Pagina met modeminstellingen kapot op mijn telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Vandaag contacteerde ik de telenet business helpdesk wegens instabiliteit van teams/zoom calls. Verder had ik geen andere problemen.
Bij nazicht zag met wat problemen met het "ingress verkeer" en ging hij de modem opnieuw inititialiseren.

Nu merk ik achter dubbele NAT zit en mijn e-router een WAN ip in de 192.168.0.0/24 gekregen heeft ipv een publiek adres.

Ik wil nu mijn router mac adres terug configureren via mijn telenet, maar die pagina lijkt broken te zijn.
als ik geavanceerde/expert instellingen kies krijg ik telkens een witte pagina met enkel een "<" teken. (getest in verschillende browsers)

Hierdoor werkt mijn ipsec vpn tunnel niet meer.

Hebben jullie ook issues met de mijn telenet pagina?

Gr,
Nick
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Hier hetzelfde, waarom moeten ze ook via hun eigen site werken ipv lokaal, dat is om problemen vragen, laatst lag het er ook voor een dag uit (incl hun mail etc). :bang:
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Nog eens een bewijs dat de e-router geen 1:1 vervanging is van de modem-only en ook nooit zo zal zijn. Met de modem-only heb je deze toestanden niet waarbij je "plots" op een privaat IP terecht komt.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Nog eens een bewijs dat de e-router geen 1:1 vervanging is van de modem-only en ook nooit zo zal zijn. Met de modem-only heb je deze toestanden niet waarbij je "plots" op een privaat IP terecht komt.
klopt, had ook liever een echte modem-only maar had anderzijds tot nu toe er geen probleem mee tot ze die reset uitgevoerd hebben gisteren.
Heb die e-router moeten nemen omdat ik hier met tv boxen wilde werken ipv digicorders (om ze mooi te kunnen verbergen in de kast).

Enfin, net gebeld naar telenet met de melding dat mijn telenet kapot is en of zij mijn MAC kunnen instellen => ze zijn op de hoogte van het probleem met mijn telenet en zelf ook aangewezen om dit te gebruiken. Ik zal dus nog even geduld moeten oefenen en zonder mijn vpn tunnel moeten werken :(

hopelijk wordt dit snel gefixt.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik heb zonet zelf de instellingen gecontroleerd voor het vast IP-adres (https://mijn.telenet.be/mijntelenet/fixedip/settings.do) en die pagina lijkt het goed te doen. Misschien zit er verschil in op basis van type modem (hier nog een 24*8 CV7160E EMTA 3.0)
Computer(k)nul
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Vast IP instelling is een andere pagina, die werkt ook bij mij, de MAC instelling staat normaal hier ergens:

https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw ... edSettings

Wat een prutsers. Er zou een mogelijkheid moeten zijn dit lokaal te doen in die e-router zelf. Was dit bij orange niet zo al?
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 30 mar 2022, 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Sinna schreef:Ik heb zonet zelf de instellingen gecontroleerd voor het vast IP-adres (https://mijn.telenet.be/mijntelenet/fixedip/settings.do) en die pagina lijkt het goed te doen. Misschien zit er verschil in op basis van type modem (hier nog een 24*8 CV7160E EMTA 3.0)
is een andere pagina. die laadt bij mij ook. Als ik echter doorklik op "je hebt de mogelijkheid om bridging in te stellen Hier kun je dit doen" dan is die pagina kapot.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Heeft er iemand van jullie trouwens een vast public IP? Ik vraag wel af of je dan 2 verschillende MACs kan instellen op die e-router?
Dus bv een eigen router die het static public IP krijgt, en een andere eigen router die een dynamic public IP krijgt.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

splinterbyte schreef:Heeft er iemand van jullie trouwens een vast IP? Ik vraag wel af of je dan 2 verschillende MACs kan instellen op die e-router?
Dus bv een eigen router die het vast IP krijgt, en een andere eigen router die een dynamic public IP krijgt.
hier niet, zou het wel willen maar 28 euro extra per maand heb ik er zeker niet voor over.
in de praktijk wijzigde mijn ip adres toch nooit. enkel toen ik van emta naar e-router overschakelde was dat wel het geval.

ik denk echter dat je ook maar 1 MAC kan instellen en ze waarschijnlijk enkel iets van dhcp reservation ofzo instellen langs hun kant die je dan steeds hetzelfde ip geeft.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ja 28 euro (33.88 incl btw) is veel voor enkel een vast IP. Ik had dit vroeger maar toen zat er ook extra down- en upload bij. Dit afgeschaft bij de nieuwe gigabit abbos.
Toen ze bij mij eens een kapotte EMTA vervingen naar e-router stelden ze meteen het MAC in zodat mijn (dynamic) IP hetzelfde bleef.

