Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Med schreef: Misschien uw (en petrols) wens, maar blijkbaar niet van de Oekrainers.
Nu doe je het weer... Zijt gij Madamme Blanche misschien?
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ken je de betekenis van het woord "misschien"?

Edit: En moet ik echt het aantal posts waarin jij pleit dat Oekraine dat land maar moet afgeven gaan zoeken?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Die Russen toch, nu beweren ze dat de vogelgriep in Europa (en Rusland) afkomstig was van experimenten in Oekraïense labo's...

Outbreaks of a number of diseases in Russia last year may be associated with the work of biological laboratories in Ukraine. This was announced on March 17 by Lieutenant-General Igor Kirillov, head of the Radiation, Chemical and Biological Protection Troops (RCBZ) of the Armed Forces of the Russian Federation, citing data from the Ministry of Defense.

“Only in 2021, the damage from highly pathogenic avian influenza exceeded 1.7 billion rubles, 6 million heads of poultry were destroyed. At the same time, in European countries, the losses of the agricultural industry from it amounted to about 2 billion euros, ”Kirillov said at a briefing.

Bron. Izvestia.ru
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Die Oekraïners zijn straffe gasten, die kunnen dus bepalen waar vogels naartoe vliegen :lol:

Ze zien ze duidelijk vliegen in Rusland.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Momenteel interpelatie in de kamer. Gaat alleen over vluchtelingen. PVDA gaat vragen stellen over Eurochem en haar arbeiders :
http://www.dekamer.be/media/index.html? ... sid=55P169
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De stemming rond de vluchtelingen is al aan het kantelen. In het begin was het allemaal vanzelfsprekend die opvang en steun, nu duidelijk wordt dat het wat gaat kosten en dat het nog wel even kan duren begint men de kar al te keren. Zo voorspelbaar.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Med schreef: Edit: En moet ik echt het aantal posts waarin jij pleit dat Oekraine dat land maar moet afgeven gaan zoeken?
Ja graag. Het zal een uitdaging worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ben al blij dat jij nu ook voorstander bent dat Oekraïne hun volledig grondgebied kunnen behouden :beerchug:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Heb ik ooit anders beweerd??
Vanaf het ogenblik dat iemand nog maar zijn blik iets ruimer stelt, is de rede zoek en wordt er gewoonweg niet meer geluisterd naar de argumenten. Ik heb het al gezegd dat de emoties nog altijd heel hoog zitten en dat is begrijpelijk en die moeten geventileerd worden.
Ik hoop dat daarna het debat terug op de sporen gezet kan worden.

Uiteraard ben ik gevoelig voor wat er gebeurt in Oekraïne en de miserie die die mensen mee maken. Waarom ben ik anders pacifist? Oorlog, wapenleveringen, al wat naar militair ruikt biedt geen oplossing. En er zijn veel meer slachtoffers dan enkel de Oekraïners. Uiteraard ben ik voor de soevereiniteit van Oekraïne. Maar laat ons toch op zijn minst een analyse maken van hoe het zover is gekomen. Ja, het Russische leger is Oekraïne binnen gevallen en dat is in alle toonaarden te veroordelen. Vandaar dat het pijnlijk is van sommige uitspraken hier, ook naar mij persoonlijk gericht, die op geen enkele geloofwaardige basis gestoeld zijn, eerder op een emotionele gestoelde reactie.

De oorlog in Oekrane is veel meer dan de inval van dat Russische leger en heeft zijn blauwdruk al veel eerder gekregen en niet alleen door de schuld van Rusland. Maar als ge dat zegt ben je blijkbaar een Putin lover. Sorry, maar dat sluit de deur naar de rede dan.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De vraag is natuurlijk wie men moet geloven...

[youtube]khr-nQ2pvZQ[/youtube]

Dat is een heel ander verhaal over de "trage vooruitgang", humanitaire corridors, wie er aan de winnende hand is, etc.
Douglas Abbott Macgregor (born January 4, 1953) is a retired U.S. Army Colonel and government official, and an author, consultant, and television commentator.
Bron: Wikipedia

Afin, hopelijk stopt die oorlog zo snel mogelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Heb ik ooit anders beweerd??
Vanaf het ogenblik dat iemand nog maar zijn blik iets ruimer stelt, is de rede zoek en wordt er gewoonweg niet meer geluisterd naar de argumenten. Ik heb het al gezegd dat de emoties nog altijd heel hoog zitten en dat is begrijpelijk en die moeten geventileerd worden.
Ik hoop dat daarna het debat terug op de sporen gezet kan worden.

