welke dozen bewaren

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hoi

Ik heb een zelf samengestelde pc, ik heb echter heel veel dozen hiervan. Bewaar ik hier alles van of zijn er dingen die ik kan wegdoen? Ik weet dat een doos van een videokaart heel waardevol is maar over de rest twijfel ik.
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 10 keer

Ikzelf zou gewoon alles bewaren, dat probeer ik toch altijd en zoveel mogelijk te doen. Gewoon alles in de doos van de kast en dan op zolder. Doe dat op zijn minst voor de garantieperiode, als je dan ooit iets moet terugsturen heb je een goeie doos waar het mooi in past. Het is dacht ik niet verplicht om originele verpakking te gebruiken, maar het is wel zo handig.
*-*
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik doe dit ook, alles in de doos vd case. Komt altijd wel van pas.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik bewaar ook altijd de dozen.
Veel dingen komen met accessoires die ik niet (meteen) gebruik maar ook niet wil wegdoen. Voor de garantieperiode is het idd sowieso een must, maar ook als je nadien iets 2dehands verkoopt kan je de originele doos plus accessoires meegeven wat de waarde toch niet iets hoger legt dan een los item imho.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als je de plek hebt kan je de dozen bewaren maar ze zijn niet noodzakelijk voor het behoud van de garantie. Dat is al vele jaren niet meer nodig.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Nodig niet nee, handig wel.
Je hebt dan altijd de perfecte doos met de correcte bescherming bij de hand.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

DEank voor de info allen.

Dan zal ik het persoonlijk afwegen welke doos het waard is om te bewaren en welke niet.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Vierkante meters zijn hier duurder dan een doos, dus die is altijd weer sneller de deur uit dan ze erin kwam, samen met hetgeen dat de inhoud van de eerder vermelde doos moet vervangen :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wij houden de meeste dozen bij op zolder. Na uitpakken de datum er op schrijven en naar zolder. Om het oud papier buiten te zetten wordt dan een "vervallen" (ouder dan 2 jaar) doos van de zolder gehaald.
Het is uitzonderlijk dat een doos veel langer dan 2 jaar blijft staan, we hebben eerder al eens een extra doos nodig.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier ligt de zolder vol. Een doos wordt pas weggegooid als het toestel ook weggegooid wordt, dus ook als garantie al lang voorbij is. Soms wil je immers ook iets oud verkopen, en dan is het wel handig als je nog de bijpassende doos hebt als het bvb moet verzonden worden.
Maar voor een PC hier ook wat hierboven al gepost werd: alle component-doosjes gewoon in de doos van de case. Helpt natuurlijk wel als je een big tower case neemt :-D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”