Reclame op grond

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Mijn vader heeft nog een stuk grond liggen langs een redelijk drukke weg.
Hierop staat al een hele tijd een aanhangwagen met reclame van een "bedrijf",
die dat daar heeft gezet zonder de toestemming van mijn vader.

Nu was ik me zowat aan het inlezen en zo te zien moet je dit zelfs aanvragen aan de gemeente om zo een reclame te mogen zetten.

Zou ik die aanhangwagen zelf weg halen of is dat dan weer diefstal?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Je mag die niet zelf weghalen, je moet dat gewoon aan de politie aangeven dat er een verdachte wagen staat zonder vergunning op jouw grond. Zij zijn dan verplicht die te komen halen. Je kan natuurlijk ook het bedrijf bellen, hen een maandbedrag voorstellen om die te laten staan OF weghalen. Geef ze 2 weken de tijd ==> geen of slechte reactie ==> politie bellen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Bwa, als je net een aanhangwagen nodig hebt... :lol:

Ik zou hen een briefje sturen "ter bevestiging van de aankoop van (oud) ijzer voor de afgesproken prijs van vijf euro". 8)
't Zal rap weg zijn...

Kunt eerst nog eens bellen voor je dat briefje stuurt. :wink:

PS De kans is reëel dat ze daar een GPS module hebben inzitten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Je kan ook de aanhangwagen even naar hen brengen en melden dat je hun verloren voorwerp gevonden hebt. :angel:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Een maandelijks bedrag vragen lijkt mooi, maar ik denk niet dat ze een omgevingsvergunning hebben aangevraagd bij de gemeente.
https://www.vlaanderen.be/publiciteit-e ... enbare-weg
Het staat ten slotte niet op hun grond, als de gemeente dan begint komen ze weer bij de eigenaar terecht.
Hier staan wel al goede tips.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

cadsite schreef:Je kan ook de aanhangwagen even naar hen brengen en melden dat je hun verloren voorwerp gevonden hebt. :angel:
Indien ze daar zo'n GPS module hebben inzitten voor "fleet control" kan het zo maar zijn dat je samen met de politie bij hen arriveert. :lol:
En hebben die alvast de afgelegde weg en snelheid ook in hun bezit...
Of jij dan de vraag kan beantwoorden of jij met hun aanhangwagen mocht rondrijden op de openbare weg, is nog een ander paar mouwen.
Haha, ja, en daar weet de politie wél raad mee als dat niet mocht.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Iedere avond 20 cm richting straat duwen. Op een moment zullen ze wel in de weg staan :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ordon schreef:
cadsite schreef:Je kan ook de aanhangwagen even naar hen brengen en melden dat je hun verloren voorwerp gevonden hebt. :angel:
Indien ze daar zo'n GPS module hebben inzitten voor "fleet control" kan het zo maar zijn dat je samen met de politie bij hen arriveert. :lol:
En hebben die alvast de afgelegde weg en snelheid ook in hun bezit...
Of jij dan de vraag kan beantwoorden of jij met hun aanhangwagen mocht rondrijden op de openbare weg, is nog een ander paar mouwen.
Haha, ja, en daar weet de politie wél raad mee als dat niet mocht.
Denk je echt dat ze hiervoor een prioritaire opdracht zullen sturen? :roll:
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Misschien niet zo'n populaire opinie, maar...

Trek die zooi weg, zet het ergens anders.
Aangezien de eigenaar er zich weinig van regeltjes aantrekt, zou ik niet door een heel legaal process gaan om een ding op wieljes van je eigen grond halen.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

cadsite schreef:Denk je echt dat ze hiervoor een prioritaire opdracht zullen sturen? :roll:
Zulke GPS modules (met abonnement uiteraard) werken zoals bij een alarmcentrale voor thuis/bedrijf.
Hoe snel de politie tussenkomt, is afhankelijk van heel wat factoren...
Als je pech hebt bij het verplaatsen van zulk "voertuig", staan ze er binnen enkele minuten.
En ben jij "de klos".