Uiteraard ben ik gevoelig voor wat er gebeurt in Oekraïne en de miserie die die mensen mee maken. Waarom ben ik anders pacifist? Oorlog, wapenleveringen, al wat naar militair ruikt biedt geen oplossing. En er zijn veel meer slachtoffers dan enkel de Oekraïners. Uiteraard ben ik voor de soevereiniteit van Oekraïne. Maar laat ons toch op zijn minst een analyse maken van hoe het zover is gekomen. Ja, het Russische leger is Oekraïne binnen gevallen en dat is in alle toonaarden te veroordelen. Vandaar dat het pijnlijk is van sommige uitspraken hier, ook naar mij persoonlijk gericht, die op geen enkele geloofwaardige basis gestoeld zijn, eerder op een emotionele gestoelde reactie.

De oorlog in Oekrane is veel meer dan de inval van dat Russische leger en heeft zijn blauwdruk al veel eerder gekregen en niet alleen door de schuld van Rusland. Maar als ge dat zegt ben je blijkbaar een Putin lover. Sorry, maar dat sluit de deur naar de rede dan.
Ok, zeer tevreden dat we u allemaal verkeerd begrepen hebben. Misschien komt het omdat je zo hard aanhurkte tegen anderen hier op UB die wel degelijk aanstuurden op afgeven van gebieden en zelfs capitulatie. Wie bij de hond slaapt... oops een woordspeling :lol:

Natuurlijk is er een voorgeschiedenis maar zelfs een groot pacifist als uzelf kan na het bekijken van deze voorgeschiedenis enkel besluiten dat Rusland hier overduidelijk de initiatiefnemer is en uitzonderlijk bruut tekeer gaat. Het zal u ook zeer erg pijn doen dat de leider van deze agressieve staat zijn eigen burgers die, net als u, met een andere mening afkomen wegzet als muggen die hij kan uitspuwen. Gelukkig wil niemand u op UB uitspuwen en wordt uw mening nog altijd aanvaard maar daarom niet minder bekritiseerd. Tot slot daar dient een forum voor, uitwisselen van ideeën, dat zijn niet noodzakelijk allemaal goede of juiste ideeën, de meeste zitten er ergens tussenin.

We weten allemaal wie de grootste lover van Putin is sinds Boney M :wink:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dat was Rasputin, maar soit.

Daarjuist de interpelatie gezien in de kamer van onze federaal minister van werk. Hallucinant. De mensen bij Eurochem en bij gevolg ookeen deel bij BASF moeten maar op de tijdelijke werkloosheid. Dat zijn wij zelf dus die dat weer mogen betalen.
Andrey Igorevich Melnichenko, de oligarch eigenaar van die kunstmestfabriek zijn boot is in beslag genomen. Waarom worden zijn fabrieken niet in beslag genomen? Goed voor de tewerkstelling en de gegarandeerde productie van kunstmest.

Waarom worden de geblokkeerde rekeningen niet gebruikt om het werkvolk uit te betalen? Maar als er dan een amendement door The Left in het Europees parlement op de oorlogsresolutie wordt voorgesteld dat die gasten aanpakt wordt dat doodleuk weg gestemd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Omdat de wereld net dat ietsje anders in mekaar steekt dan wat er hier al enkelen tientallen pagina's lang aan visies vol gekribbeld is? 8)
  • No Troops in Ukraine
  • No No-Fly Zone in Ukraine
  • No to MIG transfer
  • No member of NATO
  • $200.000.000: US military equipment bill
  • $800.000.000: US military equipment bill
  • $1.000.000.000: Russian energy bill ( Europe)
  • etc
Wat heeft Zelensky tot nu toe te bieden aan het Oekraïense volk? :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er zou stilaan ook een uittocht aan de gang zijn van Russen,die hun eigen land proberen te verlaten,dit zou nu stilaan op gang aan het komen zijn,daar hoort men nog niet zoveel van(hoe zou dat komen???) maar het zou wel een soort brain-drain uit Rusland kunnen veroorzaken,zeker als men er niet in slaagt dit een halt toe te roepen.Het mag duidelijk zijn dat toch heel wat Russen aan echte informatie kunnen geraken,en een onverwacht probleem voor Putin erbij.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Het doet denken aan de goede en slechte Vlamingen, een narratief dat niet zo onschuldig is.
De binnenlandse politiek er telkens weer bij halen, het is toch echt ziekelijk bij jou.
Maar als je dat per se wilt, we kunnen ook de vergelijking maken met diegene die zichzelf graag aan de juiste kant van de geschiedenis vermelden...
woutervh schreef:Straks breken ze een muur uit in het Kremlin om een nog langere tafel te zetten
Niet nodig, niemand zal nog willen komen...
Laatst gewijzigd door boulder op 17 mar 2022, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

@ fluppie

Daar zijn cijfers van.