Mijn IP blijft nu ook steeds hetzelfde. Enkel is er een kans dat het veranderd wanneer je langer dan een uur (of wanneer de DHCP verloopt) offline bent.
En je kan ook geen ports 25 voor smtp in en uit en 53 dns in gebruiken met dynamic.
Ik doe tegenwoordig gewoon een VPSje van nog geen 6 euro per maand en daarop een VPN van thuis zodat ik die ports kan doorsluizen.

Het kan idd zijn slechts 1 MAC, maar omdat het 2 verschillende pagina's zijn is het mss wel mogelijk van 2...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

splinterbyte schreef:Heeft er iemand van jullie trouwens een vast public IP? Ik vraag wel af of je dan 2 verschillende MACs kan instellen op die e-router?
Dus bv een eigen router die het static public IP krijgt, en een andere eigen router die een dynamic public IP krijgt.
Je krijgt max. 2 public IP's toegewezen: één dynamisch voor de e-router zelf, en één vast voor één toestel die er achter hangt in bridge. De toestellen die niet in bridge staan zitten achter het dynamisch IP die van de e-router zelf toegewezen is. Dat is toch hetgene de TN-tech mij wist te melden bij de laatste interventie.
Voor alle duidelijkheid: ik heb die e-router zelf dus nog niet en hoop die zo lang mogelijk te kunnen tegenhouden.
Computer(k)nul
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Bij een nieuwe installatie van telenet zijn onder mijn telenet de expert instellingen niet bereikbaar. Telenet al eens gecontacteerd maar lijkt niet veel te helpen.

Na het klikken op expert nog een waarschuwing en wanneer ik dan op geavanceerde instellingen wil klikken krijg ik enkel een lege panigna met volgend teken <

Zijn er nog mensen met dit probleem?

Alvast bedankt
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier werkt het gewoon.
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

zelfde probleem hier:
Inhoud van de pagina:
<!-- TEMPLATE: common/pages/templates/macros/components.ftl -->
<!-- TEMPLATE: common/telenetbe/templates/macro.ftl -->
<!-- TEMPLATE: common/pages/templates/macros/page.ftl -->
<!-- TEMPLATE: common/pages/templates/common.ftl -->


<!DOCTYPE html>
<head>
<!-- Adobe tracking -->
<

Voor de rest niets te zien.

Een eeuwigdurig probleem bij Telenet... :cry:
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Had vernomen dat ze hun backend gingen migreren één dezer dagen. Zou alle voorgaande problemen moeten oplossen. :lol: :lol:
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dien dringend enkele poorten te forwarden, als dat al gaat via de interface. Hopelijk wel.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dat gaat, maar met de telenet HGW ben je nu eenmaal afhankelijk van de grillen van telenet om uw eigen instellingen te wijzigen.
Zit niets anders op dan te wachten.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

ik heb nu ook eens gebeld, is volgens hen een algemene storing die al meerdere dagen aansleept en nog even kan duren maar ze zijn er mee bezig. Hun advies: elke dag eens proberen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

was al een topic over: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=62263

[Mod] samengevoegd met bestaand topic
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Meestal doe ik het zo voor IPv4.
Eigen router achter Telenet HGW.
Dan die router in DMZ zetten en daarop port forwarding toepassen.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

de pagina is nog steeds kapot, maar deze ochtend terug naar de telenet helpdesk gebeld en een vriendelijke dame met kennis van zaken heeft het mac adres van mijn router ingevoerd en nu werkt hier alles weer.
melding over de mijn telenet pagina staat daar intern al open sinds 28/3.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sinna schreef:
splinterbyte schreef:Heeft er iemand van jullie trouwens een vast public IP? Ik vraag wel af of je dan 2 verschillende MACs kan instellen op die e-router?
Dus bv een eigen router die het static public IP krijgt, en een andere eigen router die een dynamic public IP krijgt.
Je krijgt max. 2 public IP's toegewezen: één dynamisch voor de e-router zelf, en één vast voor één toestel die er achter hangt in bridge. De toestellen die niet in bridge staan zitten achter het dynamisch IP die van de e-router zelf toegewezen is.
Bridge en vast IP adres zijn 2 verschillende zaken.
  • - als je een publiek IPv4 adres wilt op je eigen router moet je het WAN adres van deze router ingeven bij Bridge (Mac passtrough).
    - als je het vast publiek IPv4 adres wilt op je eigen router moet je het WAN adres van deze router nog eens apart ingeven in het veld voor fixed IP.
Gezien de panne met de toegang tot expert instellingen kan ik nu niet de juiste benamingen van deze velden geven...
Maar het komt er dus op neer dat je het WAN MAC adres van je eigen router 2 keer moet ingeven.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 01 apr 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: correctie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

philippe_d schreef:...komt er dus op neer dat je het WAN adres van je eigen router 2 keer moet ingeven.
WAN? MAC zal je bedoelen.

