Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:hahaha, sommigen oplossingen zijn wel heel erg creatief, heb je één gek die met kernwapens dreigt dan zet je er beter een andere gek met kernwapens bij :lol: What could possibly go wrong :lol:
Dat geen een van die twee gekken het aandurft om die andere gek te provoceren.

Maar OK - omdat Biden nu aan de andere kant staat is de kans dat er kernwapens gebruikt gaan worden nul. Zelfs niet op kleine schaal. Denken we. En als het toch gebeurt, dan komen er wellicht nog meer sancties. Zo'n sancties als bij de gas- en olieleveringen, die gewoon blijven doorgaan. Op die manier kan de agressor zijn oorlog (oeps - militaire operatie) nog jaren laten doorgaan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Med schreef:Er zijn blijkbaar al enkele hooggeplaatsten vervangen in Moskou. Ook een signaal....
De Minister van Defensie is inderdaad blijkbaar verdwenen... https://globalhappenings.com/top-global ... 32339.html
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

phil48 schreef:
Dizzy schreef:hahaha, sommigen oplossingen zijn wel heel erg creatief, heb je één gek die met kernwapens dreigt dan zet je er beter een andere gek met kernwapens bij :lol: What could possibly go wrong :lol:
Dat geen een van die twee gekken het aandurft om die andere gek te provoceren.
Dat heb je met gekken, ze zullen nooit gek doen uiteraard :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gelukkig is er dus maar één gek actief, voorlopig.

Kunnen we op twee oren slapen :-D
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Nog een hooggeplaatste die ontslag neemt en niet van plan is terug naar Rusland te gaan.

https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 022-03-23/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boonpwnz schreef:En wat stel jij dan voor Petrol?
Nu hebben we het kapitalisme. Het is nog steeds niet super maar het brengt enigzins een soort van vrede.
:eek: Het wordt hier zotter met de moment...
Dizzy schreef: Jij wil iets dat onnatuurlijk is en er nooit zal komen om die reden.
Dat zeg jij. Ik ben geen paleontholoog, maar de mens is een sociaal wezen. Hoe hadden we anders op die mamoets kunnen jagen? Het is fout beginnen lopen vanaf de moment dat mensen meer begonnen te produceren dan ze zelf nodig hadden.
Aan dat laatste kan je dan de temporale definitie invullen. Een behoefte economie in dienst van ieder van ons, in plaats van een markt economie in dienst van een elite bijvoorbeeld? Het zou een pak grote problemen en crisissen van deze tijd oplossen.
Dizzy schreef:Wie meer doet wil meer vergoeding dan zij die minder doen.

En is dat niet logisch? Wie de meerwaarde dus creëert zou dus de meerwaarde moeten krijgen? Of denk je dat investeren met kapitaal gekregen door diefstal van meerwaarde 'meer doen' is? Er is een verschil tussen verdienen krijgen en verwerven. Eigenlijk bevestig je hiermee sommige stellingen van mij.
Dizzy schreef:Arbeid kan voor meerwaarde zorgen maar er is naast arbeid ook kapitaal nodig.
Arbeid zorgt altijd voor meerwaarde Dizzy. Ook een vrijwilliger in het ziekenhuis die boeken rond draagt. En dan zeg ik nogmaals, waar komt het kapitaal vandaan om te investeren? Dat is uit de lucht gevallen? Of de investeerders 'hebben er voor gewerkt'? Die komt voort uit eerder gecreëerde meerwaarde uit arbeid.
Dizzy schreef:En trouwens je kan perfect zelfstandige worden, dan werk je voor jezelf en zijn de inkomsten voor u.
Zelfstandigen horen ook bij de werkende klasse hoor. Zij zijn niet de elite. Ik denk dat je nog altijd niet de ordegrootte voor ogen hebt waar ik het over heb.
Dizzy schreef:Door te reizen heb ik ook veel systemen en situaties gezien, ik kan u zeggen dat het nergens beter is
Dan denk ik dat je het puur financieel en/of materieel beziet. Het is een ziekte. Ik heb jaren met de rugzak rond getrokken en zo goed als elke uithoek van de wereld gezien en daarom verbaast het mij soms hoe jouw visie op de wereld is. Ook wat beter of slechter zou zijn want dat is heel subjectief en persoonlijk. Een voorbeeld : als je ziet hoeveel mensen eenzaam zijn hier, dan denk ik dat sommigen beter af zijn in een sloppenwijk in Manila? Naar de warmte en behulpzaamheid die ik daar zie moet ge hier heel hard zoeken.
Dizzy schreef:We kunnen streven om mensen zoveel mogelijk kansen te bieden maar je kan ze niet verplichten die kansen te grijpen.
Ga je zo'n dingen ook zeggen in pakweg een sweat shop in Dhaka?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Joe heeft me liggen: ik was een airforce Boeing zonder callsign (09-0016) aan het volgen op flightradar24 en daarna ook buiten gaan kijken waar hij een mooie bocht maakte juist boven ons, maar 't moet een tweede vliegtuig geweest zijn want op de vrt site was Airforce One al geland toen ik weer binnenkwam.