Zo'n 200 000 zijn al weg.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:- Economisch kerkhof georganiseerd in Rusland
Bijkomend puntje voor Poetin's lijst van mislukkingen :

- Het Russisch leger blijkt bijlange niet zo sterk als gedacht: technische pannes, desertie bij de vleet, weinig motivatie, veel te weinig modern materiaal...
DarkV schreef:Inderdaad... Oekraine had vermoedelijk in lange tijd nooit NAVO lid geworden en wat mij betreft is de NAVO ook geen bedreiging
Dat was ook een voorwendsel.
Wat hij in werkelijkheid al jaren aan het doen is, is overal grond veroveren van buurlanden, daarna laat hij het conflict smeulen.
En nu is hij al die gebieden aansluitend aan het maken, om daarna zijn 'Groot-Rusland' droom te verwezenlijken.
Ongetwijfeld zou hij daarna naar Moldavië trekken, want het is altijd makkelijker een leger dat op de been is, wat verder te doen trekken dan een tijdje te pauzeren en dan weer door te gaan.
Maar nu de Oekraïeners hem een bloedneus geslagen hebben, is het maar de vraag of dat verhaal nog doorgaat.
Dizzy schreef:De stemming rond de vluchtelingen is al aan het kantelen. In het begin was het allemaal vanzelfsprekend die opvang en steun, nu duidelijk wordt dat het wat gaat kosten en dat het nog wel even kan duren begint men de kar al te keren. Zo voorspelbaar.
Het is ook maar logisch dat men die zaken eventjes berekent.
Per slot van rekening krijgen we iedere dag te horen dat er echt maar 17eurocent per liter kan teruggeven worden van die meer dan 1euro inkomsten die de staat heeft van een liter brandstof.
Meer kan niet, "vanwege de begroting".
Dan is het niet zo logisch dat je direct elke vluchteling een volledig leefloon kunt geven.
We moeten maken dat de Sociale Zekerheid niet implodeert.
Het bewijst overigens wat al jaren gezegd wordt, maar altijd ontkend wordt.
Altijd heette het dat er geld genoeg was, en dat het allemaal niet uitmaakte hoeveel mensen naar hier kwamen.
Dat de Vivaldi regering dan alarm slaat over de begroting bewijst dat dit geen puur ideologische houding was van andere partijen.
Het is nu kwestie van een evenwicht te vinden tussen het hart te laten spreken voor deze oorlogsvluchtelingen, en ervoor te zorgen dat onze SZ niet in elkaar stuikt.
Laatst gewijzigd door boulder op 17 mar 2022, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ordon schreef:Wat heeft Zelensky tot nu toe te bieden aan het Oekraïense volk? :roll:
Blijkbaar iets waarvoor ze willen vechten en sterven. Wat Putin hen te bieden heeft trekt precies toch niet echt aan :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

