@Stroper : Vergoeilijkt hetgeen dat Rusland verkeerd doet dan datgene dat het westen verkeerd doet?
timmermc schreef:Nog nooit Colleville-sur-Mer bezocht waarschijnlijk, daar liggen bijna 10 000 jongens die het grootste offer hebben gebracht om jou dit goed leventje dat je hebt mogelijk te maken.
Ge vergeet nog de 13 miljoen Russische soldaten, maar dat is voor velen soms maar een historische voetnoot...
1207 schreef:Alles draait rond uw afkeer vd VS
Zij zijn verantwoordelijk voor de oorlog en zij zijn verantwoordelijk voor de massamoord in oekraine. Rusland verdedigt zich enkel,wordt vooral niet begrepen en is het grote slachtoffer
Ik kan er ook niet aan doen dat je het 'waarom' niet wilt erkennen. En telkens wordt de stelling van historica Anne Morelli keer op keer op keer bevestigt. Wanneer mensen het conflict van beide kanten proberen te benaderen worden ze schuldig bevonden aan het meeheulen met 'de vijand'. Nergens bestempel ik Rusland als het grote slachtoffer. Dat heb je zelf uit je duim gezogen. Wat ik wel al keer op keer heb benadrukt is dat de gewone burgers, hier, in Oekraïne en in Rusland het grote slachtoffer zijn. Als je dan toch wil dat ik 'een vijand' kies, dan zijn het die imperialistische vetzakken van zowel in Washington als in Moskou.
ivob schreef:Ik verbruik ook geen gas dus dat is het probleem niet.
Je hebt daar wel last van. Een hogere energiekost betekent tout court een stijgende inflatie. En aardgas is ook een grondstof. Ik wil wel even meegeven dat de hoge gasprijzen niet het gevolg zijn van een gastekort. De prijzen waren voor de inval in Oekraïne al volledig aan het ontsporen omdat de grote economie na de coronacrisis stevig aan het aantrekken was met een verstoring van de gasmarkt als gevolg.
woutervh schreef:Want België is maar voor 1% afhankelijk van Russisch gas. Gelukkig!
Sorry, maar dat klopt niet. De waterstoffabrieken waar ik werk verbruiken ongeveer 10% van het aardgas dat België binnenkomt. Een overgroot deel daarvan komt van Wingas, lees Gazprom... Nord Stream 1 barst bijna uit zijn voegen, maar Biden komt wel met 15 miljard normcuub schaliegas aandraven. We mogen ons dan gaan afvragen wat het middel bij uitstek is om voet in Europa te houden.