Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Avenger 2.0 schreef:Maar serieus, waarvan zou je dan een voorraad aanleggen en hoe gaat dit helpen in een WW3 scenario?
De belangrijkste reden lijkt mij omdat Oekraïne de graanschuur van Europa is, meel komt dus voornamelijk vandaar, wat je ook al direct hoort dat als gevolg daarvan de broodprijs gaat stijgen, pasta en dergelijke moeilijker leverbaar gaan worden, en daar dus ook de prijzen gaan stijgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Als er geen WW3 komt dan later wel een volksopstand of erger, burgeroorlog. De energiecrisis, klimaatcrisis en komende voedselcrisis gaan de samenleving serieus ontwrichten. Taksen verminderen op brandstoffen enz is een druppel op een hete plaat en goed voor korte termijn. Het wordt erger, veel erger. Maar de mens is perfect in het uitstellen of negeren van problemen. Hoe langer de oorlog duurt, hoe minder "hoop" ik heb op vrede op lange termijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

De elite ziet die bui ook hangen dus ik vermoed wel dat er, hopelijk op korte termijn, aan de onderhandelingstafel zal gezeten worden. Het Sociaal Pact na WOII is er om dezelfde rede gekomen. Dat komt niet uit de lucht gevallen natuurlijk. Het plebs moet tevreden gehouden worden. Ook het einde van WOI is er enkel gekomen door het gemor in de loopgraven en het 'communistisch spook' dat over de slagvelden dwaalde na de Oktoberrevolutie van 1917.

Druk van het volk van beide kanten is het enige middel om het conflict te stoppen. Er is gegokt voor meer invloed naar het Oosten en het draaide niet uit zoals gewenst door de zet van Rusland...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:De elite ziet die bui ook hangen dus ik vermoed wel dat er, hopelijk op korte termijn, aan de onderhandelingstafel zal gezeten worden. Het Sociaal Pact na WOII is er om dezelfde rede gekomen. Dat komt niet uit de lucht gevallen natuurlijk. Het plebs moet tevreden gehouden worden. Ook het einde van WOI is er enkel gekomen door het gemor in de loopgraven en het 'communistisch spook' dat over de slagvelden dwaalde na de Oktoberrevolutie van 1917.

Druk van het volk van beide kanten is het enige middel om het conflict te stoppen. Er is gegokt voor meer invloed naar het Oosten en het draaide niet uit zoals gewenst door de zet van Rusland...
Ach, dat communistisch geleuter. U hebt blijkbaar nog liever dat het Oekraïense volk "het arme plebs" blijft onder controle van een autocraat ipv stabiliteit en geleidelijke verbetering van hun levens binnen de EU. Of gaat u ontkennen dat alle voormalige Oostblok landen die bij EU of navo gekomen zijn het beter hebben? En dan bedoel ik "het plebs" zoals u hun burgers noemt. En laat ons niet vergeten dat voor "het plebs" van Oekraine u ook "elite" bent.

Edit: slechter vervangen door beter
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Er is helemaal niet gegokt voor meer invloed naar het oosten, het oosten is zelf richting westen getrokken omdat het oosten zo geweldig is.

De gok komt net van Putin en die gok heeft hij al meermaals gedaan, gewoon pakken wat je kan krijgen en bluffen dat de rest niet of amper zal reageren. Dat gegok lukte tot Oekraïne.

Je kan de zaak vergelijken met een vrouw die haar man verlaat. Ondertussen heeft ze een oogje op een ander. De ex denkt dat hij de zaak kan redden door bij de vrouw binnen te vallen, haar wat toeken te geven en haar inboedel te vernielen. De ex denkt dat de vrouw naar hem zal terugkeren terwijl de rest met de man niets meer te maken wil hebben. De ex vindt dat de vrouw niet te beslissen heeft over met wie ze samen is, waarom zou ze ook hij is zo gewel(da)dig.

Het communistisch spook is inderdaad een spook, iedereen gaat ervan lopen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vraag mij af in hoeverre de filmpjes,van Oekrainse boeren zijn,die tanks of andere gepantserde voertuigen stelen die langs de kant v/d weg zijn achtergelaten,of van een bemanning die net even de benen aan het strekken zijn.wel redelijk slechte reklame voor Rusland maar het is wel af en toe te zien,boer met zijn tractor met een tank erachter .
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Het plebs moet tevreden gehouden worden.
Alleen al die woordkeuze :roll:

Europese banken en investeerders sponsoren de oorlog van Poetin

Europese en ook Belgische banken, bankklanten, investeerders en beleggers spijzen Poetins oorlog, zo toont onderzoek. ‘Het zal pas stoppen wanneer overheden dit soort investeringen verbieden’, reageert econoom Paul De Grauwe
.

