Ruil defect TV-box

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Mijn TV- box is de geest aan het geven. Meermaals per avond valt het geluid weg en moet ik ofwel de zaak opnieuw opstarten, niet zelden ook resetten naar fabrieksinstellingen.

Toevallig iemand die weet of door het betalen van een meerprijs een nieuw toestel kan huren ipv. een refurbished exemplaar te ontvangen. Ik vind op de site van Telenet niet direct iets hierover.

Bij de digicorder was het wel mogelijk om mits een opleg van 50€ een nieuw toestel te huren. Met refurbished digicorders heb ik meermaals problemen gehad. Soms al na een dag mocht ik terug een uurtje gaan aanschuiven in de plaatselijke Telenet shop hier ...

Dank voor jullie reacties !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk niet dat ze "refurbished" TV-Boxen hebben.
De kost om zo'n toestelletje te openen en te herstellen zal vele malen groter zijn dan de waarde van het toestelletje.
Kan je niet vergelijken met een digicorder ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

OK en bedankt voor de reactie Philippe. Denk inderdaad dat het meer kost om dergelijke boxen te reviseren dan ze te fabriceren ...
Volgens de klantendienst wordt inderdaad automatisch een nieuw exemplaar meegegeven. Ik houd jullie op de hoogte.

EDIT: deze middag dus ruil gedaan. Gevraagd aan de bediende van de TN- shop wat ik in de plaats zou krijgen en hij gaf prompt aan dat ik een refurbished toestel zou krijgen, zoals altijd. Een opleg voor een nieuw toestel, zoals bij de digicorder, is bij tv-boxen niet mogelijk zo zei hij.

Hij kwam aandraven met een andere box, zelfs niet in verpakking of met plastic rond, en dat was het dan. De rest (afstandsbediening, voeding, ...) mocht ik allemaal weer meenemen.

Ik was natuurlijk niet akkoord en heb hem recht op de man gevraagd of hij wou dat ik dan liever een extra box vroeg (die zijn tout court nieuw), die thuis installeerde om vervolgens de oude terug te brengen en de huur ervan ongedaan te maken ... Antwoord: ik heb alleen nog maar de versie 2 nieuw en niet de V1. De versie kon mij niet schelen maar ik wou geen refurbished spullen wegens alleen maar negatieve ervaringen.
Vervolgens: "ik zal eens in de computer proberen of hij die V2 wel wil 'pakken' ...". En het lukte natuurlijk ....

Ik vind het verdomd schrijnen dat je tegenwoordig overal lepe trukken moet toepassen en de lastige klant uithangen om gewoon iets degelijks te krijgen waar je ook degelijk voor betaalt ...

Was ik "braaf" geweest dan zat ik nu opnieuw met een refurbished exemplaar opgescheept dat het net zoals de dc's die ik zo gehad heb in het verleden soms maar enkele dagen uithielden.

Ik weet niet of die prakijken ook in andere TN shops toegepast worden maar blijkbaar durven ze u dus toch al gebruikte troep die snel "gereviseerd" is in uw handen duwen ...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”