VoiP Nummer

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
JUD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ik plan binnenkort over te schakelen op Edpnet Fiber XL. Nu krijg je daar een gratis VoIP nummer bij dat ik eigenlijk niet direct nodig heb.

Mijn ouders hebben nog een tweede analoge Telenet lijn. Dewelke ook weer een extra modem vereist die plaats en energie verbruikt. En een PBX met VoIP support. Zou het mogelijk zijn om mijn VoIP nummer via sip op deze centrale te installeren. Ik vraag me dus af of er tijdens het authenticatie process dus niet gekeken wordt of het IP adres wel mijn op adres is of iets dergelijks.

In dat geval kan ik hun nummer gewoon overnemen wanneer ik naar edpnet ga?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Edpnet: "Betreffende de restrictie op edpnet telephony om enkel gebruik toe te laten vanop edpnet ip's:
Dit is een bewuste keuze om hacking van lijnen zo veel mogelijk te voorkomen. Een voip account die authenticated enkel gebaseerd op username en password is gevaarlijk om misbruikt te worden. We hebben hierin heel wat ervaring opgedaan in het verleden. Sinds dat we de restrictie hebben toegevoegd dat er enkel vanop edpnet ip's kan gebruikt worden, is de hacking minimaal (hacker moet al in de modem geraken dan en van daaruit bellen). Dus ja, we zijn ons bewust van de restrictie maar deze weegt niet op door de vloed aan klachten van vaak onwetende klanten die hun zaken niet goed beveiligen. Een bewuste keuze dus."
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

JUD schreef:... En een PBX met VoIP support. Zou het mogelijk zijn om mijn VoIP nummer via sip op deze centrale te installeren.
Ik neem aan dat je bij EDPNet de FritzBox zal gebruiken?
In dat geval is jouw probleem gemakkelijk op te lossen:
  • je porteert de 2de lijn van je ouders naar EDPNet, en stelt dit VoIP nummer in op je Fritz!Box.
  • op de Frit!Box maak je een nieuw telefoonapparaat aan, en kiest hier voor "LAN/Wi-Fi (IP-telefoon)"
  • de PBX met VoIP support bij je ouders laat je registreren op jouw FritzBox.
Binnenkomende oproepen op jouw EDPNet lijn zullen bellen op de centrale bij je ouders.
Omgekeerd kunnen je ouders uitbellen via jouw FritzBox (en hun vroegere 2de nummer).
JUD schreef:Mijn ouders hebben nog een tweede analoge Telenet lijn. Dewelke ook weer een extra modem vereist die plaats en energie verbruikt.

Dat begrijp ik niet goed, want op de Telenet modems zijn er 2 PSTN uitgangen, Telenet kan hierop dus 2 lijnen configureren (in plaats van een 2de modem).
Maar in ieder geval zal de bovengenoemde oplossing naast de extra modem - ook de kosten uitsparen van hun 2de lijn :wink: .

Ik zou met deze oplossing wel de toegang tot de hulpdiensten (100, 101, 112) blokkeren, gezien het adres van waaruit je ouders bellen niet jouw adres is (dat automatisch doorgegeven wordt aan de hulpdiensten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”