fluppie schreef:Er zou stilaan ook een uittocht aan de gang zijn van Russen,die hun eigen land proberen te verlaten,dit zou nu stilaan op gang aan het komen zijn,daar hoort men nog niet zoveel van(hoe zou dat komen???)
In de Vlaamse media misschien niet, maar in de buitenlandse media is dit al meermaals aan bod gekomen:
De Allegro treinen van Sint-Petersburg naar Helsinki(de enigste manier om nog legaal van Rusland naar de EU te reizen sinds de sluiting van het luchtruim), zitten bomvol ondanks dat er extra treinen ingelegd worden en de ticketprijzen de hoogte in schieten.
Ook de vliegtuigen van Rusland naar Dubai Turkije zitten veel voller dan gewoonlijk:
https://www.bbc.com/news/world-60624500
https://www.france24.com/en/live-news/2 ... tions-bite
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Heb ik ooit anders beweerd??
Vanaf het ogenblik dat iemand nog maar zijn blik iets ruimer stelt, is de rede zoek en wordt er gewoonweg niet meer geluisterd naar de argumenten.
Toch raar dat iedereen dat dan verkeerd begrijpt.
Ik snap overigens niet wat er allemaal dan moet geargumenteerd worden, als men het toch eens is?
Dan zeg je toch gewoon dat je het eens bent?
petrol242 schreef:Ik heb het al gezegd dat de emoties nog altijd heel hoog zitten en dat is begrijpelijk en die moeten geventileerd worden.
Ik hoop dat daarna het debat terug op de sporen gezet kan worden.
Alsof emoties niet in een debat thuishoren.
We zijn wel mensen, hee, en geen robots!
Het debat is helemaal niet "ontspoord" omdat er emoties aan te pas komen.
petrol242 schreef:Waarom ben ik anders pacifist?
Als pacifisme betekent totaal niet investeren in defensie, en zichzelf compleet weerloos maken, dan is die houding er een van de grootste oorzaken van dat dictators binnenvallen.
Het mag niet de bedoeling zijn je buren aan te vallen, maar je moet je wel zodanig wapenen dat je buren weten dat als ze binnenvallen, ze niet zomaar over je heen kunnen lopen.
petrol242 schreef:Oorlog, wapenleveringen, al wat naar militair ruikt biedt geen oplossing.
Het is juist het onevenwicht dat ervoor zorgt dat de Russen hun smeerlapperijen konden plegen.
Of dacht je dat ze zouden binnengevallen zijn mocht Oekraïne kernwapens gehad hebben?
petrol242 schreef:Vandaar dat het pijnlijk is van sommige uitspraken hier, ook naar mij persoonlijk gericht, die op geen enkele geloofwaardige basis gestoeld zijn, eerder op een emotionele gestoelde reactie.
Neen, die zijn wel degelijk gebaseerd op hoe je nu én in het verleden gereageerd hebt.
Dat is altijd een vergoelijken van kwalijke regimes in Rusland, China, enz.
petrol242 schreef:De oorlog in Oekrane is veel meer dan de inval van dat Russische leger en heeft zijn blauwdruk al veel eerder gekregen en niet alleen door de schuld van Rusland. Maar als ge dat zegt ben je blijkbaar een Putin lover. Sorry, maar dat sluit de deur naar de rede dan.
Ja, dan zoek je excuses om de schuld bij een ander te leggen.
De Donbas regio is al eens gestolen door Poetin.
Dat maakt het niet plots de schuld van een ander.
petrol242 schreef: Waarom worden zijn fabrieken niet in beslag genomen? Goed voor de tewerkstelling en de gegarandeerde productie van kunstmest.
Op welke manier helpt dat de tewerkstelling?
En gaat de Staat dan zelf mestfabrieken beginnen uitbaten? :roll:
Het communistisch denken zit er toch echt wel diep in bij u.
Mij lijkt het heel normaal dat ze zijn privé bezittingen in beslag nemen, maar de fabrieken laten draaien, precies om de werkgelegenheid op peil te houden.
Enkel in communistische landen dachten ze dat ze verstand hadden van alles, en dan waren er ook van alles tekorten, en tegelijk overschot aan producten die de mensen niet wilden.
Ordon schreef:Wat heeft Zelensky tot nu toe te bieden aan het Oekraïense volk?
Alles wat Poetin niet kan bieden :

* vrijheid
* vrede
* vrijheid van meningsuiting
* democratie
* op termijn toetreding tot de EU

Wat heeft Poetin te bieden?
* dictatuur
* oorlog
* censuur
* gedwongen lidmaatschap van de club van dictators

Tiens, waarom willen ze nu niet voor Poetin kiezen?
fluppie schreef:Er zou stilaan ook een uittocht aan de gang zijn van Russen,die hun eigen land proberen te verlaten,dit zou nu stilaan op gang aan het komen zijn,daar hoort men nog niet zoveel van(hoe zou dat komen???) maar het zou wel een soort brain-drain uit Rusland kunnen veroorzaken,zeker als men er niet in slaagt dit een halt toe te roepen.Het mag duidelijk zijn dat toch heel wat Russen aan echte informatie kunnen geraken,en een onverwacht probleem voor Putin erbij.
Dat had ik al vermeld een paar dagen geleden.
200.000 Russen zijn de laatste tijd naar het buitenland uitgeweken, omdat ze niet langer in die dictatuur willen leven.
Dat heb ik op CNN gezien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Dizzy schreef:
Ordon schreef:Wat heeft Zelensky tot nu toe te bieden aan het Oekraïense volk? :roll:
Blijkbaar iets waarvoor ze willen vechten en sterven. Wat Putin hen te bieden heeft trekt precies toch niet echt aan :lol:
Zou me zelfs niet verbazen dat wanneer Zelensky tot een akkoord zou komen met de nodige toegevingen dat een deel van de bevolking 'njet' gaat zeggen.
Elke dag word de haat tegen Rusland natuurlijk groter na de vele oorlogsmisdaden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Petrikske schreef:Zou me zelfs niet verbazen dat wanneer Zelensky tot een akkoord zou komen met de nodige toegevingen dat een deel van de bevolking 'njet' gaat zeggen.
Elke dag word de haat tegen Rusland natuurlijk groter na de vele oorlogsmisdaden.
Niet alleen in Oekraïne...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Nee dat klopt, maar het zou wel een hele vreemde situatie worden als er word opgeroepen tot een staakt het vuren maar dat
de wapens vertikken om te zwijgen.
Serie met Zelensky komt trouwens opnieuw naar netflix. :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Velen hier gaan er zo maar van uit dat het Oekraïense volk massaal achter Zelensky staat?
boulder schreef:dan is die houding er een van de grootste oorzaken van dat dictators binnenvallen.
Dictators worden meestal door een buitenlandse invloed aan de macht gebracht om aan "Regime change" te doen mocht je dat nog niet weten. Ze komen niet 'zomaar' op de troon te zitten hoor.
boulder schreef:Op welke manier helpt dat de tewerkstelling?
Wat gaat er nu met die 400-tal mensen gebeuren denk je? BASF trekt er uiteraard zijn pollen van terug. Weet je dat er zelfs stemmen op gingen om arbeiders van de Eurochem fabriek niet meer toe te laten op het collectief vervoer van BASF?
boulder schreef:Mij lijkt het heel normaal dat ze zijn privé bezittingen in beslag nemen, maar de fabrieken laten draaien, precies om de werkgelegenheid op peil te houden.
Ik weet niet of dat jij het weet Boulder, maar de fabriek ligt sinds een aantal dagen stil. Er mogen zelfs geen kuisfirma's meer over de vloer komen. Ik stel voor dat je het dossier eerst doorneemt vooraleer een standpunt in te nemen en zoals altijd op je grootspraak te verhalen. De communisten zitten ver buiten die fabriek hoor. Of is het de schuld van Noord Korea?
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:
Med schreef: Edit: En moet ik echt het aantal posts waarin jij pleit dat Oekraine dat land maar moet afgeven gaan zoeken?
Ja graag. Het zal een uitdaging worden.
Mijn excuses aan u, ik verwardde u inderdaad met iemand anders.

