Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

SPR schreef:Nu met de pas opgedoken beelden van Oekraïners die Russen die gewond zijn neerknallen kan de opinie weer draaien?

Oorlog blijft een beide kanten niet proper...

Ik vrees nog steeds voor erger als Rusland geen winst boekt in Oekraïne. Die schuwen niets.
Is inderdaad zo, oorlog blijft nooit proper aan beide zijdes, in verschillende graduaties. In geen enkele oorlog.

Maar dit zijn "kleinschalige" feiten tov het bewust bombarderen van woningen, appartementsblokken, of gewoon op burgers schieten op straat of in gevangenschap. Zonder het goed te praten.

Ook komt vaak wraak voor bij verdedigers. Zeker als het plaatselijke "milities" zijn.

En hopelijk reageert de Oekraïense overheid hier ook op gepaste wijze op...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Petrikske schreef: .Als het leger van Oekraine geen blunders a la de Russen begaat en de zware wapens tijdig toekomen zou ik niet weten hoe Poetin dit nog kan winnen.
Wiskunde

Meer volk
Meer wapens
Nietsontziende brutaliteit

Ik verwacht chemische en nucleaire wapens om marioepol definitief op te kuisen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

@1207:
Feit is dat je niet zeker weet hoeveel mensen daadwerkelijk meevechten aan de zijde van Oekraine.
Die wapens dat weet je ook niet precies omdat er heel veel word achtergelaten en dit word dan opgepikt door de Oekrainers en opnieuw in de strijd geworpen na herstelling.

Brutaliteit gaat ten koste van doelgerichtheid..

Chemische en nucleaire wapens' daar vrees ik ook wel voor en dat ook vanwege die 9é mei..

Wel benieuwd hoe de vrije wereld daar dan op zal reageren, zou me niet verbazen als dan de volgende stap een 'no fly zone' zal zijn.
De vandaag genomen sancties zijn immers reeds het pakket dat op de plank lag voor het geval Poetin naar eerder vernoemde wapens zou grijpen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Petrikske schreef:.

Brutaliteit gaat ten koste van doelgerichtheid...
Klopt maar dat interesseert de russen niet.
Charkiv en marioepol zijn niet de laatste steden vrees ik
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

1207 schreef:
Petrikske schreef:Brutaliteit gaat ten koste van doelgerichtheid...
Klopt maar dat interesseert de russen niet.
En net om die reden zullen ze verliezen.

Klein voorbeeld van de kracht van de burgerbevolking ->

“It is not in numbers, but in unity, that our great strength lies.” ;-)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Petrikske schreef:
1207 schreef:
Petrikske schreef:Brutaliteit gaat ten koste van doelgerichtheid...
Klopt maar dat interesseert de russen niet.
En net om die reden zullen ze verliezen.
Ze hebben genoeg in huis om oekraine naar het stenen tijdperk te bombarderen,

Kunt ge nix tegen doen als ge schrik hebt voor atoombommen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Steden met de grond gelijk maken zijn ze al lang mee bezig dus dat blijft hetzelfde.
Iedereen gaat dan ondergronds en het aantal slachtoffers is dan niet onoverkomelijk.
Maar ze zullen op een gegeven moment toch die steden moeten intrekken en dan zijn ze heel kwetsbaar.
Bedenk immers dat volledig kapot geschoten steden vermoedelijk ook niet meer of veel moeilijker toegankelijk zullen zijn met voertuigen vanwege het vele puin.

Als hij atoomwapens gaat gebruiken word het een ander verhaal, maar Nato heeft ook atoomwapens.

Komende weken gaan erom spannen denk ik.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Intussen blijkt Big Brother steeds meer een Rus te zijn...

The Ministry of Internal Affairs of Russia and the Prosecutor General's Office are working on the possibility of access by law enforcement agencies to the databases of banks and telecom operators. To do this, it is planned to combine these databases into a federal platform containing information about crimes in the field of information technology. Izvestia found out how an innovative software package will help in solving crimes.

