Esim 0 abbonement

Plaats reactie
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik heb al wat rondgekeken en geinformeerd maar kan nergens een oplossing vinden voor mijn probleem.

Mijn vriendin is veranderd van werkgever en krijgt een gsm (met abbo)van het werk uit, nu is ze zo gehecht aan haar Iphone dat ze die nieuwe sim in haar Iphone wil steken, alleen heeft Iphone nog steeds geen dual sim... .
Ze wil natuurlijk graag haar eigen nummer nog behouden enkel voor inkomende oproepen, zelf zou ze bellen, smsen en data gebruiken van de werksim.

Nu zoek ik dus een oplossing voor haar nummer te kunnen te behouden zoals bv een base 0 of telenet betaal volgens gebruik maar dan met Esim ondersteuning.

Ik heb Telenet en Base al gecontacteerd maar beide bieden ze geen Esim aan.
Hebben jullie nog weet van dit type abbonementen die mogelijk wel Esim ondersteunen?

Eventueel herlaardkaart waar belkrediet 1j geldig is en 1x per jaar €5 moet herladen bv.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Een chinese iphone of Goip
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Bij Orange bestaat de eSim

https://www.orange.be/nl/blog/esim-belg ... 0gebruiken?

Maar waarom migreer je het huidige nummer niet naar de groepsovereenkomst van de nieuwe werkgever?
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Mobile Vikings heeft e-Sim - belwaarde blijft er wel maar 6 maand opstaan en min 15 euro
https://mobilevikings.be/en/esim/
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

9livesuni schreef:Een chinese iphone of Goip
?
Jeor schreef:Bij Orange bestaat de eSim

https://www.orange.be/nl/blog/esim-belg ... 0gebruiken?

Maar waarom migreer je het huidige nummer niet naar de groepsovereenkomst van de nieuwe werkgever?
Houden deze graag gescheiden om meer controle te hebben op werk/prive, op vakantie of buiten kantooruren hoeft de nummer daar niet bereikbaar te zijn.
Orange Tempo lijkt me momenteel nog het beste met dan €10 herladen elk jaar.
Ook bij proximus kan je de Esim gebruiken op herlaadkaarten en is ook €10/jaar voor de nummer te houden.

bvhalst schreef:Mobile Vikings heeft e-Sim - belwaarde blijft er wel maar 6 maand opstaan en min 15 euro
https://mobilevikings.be/en/esim/
Om de 6 maanden €15 opladen enkel voor nummer te houden is iets te veel van het goede.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je wat viking punten kan verzamelen is het gratis ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Om het omgekeerde te doen: kan je geen esim van de werkgever krijgen?
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

blaatpraat schreef:Om het omgekeerde te doen: kan je geen esim van de werkgever krijgen?
:think:
Soms kan het eenvoudig zijn... ga ik zeker navragen!
Nu mijn ervaring leert mij dat de meeste IT diensten in multinationals niet zo flexibel zijn maar zou top zijn als we het zo kunnen oplossen.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Bij Orange is het toch enkel postpaid of ook voor prepaid?
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

vanpeers schreef: Om de 6 maanden €15 opladen enkel voor nummer te houden is iets te veel van het goede.
vanpeers schreef: Houden deze graag gescheiden om meer controle te hebben op werk/prive, op vakantie of buiten kantooruren hoeft de nummer daar niet bereikbaar te zijn.
Als men buiten de kantooruren de sim van het werk niet zal gebruiken, ga je toch snel 15 euro per 6 maanden belkosten hebben?
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

mgo72 schreef:Bij Orange is het toch enkel postpaid of ook voor prepaid?
Eens navragen,anders zal het proximus worden.

Jeor schreef:
vanpeers schreef: Om de 6 maanden €15 opladen enkel voor nummer te houden is iets te veel van het goede.
vanpeers schreef: Houden deze graag gescheiden om meer controle te hebben op werk/prive, op vakantie of buiten kantooruren hoeft de nummer daar niet bereikbaar te zijn.
Als men buiten de kantooruren de sim van het werk niet zal gebruiken, ga je toch snel 15 euro per 6 maanden belkosten hebben?
Gho, alle inkomende oproepen via deze sim kun je dan "muten" of andere beltoon geven.
Zo is er toch iets meer controle op werk/privé.

Deze sim zal wel gebruikt worden voor uitgaand telefoons en data buiten werk uren.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

vanpeers schreef:Deze sim zal wel gebruikt worden voor uitgaand telefoons en data buiten werk uren.
Tja, dan heb je geen scheiding van werk/privé volgens mij... binnen de kortste keren gaan vrienden dan terug bellen op je werk nummer.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”