Ik ben man genoeg om toe te geven wanneer ik fout zit.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Zeer geapprecieerd Med :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Dictators worden meestal door een buitenlandse invloed aan de macht gebracht om aan "Regime change" te doen mocht je dat nog niet weten.
Pure onzin, natuurlijk.
Hitler, Mussolini, Franco, Stalin, Poetin, Fidel Castro, .. : allemaal dictators die gewoon rechtstreeks uit het eigen land kwamen.
Er is nogal wat dat je precies niet (graag) ziet.
petrol242 schreef:Ik weet niet of dat jij het weet Boulder, maar de fabriek ligt sinds een aantal dagen stil.
Neen, wist ik niet, maar het verandert mijn idee niet.
Wat weet de Staat nu van het maken van kunstmest?
petrol242 schreef:Ik stel voor dat je het dossier eerst doorneemt vooraleer een standpunt in te nemen en zoals altijd op je grootspraak te verhalen.
Het is geen grootspraak, alle overheidsbedrijven die we hebben, hebben jarenlang slecht gewerkt.
Denk maar aan de RTT van indertijd.
Nog een bedrijf erbij, waarvan de Staat totaal geen kaas gegeten heeft is geen goed idee.
petrol242 schreef:De communisten zitten ver buiten die fabriek hoor.
Het idee om bedrijven te nationaliseren is nochtans typisch voor communisten.
Die zijn allergisch aan privé bezit, en dat merk ik bij u ook constant.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boulder schreef: Pure onzin, natuurlijk.
Hitler, Mussolini, Franco, Stalin, Poetin, Fidel Castro, .. : allemaal dictators die gewoon rechtstreeks uit het eigen land kwamen.
Al eens van een 'Puppet state' gehoord? Controle van macht en grondstoffen. Neem nu Mobutu, of Khadaffi, of een Sadam Houssein.
We kunnen beiden een hele reeks opnoemen hoor.

boulder schreef:Neen, wist ik niet, maar het verandert mijn idee niet.
Wat weet de Staat nu van het maken van kunstmest?
Hebben ze dat met een aantal banken ook niet gedaan in 2008?