De Morgen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

fluppie schreef:Ik vraag mij af in hoeverre de filmpjes,van Oekrainse boeren zijn,die tanks of andere gepantserde voertuigen stelen die langs de kant v/d weg zijn achtergelaten,of van een bemanning die net even de benen aan het strekken zijn.wel redelijk slechte reklame voor Rusland maar het is wel af en toe te zien,boer met zijn tractor met een tank erachter .
Ik denk dat alles opnieuw in de strijd word geworpen, een klein onderhoud en of herstelling en opnieuw naar het strijdgewoel. Heb ook al filmpjes gezien waarin de Rus bedankt word voor de extra gratis wapens.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

@ Petrol

Hoe zit het nu op de BASF site? Net gehoord van iemand die in onderaanneming werkt, bericht heeft gekregen dat project 'on hold' wordt gezet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hoe zit het eingelijk met de westerse wapenleveringen, om nog maar te zwijgen van de Belgische? Vemoedelijk al veel recent vernield door het bombardent in lviv. Denk dat de russne zo ze altijd een stap voor zullen zijn. Vreemd dat je zo weinig hoort of die wapens nu wel degelijk in de juiste handen terechtkomen. Vermoedelijk zit er veel gesjoemel achter en het zou me niets verbazen moest er wapentuig al richting maffia in itaiie vertrokken zijn.. of andere malafide personen
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Men heeft natuurlijk wel geleerd om niet maar blindelings alles te gaan vertellen aan de pers. Ongetwijfeld word er nog wel geleverd, maar kost natuurlijk tijd, en voorzichtigheid van de Oekrainers, om dit op de juiste plaatsen te krijgen vanaf de grenzen. Militaire konvooien zullen natuurlijk gezocht worden door de Russen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Voor wie de oorlog en de miserie die het teweeg brengt wat 'live' wil meevolgen op Telegram, hierbij :idea: https://t.me/voyna_ukrainavshoke

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Med schreef: Ach, dat communistisch geleuter. U hebt blijkbaar nog liever dat het Oekraïense volk "het arme plebs" blijft onder controle van een autocraat ipv stabiliteit en geleidelijke verbetering van hun levens binnen de EU. Of gaat u ontkennen dat alle voormalige Oostblok landen die bij EU of navo gekomen zijn het beter hebben? En dan bedoel ik "het plebs" zoals u hun burgers noemt. En laat ons niet vergeten dat voor "het plebs" van Oekraine u ook "elite" bent.

Edit: slechter vervangen door beter
Mooi, iemand zijn standpunt geleuter noemen. Over dat van u zal ik maar zwijgen? Als je er niet tegen kunt, negeer het dan. Ieder zijn gedacht. Ook over wat ik liever zou hebben sla je de bal volledig mis. Van mij mocht Oekraïne al van gisteren bij de EU horen. Of ga je me nog eens een Poetin aanhanger noemen?
Ook wat betreft de benaming 'plebs'. Je hebt totaal niet begrepen waar ik het over heb. Met plebs bedoel ik de 99% wereldwijd. Gij en ik horen daar ook bij. Ge hebt het plebs, de 99% en ge hebt de elite, de 1%. Eenvoudiger kan ik het niet stellen en daar zijn een paar historische voorbeelden van gegeven die je ook niet volledig gevat hebt blijkbaar. Alleen denken sommigen van het plebs bij de elite te horen en daarvoor verwijs ik nogmaals naar de socioloog Max Weber.
Ik zal het in iets eenvoudigere taal, zonder historische voorbeelden, nog eens proberen uit te leggen. De oorzaak van dit conflict (eigenlijk altijd) is een imperialistische clash binnen de elite, de 1%. Het plebs, de 99%, mag het wel ondergaan en uitvoeren. Dit gaat zo door totdat het plebs er genoeg van heeft en dreigt in revolte te gaan. Dan is het 99% tegen 1%, snapt 'em? Neem nu de historische voorbeelden er bij die ik heb aangehaald en misschien gaat er dan een lampke branden. WOI is beëindigt omdat men schrik had dat de Oktoberrevolutie zou overslaan naar de rest van Europa. Of dacht je nu echt dat men plots vond dat er genoeg bloed verspild was?
Dizzy schreef:Er is helemaal niet gegokt voor meer invloed naar het oosten, het oosten is zelf richting westen getrokken omdat het oosten zo geweldig is.
Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken over de uitbreiding van de NAVO, het leger van de elite, voor en na 1990? En de socio-economische druk van vooral de VS?
NATO.png
(303.96 KiB) Nog niet gedownload
Dizzy schreef:Je kan de zaak vergelijken met een vrouw die haar man verlaat.
Ge weet hoe ik over beeldspraak denk...
Dizzy schreef: Het communistisch spook is inderdaad een spook, iedereen gaat ervan lopen :lol:
"Een spook waart door Europa – het spook van het communisme. Alle machten van het oude Europa hebben zich tot een heilige drijfjacht tegen dit spook verbonden, de paus en de tsaar, Metternich en Guizot, Franse radicalen en Duitse politiemannen."
En nu mag je je afvragen wie dat geschreven heeft. Over wie het gaat is duidelijk denk ik :wink:
Edit :
Block schreef:Hoe zit het nu op de BASF site? Net gehoord van iemand die in onderaanneming werkt, bericht heeft gekregen dat project 'on hold' wordt gezet.
Voor zover ik weet wordt er momenteel afgesteld. Ik zal eens horen bij de collega's.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

