?
De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MichelJ schreef:Lukt aardig, dus de beslissing genomen om abbo op te zeggen.
Welk abbo? TV abbo? internet abbo?
  • - Streams via Telenet is een bijkomende optie van je TV abonnement. Bij opzeg Telenet TV wordt je Streamz natuurlijk ook opgezegd.
    - Je kan wel via de Steamz website - onafhankelijk van je provider - zelf een apart Streamz abbo krijgen.
MichelJ schreef:De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
Je kan hiervoor een ethernet adapter kopen, zoals deze (link gewoon als voorbeeld).
  1. Chromecast op uw tv aansluiten via de HDMI interface.
  2. micro usb poort van de adapter op de Chromecast aansluiten.
  3. ethernetkabel aansluiten op de RJ45 poort op de adapter.
  4. de usb 2.0 stekker aanlsuiten op een usb oplader, of rechtstreeks op een USB poort op je TV (indien stroom genoeg).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

De Chromecast met googletv gebruikt USB-C, dat je niet de verkeerde besteld :-D
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Juist, ja ...
De adapter in mijn link hierboven is inderdaad niet compatibel met de Chromecast met Google TV met de usb C poort ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

MichelJ schreef:De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
Is er een noodzaak?
Ik kijk hier al anderhalf jaar enkel op de chromecast via wifi en nog nooit problemen ondervonden.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

De verbinding is niet altijd stabiel :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Nooit problemen betekent eerder altijd stabiel. :-D

Hier ook al jaren geen kabel internet abo meer en alleen nog TV via internet en draadloos streamen van tablet naar TV via wifi.
Ook zeer stabiel verbindng.
Eerst via de oude chromecast, daarna via een HDMI kabel tussen tablet en TV en sinds een jaar niet meer met een chromecast/HDMI maar gewoon spiegelen scherm van tablet op TV. Wegens alleen C-poort op tablet. Werkt eigenlijk nog het beste van de drie methoden die ik heb gebruikt.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.hln.be/tv/bart-cannaerts-en ... ~af3b2954/

Geld krijgen van VRT nadat je via VRTNU app jezelf aanmeldt!? Lijkt mij een goede manier om te kijken hoeveel cordcutters inmiddels echt actief zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De VRTnu app gebruiken wil niet zeggen dat je cablecutter bent. Mensen kunnen perfect een TV abo hebben envia de app meedoen aan een programma.

Ik luister meestal naar de radio via FM maar heb ook de stubru app op mijn tablet en kan, als ik dat al zou willen,op die manier mee doen met spelletjes e.d.

De stijgende streaming cijfers daarentegen... (en dan nog is elke streamer geen cablecutter).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

wied schreef:https://www.hln.be/tv/bart-cannaerts-en ... ~af3b2954/

Geld krijgen van VRT nadat je via VRTNU app jezelf aanmeldt!? Lijkt mij een goede manier om te kijken hoeveel cordcutters inmiddels echt actief zijn...
Waar lees je in je link dat je je moet aanmelden via de VRTNU app?
Ik lees dat je je moet aanmelden via VRTNU maar dat kan je toch ook via de internetlink van VRTNU (die ik overigens veel overzichtelijker vind dan de app).
Zonder ingelogd te zijn op vrt.be kan je overigens geen programma's bekijken (dacht ik).
Of bedoelen ze hier dat je je speciaal voor dat spelletje moet registreren en inloggen om te kunnen meespelen?
(Want hoe komen ze anders aan je adresgegevens?)
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

ivob schreef: Of bedoelen ze hier dat je je speciaal voor dat spelletje moet registreren en inloggen om te kunnen meespelen?
(Want hoe komen ze anders aan je adresgegevens?)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/14 ... is-op-een/
... Tijdens elke aflevering kunnen de kijkers zich namelijk inschrijven via VRT NU om de prijzenpot te verzilveren ...
Je zal dus telkens moeten bevestigen via de app(of website?) als je wil meespelen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Oef, bedankt voor de info. :thumbs:
Ik vreesde al dat je gewoon door ingelogd te zijn bij vrt.nu ongevraagd zo'n paar kwieten aan je voordeur kreeg.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”