Of de eigenaar van zo'n relatief goedkope aanhangwagen maandelijks de toch wel stevige bijdrage wil betalen, is koffiedik kijken.
Sommige verhuurbedrijven (van onder andere aanhangwagens) gaan daar redelijk ver in.
Inclusief sensoren in de banden om te controleren op overgewicht (=mogelijke schade aan het chassis).

Ik denk dat het voor de TS een onbekende is of diegene die reclame maakt ook de eigenaar is van de aanhangwagen.
(Doch dat maakt niet zo veel uit voor onderstaande.)

Het eerste dat ik zou doen, is kijken of daar zo'n GPS module aanhangt (hebben ook vaak een uniek nummer/serienummer). 8)
De data hiervan werkt juridisch in twee richtingen.
Veel plaats om dat te verstoppen op zo'n aanhangwagentje is er niet hé.
En het chassisnummer van de aanhangwagen noteren.
Indien aanwezig ook de nummerplaat.

Afin, altijd kl*t* zo'n mensen/bedrijven die denken dat ze alles mogen.
  • Enerzijds is er het ongevraagd plaatsen van zo'n aanhangwagen op iemands perceel.
  • Anderzijds het mogelijks gebruiken/verplaatsen zonder toelating van iets wat niet jouw eigendom is.
    Een (simpel) slot op de koppeling en/of wielen zal allicht (ook) wel aanwezig zijn.
Ik heb vroeger eens twee afvalcontainers op mijn perceel gehad.
Bij telefonisch contact werd ik "nogal" uitgelachen.
Inclusief: "Krijgt ge ze niet verzet.", "Staan ze onder de voeten?" etc
Een aangetekend briefje en fax:
  • Verwijzing naar het telefonisch gesprek
  • Schriftelijke bevestiging dat dit niet gewenst is én ik hiermee nooit akkoord ben gegaan
  • Ik door de politie had laten vaststellen dat ze er staan (inclusief unieke nummers en beschrifting) (*)
  • Gelieve ze te verwijderen binnen de tien dagen
  • Zo niet worden de containers mijn eigendom én doorverkocht/verwijdert
  • Voorbehoud gemaakt voor schade aan mijn patrimonium
Ik moet zeggen dat ze nogal rap waren en heel wat minder "noten op hunne zang hadden". :lol:
Met twee camions tegelijk kwamen ze hun containers terughalen. 8)
Haha, ja, ze stonden niet meer onder de voeten en werden verzet met een simpel briefke zonder mij verder moe te maken.

(*)Je kan ook foto's maken en deze uploaden naar bijvoorbeeld Internet archive.
Dan heb je ook iets met "min of meer" vastheid van datum én inhoud.
Stuur de foto's, inclusief URL's, mee met de brief/brieven/fax/e-mail.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zie nergens dat er al een vriendelijke vraag gesteld is aan het bedrijf in kwestie om het ding weg te halen. Soms kan het ook gewoon simpel zijn hoor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Natuurlijk moet je eerst die vraag stellen.
Ik zou dat telefonisch doen: kort en to the point (én het gesprek vastleggen).
Dat is het snelste.
Dan heb je tevens hun eerste reactie zonder dat ze daar teveel kunnen over nadenken.
Indien je "chance" hebt, gaan ze nog wat ambetant doen.
En dan bevestiging per brief/e-mail/fax. :lol:

De kans dat je vriendelijk het gewenste antwoord én reactie terugkrijgt, lijkt me echter minimaal.
Die willen daar staan én hebben dat al gedaan: zonder akkoord, zonder vergoeding.
Je zou kunnen argumenteren dat dit ter kwader trouw is.
Redelijkerwijs behoort men te weten/vermoeden dat de handeling niet rechtmatig of oneerlijk is.