bartman schreef:Vermoedelijk zit er veel gesjoemel achter en het zou me niets verbazen moest er wapentuig al richting maffia in itaiie vertrokken zijn.. of andere malafide personen
Kans bestaat natuurlijk, maar bedenk dat het ganse land oorlogswapens krijgt als ze dat willen.
Om dan te denken dat niets van die wapens in foute handen kan terecht komen is wel een naieve denkpiste hé.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Druk van het volk van beide kanten is het enige middel om het conflict te stoppen.
Stoppen is één ding al zie ik Rusland niet snel terugtrekken uit al de veroverde gebieden, zeker niet in het Zuiden en Oosten van Oekraine.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

petrol242 schreef: Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken over de uitbreiding van de NAVO, het leger van de elite, voor en na 1990? En de socio-economische druk van vooral de VS?
NATO.png
Et alors?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Putin zal de grove borstel wel bovenhalen om een overwinningsparade op 1 mei mogelijk te maken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

bartman schreef:hoe zit het eingelijk met de westerse wapenleveringen, om nog maar te zwijgen van de Belgische? Vemoedelijk al veel recent vernield door het bombardent in lviv. Denk dat de russne zo ze altijd een stap voor zullen zijn. Vreemd dat je zo weinig hoort of die wapens nu wel degelijk in de juiste handen terechtkomen. Vermoedelijk zit er veel gesjoemel achter en het zou me niets verbazen moest er wapentuig al richting maffia in itaiie vertrokken zijn.. of andere malafide personen
Belgie heeft ingezien dat ze het beste zijn in handvuurwapens,en lichte machinegeweren,men heeft vorige week al 1000 den FN SCAR geleverd aan Oekraine,plus veel ammo(Assault Rifle) Oekraine heeft er direkt de strijdes,die komen van andere landen mee uitgerust,en die zijn al ingezet.Het Belgisch leger word nu uitgerust met de SCAR L die is van gewicht veel lichter,(Belangrijk,een lichter geweer betekend ook dat men meer ammo kan meenemen)omdat die grotendeels uit polymeren bestaat(soort plastiek) dat zijn beiden zeer goede wapens,en veel beter dan die AK varianten,zeker weten.
Bij beide SCAR types kan men kiezen tussen schot per schot/burst per drie schoten of volledig auto.
Deze wapens zijn geen zever of brol,maar echt wel kwaliteit zeker en vast,alles van FN is trouwens wereldklasse.Denk eraan dat bijv. Israel op iedere tank een Belgische FN machinegeweer heeft staan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

DarkV schreef:och wel want ik heb de NATO geen enkel land met een smerige/vuile oorlog weten dwingen om lid te worden.
En de landen die met smerig vuile oorlog te maken hebben gehad door NAVO interventies? Libië bijvoorbeeld? Ik stel voor toch eens naar het palmares van de NAVO te kijken. Voor zover ik weet is slechts éénmaal artikel 5 bekrachtigd en dat was bij 9/11. Hoe noem je dan de andere acties?
DarkV schreef:Lol... hoe moeten we Rusland dan noemen :roll: :bang:
Wil dat dan zeggen dat we niet in eigen boezem mogen kijken? Vergoeilijkt de smeerlapperij van Rusland de daden van 'het Westen' die ook niet zo proper zijn?
Eurochem/BASF:
Morgen is er een ondernemingsraad bij Eurochem om de gemaakte mondelinge afspraken te bevestigen. Er gaan ook bij sommigen stemmen op om het bedrijf, desnoods tijdelijk, te nationaliseren, enerzijds voor de tewerkstelling maar anderzijds mogen we ook niet vergeten dat in de Antwerpse vestiging jaarlijks zo'n 2 miljoen ton meststoffen de deur uitgaan die belangrijk zijn in de wereldwijde voedselvoorziening.
Verleden vrijdag is Eurochem beginnen stil leggen nadat BASF alle aanvoerlijnen heeft moeten afsluiten. Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door petrol242 op 14 mar 2022, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken over de uitbreiding van de NAVO, het leger van de elite, voor en na 1990?
Toch wel want ik heb de NATO geen enkel land met een smerige/vuile oorlog weten dwingen om lid te worden.
petrol242 schreef:Voor zover ik weet is de NAVO nog altijd een niet democratische militaire alliantie?
Lol... hoe moeten we Rusland dan noemen :roll: :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

DarkV schreef:Toch wel want ik heb de NATO geen enkel land met een smerige/vuile oorlog weten dwingen om lid te worden.
En de landen die met smerige vuile oorlog te maken hebben gehad door NAVO interventies? Libië bijvoorbeeld? Ik stel voor toch eens naar het palmares van de NAVO te kijken. Voor zover ik weet is slechts éénmaal artikel 5 bekrachtigd en dat was bij 9/11. Hoe noem je dan de andere acties?
DarkV schreef:Lol... hoe moeten we Rusland dan noemen :roll: :bang:
Wil dat dan zeggen dat we niet in eigen boezem mogen kijken? Vergoeilijkt de smeerlapperij van Rusland de daden van 'het Westen' die ook niet zo proper zijn?