boulder schreef:Het idee om bedrijven te nationaliseren is nochtans typisch voor communisten.
Die zijn allergisch aan privé bezit.
Als je nog niet beseft hoe precair de situatie is, hoe dringend er een oplossing nodig is, dan mag je nog zoveel slogans erbij halen als je wil. Eigenlijk ben je zelfs privé bezit van een Russische oligarch aan het goed praten. Toch een fan van de Russen dan?
Punt is wel dat er iets moet gebeuren op heel korte termijn. Vooral Noord Afrika heeft nu al door de stilval te maken met een tekort aan kunstmest. Ook onze eigen boeren kreunen onder het tekort. Wat denk je dat de invloed zal zijn op de wereldwijde voedselproductie en hoe dat dat de inflatie en de koopkracht van de mensen gaat beïnvloeden? Dus ja Boulder, we hebben oplossingen nodig in plaats van slogans. Een tijdelijke nationalisering zou een oplossing kunnen zijn, net zoals dat voor de banken ook kon.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Al eens van een 'Puppet state' gehoord?
Ja, Poetin noemt dat 'volksrepublieken'.
petrol242 schreef:Controle van macht en grondstoffen. Neem nu Mobutu, of Khadaffi, of een Sadam Houssein.
We kunnen beiden een hele reeks opnoemen hoor.
Ja, maar ik heb dus bewezen dat wat je vertelde absolute onzin was.
Het is niet omdat jij op één bepaald type dictator gefocust bent, dat het andere type, het meest dodelijke zoals de geschiedenis overvloedig bewezen heeft, wel degelijk overvloedig voorkomt.
Dus kom ik terug op mijn punt: je moet wel degelijk een sterk leger hebben om dictators uit buurlanden af te schrikken, en zijn pacifisten de naïevelingen zijn die ervoor zorgen dat je weerloos bent tegenover de Poetins van deze wereld.
petrol242 schreef:Hebben ze dat met een aantal banken ook niet gedaan in 2008?
Ja, maar dat was geen goed idee.
Bovendien, een bank is nog wel wat anders dan een fabriek van meststoffen.
Wat gaat het volgende week zijn?
Een fietsenwinkel?
Een supermarktketen?
Als je bedrijven beheert waar je geen ballen van afweet, dan moet je niet denken dat het goed zal gaan met die bedrijven.
petrol242 schreef:Als je nog niet beseft hoe precair de situatie is
Hoe precair de situatie ook is, de Staat moet zich niet bezighouden met zaakvoerder spelen van een sector waar ze niets van afweet.
petrol242 schreef:Eigenlijk ben je zelfs privé bezit van een Russische oligarch aan het goed praten.
Wat ben je nu aan het zeveren?
Het gaat je toch om de werkgelegenheid?
Ze kunnen de fabriek ook laten sluiten en alle gebouwen en goederen verkopen, maar je beweert om die werkgelegenheid in te zitten...
petrol242 schreef:Dus ja Boulder, we hebben oplossingen nodig in plaats van slogans.
Woehaha, laat me niet lachen.
Als er nu één type politici is die met slogans afkomt, zullen het wel de communisten zijn.
Denk aan hun hilarische "laat de miljonairs de crisis betalen."
Yeah, right.
Alsof dat ervan gekomen is.
petrol242 schreef:Een tijdelijke nationalisering zou een oplossing kunnen zijn, net zoals dat voor de banken ook kon.
Voor een communist is elke nationalisering goed, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boulder schreef:Ze kunnen de fabriek ook laten sluiten en alle gebouwen en goederen verkopen, maar je beweert om die werkgelegenheid in te zitten...
Hoeveel keer heb je nu al het woord 'communist' laten vallen? Het begint saai te worden hoor. Ik ben blijkbaar ook aan het zeveren? Zijn de argumenten zoek?

Concrete vraag : Wat denk jij dat we met die fabriek moeten doen? Hoe ga je een tekort van 2 miljoen ton kunstmest op korte termijn opvangen? Kom eens met een oplossing? Ik ben nieuwsgierig.

Edit :
boulder schreef:Ze kunnen de fabriek ook laten sluiten en alle gebouwen en goederen verkopen, maar je beweert om die werkgelegenheid in te zitten...
Hoe ga je dat doen zonder aan iemand zijn privé bezit te raken, wat blijkbaar wel belangrijk is voor jou? Of ga je toch het speelgoed van die oligarch af pakken? Als Staat dan? Of wie gaat het afpakken? Ik zie het efkes niet hoe je dat gaat aanpakken.
Misschien ook een anekdote : de verkoop van de meststoffenfabriek van BASF aan het Eurochem van mijnheer Melnichenko (830 miljoen euro in 2013) heeft twee jaar geduurd. Vul dat ook in in de vergelijking van je oplossing.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Hoeveel keer heb je nu al het woord 'communist' laten vallen?
PVDA'ers zijn toch communisten?
En uw sympathie voor het communisme druipt er ook vanaf.
Een dag geleden was het nog dat het slechter ging in Rusland sedert de liberaliseringen.
petrol242 schreef:Hoe ga je dat doen zonder aan iemand zijn privé bezit te raken, wat blijkbaar wel belangrijk is voor jou? Of ga je toch het speelgoed van die oligarch af pakken?
Kijk, dat zijn de simplistische praatjes van PVDA'ers.
Jij denkt dus dat omdat boulder tegen het communisme is, dat hij dan automatisch voor de oligarchen is, en die met rust wil gelaten zien?
Neen, ik vind het heel goed dat ze die straffen, niet omdat ze rijk zijn, maar omdat ze aan Poetins kant staan, en omdat ze hun rijkdom vaak via illegale middelen vergaard hebben.
Waar het mij om gaat is dat we niet moeten willen dat de Staat zich met allerlei sectoren beizghoudt, waar ze niets vanaf weet, en die ze dan compleet gat mismanagen precies daardoor.
Sabena deed ook niets anders dan verlies maken, de RTT was een ramp, en de bank die ze overkochten had de politiek voor een groot deel zelf om zeep geholpen.via hun politieke bestuurders indertijd in Dexia.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ordon schreef:De vraag is natuurlijk wie men moet geloven...