En dan is het best om kort op de bal te spelen indien je ze weg wil.
Geef ze de kans (tien dagen is voldoende).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Garpenlov schreef:Misschien niet zo'n populaire opinie, maar...

Trek die zooi weg, zet het ergens anders.
Aangezien de eigenaar er zich weinig van regeltjes aantrekt, zou ik niet door een heel legaal process gaan om een ding op wieljes van je eigen grond halen.
Inderdaad, als je het ding kan verplaatsen, gewoon ergens op de openbare weg zetten waar het goed in de weg staat.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zie hier toch veel rare reacties.
Denken jullie ook na over hoe jullie het zouden ervaren als het jouw remorque was en je ze daar hebt neergezet omdat je niet weet van wie de grond is, of omdat iemand die beweert er iets over te zeggen te hebben het je toegelaten heeft ?
Dat gebeurt ook meer dan je denk, mensen beginnen in de buurt te vragen, of aan iemand die ze toevallig zien, en die zegt dan 'oh ja ik zie daar toch nooit iemand, zet maar neer'.
Want, dankzij GDPR kom je niet zomaar meer te weten wie eigenaar is van een goed.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Joe de Mannen schreef:Ik zie nergens dat er al een vriendelijke vraag gesteld is aan het bedrijf in kwestie om het ding weg te halen. Soms kan het ook gewoon simpel zijn hoor.
J.
Er is ook nooit vriendelijk gevraagd om dat ding daar te mogen zetten.

Waarom verdienen zij vriendelijkheld en OP niet?

Nee, ze verdienen just niks, ze verdienen ofwel vandalisme ofwel een klacht bij de flikken. Wie zijn gat brandt en zo. Dees gebeurt ni per ongeluk. Absoluut géén genade.
Joe de Mannen schreef:Dat gebeurt ook meer dan je denk, mensen beginnen in de buurt te vragen, of aan iemand die ze toevallig zien, en die zegt dan 'oh ja ik zie daar toch nooit iemand, zet maar neer'.
Want, dankzij GDPR kom je niet zomaar meer te weten wie eigenaar is van een goed.
Och, is het te moeilijk om uw toelating te krijgen? Doet dan toch maar, ge hebt tenminste uw best gedaan. Een geldige toelating is toch maar een nice to have, als ge de zegen hebt van de lokale wandelaar of buur, da's toch genoeg?

Amai, als het zo zit, dan gaat de hele wereld schoon worden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Oog om oog tand om tand, het komt goed met deze wereld, ik voel het. :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Joe de Mannen schreef:Ik zie hier toch veel rare reacties.
Denken jullie ook na over hoe jullie het zouden ervaren als het jouw remorque was en je ze daar hebt neergezet omdat je niet weet van wie de grond is, of omdat iemand die beweert er iets over te zeggen te hebben het je toegelaten heeft ?
Dat gebeurt ook meer dan je denk, mensen beginnen in de buurt te vragen, of aan iemand die ze toevallig zien, en die zegt dan 'oh ja ik zie daar toch nooit iemand, zet maar neer'.
Want, dankzij GDPR kom je niet zomaar meer te weten wie eigenaar is van een goed.

J.
Met hoeveel egards gaat ge zulke mensen nog omkleden?

Ik ga geen aanhangwagen maanden aan een stuk ergens zetten zonder dat ik zeker weet van wie de grond is.
Uit het eerste telefonisch contact zal al direct blijken of één van de punten die je aanhaalt van toepassing is.
Doch, ongeacht het antwoord blijft de vraag hetzelfde: "Gelieve die aanhangwagen te verwijderen binnen de tien dagen".
Zo simpel is het. Toch?