Bron: Izvestia.ru

En ondertussen plunderen als Russische soldaten verklede mannen :banana: er flink op los en sturen hun buit op naar huis (in dit geval een stadje in Siberië), om zo de échte Russen in een slecht daglicht te kunnen stellen... :lol:

https://www.demorgen.be/nieuws/russisch ... ~b009a9ee/

Televisies, kleding, airco’s, zelfs landbouwmachines: Russische soldaten die terugkeren uit oorlogsgebied sturen verdacht veel spullen naar huis. Er zijn bewijzen dat die afkomstig zijn uit geplunderde steden en dorpen in Oekraïne. Plunderen geldt als een oorlogsmisdrijf.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ongetwijfeld zitten er momenteel Oekraïners in een concentratiekamp te verhongeren zodat de Russen een namaak bevrijdingsfilmke kunnen draaien als propaganda en om iets ergers te vergoeilijken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind het wel zeer stom van Rusland om steden kapot te schieten,om het daarna te moeten innemen.De geschiedenis,en nu ook de actua(Mariopol) tonen aan dat een volledig verwoeste stad militair gezien veel moeilijker te veroveren valt,nothans zouden de Russen dat ook moeten weten,Stalingrad in gedachte.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Nochtans, door slechts 2 steden te verwoesten heeft de US - zonder eigen bijkomende slachtoffers in eigen rangen - een "onverslaanbare" vijand (grinta te over) op enkele dagen tijd tot de volledige overgave gedwongen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Nochtans, door slechts 2 steden te verwoesten heeft de US - zonder eigen bijkomende slachtoffers in eigen rangen - een "onverslaanbare" vijand (grinta te over) op enkele dagen tijd tot de volledige overgave gedwongen.
Dat heeft hen niet veel opgeleverd buiten de tot vandaag durende schaamte over zo'n daad.Een bezoek aan Hiroshima kan ik iedereen aanraden.

De bommen dienden trouwens eerder als test om te checken welk gevolg ze hadden in realiteit en als wraak voor Pearl Harbor. Daarom waren het ook 2 verschillende bommen, 2 tests tegelijk. Zoals ik al zei, never waste a good crisis.

Hoe Putin het zou kunnen verkopen dat hij de steden die hij wou bevrijden heeft onbewoonbaar gemaakt voor vele jaren is me een raadsel. Het broedervolk waarvan velen familie hebben in Rusland zou hij uitmoorden. En de inwoners van die steden zijn ook vaak Russisch of Russisch gezind.

Heel dat verhaaltje is ook zo lek als een zeef. Wie gaat de personen die hij wil bevrijden vermoorden en waarom vechten de personen die bevrijd worden zo tegen de bevrijder :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ondertussen wordt vluchten nog riskanter. In Kramatorsk werd het station, waar mensen klaar stonden om met de trein te vluchten, door de Russen (of Oekraïners met Russische uniformen :nono: ) met twee raketten beschoten.


Gelukkig ook een beetje goed nieuws vanmorgen, collega radio-amateur is eindelijk Kherson kunnen ontvluchten met zijn familie nadat er 4 dagen geen teken van leven was van hem.
Glad to inform you that yesterday we've got a risky but still workable chance to escape Kherson, and we did it! Now we are in the area which is not occupied. More info coming soon! Thanks for your care and support!
De reden van zijn "radiostilte" was dat hij alle social media en communicatie apps moest verwijderen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

fluppie schreef:Ik vind het wel zeer stom van Rusland om steden kapot te schieten,om het daarna te moeten innemen.De geschiedenis,en nu ook de actua(Mariopol) tonen aan dat een volledig verwoeste stad militair gezien veel moeilijker te veroveren valt,nothans zouden de Russen dat ook moeten weten,Stalingrad in gedachte.
Stalingrad was voor het Duitse leger wel het begin van het einde hé. ;-)
Door een stad continu te bestoken met artillery (softening) poogt men meerdere dingen te bereiken.
Zoveel mogelijk verdedigers uit te schakelen, maar ook om die verdedigers uit te putten en hun moraal te breken.
Een inslag van raket/granaat/bom voel je in elke vezel van je lichaam, het lawaai is oorverdovend.
Als ze dit enkele dagen/nachten volhouden kan je als verdediger amper nog op je benen staan vanwege de extreme vermoeidheid (slaaptekort)

Zijn gruwelijke beelden van Kramatorsk, honderden mensen waren in het station in de hoop te kunnen vluchten.
https://www.infobae.com/en/2022/04/08/a ... n-station/


Zoekt Poetin echt een wereldwijd conflict??
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

on4bam schreef:Ondertussen wordt vluchten nog riskanter. In Kramatorsk werd het station, waar mensen klaar stonden om met de trein te vluchten, door de Russen (of Oekraïners met Russische uniformen :nono: ) met twee raketten beschoten.
Helaba - dat is weeral fake news, het waren de Oekraïners zélf die niet konden verkroppen dat hun eigen burgers willen vluchten :bang:

MOSCOW, April 8 - RIA Novosti. About 30 people died as a result of a Ukrainian military strike with a Tochka-U missile in Kramatorsk, Eduard Basurin, a representative of the People's Militia of the DPR, said on Channel One .