Eurochem/BASF:
Morgen is er een ondernemingsraad bij Eurochem om de gemaakte mondelinge afspraken te bevestigen. Er gaan ook bij sommigen stemmen op om het bedrijf, desnoods tijdelijk, te nationaliseren, enerzijds voor de tewerkstelling maar anderzijds mogen we ook niet vergeten dat in de Antwerpse vestiging jaarlijks zo'n 2 miljoen ton meststoffen de deur uitgaan die belangrijk zijn in de wereldwijde voedselvoorziening.
Verleden vrijdag is Eurochem beginnen stil leggen nadat BASF alle aanvoerlijnen heeft moeten afsluiten. Wordt vervolgd...[/quote]
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Hoe noem je dan de andere acties?
Wat mij betreft waren deze steeds in het welzijn van de bevolking... al ga je vermoedelijk nog vertellen dat dit bij Putin ook zo is ?
petrol242 schreef:Wil dat dan zeggen dat we niet in eigen boezem mogen kijken? Vergoeilijkt de smeerlapperij van Rusland de daden van 'het Westen' die ook niet zo proper zijn?
Dat moet je zelfs constant doen... maar het mag geen excuus zijn om een dictator z'n daden goed te spreken (want blijkbaar is dat je einddoel).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Er is helemaal niet gegokt voor meer invloed naar het oosten, het oosten is zelf richting westen getrokken omdat het oosten zo geweldig is.
Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken over de uitbreiding van de NAVO, het leger van de elite, voor en na 1990? En de socio-economische druk van vooral de VS?
NATO.png
Dizzy schreef:Je kan de zaak vergelijken met een vrouw die haar man verlaat.
Ge weet hoe ik over beeldspraak denk...
Ja, wat zien we, steeds meer landen sluiten aan bij een groep waar ze ZELF bij willen horen. Geen enkel van die landen is dat gevraagd, laat staan verplicht. Er zal toch een reden zijn waarom die landen eerder deze kant kiezen ipv een systeem dat niet werkt, nooit gewerkt heeft en nooit zal werken.

Beeldspraak heeft het voordeel om ingewikkelde zaken soms overzichtelijk voor te stellen, laat de details vallen en je krijgt een duidelijker beeld van de grote lijnen.

Hier zitten we met een situatie waarbij de ene na de andere vrouw het afbolt maar het zou de schuld zijn van een casanova terwijl degene van wie de vrouwen gaan lopen denkt dat hijzelf een casanova is. Zijn de vrouwen het niet eens dan valt hij onuitgenodigd binnen en slaat hen op hun smoel. Hun rechten om te denken wordt niet eens erkend. Er is een reden waarom die vrouwen gaan lopen en die reden is dat die kerel gewoon onuitstaanbaar is.

Het is hetzelfde met deze situatie, er is een goede reden waarom de USSR uiteengevallen is. Het systeem werkt niet want het is nog een veel ergere vorm van elite tegen plebs want de elite is nog veel smaller en het plebs nog veel en veel deplorable.

Ik kan begrijpen dat je tegen uitbuiting bent en tegen te grote verschillen tussen mensen MAAR dan moet je vooral tegen Rusland en de visie van Putin zijn want dat is nu eens een voorbeeld van hoe het niet moet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