[youtube]khr-nQ2pvZQ[/youtube]

Dat is een heel ander verhaal over de "trage vooruitgang", humanitaire corridors, wie er aan de winnende hand is, etc.
Douglas Abbott Macgregor (born January 4, 1953) is a retired U.S. Army Colonel and government official, and an author, consultant, and television commentator.
Bron: Wikipedia

Afin, hopelijk stopt die oorlog zo snel mogelijk.
Hé, die kolonel zegt precies wat ik probeer te zeggen. Het zal wel een Putin-fan zijn :lol:

Voor alle duidelijkheid, ik zie hier niemand goed praten dat Oekraïne land zou moeten afstaan. Ook ik duim en hoop echt dat ze de Rus kunnen uitschakelen en verjagen. Maar dan komt de realiteit om de hoek piepen, en denk ik dat een compromis een betere uitweg is... De toekomst zal het uitwijzen
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Tedju. Kan er iemand beide superjachten (de My Solaris & Eclipse) van de Roman torpederen of op een andere manier kelderen.
Beide vaartuigen zijn momenteel volop het ruime sop aant kiezen merk ik op Marine Traffic.
Waarschijnlijk om de ketting te ontlopen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

woutervh schreef:
Hé, die kolonel zegt precies wat ik probeer te zeggen. Het zal wel een Putin-fan zijn :lol:
Zou wel eens best kunnen, de man was niet voor niks militair adviseur van Trump :lol:

Zijn woorden werden achteraf "gefact chekt" door Fox News Russia expert Jennifer Griffin.

She also hasn’t shunned on-air fact checks of other commentators.

In one now widely-circulated exchange, Griffin forcefully pushed back on comments by a former military adviser to former President Trump just days after the first bombs landed in Ukraine.

The guest, retired Army Col. Douglas Macgregor, suggested on a Fox News weekend program, that the Ukrainian resistance to Putin’s forces was essentially a lost cause and that global military alliances could be to blame for Putin’s aggression.

“There were so many distortions in what he just said,” Griffin said of Macgregor moments after his appearance ended.

“To blame NATO membership for what we've seen Putin unleash and what we've seen from Putin himself he is talking in Tsarist words ... what he just said was so distorted that I do feel that our audience needs to know the truth."



Heb er ook een stukje van beluisterd. Zo zegt McGregor dat het absoluut niet Poetins bedoeling is om burgerdoelwitten te raken, terwijl in realiteit 80 procent van de bommen op burgerdoelwitten terecht zijn gekomen. Volgens de UN is het nooit eerder voorgekomen dat in een oorlog zoveel scholen, ziekenhuizen e.d. werden getargeted door de aanvallende partij. Dus ja, die man is biased, zoals ze dat zo mooi zeggen.

https://www.voanews.com/a/un-agencies-c ... 83202.html
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Volgende week donderdag laten de Russen bommeke droppen op het NAVO hoofdkwartier in Brussel en Putin is even verlost van dat vervelende Westen. Gaan de overgebleven leiders (bv een vicepresident van de VS) de ballen hebben om Rusland verder de oorlog te verklaren? We blijven maar steun verlenen terwijl die psychopaat al meermaals gebruld heeft daarmee te stoppen. Ook zijn de twee oudjes aan het bekvechten geslagen (Biden vs Putin).

Ik zit niet te hopen op een scenario zoals dit uiteraard, ik ben niet gek. Maar is het plausibel?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Het is niet echt plausiebel wegens het feit dat die wapens tijd vergen om hun doel te bereiken.

Dat is het leutige aan MAD. Raketlanceringen worden gededecteerd en gecounterd. Op een gegeven moment zitten dus van beide kanten alle atoomwapens in de lucht alvorens er nog één bom gevallen is.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Pengu schreef:Volgende week donderdag laten de Russen bommeke droppen op het NAVO hoofdkwartier in Brussel en Putin is even verlost van dat vervelende Westen. Gaan de overgebleven leiders (bv een vicepresident van de VS) de ballen hebben om Rusland verder de oorlog te verklaren? We blijven maar steun verlenen terwijl die psychopaat al meermaals gebruld heeft daarmee te stoppen. Ook zijn de twee oudjes aan het bekvechten geslagen (Biden vs Putin).

Ik zit niet te hopen op een scenario zoals dit uiteraard, ik ben niet gek. Maar is het plausibel?
Naar mijn mening totaal niet plausibel.