Mijn eerdere vraag was voornamelijk of je 2 verschillende MAC adressen kan ingeven...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja dat kan, maar wat ben je ermee? Wat wil je?
  • ofwel krijgt jouw eigen router (in bridge) het vaste IP adres
  • ofwel krijgt jouw Telenet HGW het vaste IP adres
Je kan dus maar kiezen tussen één van deze 2 MAC adressen ...

Of begrijp ik je vraag verkeerd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dit is hier een beetje offtopic en wou het niet zo langdradig maken over dit subject hier want dacht dat ik duidelijk was van de eerst keer maar zal het nog eens proberen verwoorden:

Ik heb een e-router modem met een MAC-bridge ingesteld, mijn eigen router krijgt een dynamic public IPv4.
De e-router heeft zelf ook eentje maar dat doet er niet toe.
Stel dat ik een static public IPv4 optie er bij zou nemen, dan wil ik EN mijn dynamic public IPv4 op eigen router blijven gebruiken zoals het nu is, EN het static public IPv4 gebruiken op een eigen 2de router, met uiteraard een ander MAC.
Aangezien de bridging MAC en static IP MAC 2 verschillende mijn-telenet instelpagina's zijn zou dit in theorie moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik zou zeggen: als de pagina het terug doet, test het en laat het ons weten. Ik ben daar eigenlijk ook benieuwd naar...
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

splinterbyte schreef:Ik heb een e-router modem met een MAC-bridge ingesteld, mijn eigen router krijgt een dynamic public IPv4.
De e-router heeft zelf ook eentje maar dat doet er niet toe.
Stel dat ik een static public IPv4 optie er bij zou nemen, dan wil ik EN mijn dynamic public IPv4 op eigen router blijven gebruiken zoals het nu is, EN het static public IPv4 gebruiken op een eigen 2de router, met uiteraard een ander MAC.
Aangezien de bridging MAC en static IP MAC 2 verschillende mijn-telenet instelpagina's zijn zou dit in theorie moeten kunnen.
Laat het ons overzichtelijk houden:
  • - je hebt een E-router: die krijgt van Telenet een publiek IPv4
    - je hebt een eigen router (router1): die krijgt van Telenet een publiek IPv4 (gezien MAC adres in de bridge zit)
    - je hebt een eigen router (router2): die krijgt van de E-router een intern IPv4 adres (gezien MAC adres niet de bridge zit)
Wat jij wilt:
  • - je wilt een static publiek IPv4 adres op router2
    - je denkt dat te kunnen krijgen door het MAC adres van router2 in te brengen bij static IP in "Mijn Telenet"
Dat zal natuurlijk niet lukken, want router2 is niet zichtbaar bij Telenet (zit achter de firewall van de E-router).
Het MAC adres van router2 zal nooit tot bij de DHCP server van Telenet geraken, toch?

Het toestel dat een static IP moet krijgen moet voorbij de WAN geraken van de Telenet E-router (en dat kan maar met één toestel: dat in de bridge staat).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Het is in wel mogelijk meerdere MACs in die bridge te zetten als ze dit bij telenet willen, getuigen een UB post (van jou zelfs :p ) een tijdje terug:
philippe_d schreef:... Enkele weken geleden bij een businessklant, na vele telefoontjes, kunnen gedaan krijgen dat we 3 publieke IPv4 adressen kregen (E-router aangepast met bridging op 3 MAC adressen van de aangesloten toestellen) ...
... Jammer heeft de pret niet lang geduurd. ...
( https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ge#p893710 )

Dus in theorie kan het wel, alleen weten we niet hoe hun systeem in dit specifiek geval op reageert.
We kunnen natuurlijk naar telenet bellen en te horen krijgen "ja ja het gaat werken" tot je het zelf test en dat mogelijk niet zo is...
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Dat ze maar eerst een zorgen dat instellingen bewaard blijven. :bang: :bang:
Modem zonder spanning en weeral prijs, alles terug default. :evil: :evil:

Ze kunnen van deze modem perfect een modem only maken als ze willen.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

de pagina "geavanceerde instellingen" werkt eindelijk terug. Maandag was ze alvast nog kapot. Heeft dus toch 2 weken geduurd.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren ook nog hoor, het is pas sinds vandaag opnieuw oké
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”