DarkV schreef: Wat mij betreft waren deze steeds in het welzijn van de bevolking...
:lol: Vraag het anders eens aan die bevolking
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:Ook wat betreft de benaming 'plebs'. Je hebt totaal niet begrepen waar ik het over heb. Met plebs bedoel ik de 99% wereldwijd. Gij en ik horen daar ook bij. Ge hebt het plebs, de 99% en ge hebt de elite, de 1%. Eenvoudiger kan ik het niet stellen
Dat is natuurlijk de truc van PVDA: heb het over de supermiljonairs, zo kan zelfs een "gewone" miljonair zich nog tot het plebs rekenen en voor hen stemmen.
De waarheid is dat er in de maatschappij allerlei mensen met verschillende welvaart zitten, van de allerarmsten tot de allerrijksten.
Zeggen dat het niet uitmaakt of je in een kast van een villa woont met zwembad of in een klein appartementje zonder terras, dat je allebei plebs bent, is natuurlijk onzin.
petrol242 schreef:WOI is beëindigt omdat men schrik had dat de Oktoberrevolutie zou overslaan naar de rest van Europa.
Dat is nu de eerste keer dat ik dat hoor beweren...
petrol242 schreef:Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken over de uitbreiding van de NAVO, het leger van de elite, voor en na 1990?
Dat is geen olievlek, die zich automatisch verspreidt.
Landen zijn vrijwillig toegetreden tot de NAVO, aan Russische kant is dat wel eventjes anders.
petrol242 schreef:Dit gaat zo door totdat het plebs er genoeg van heeft en dreigt in revolte te gaan. Dan is het 99% tegen 1%, snapt 'em? Neem nu de historische voorbeelden er bij die ik heb aangehaald en misschien gaat er dan een lampke branden. WOI is beëindigt omdat men schrik had dat de Oktoberrevolutie zou overslaan naar de rest van Europa. Of dacht je nu echt dat men plots vond dat er genoeg bloed verspild was?
En de geschiedenis leert dat die revoluties vooral tot veel miserie leiden, en dat de vrijheid van het volk erbij verloren gaat.
Het is niet dat de Russen het goed hadden in de Sovjet-Unie, evenals andere landen van het Warschaupact, landen die vaak niet meer wilden onder de knoet zitten van Rusland, maar waar de Russische tanks over hen heenreden om hun vrije keuze te beletten.
petrol242 schreef:En de landen die met smerige vuile oorlog te maken hebben gehad door NAVO interventies? Libië bijvoorbeeld?
En zoals steeds wordt de dictator (Kadhaffi in dit geval) door u als de goeie voorgesteld...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boulder schreef:Landen zijn vrijwillig toegetreden tot de NAVO
"Landen"... zijn daar referenda over gehouden?
boulder schreef: En zoals steeds wordt de dictator (Kadhaffi in dit geval) door u als de goeie voorgesteld...
Waar schrijf ik dat? En door wie zijn die dictators daar gezet denk je? Wat heeft dat trouwens met artikel 5 te maken? Heeft Libië ooit een NAVO land aangevallen? Kijk hoe Libië er nu voor staat... :roll: Frankrijk is er destijds om economische redenen een agressie begonnen onder de vleugels van de NAVO waarbij een aantal landen hebben aangesloten, inclusief België.
boulder schreef:De waarheid is dat er in de maatschappij allerlei mensen met verschillende welvaart zitten, van de allerarmsten tot de allerrijksten.
Macht bestaat uit twee facetten. Politieke macht en economische macht. Er zijn multinationals en individuen die rijker zijn dan landen. Vanaf de moment dat je aan het tweede deelneemt behoor je tot de elite en daar behoren zelfs vele miljonairs al niet meer toe. Het is natuurlijk de truc van de 1% om de 99% te doen geloven in een systeem te leven dat goed is voor iedereen en het ontkennen van de klassenstrijd is daar een begin in.
Het is trouwens interessant dat je over welvaart begint want daar kunnen we wel een boompje over op zetten.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef: Mooi, iemand zijn standpunt geleuter noemen. Over dat van u zal ik maar zwijgen? Als je er niet tegen kunt, negeer het dan. Ieder zijn gedacht. Ook over wat ik liever zou hebben sla je de bal volledig mis. Van mij mocht Oekraïne al van gisteren bij de EU horen. Of ga je me nog eens een Poetin aanhanger noemen?
Ook wat betreft de benaming 'plebs'. Je hebt totaal niet begrepen waar ik het over heb. Met plebs bedoel ik de 99% wereldwijd. Gij en ik horen daar ook bij. Ge hebt het plebs, de 99% en ge hebt de elite, de 1%. Eenvoudiger kan ik het niet stellen en daar zijn een paar historische voorbeelden van gegeven die je ook niet volledig gevat hebt blijkbaar. Alleen denken sommigen van het plebs bij de elite te horen en daarvoor verwijs ik nogmaals naar de socioloog Max Weber.
Ik zal het in iets eenvoudigere taal, zonder historische voorbeelden, nog eens proberen uit te leggen. De oorzaak van dit conflict (eigenlijk altijd) is een imperialistische clash binnen de elite, de 1%. Het plebs, de 99%, mag het wel ondergaan en uitvoeren. Dit gaat zo door totdat het plebs er genoeg van heeft en dreigt in revolte te gaan. Dan is het 99% tegen 1%, snapt 'em? Neem nu de historische voorbeelden er bij die ik heb aangehaald en misschien gaat er dan een lampke branden. WOI is beëindigt omdat men schrik had dat de Oktoberrevolutie zou overslaan naar de rest van Europa. Of dacht je nu echt dat men plots vond dat er genoeg bloed verspild was?
Soms moet je het standpunt van een ander, ook als dat van u komt, noemen zoals het is. Geleuter.
We hebben in de USSR gezien wat het "plebs" betekende binnen het communisme.

U hebt liever dat navo verdwijnt, elk land zijn eigen leger moet hebben, geen gezamenlijke coördinatie tegen bedreigingen, en dus voor elk land nog meer militaire uitgaven en ongetwijfeld meer oorlog. Ik dacht dat u daar net tegen was? :bang:

Ik denk absoluut niet dat ik bij "de elite" hoor. Net zomin dat ik mij "plebs" voel.
De NAVO geniet ook niet mijn voorkeur, maar zie dit als een noodzakelijk kwaad, dat spijtig genoeg nog steeds nodig is. Ook door ideologieën zoals de uwe, of ideologieën zoals die van Putin, of andere ideologieën.
En liever zag ik een echt europees leger, binnen de EU, onafhankelijk van de VS. Maar spijtig genoeg zal dit binnen de huidige structuur van de EU niet mogelijk zijn. Maar dat is een andere discussie, het gaat hier over Oekraine.

U blijft door je ideologie liever zien dat het Oekrainse volk (OOK het plebs) gebombardeerd word, een economie totaal verwoest word. Puur uit ideologie. Daar bedank ik voor, en heb liever mijn eigen standpunt ipv blindelings een ideologie na te wauwelen die door de jaren heen voor miljoenen doden, van voornamelijk plebs, heeft gezorgd. Sorry dat ik uw ideologie niet deel.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