In de buurt van het vliegtuig zag je af en toe een lichtpuntje dat snel weer verdween dus waarschijnlijk iets van flares die afgeworpen werden? Boven het Kanaal passeerden ze trouwens een airtanker van de Britten -- dat zal ook wel geen toeval geweest zijn.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

cptKangaroo schreef:Joe heeft me liggen: ik was een airforce Boeing zonder callsign (09-0016) aan het volgen op flightradar24 en daarna ook buiten gaan kijken waar hij een mooie bocht maakte juist boven ons, maar 't moet een tweede vliegtuig geweest zijn want op de vrt site was Airforce One al geland toen ik weer binnenkwam.

In de buurt van het vliegtuig zag je af en toe een lichtpuntje dat snel weer verdween dus waarschijnlijk iets van flares die afgeworpen werden? Boven het Kanaal passeerden ze trouwens een airtanker van de Britten -- dat zal ook wel geen toeval geweest zijn.
Wedden dat Potus zijn vliegtuigje die ganse trip over de oceaan dicht gevolgd word door diverse F35 of ander zwaar vliegend geschut in het zog, daarvoor heb je idd een airtanker (of meer) op de route nodig om deze bij te tanken.
Ze laten die president nooit alleen vliegen zonder zwaar gewapende bijstand in de lucht. Neem maar een voorbeeld hoe beveiligd het er op de grond aan toe gaat in zijn ritje naar het consulaat.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

cptKangaroo schreef:Joe heeft me liggen: ik was een airforce Boeing zonder callsign (09-0016) aan het volgen op flightradar24.
Je kijkt daarvoor beter op adsbexchange, filter op military.
AF1 heeft geen zichtbare adsb, enkel MLAT met minimum data, zelfs minder dan officieel moet (uitzondering zeker?).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

timmermc schreef:Ze laten die president nooit alleen vliegen zonder zwaar gewapende bijstand in de lucht.
Volgens mij is ieder vlietuig gewoon kansloos als je erop schiet als het nog 50 a 100m boven de lucht hangt tijdens de landing.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Jij wil iets dat onnatuurlijk is en er nooit zal komen om die reden.
Dat zeg jij. Ik ben geen paleontholoog, maar de mens is een sociaal wezen. Hoe hadden we anders op die mamoets kunnen jagen? Het is fout beginnen lopen vanaf de moment dat mensen meer begonnen te produceren dan ze zelf nodig hadden.
Aan dat laatste kan je dan de temporale definitie invullen. Een behoefte economie in dienst van ieder van ons, in plaats van een markt economie in dienst van een elite bijvoorbeeld? Het zou een pak grote problemen en crisissen van deze tijd oplossen.
Wat een hoop denkfouten bij elkaar. Ik ben niet degene die maakt dat de mens naast sociale eigenschappen ook een behoorlijke dosis egoïsme in zich heeft. Om te overleven kunnen we inderdaad samenwerken maar onze overlevingsdrang is ook erg individueel. Als je echt in nood bent zal je niemand ontzien. De fout in uw systeem is dat men uitgaat dat de mens maar zal werken, ook als hij zelf daar geen voordeel aan heeft. DAT is tegennatuurlijk. Voor wat, hoort wat anders is er geen motivatie om iets te doen. Ons lichaam werkt ook zo want het produceert allerlei stoffen om ons een bevredigd gevoel te geven, een beloning bij bepaald gedrag. Dat systeem werkt ook bij kopen/consumeren. Let maar eens op hoeveel mensen hier tegen een koopverslaving aan zitten en pakjes blijven bestellen.

