Domiciliëring niet doorgegaan

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Op mijn aanrekening van 8 maart stond dat op 21 maart geld ging afgehouden worden voor Telenet.

Mijn bank is BNP Paribas Fortis en normaal kan ik altijd een paar dagen op voorhand een aangekondigde domiciliëring zien.

Normaal , word de domiciliëring altijd naar de bank gestuurd vrijwel meteen nadat de aanrekening opgemaakt is.

Op vandaag dus niets van domiciliëring af, het is ook geen zondag maar we zijn maandag dus normaal zou dit wel van de rekening moeten gegaan zijn.

Ik moet er wel bij zeggen, ik ben geen klant meer en dit was mijn laatste aanrekening.
Dus daar kan de fout liggen.

Ik heb de aanrekening dan maar manueel betaald om zeker te zijn.

Hou dus goed jullie domiciliëringen in het oog !
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

En morgen dan in het kleine frustratie van de dag topic moeten zetten dat de domiciliering toch is uitgevoerd :-D
Ik heb bij Telenet nog niet geweten dat ze de betaling niet automatisch hebben afgeschreven, zelfs na de opzeg van het abonnement. Denk ook niet dat dat vaak voorkomt, al heb ik het wel bij Ethias aan de hand gehad: rekeningnummer aangepast en domiciliering daarna niet uitgevoerd. Kreeg toen wel een reminder dat er nog een betaling open stond.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Neen Luc,
Ook vandaag geen aankondiging van een domiciliëring van Telenet te zien in de bank app.
Er staat nogtans genoeg op de bankrekening.
Ook geen spoor van een geweigerde domiciliëring.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Tip: als je het manueel betaald hebt en het is de laatste factuur geweest, blokkeer dan best ook het dom-mandaat.
Ooit eens aan de hand gehad bij Luminus.
Niet afgegaan, toen de raad om het manueel te betalen.
Een week daarna er toch nog vanaf :bang:
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

streulma schreef: Er staat nogtans genoeg op de bankrekening.
Zijn er banken welke, waar een domiciliëring die niet kan doorgaan omwille van onvoldoende tegoeden, kosten aanrekening ?

Wordt zo'n domiciliëring verwerkt zodra er wel voldoende op de rekening staat?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

ygeffens schreef: Zijn er banken welke, waar een domiciliëring die niet kan doorgaan omwille van onvoldoende tegoeden, kosten aanrekening ?

Wordt zo'n domiciliëring verwerkt zodra er wel voldoende op de rekening staat?
Ik denk dat de meeste banken dit aanrekenen, dacht dat 6 euro zo'n beetje de standaard is.
Of de betaling opnieuw wordt aangeboden weet ik niet, denk het niet eigenlijk.

Bij KBC kan je zien of er een domiciliëring klaar staat, en in de app kan je een melding opzetten bij toekomstige betalingen. Zo ben je altijd verwittigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

svermassen schreef:Tip: als je het manueel betaald hebt en het is de laatste factuur geweest, blokkeer dan best ook het dom-mandaat.
Ooit eens aan de hand gehad bij Luminus.
Niet afgegaan, toen de raad om het manueel te betalen.
Een week daarna er toch nog vanaf :bang:
Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

apestaart schreef: Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?
Yep, paar keren moet bellen en 4 weken moeten wachten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

apestaart schreef:Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?
Wat voor moeite?
Bij een domiciliëring, kan je zonder moeite tot 8 weken een betaling annuleren.
Gewoon één druk op de knop in je Banking App.
streulma schreef:Ik moet er wel bij zeggen, ik ben geen klant meer en dit was mijn laatste aanrekening.
Dus daar kan de fout liggen.
Ik heb de aanrekening dan maar manueel betaald om zeker te zijn.
Zo zou het altijd moeten zijn.
Van zodra iemand geen klant meer is, zou de leverancier het mandaat dat je hem gegeven hebt, onmiddellijk moeten stopzetten....
Dus: goede punten Telenet :-D

PS - Als het bedrag toch nog afgehaald wordt via domiciliëring kan je dat onmiddellijk en moeiteloos recupereren.
Dus geen paniek :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sorry, ik vergat te vermelden dat dit toen nog het oude systeem was, dus jaren geleden.
Maar dan nog, als je moet betalen moet het binnen de week en als je iets terug moet krijgen ... kan tot 6 weken duren :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”