"The provocation took place in Kramatorsk. The Ukrainian authorities did not hide the fact that they were preparing another provocation. First, they announced the evacuation from the cities of Kramatorsk, Konstantinovka, Slavyansk. People began to gather in places where they could leave - railway stations, the station. Ammunition arrived, about 30 dead ", - said the representative of the department.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

De Russen beweren nu dat ze niet in het bezit zijn van dergelijk systeem, terwijl het videobewijs van het transport reeds op Telegram word gedeeld.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eerst pochten ze dat ze met een raket "Ukrainian militants" hadden getroffen die er verzamelden (telegram berichten), na de berichten dat ze vertrekkende burgers hadden getroffen waren het ineens de Oekraïners die hun eigen volk wilden beletten te vertrekken.

Blijkbaar zijn in tegenstelling to februari, wanneer de meest gedownloade apps in Rusland, nog Twitter, Instagram e.d. waren nu VPN apps 8/10 meest gedownloade apps. Stilaan zal niet door Rusland gecontroleerd nieuws beter verspreid kunnen worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Om niet mee te stappen in wie ’gelijk’ heeft
Maak ik me meer zorgen over de financiele richting we uitgaan.

De dollar die zijn status als world reserve currency verliest.
En dat gaan wij, europeanen, goed voelen. De dollar die de euro mee de dieperik in zal sleuren. Industrie die zal stilvallen, tekorten aan grondstoffen etc
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dat zit er toch al lang aan te komen: Rusland, maar vooral China, die monetair niet meer willen afhangen van de US!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Niet alleen china of rusland. Maar ook india, venezuela, pakistan, ...etc

En ergens logisch, tbegint op te vallen dat we grondstoffen kopen met geprint geld. Je kan ze geen ongelijk geven.

Sinds de oorlog is het in een versnelling geraakt. Tkan nu wel eens heel snel gaan.
Daarjuist nog een nieuwsbericht gezien, van india, waarin ze openlijk al de wereldmunt dollar verfoeien omdat ze gebruikt wordt als oorlogswapen.
de koe zegt boe
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

bambipower schreef:Daarjuist nog een nieuwsbericht gezien, van india, waarin ze openlijk al de wereldmunt dollar verfoeien omdat ze gebruikt wordt als oorlogswapen.
Dan is het de vraag welke munt ze wel willen? De Yuan? Afhankelijk zijn van een ander economisch monster waar India ook nog mee in een dispuut zit ivm territoria?
De Chinezen zullen het wel graag hebben natuurlijk. Vergroot hun macht.

Inderdaad zal de dollar minder en minder gebruikt gaan worden, maar dit is al langer gaande, enkel zal deze oorlog het misschien een beetje versnellen. Maar de VS blijft economisch een groot blok, dus de $ zal nog steeds veel gebruikt moeten worden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik heb geen idee welke munt ze dan willen in india, maar ik gok dat het een digitale munt wordt. Bitcoin misschien? Of toch de cbdc?

Peru begint ook al de crypto te stimuleren.
de koe zegt boe
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

bambipower schreef:Ik heb geen idee welke munt ze dan willen in india.
Ze kunnen misschien de roebel proberen, want ik lees net dat twee derde van de Indische bevolking moet rondkomen met minder dan 2 dollar per dag. In roebels oogt dat bedrag in ieder geval veel aanzienlijker :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Roebel/roepie talks zijn al een tijd aan de gang ook. En China is bijna rond met zijn eigen "swift" systeem, opgezet met behulp van...onze noorderburen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ondertussen wil men ook de financiering van partijen laten onderzoeken op Russische beïnvloeding. Ook in Nederland gebeurde dat al.