Tweede fout is dat enkel voor jezelf produceren beter zou zijn. Daar klopt geen bal van. Niet iedereen is even begaafd en dus heb je mensen die heel goed zijn in 1 ding maar slecht in heel veel andere. Als je probeert alles zelf te maken dan zal je dus vaak met uw tekortkomingen geconfronteerd worden. Je zal er niet in slagen of het zal op niet veel trekken. Je blijft dus over met een zeer beperkt gamma van zaken die je slaagt te produceren. Je kan dat deels oplossen met ruil maar dat werkt niet goed omdat ruil moeilijk is en sommige dingen moeilijk te ruilen zijn. Als jij heel goed bent in iets dan niemand wil dan ben je er vet mee. Daarom dat geld er gekomen is, je kan producten een waarde geven en die waarde ruilen voor andere producten. Geld kan je verdienen door arbeid.

Derde fout is uitgaan dat kapitaal diefstal is van meerwaarde. Je vergeet dat de meeste mensen blij zijn dat ze een job hebben en dus een inkomen kunnen vergaren waarmee ze kunnen kopen wat ze wensen. Om productie op grotere schaal te bekomen heb je middelen en dus kapitaal nodig. Het is logisch dat wie kapitaal voorziet daar OOK een vergoeding voor wenst, net zoals de arbeider een vergoeding wenst. De meerwaarde was niet mogelijk zonder het kapitaal, dat vergeet je. De mate van die verdeling is discussieerbaar maar het principe lijkt me logisch en fair.

Vierde fout. Je vergeet of negeert dat kapitaal wel degelijk verdient moet worden. De meeste zijn ook klein begonnen en hebben zich langzaam opgewerkt door hard werken en de juiste beslissingen en soms wat geluk. Dat is eenmaal het leven, er komen kansen en die kan je grijpen of missen. Ik ben niet jaloers op mensen die risico's namen en slaagden zich op te werken en nu andere een inkomen verschaffen. Iedereen kan zelfstandige worden, je zal snel de nadelen merken. Zonder zelfstandigen of ondernemers waren er ook amper arbeidsplaatsen en dus ook veel minder meerwaarde. Dat is een beetje de situatie in de landen die voor uw systeem gaan. iedereen arm behalve de verdedigers van het systeem, de elite die predikt over sociaal zijn aan een rijke dis met hun minnares.

Fout 5: arbeid zorgt niet altijd voor meerwaarde. Bedrijven die niet genoeg renderen gaan failliet.

Fout 6: arbeiders kunnen ook hun geld investeren, beleggen of sparen. Heel veel arbeiders doen dat ook, zijn dat dan ook dieven?

Ik reis ook met de rugzak meestal en ik ben in elk continent in diverse landen geweest. Het is niet enkel financieel/materieel beter hier. Ook dat is weer een fout idee. Er is hier een sociale bescherming en andere voorzieningen die elders minder en vaak niet bestaan. Wij zijn dat al zodanig gewoon dat sommigen zelfs zo dwaas zijn deze voordelen op te geven. Jij zegt dat een eenzame beter af zou kunnen zijn in Manila. Ik betwijfel het sterk, in Manila kan je OOK eenzaam zijn maar je hebt er nog een hoop armoede, ziekten en gebrekkige bescherming bij. Ik denk dus niet dat je daar beter af bent.