petrol242 schreef:
boulder schreef:Landen zijn vrijwillig toegetreden tot de NAVO
"Landen"... zijn daar referenda over gehouden?
Voor iemand die een zwak heeft voor China, waar de grote leider met handjeklap regeert, en die de revolutie bepleit (die per definitie gewelddadig is), stelt u plots wel heel erg hoge eisen aan de democratie.
Wilt u nu zeggen dat U België uit de EU wilt, omdat er nooit een referendum over gehouden werd?
petrol242 schreef:Waar schrijf ik dat?
Feit is dat je wel pleit voor revolutie hier te lande, maar anderzijds elke actie tegen dictatoriale regimes veroordeelt.
Irak had ook een dictator, Saddam Hoessein, over die zijn wreedheden hoor ik u niet, net zoals die van Kadhaffi.
Wel hoor ik u klagen dat het Westen die regimes van de macht verdreven heeft.
petrol242 schreef:Wat heeft dat trouwens met artikel 5 te maken?
Dat is een voorwaarde die jij verzonnen hebt.
petrol242 schreef:Heeft Libië ooit een NAVO land aangevallen? Kijk hoe Libië er nu voor staat...
Zie je wel? Je spreekt over "Libië", alsof het Libische volk in vrijheid leefde onder Kadhaffi.
Als iemand spreekt over "de Russen", zul jij de eerste zijn om te corrigeren en zeggen dat het het Russische regime is, en dat de doorsnee Rus -het plebs in uw bewoordingen- daar niets mee te maken heeft.
Maar als het regime van Kadhaffi aangevallen wordt, dan noem jij dat Libië.
Dat is de hypocrisie.
petrol242 schreef:Macht bestaat uit twee facetten. Politieke macht en economische macht. Er zijn multinationals en individuen die rijker zijn dan landen. Vanaf de moment dat je aan het tweede deelneemt behoor je tot de elite en daar behoren zelfs vele miljonairs al niet meer toe. Het is natuurlijk de truc van de 1% om de 99% te doen geloven in een systeem te leven dat goed is voor iedereen en het ontkennen van de klassenstrijd is daar een begin in.
Het is trouwens interessant dat je over welvaart begint want daar kunnen we wel een boompje over op zetten.
Het is de truc van PVDA om een opdeling 99%-1% te maken, zo denkt iedereen dat hij bij die 99% 'plebs' zit.
In werkelijkheid is er een groot verschil tussen wie een minimuminkomen heeft, op een klein appartementje leeft, en wie bijv. 5.000€/maand verdient en in een villa met zwembad leeft.
Tot ze aan de macht zijn, natuurlijk.
Dan zal blijken dat iedereen erop verarmt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

boulder schreef: Feit is dat je wel pleit voor revolutie hier te lande, maar anderzijds elke actie tegen dictatoriale regimes veroordeelt.
Irak had ook een dictator, Saddam Hoessein, over die zijn wreedheden hoor ik u niet, net zoals die van Kadhaffi.
Wel hoor ik u klagen dat het Westen die regimes van de macht verdreven heeft.
Vraag het anders eens aan het volk ginder wat ze er van denken... Irak heeft hun 'bevrijders' buiten gebonjourd, Afghanistan nog harder en in Libië zijn de verkiezingen al voor de zoveelste keer uitgesteld. Daar doet de zoon van ghadaffi zelfs mee als presidentskandidaat. Kijk de geschiedenis er eens op na. Elke dictator ginder is opgestaan na een revolutie tegen corrupte, door het Westen geïnstalleerde regeringen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

woutervh schreef:door het Westen geïnstalleerde regeringen.
Vele landen hebben die "Westerlingen" met hun democratie inderdaad als erg corrupt ervaren.
Neem louter als voorbeeld België in Congo/Zaïre.
Dat is die bevolking niet vergeten...
Wandaden in Congo-Vrijstaat
Ga daar nu maar uitleggen dat democratie "iets moois" is.

Niet dat ik Poetin zijn oorlog in Oekraïne op één of andere manier wil verdedigen of goed praten natuurlijk.
Laat dat duidelijk zijn.

Edit:
In het weekend gelezen.
Ruslandkenner Lien Verpoest: ‘In 2014 is alle ratio bij Poetin weggevallen’
Hoe verantwoordt hij het in Rusland zelf?
“Daar luidt het officiële verhaal dus dat hij een genocide moet afwenden in Oekraïne. Dat de Oekraïners op het punt staan om afgeslacht te worden en dat hij moet ingrijpen. Dat gaat heel ver, hoor. Een Russische collega met wie ik samen gedoctoreerd ben, die in Moskou woont, gelooft dat verhaal van Poetin dus, zij gaat daar helemaal in mee. En die vrouw is zeer intelligent, hoogopgeleid – ze heeft zelfs een jaar in de Verenigde Staten gewoond.”

Heeft ze geen toegang meer tot ernstige media?
“Jawel. Maar dat idee van botsende beschavingen zit diep. Wij hebben geen idee hoever dat gaat. Die vrouw over wie ik het had, denkt echt dat nazi’s een genocide plegen. Er is ook oppositie in Rusland, maar dit verhaal verbaasde mij toch enorm.”
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Er zijn dan ook gewoon verschillende waarheden.
Wij zien de waarheid als "Oekraïne trekt naar het westen, weg uit de invloedsfeer van het boze Rusland. Wil zich aansluiten bij EU en NAVO. Die stukken Russische bevolking in het oosten en de Krim zijn integraal deel van Oekraïne en horen terug onder Oekraïens bevel te vallen".
Rusland ziet de waarheid als "Wij hebben een bloedsband met Oekraïne. De Russische bevolking in het Oosten wordt al sinds 2014 onderdrukt, geterroriseerd en bestookt met bommen door het centrale regime in Kiev. Dat regime zijn niet onze bloedsbroeders. Hierbij hebben onze Russische bondgenoten al zware nederlagen opgelopen door het neonazistische azov-bataljon. Wanneer wij niet ingrijpen, lopen we de kans dat zij uitgeroeid worden zoals de Armenen indertijd".