Putin zijn bedoeling is om een angstpsychose te creëren bij de europese bevolking. En daardoor de afzonderlijke regeringsleiders zich gedwongen voelen om hun burgers te volgen, en wapenleveringen te stoppen.
Het is nog het enigste drukkingsmiddel dat hij over heeft. Maar het effectief gaan gebruiken? Tenzij hij natuurlijk in de geschiedenisboeken wil staan als degene die WOIII ontketent heeft en Europa in zijn geheel (inclusief Rusland) tot een onleefbaar gebied herleid heeft.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Pengu schreef:Volgende week donderdag laten de Russen bommeke droppen op het NAVO hoofdkwartier in Brussel en Putin is even verlost van dat vervelende Westen. Gaan de overgebleven leiders (bv een vicepresident van de VS) de ballen hebben om Rusland verder de oorlog te verklaren? We blijven maar steun verlenen terwijl die psychopaat al meermaals gebruld heeft daarmee te stoppen. Ook zijn de twee oudjes aan het bekvechten geslagen (Biden vs Putin).

Ik zit niet te hopen op een scenario zoals dit uiteraard, ik ben niet gek. Maar is het plausibel?
Dream on.

Net als sommigen geloven dat de lopende onderhandelingen tussen beide partijen de oplossing bieden.
Allemaal gelul van de Rus, aan tafel met Zelenski gaan ze maar omdat de vis duur betaald word. Vertrouw nooit Russen.

Hadden ze in vijf dagen Oekraïne verovert zoals het oorspronkelijk idee was, dan was er zelfs nooit een woordje gewisseld met Zelenski en zou die nu al in een cel naast Navalny geslapen hebben.

Poetin dacht misschien dat hij het Westen militair kon evenaren, dit conflict maakt duidelijk dat zijn militair arsenaal eigenlijk niks meer is dan wat opgelapt ijzer uit een vorig tijdperk. Zijn corrupt leger en leiding ervan hebben hem goed bedrogen.
Het enige wat hij tot nu heeft bereikt is naast al de menselijke ellende die hij veroorzaakt in Oekraïne ook nog zijn eigen volk uit onmacht heeft terugvoert naar een Stalinistisch tijdperk door bangmakerij, KGB toestanden en tekorten.

Denkt hij nu echt op een veilige troon te zitten? We hebben gezien hoe snel het kon keren in november 1989.
"Never underestimate the power of the people".
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

woutervh schreef:Hé, die kolonel zegt precies wat ik probeer te zeggen. Het zal wel een Putin-fan zijn :lol:
Ik zag onlangs nog dergelijke uitzending van een Russische propaganda zender die blijkbaar Amerikanen kunnen strikken om een pro-Russisch verhaal op te hangen.

In ieder geval z'n uitspraken dat de Russen trachten burgers te raken is je reinste onzin... ondertussen zijn een aantal steden bijna compleet verwoest. Wat voor zin heeft het massaal op flatgebouwen te schieten, is dat ook al een militair doel ? Zijn cijfer lijkt dat er slechts 2000 Russische soldaten zijn omgekomen lijkt me ook pure nonsens (gewoon baserend op het aantal beelden van vernielde tanks en ander materieel).
boulder schreef:Alles wat Poetin niet kan bieden :

* vrijheid
* vrede
* vrijheid van meningsuiting
* democratie
* op termijn toetreding tot de EU
Inderdaad en dat is een zeer kostbaar iets... in onze twee wereldoorlogen hebben we hier ook voor gevochten en heeft het ons veel meer gekost aan mensenlevens dat tot op heden in Oekraine, maar blijkbaar zijn er hier een aantal mensen die dat maar al te graag opgeven als het wat moeilijk wordt. Ik heb dan ook het grootste respect voor de Oekrainers en de offers die ze maken.
boran_blok schreef:Dat is het leutige aan MAD. Raketlanceringen worden gededecteerd en gecounterd. Op een gegeven moment zitten dus van beide kanten alle atoomwapens in de lucht alvorens er nog één bom gevallen is.
Zijn nieuwe hypersonische raketten zijn op minder dan 4 minuten in Brussel... op die tijd kan je amper iemand bellen, laat staan de beslissing nemen om terug te slaan. Misschien gelooft Putin wel dat we als het Westen meer beschaafd zijn en niet terug zullen vuren om het niet te laten escaleren en accepteren dat we enkele atoombommen op ons krijgen ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef: Zijn nieuwe hypersonische raketten zijn op minder dan 4 minuten in Brussel... op die tijd kan je amper iemand bellen, laat staan de beslissing nemen om terug te slaan. Misschien gelooft Putin wel dat we als het Westen meer beschaafd zijn en niet terug zullen vuren om het niet te laten escaleren en accepteren dat we enkele atoombommen op ons krijgen ?
Dat moet hij alles tegelijk raken, zodat niemand tijd heeft om te reageren?
Dat lijkt me wishful thinking.

En als die raketten in even goeie staat blijken te zijn als de rest van wat er nu gebruikt wordt, wordt het nog "lachen".
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”