Je hebt wel gelijk dat in veel streken waar het veel miserie is er toch een positievere sfeer heerst. Hier kunnen we inderdaad een stukske zagen en klagen terwijl we ons vervelen in onze welstand. Dit is uiteraard een veralgemening die niet voor iedereen opgaat maar hier wel veel meer dan in pakweg Manila. Zagen over de elite en diefstal kunnen we hier terwijl we onze 13de maand optrekken en vertrekken op skireis als we onze gratis vaccinatie hebben gekregen. Het punt is echter dat mensen in noodsituaties zich vaak optrekken aan elkaar, dat is echter geen luxe maar eerder copen met miserie of zoals ze in Vlaanderen zeggen, er het beste van maken.

Ondanks dat ik overal geweest ben besef ik maar al te goed dat ik nergens liever zou zijn dan hier. Het is makkelijk de klassieke fout te maken om nieuwe/onbekende zaken te romantiseren tijdens een reis. Voor u is het leuk als toerist maar als je er echt leeft dan kom je ook al de problemen tegen en dan is de lol er snel af. Kijk maar eens naar "Ik vertrek" dat gaat dan nog over mensen die naar een EU-land trekken, vaak met hangende pootjes terug nadat bleek dat hun ideaalbeeld van vakantie niet klopt als ze er hun leven moeten uitbouwen.

Dus neen, uw systeem zal nooit ingang vinden omdat het onnatuurlijk is en niet werkt. Het kapitalisme bevat ook veel fouten maar het werkt voor veel mensen wel degelijk en veel beter dan de alternatieven. Ik zie liever een mengeling waarbij bijvoorbeeld arbeiders ook een deel van de productiefaciliteit bezitten en zo meeprofiteren van de winsten. Uiteraard moet je dan ook beseffen dat ze dan ook meedoen met de verliezen. Elk voordeel, heb zijn nadeel.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@DarkV, daarom worden "flares" afgevuurd tijdens de landing...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb me vandaag en ook morgen nog nooit zo veilig gevoeld in België. :-D

https://www.hln.be/brussel/dronken-man- ... ~ad79e976/
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gelukkig hebben we HLN nog, voor wat clickbait.
De zatlap gooit de fles naar "ergens", de "motorcade" is nog ver weg.

Ik herinner me een filmpje van één van de vorige keren, waar iemand op de fiets nog rap wou passeren op de beveiligde zone.
Volgens mij was het toen geen BE politie, maar Amerikanen. Die moesten geen 2 keer nadenken, of zich sloom omdraaien om de fiets op de grond te werken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

wied schreef:@DarkV, daarom worden "flares" afgevuurd tijdens de landing...
Geen idee of AF1 dat ook constant doet tijden het landen en opstijgen... want dat zou je dus moeten doen tot minstens zo'n 4 km hoogte.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... rt-ukraine

Misschien kan dit als "eye-opener" werken voor diegenen die denken dat wij (US/EU) onschuldige partij zijn bij dit alles! Volgens Clingendael wordt sinds 2015 -om de 55 dagen- telkens een nieuw bataljon UA soldaten opgeleid door de amerikanen e.a...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat bleek dan een goede zaak gezien de evolutie.

We steunen een bevriende natie, dat is iets anders dan een ander land binnenvallen dat je eerder erkende. Trouwens, Rusland gebruik toch ook Wit-Rusland in de strijd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

wied schreef:https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... rt-ukraine

Misschien kan dit als "eye-opener" werken voor diegenen die denken dat wij (US/EU) onschuldige partij zijn bij dit alles! Volgens Clingendael wordt sinds 2015 -om de 55 dagen- telkens een nieuw bataljon UA soldaten opgeleid door de amerikanen e.a...
En waarom zou dit als "mede-schuldig" kunnen beschouwd worden?