En het ding is dat beide stellingen waarheid bevatten, alleen afhankelijk van wie ze vertelt zijn ze meer of minder bepalend in "de" waarheid
Laatst gewijzigd door woutervh op 15 mar 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ordon schreef:Een Russische collega met wie ik samen gedoctoreerd ben, die in Moskou woont, gelooft dat verhaal van Poetin dus, zij gaat daar helemaal in mee. En die vrouw is zeer intelligent, hoogopgeleid – ze heeft zelfs een jaar in de Verenigde Staten gewoond.”
Heeft ze geen toegang meer tot ernstige media?
“Jawel. Maar dat idee van botsende beschavingen zit diep. Wij hebben geen idee hoever dat gaat. Die vrouw over wie ik het had, denkt echt dat nazi’s een genocide plegen. Er is ook oppositie in Rusland, maar dit verhaal verbaasde mij toch enorm.”
Ben je wel zeker dat ze dit echt blijft geloven achter een gesloten deur? Een mening verkondigen in Rusland is al decenniën lang verboden, het is veiliger om niet mee te gaan in verhalen en die van Poetin te geloven eens je buiten je eigen deur stapt.
Zie wat er gebeurt met oppositie, ze gooien na een moordpoging Navalny eventjes voor 2,5 jaar in de cel en zijn zelfs van plan om nu er nog heel wat jaartjes bij te doen.
Met Poetin is Rusland niet nu onlangs teruggegooid in een Stalin en Lenin tijdperk, het blijft maar duren. Rusland kan gewoon zich niet van het verleden losscheuren.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

timmermc schreef:Ben je wel zeker dat ze dit echt blijft geloven achter een gesloten deur?
Ik kan niet spreken over Lien Verpoest haar collega.
Doch het zou me niet verbazen.
Ik ken enkele hoogopgeleide Russen die in België wonen en leven.
En ben zelf echt verschoten van hoe zij naar deze oorlog kijken.
Ik kan enkel Lien Verpoest haar woorden beamen: "Maar dat idee van botsende beschavingen zit diep. Wij hebben geen idee hoever dat gaat."

Is het dat die mensen hun ouders en familie nog in Rusland wonen?
Mijn inschatting is dat dat niet de verklaring is.
"Het botsen van die beschavingen" zit diep. Heel diep.
timmermc schreef:Een mening verkondigen in Rusland is al decenniën lang verboden
Bwa, hetzelfde zie je met mensen van China en India en zelfs de Verenigde Staten hé.
Sommige dingen (noem het verschillen) zitten nu eenmaal heel diep.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

woutervh schreef:Er zijn dan ook gewoon verschillende waarheden.
Wij zien de waarheid als "Oekraïne trekt naar het westen, weg uit de invloedsfeer van het boze Rusland. Wil zich aansluiten bij EU en NAVO. Die stukken Russische bevolking in het oosten en de Krim zijn integraal deel van Oekraïne en horen terug onder Oekraïens bevel te vallen".
Rusland ziet de waarheid als "Wij hebben een bloedsband met Oekraïne. De Russische bevolking in het Oosten wordt al sinds 2014 onderdrukt, geterroriseerd en bestookt met bommen door het centrale regime in Kiev. Dat regime zijn niet onze bloedsbroeders. Hierbij hebben onze Russische bondgenoten al zware nederlagen opgelopen door het neonazistische azov-bataljon. Wanneer wij niet ingrijpen, lopen we de kans dat zij uitgeroeid worden zoals de Armenen indertijd".

En het ding is dat beide "waarheden" waar zijn, alleen afhankelijk van wie ze vertelt zijn ze meer of minder bepalend in "de" waarheid
Toch enkele fouten in uw redenering naar mijns inziens.

1. er is géén regime in Kiev. Het is een democratisch verkozen regering.
2. de bevolking in het Oosten (beide zijdes) word geterroriseerd en bestookt met bommen doordat de Russische bondgenoten een oorlog in Oekraine gestart zijn. Niet enkel de "Russische bevolking".
3. de Krim, erkend door Rusland in 1994 als onderdeel van Oekraine, is door Rusland ingelijfd omwille van militaire redenen.
4. in 1991 stemden 90% bij een referendum voor onafhankelijkheid van Oekraine, waarbij ook 60% in de Krim.


Dus in uw "waarheden" aan Russische zijde zitten al enkele flagrante leugens.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik zeg er toch bij dat dit de Russische waarheid is... The truth is in the eye of the beholder

Uw 4 opmerkingen behelzen onze Westerse visie. Als je ze Russisch bekijkt:
1. Er was een democratisch verkozen president in Kiev, die werd in 2014 met harde hand verjaagd richting Rusland. Sindsdien zit er een marjonetten-regime
2. In 2014 is er een militaire machtswissel gebeurd, waartegen de Pro-russische vrijheidsstrijders in het Donetsk bekken zich sindsdien met hand en tand verdedigen
3 + 4 De Krim wordt hoofdzakelijk bevolkt door Russen. In 2014 werd er een referendum gehouden, waarbij de uitslag was dat deze zich wilde aansluiten bij Rusland. + De Russische zwarte zee vloot is gestationeerd in Sebastopol. Dit laten we niet schieten aan dat Oekraïense regime

Pas op, dit is niet MIJN waarheid. Zoals ik steeds kom te zeggen, de waarheid ligt ergens in het midden
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer


En ben zelf echt verschoten van hoe zij naar deze oorlog kijken.
Je moet dt ook nuanceren. Zij die hier wonen horen tenminste ook de andere zijde van het verhaal.

