Onstabiele IOS hotspot met Telenet ONE

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Mijn vrouw heeft een iPhone en iPad beide met een Telenet SIM. In IOS staat op beide een mobiele hotspot geconfigureerd zodat de kinderen bvb in de auto online kunnen met hun iPad.
We zijn nu op vakantie en willen dit ook dagelijks gebruiken omdat de lokale WiFi hier pokketraag is. Die IOS hotspot blijkt echter allesbehalve stabiel. Er is ook niet echt lijn in te trekken, maar issues die soms voorvallen zijn:
* een of beide hotspots niet zichtbaar op de andere iPads.
* een foutmelding op de andere iPads dat de hotspot niet kon opgestart worden op het toestel waarmee je probeert te verbinden.
* random disconnect (en dus offline) van de hotspot nadat je een tijd verbonden was.

Mijn zoon die dagelijks hiervan gebruik maakt in de rit van/naar school zegt overigens dat het al weken aan de gang is. Omdat dit probleem toch te groot en frustrerend is om een IOS probleem te zijn, en ook omdat het vroeger wel ok werkte, vermoed ik eigenlijk dat het een Telenet probleem is. Gisteren had ik zelfs voor dat toen ik op de iPad van mijn vrouw de hotspot manueel uitzette en vervolgens terug aan, er een foutmelding kwam dat ik de provider moet contacteren om hotspot te enablen. 5 minuten later ging het dan ineens wel.

Is dit herkenbaar voor iemand ? Suggesties ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Het lijkt toch eerder een IOS probleem te zijn.
De iPad van de zoon heeft een SIM van Orange en die hotspot is ook de helft van de keren onzichtbaar. Bovendien komt een hotspot vaak ineens zichtbaar als het desbetreffende IOS toestel even uit sleep haalt, of er op inlogt of even naar de Mobiele Data Settings gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”