Rusland bezet al sinds 2014 Oekraïens grondgebied, rechtstreeks (Krim) en via pro-russische separatisten die militaire steun krijgen, dus ook die opleidingen zijn een rechtstreeks gevolg van russische agressie.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Russische agressie vis-á-vis westerse uitlokking!? Ja, dat klopt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik moest haar wel verkrachten want ze had een rok aan.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

wied schreef:Russische agressie vis-á-vis westerse uitlokking!? Ja, dat klopt...
2014: Putin's agressie => 2015 gevolg opleidingen NAVO
2022: Putin's agressie => 2022 gevolg NAVO meer troepen, terug eendrachtig, defensieve wapenleveringen,...

Putin is de enige schuldige aan deze oorlog. Al het overige is halfslachtige poging tot victim-blaming.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ach, zolang ge weigert om de betekenis van de "Wolfowitz doctrine" in te zien :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

wied schreef:Ach, zolang ge weigert om de betekenis van de "Wolfowitz doctrine" in te zien :-D
Zelfs met zulke onzin redt je het niet Wied :banana: :lol: :lol: :lol:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wied schreef:Ach, zolang ge weigert om de betekenis van de "Wolfowitz doctrine" in te zien :-D
Volgens wiki
the document outlined a policy of unilateralism and pre-emptive military action
Volgens de doctrine had heel dat russisch leger in witrusland ergens rond kerstmis aan flarden moeten geschoten worden
Didn’t happen dus nix Wolfowitz
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

wied schreef:https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... rt-ukraine

Misschien kan dit als "eye-opener" werken voor diegenen die denken dat wij (US/EU) onschuldige partij zijn bij dit alles! Volgens Clingendael wordt sinds 2015 -om de 55 dagen- telkens een nieuw bataljon UA soldaten opgeleid door de amerikanen e.a...
Goed zo!
Liever Oekraïne dan 1 of andere schurkenstaat, afgezien van de slachtoffers zullen de Amerikanen niet treuren nu Rusland elke dag een stapje dichter naar de afgrond aan het glijden is.
En als de Russische bevolking niet tevreden is met de huidige sancties dan moeten ze maar en masse op straat komen, wat gaat de Politie doen als er plots ***duizend mensen voor hun neus staan met een bordje "No War"?

Dat ze een voorbeeld nemen aan hun buren.

Wat mij nu wel een beetje tegen de borst stuit is het feit dat er nu plots vele miljarden kunnen gevonden worden.
Om de BTW op gas een tijdje geleden te verlagen van 21 naar 6% kon echt niet want dit ging zeker wel 2 miljard kosten.
Daarnet hoor ik op het radionieuws cijfers van 10 miljard en vandaag nog eens een miljard extra erbij...

Dan denk ik onmiddellijk aan dat 'werken tot we erbij neervallen' van ouderdom want er is geen geld meer om ons pensioen te betalen.

Ik gun die vluchtelingen alles begrijp me niet verkeerd, maar tijdens corona kon er met miljarden gesmeten worden en nu met de oorlog opnieuw.
Maar iemand die kapot gewerkt is mag niet met pensioen want er is geen geld. :|
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Heeft iemand de beelden gezien,van dat groot vrachtschip die in de lucht gaat?? wat is er aan de hand?? zo een schip kan men niet zomaar verwoesten,het is gebeurd dicht tegen de Russische grens,in Russisch bezet gebied ,heeft het Oekrainsche leger ook raketten tegen schepen nu?? of was dit een sabotage daad??
Zoiets kan men niet zomaar vernietigen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

fluppie schreef:Heeft iemand de beelden gezien,van dat groot vrachtschip die in de lucht gaat?? wat is er aan de hand?? zo een schip kan men niet zomaar verwoesten,het is gebeurd dicht tegen de Russische grens,in Russisch bezet gebied ,heeft het Oekrainsche leger ook raketten tegen schepen nu?? of was dit een sabotage daad??
Zoiets kan men niet zomaar vernietigen.
"The Ukrainians said they bombed the Orsk, a 370ft Russian Alligator-class tank carrier"
https://www.thenationalnews.com/world/e ... ured-port/

Om één of andere gekke reden zijn de Russen er niet in geslaagd de Oekraïnse luchtmacht uit te schakelen. Naar het schijnt hebben ze nog 100 vliegtuigen, die verspreid over het land in hangaars verdoken zitten (hoe ze dat logistiek aanpakken?), snelwegen als landingsbaan gebruiken, 's nachts opstijgen, met radars uit hun weg zoeken. Ukrainers doen nog 10 vluchten per dag, de Russen 200. En toch...