Dit stond er in DM vandaag:
Dat er inmenging is, staat vast. Denk maar aan de zaak rond Jürgen Conings. Volgens de stafchef van het Belgische leger, Michel Hofman, waren er concrete aanwijzingen dat Russische internettrollen de complottheorieën rond Conings oppookten. Gelijkaardige verhalen doken op bij de gele hesjes in Frankrijk, bij het Catalaanse onafhankelijkheidsreferendum en recent nog de antivaxbeweging. “Overal waar er strubbelingen zijn binnen democratieën, zie je de hand van Rusland”. “We mogen daar niet naïef in zijn.”
In Frankrijk hadden we Le Pen die een 1,2 miljoen folders moest laten vernietigen waar ze op stond met Putin en ook Zemmour moest inbinden na zijn uitspraak "ik droom van een Franse Putin" :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef: Dat heeft hen niet veel opgeleverd buiten de tot vandaag durende schaamte over zo'n daad.Een bezoek aan Hiroshima kan ik iedereen aanraden.

De bommen dienden trouwens eerder als test om te checken welk gevolg ze hadden in realiteit en als wraak voor Pearl Harbor. Daarom waren het ook 2 verschillende bommen, 2 tests tegelijk. Zoals ik al zei, never waste a good crisis.

Hoe Putin het zou kunnen verkopen dat hij de steden die hij wou bevrijden heeft onbewoonbaar gemaakt voor vele jaren is me een raadsel. Het broedervolk waarvan velen familie hebben in Rusland zou hij uitmoorden. En de inwoners van die steden zijn ook vaak Russisch of Russisch gezind.

Heel dat verhaaltje is ook zo lek als een zeef. Wie gaat de personen die hij wil bevrijden vermoorden en waarom vechten de personen die bevrijd worden zo tegen de bevrijder :lol:
Que? Schaamte?
Dacht dat we dat stadium al gepasseerd waren.
bamipower schreef:Om niet mee te stappen in wie ’gelijk’ heeft
Maak ik me meer zorgen over de financiele richting we uitgaan.
Nu, als je je daar echt zorgen over maakt heb je een reden te meer om zo vlug mogelijk een zo hoog mogelijke zelfbehulpzaamheidsgraad na te streven ipv verder vertrouwen te geven aan de powers that be.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Que? Schaamte?
Dacht dat we dat stadium al gepasseerd waren.
Neen, er passeren jaarlijks nog veel mensen in oa Hiroshima. Schaamte is de beste samenvatting, ook van niet Amerikanen trouwens. Ik heb dat ook gemerkt in vernietigingskampen, in het museum over agent orange in Vietnam,...
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ik had het wel over het huidige conflict tussen de twee grootste Europese landen.
Niet over het verleden.
Ieder land, natie of volk heeft in de loop van de geschiedenis wel minstens een paar daden op personen om zich over te schamen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat Putin weinig schaamte kent klopt al is hij toch ook gevoelig voor geschiedkunde. Ik denk dat hij liever de grote leider is in de boeken dan de agressor en oorlogsmisdadiger. Hij heeft alleen de pech dat hij dat niet kan bepalen voor de niet-Russen en zelfs niet voor alle Russen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:Dat Putin weinig schaamte kent klopt al is hij toch ook gevoelig voor geschiedkunde. Ik denk dat hij liever de grote leider is in de boeken dan de agressor en oorlogsmisdadiger. Hij heeft alleen de pech dat hij dat niet kan bepalen voor de niet-Russen en zelfs niet voor alle Russen.
Volgens mij ligt hij niet wakker van wat er in de niet-vriendelijke landen over hem gedacht wordt. En de Russen die het niet met hem eens zijn, zijn allemaal parasieten en buitenlandse spionnen.

Verder is het zo dat 90 procent van de bevolking zijn dagelijkse dosis nieuws krijgt van de nationale (propaganda)zenders. En wie dat niet volgt of niet akkoord gaat, zwijgt braaf om niet in de problemen (gevangenis) te komen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Dat gaan we zien, in 2024 als er in rusland verkiezingen zijn.
de koe zegt boe
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

bambipower schreef:Dat gaan we zien, in 2024 als er in rusland verkiezingen zijn.
Want die gaan er eerlijk aan toe :lol:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef:Dat Putin weinig schaamte kent klopt al is hij toch ook gevoelig voor geschiedkunde. Ik denk dat hij liever de grote leider is in de boeken dan de agressor en oorlogsmisdadiger. Hij heeft alleen de pech dat hij dat niet kan bepalen voor de niet-Russen en zelfs niet voor alle Russen.
Kan zijn.
Ik heb de man echter nooit ontmoet. Dus geen flauw idee wat hij denkt, wat zijn beweegredenen zijn of waar hij al dan niet gevoelig voor is.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Een voorbeeldje van hoe "ze" in eigen land hun burgers voor de gek houden.