Wie ginds woont, wordt door de media eenzijdig gebrainwasht. En dat gaat extreem ver. Zoals die vrouw die met haar gezin in Oekraine woont en belt naar haar zus die in Moskou woont.

"Het is verschrikkelijk. Ze bombarderen zelfs ons appartementsgebouw. Wij zijn burgers!!"

Waarop de zus. "Jullie verdienen dat."

Of de Russin die in Kazan woont en dagelijks met haar moeder in Moskou belt. En naïef denkt dat ze die kan vertrouwen. "Mama, je moet mee actief zijn tegen die oorlog. Ze vermoorden gewone mensen. Mijn vriendin in Marioupol heeft me nog video's gestuurd van haar gebombardeerde straat". De reactie van de moeder? Ze maakt haar uit voor leugenaar (want je bent gebrainwashed) en belt de dochter haar baas dat ze van het paadje af is. Ze is anti-poetin! Resultaat: dochter ontslagen.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik beweer niet dat dit uw waarheid zou zijn.

Maar feit blijft dat er meer (of alle) onwaarheden, tot zelfs flagrante leugens, zitten aan de Russische waarheid. En weinig aan de westerse waarheid

Niets "in het midden" aan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:Er zijn dan ook gewoon verschillende waarheden.
Wij zien de waarheid als "Oekraïne trekt naar het westen, weg uit de invloedsfeer van het boze Rusland. Wil zich aansluiten bij EU en NAVO. Die stukken Russische bevolking in het oosten en de Krim zijn integraal deel van Oekraïne en horen terug onder Oekraïens bevel te vallen".
Rusland ziet de waarheid als "Wij hebben een bloedsband met Oekraïne. De Russische bevolking in het Oosten wordt al sinds 2014 onderdrukt, geterroriseerd en bestookt met bommen door het centrale regime in Kiev. Dat regime zijn niet onze bloedsbroeders. Hierbij hebben onze Russische bondgenoten al zware nederlagen opgelopen door het neonazistische azov-bataljon. Wanneer wij niet ingrijpen, lopen we de kans dat zij uitgeroeid worden zoals de Armenen indertijd".

En het ding is dat beide stellingen waarheid bevatten, alleen afhankelijk van wie ze vertelt zijn ze meer of minder bepalend in "de" waarheid
Klopt er zijn waarheden en er zijn flagrante leugens. U lijst er enkele op.

Wat één land, of zijn doorgedraaide dictator, zegt of denkt van een ander maakt niet dat andere landen dat zomaar moeten slikken.

De bloedband is wel erg cynisch aangezien er meer bloed vloeit bij die "broeders" door de invasie van de Russen, nog iets anders dan onderdrukking.

Het regime is een legitieme regering. Die regering bestaat uit Oekraïners. Dat zijn dus OOK bloedbroeders of hebben Oekraïners ander bloed volgens ideeën of overtuiging?

Een bataljon is iets heel anders dan een leger. Rusland valt heel Oekraïne aan, niet enkel een bataljon, ze treffen daarbij ook hun bloedbroeders en Russisch gezinden even hard.

De uitroeiing is wel degelijk bezig, door Rusland en het zijn zij die hun bloedbroeders aan het uitmoorden zijn.

De zogenaamde waarheden zijn inderdaad niet allemaal zwart/wit of binair juist/fout maar enkele zijn wel degelijk hilarisch en wel degelijk totaal fout.

Laat ons eerlijk zijn, Putin wil gewoon Rusland uitbreiden en elk excuus is goed daarvoor, de gekste eerst. Zijn geweld jaagt echter mensen weg en isoleert hem en Rusland nog meer. Zijn andere doelwitten zullen het nog minder zien zitten om weer opgenomen te worden onder de bloedbroeders die enkel bloedvergieten brengen en flauwe ideologische excuses voor bruut geweld en oorlogsmisdaden.

De vergelijking met de vrouw die haar man verlaat en de man die haar door geweld tracht terug te winnen gaat wederom op. Hier zien we voorbeelden van mensen die het voor de geweldenaar opnemen want het was ooit een mooi koppel. Net zoals hier mannen hebben moeten leren dat vrouwen ook rechten hebben en geen bezit zijn van de man zo zal Rusland moeten aanvaarden dat de tijd van het grote rijk definitief ten einde is ondanks stuiptrekkingen als deze.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Med schreef:Ik beweer niet dat dit uw waarheid zou zijn.

Maar feit blijft dat er meer (of alle) onwaarheden, tot zelfs flagrante leugens, zitten aan de Russische waarheid. En weinig aan de westerse waarheid
En nochtans is dat ook net wat de Russen vinden van onze waarheid ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”