Bron: https://www.nytimes.com/2022/03/22/worl ... Position=5

Heldenverhalen die ik misschien iets te graag geloof.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Gisteren is er uit de Antwerpse haven een schip geladen met ongeveer 100 duizend metrieke ton aan bunker fuel. Richting Rusland
Edit : Oops, vandaag nog eentje.

Edit2: Eigenlijk worden er dagelijks schepen geladen met fuel richting Rusland.

Wat denken jullie daar van?
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Dat het moraal ver zoek is in de brandstofwereld? Maar dat is eigenlijk niets nieuws.
Ik zou me kapot schamen moest ik voor zo een bedrijf werken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

En daar ligt dan de dualiteit? Ge schaamt u kapot...

De arbeiders/arbeidsters moeten zich niet kapot schamen. Business as usual? Het kan blijkbaar.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:En daar ligt dan de dualiteit? Ge schaamt u kapot...
De arbeiders/arbeidsters moeten zich niet kapot schamen. Business as usual? Het kan blijkbaar.
En wat heeft dit met de Russische massamoord en oorlogsmisdaden in en op oa marioepol te maken?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als ge dat niet weet ben je niet mee in het debat 1207.
Er wordt brandstof als nooit tevoren verhandeld. Maar gij simpele 1207 en i simpele petrol mogen ons blauw betalen. Iemand wordt hier vettig rijk en uiteraard zijn alle ogen op 'de oorlog' gericht... Gewoon intriest wat er nu gebeurt.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Gisteren is er uit de Antwerpse haven een schip geladen met ongeveer 100 duizend metrieke ton aan bunker fuel. Richting Rusland
Edit : Oops, vandaag nog eentje.

Edit2: Eigenlijk worden er dagelijks schepen geladen met fuel richting Rusland.

Wat denken jullie daar van?

Rusland exporteert olie, onder meer naar Duitsland, waarom doen ze het in de omgekeerde richting ?

Stootte ik even op een grafiek van de Russische export naar Duitsland, in het afgelopen jaar steeg dat extreem. Wisten de Duitsers vooraf dat dit alles ging gebeuren en wilden ze voorbereid zijn ??

Exports to Germany CMLV in Russia increased to 29647.40 USD Million in December from 26662.80 USD Million in November of 2021.

Bron: Federal Customs Service, Russia

Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Als ge dat niet weet ben je niet mee in het debat 1207..
Maakt dat antwerpen nu medeverantwoordelijk voor de Russischeoorlogsmisdaden?
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

jutuiz schreef:
fluppie schreef:Heeft iemand de beelden gezien,van dat groot vrachtschip die in de lucht gaat?? wat is er aan de hand?? zo een schip kan men niet zomaar verwoesten,het is gebeurd dicht tegen de Russische grens,in Russisch bezet gebied ,heeft het Oekrainsche leger ook raketten tegen schepen nu?? of was dit een sabotage daad??
Zoiets kan men niet zomaar vernietigen.
"The Ukrainians said they bombed the Orsk, a 370ft Russian Alligator-class tank carrier"
https://www.thenationalnews.com/world/e ... ured-port/

Om één of andere gekke reden zijn de Russen er niet in geslaagd de Oekraïnse luchtmacht uit te schakelen. Naar het schijnt hebben ze nog 100 vliegtuigen, die verspreid over het land in hangaars verdoken zitten (hoe ze dat logistiek aanpakken?), snelwegen als landingsbaan gebruiken, 's nachts opstijgen, met radars uit hun weg zoeken. Ukrainers doen nog 10 vluchten per dag, de Russen 200. En toch...