The Bank of Russia set the official dollar exchange rate for the weekend, April 9 and 10, and April 11 at the level of 74.85 rubles / $., which is 1.4 rubles. below yesterday's level. The regulator lowered the official exchange rate of the euro by 1.6 rubles to 81.71 rubles/€.

Bron: Kommersant.ru

Social media users compared the dollar exchange rate on the AliExpress trading platform with current figures on the Moscow Exchange. It turned out that the goods on the site are sold at the rate of 118 rubles per dollar, when in Russia the US currency fell to 71 rubles.

Bron: Medialeaks.ru

Afbeelding
Laatst gewijzigd door phil48 op 08 apr 2022, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Dizzy schreef:Dat Putin weinig schaamte kent klopt al is hij toch ook gevoelig voor geschiedkunde. Ik denk dat hij liever de grote leider is in de boeken dan de agressor en oorlogsmisdadiger. Hij heeft alleen de pech dat hij dat niet kan bepalen voor de niet-Russen en zelfs niet voor alle Russen.
Probleem is wel dat in de Russische geschiedenis Ivan de Verschrikkelijke, Catharina de Grote, Stalin, grote namen zijn juist omdat ze het Russisch imperium hebben kunnen uitbreiden.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

phil48 schreef:Een voorbeeldje van hoe "ze" in eigen land hun burgers voor de gek houden.

The Bank of Russia set the official dollar exchange rate for the weekend, April 9 and 10, and April 11 at the level of 74.85 rubles / $., which is 1.4 rubles. below yesterday's level. The regulator lowered the official exchange rate of the euro by 1.6 rubles to 81.71 rubles/€.

Bron: Kommersant.ru

Social media users compared the dollar exchange rate on the AliExpress trading platform with current figures on the Moscow Exchange. It turned out that the goods on the site are sold at the rate of 118 rubles per dollar, when in Russia the US currency fell to 71 rubles.
Ze zijn het nog niet verleerd, de tijd van toen het nog USSR was.
Op straat wisselen, dan krijg je vermoedelijk het dubbele voor je dollar biljet.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Stroper schreef:
Dizzy schreef:Dat Putin weinig schaamte kent klopt al is hij toch ook gevoelig voor geschiedkunde. Ik denk dat hij liever de grote leider is in de boeken dan de agressor en oorlogsmisdadiger. Hij heeft alleen de pech dat hij dat niet kan bepalen voor de niet-Russen en zelfs niet voor alle Russen.
Probleem is wel dat in de Russische geschiedenis Ivan de Verschrikkelijke, Catharina de Grote, Stalin, grote namen zijn juist omdat ze het Russisch imperium hebben kunnen uitbreiden.
Klopt en dat is ook waar hij naar streeft, de grote leider zijn die het rijk weer groot maakte. Met een verlies tegen Oekraïne schiet dat uiteraard niet op :lol:

Voor de gewone Rus maakt het ook niet veel uit of het land een stuk groter is, ze zijn meer bezig met hun eigen leven en dat kan met de sancties en de kosten en gevolgen van de oorlog een pak minder leuk worden. Ik denk dat het tweede dan meer meespeelt in hun beoordeling van de leider dan een stukje Donbass.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://businessam.be/premiere-in-rusla ... n-boetsja/

Goed nieuws, of hersenspinsel van Poetin's theatergezelschap!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Je mag zeggen, wat je wil... spierballengerol langs alle kanten.

de koe zegt boe
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

We zijn het stadia binnengetreden waarop Sauron en zijn dienaren zich geen nederlaag meer kunnen veroorloven.
Ook Europa wil niet dat het grote rijk Mordor groter word. Zeker niet nadat al wat die EU politiekers hebben uitgericht na de annex van de Krim.

Je ziet nu al, hoe meer agressiviteit Sauron toont, hoe meer en betere wapens naar Oekraine verplaatst worden om hen te ondersteunen. Straks komen de vliegtuigen eraan. We beseffen het niet, of nog niet echt, maar WWIII is begonnen en zal uitgevochten worden op Oekrains grondgebied.

Gek hé. Maar Biden heeft het onlangs uitgesproken, Putin moet verdwijnen.
Ursula is het nog eens gaan bevestigen ter plekke, met een oorkonde en entreeticket voor snelle toetreding tot Europa.

Nu is het afwachten wie, Rusland of Europa die uiteindelijk gaat vernietigd worden, maar dat kan nog jaren duren.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”