Bron: https://www.nytimes.com/2022/03/22/worl ... Position=5

Heldenverhalen die ik misschien iets te graag geloof.
Tot nu toe heb ik nog nergens gelezen hoe zij dit precies gedaan hebben. Geen vermelding van vliegtuig, of sabotage, of...
Misschien om de russen niet teveel info te geven.

Heb de beelden gezien, en is wel degelijk compleet vernield. En tegelijkertijd 2 andere schepen (licht) beschadigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

jutuiz schreef:"The Ukrainians said they bombed the Orsk, a 370ft Russian Alligator-class tank carrier"
https://www.thenationalnews.com/world/e ... ured-port/
Het blijkt trouwens de Saratov te zijn... volgens wat ik gelezen heb getroffen door een Oekrainse raket (waar die ook vandaan mogen komen).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De Oekranische luchtmacht is er nog steeds,samen met hun luchtafweer,die ongetwijfeld ondersteund word door de ex-oostblok landen,wat munitie en dus luchtafweer rezerve stukken betreft,allen Russisch.

De straaljagers hebben info van vooral de US en de UK die op zeer grote hoogte toestellen hebben,die alles voordurend kunnen bekijken,en alle info direkt doorspelen,daardoor kan men Russische (veel modernere)toestellen ontlopen,en ze in een hinderlaag laten lopen,waar veel luchtafweer en stingers geplaatst zijn zo zouden de meeste Russische toestellen al zijn neergehaald(al rond de 90 naar het schijnt)>Het aantal heilicopters die neergehaald zijn zou ook al boven de 100 liggen.

Rusland heeft natuurlijk ook wel toestellen op die grote hoogten,maar die zouden niet alle oorlogstuig zomaar uit elkaar kunnen houden,en zijn niet zo gevoelig,m.a.w. die hebben zeer veel moeite om een Oekraine vliegtuig te onderscheiden v/e Russisch bijv. dit zou ook zo zijn met ander oorlogstuig waaronder tanks en andere gepanserde voertuigen.
Alles draait hier om de juiste informatie,en de snelheden waarmee deze geleverd word aan de strijdkrachten.

men heeft het trouwens al gehad over raketten tegen schepen,maar daar is verder geen aandacht meer aan geschonken,mss. zijn die nu al ter plaatse in Oekraine,enkele dan want het moet een heel kunststuk zijn om zoiets ongezien over de grens te krijgen/Ik denk dat we op dit onderwerp nog wel enkele verassingen zullen zien.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ik ben nog steeds geen fan vd hoerastemming

De harde wiskunde is nog steeds dezelfde
Rusland heeft meer volk, meer materiaal en hun brutaliteit kent geen grenzen
Gewoon wapens blijven leveren zal op termijn niet volstaan vrees ik
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

fluppie schreef:De straaljagers hebben info van vooral de US en de UK die op zeer grote hoogte toestellen hebben,die alles voordurend kunnen bekijken,en alle info direkt doorspelen,daardoor kan men Russische (veel modernere)toestellen ontlopen,en ze in een hinderlaag laten lopen,waar veel luchtafweer en stingers geplaatst zijn zo zouden de meeste Russische toestellen al zijn neergehaald(al rond de 90 naar het schijnt)>Het aantal heilicopters die neergehaald zijn zou ook al boven de 100 liggen.

Alles hangt af van de bron. De Oekraïners zelf geven nogal optimistische cijfers over Russische verliezen net zoals dat omgekeerd ook het geval is. Een redelijk betrouwbare bron is Oryx. Alles wordt gecheckt en alleen geverifieerde verliezen staan in de lijsten. De echte cijfers zullen dus iets hoger liggen maar niet zo hoog als de propagandacijfers van beide zijden.

Russische verliezen op 20/3
15 vliegtuigen
35 Heli's
16 UAV's

Oekraïense verliezen op 20/3
12 Vliegtuigen
1 Heli
9 UAV's
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Petrikske schrijft ...Wat mij nu wel een beetje tegen de borst stuit is het feit dat er nu plots vele miljarden kunnen gevonden worden...

Ja, dat stemt tot nadenken hé... :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”