Indien het perceel gelegen is in Hasselt (TS is van Hasselt) dan is volgend al van toepassing: Belastingreglement - Op het maken van reclame voor publiciteitsdoeleinden
Andere gemeenten en steden hebben meestal vergelijkbare reglementen.
Artikel 3
§1. De belasting is verschuldigd door de eigenaar van de drager of constructie voor het maken van reclame.
§2. Indien de eigenaar niet gekend is, zal de belasting worden verhaald op de eigenaar van de grond of van het goed waarop de drager of constructie is aangebracht.
§3. De persoon voor wiens rekening de reclame wordt gemaakt, is hoofdelijk gehouden tot betaling van de algehele belasting.
En dan mag je, als eigenaar van het perceel, mogelijks ook nog eens gaan uitleggen dat je geen vergoeding gekregen hebt (wetboek inkomstenbelasting) omdat die aanhangwagen, met publicitaire doeleinden, daar maanden staat...
Wat zal den uitleg zijn tegenover de belastingambtenaar?
  • Owh, euhm, ik wist van niks.
  • Owh, euhm, die staat daar gratis.
Heb je een brief gestuurd "met voorbehoud voor schade aan je patrimonium": dan kan je ook die (eventuele) belastingen verhalen.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Eerst bellen met die eigenaar, geen oplossing? Sleuren

Zo'n reclame aanhangers zijn te goedkoop om een Gps tracker in te stellen.

Trouwens, moest de 2% kans bestaan dat die toch een tracker heeft. Is er geen zorg want die remorque is binnen 5 minuten verzet.

Tegen dat de eigenaar in z'n auto gekropen is, staat de remorque al lang op een openbare plek.

En dan hebben ze nog geen poot om op te staan, want die mag er sowieso al niet staan.


Niet te hard over nadenken, geen bang hebben en weg sleuren naar een openbare plek.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

[joke]
Kan jij geen aanhangertje gebruiken?
Maakt TS een annonceke hier op UB waar dat "gevonden voorwerp" staat. :lol: :lol:
[/joke]
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het zou me redelijk zwaar verbazen moest dat ding geen wielklem of disselslot hebben.
Bellen naar eigenaar met de eis onmiddellijk te verzetten lijkt me de enige juiste eerste stap.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Ik zou daar allemaal niet teveel tralala rond maken. Een voorwerp onbeheerd achtergelaten op mijn eigendom kan ik als eigenaar in beslag nemen(tenzij het een gevolg is van "overmacht"). Heb dit principe jaren geleden al eens toegepast toen er stelselmatig 2 personen steeds hun bromfiets kwamen "parkeren" achter mijn garage waar een privé weg is(mijn eigendom) om zo op een ander aanpalend terrein te komen. Deze weg is echter niet de officiële toegangsweg voor hen en ik moet dus geen doorgang verlenen. Op bepaald moment was ik het zo beu dat ik de 2 brommers opgesloten heb in mijn garage. gevolg politie aan de deur met de twee betrokkenen erbij....en de vraag of ze aub hun brommers konden terugkrijgen! Opmerking van de politie was dat ik volledig in mijn recht zou zijn indien ik dit weigerde wegens "onbeheerd achtergelaten op andermans eigendom" en ik bovendien nog eventuele schadevergoeding kon vragen daar ze mijn garage blokkeerden waardoor ik te laat op het werk kwam.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is natuurlijk niet netjes van zaken op de eigendom van anderen te plaatsen zonder hen hierover te informeren maar moet je dat dan beantwoorden met even of nog erger boertig gedrag?

Contacteer de firma en maak hen duidelijk dat het ongewenst is en je hen nog 1 kans geeft om de zaak zelf op te lossen. Dan ligt de bal in hun kamp en hoef je verder niets te doen. Pas als hun boertigheid blijft duren kan je alsnog ingrijpen door de politie erbij te halen.

Zelf aan andermans eigendom prutsen of verplaatsen is hetzelfde als zij deden. Wie verbolgen is over hun gedrag moet het dan ook zijn over de soms erg verregaande "oplossingen" die hier gegeven worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Stel, ik zeg stel, dat je naar de politie stapt, wat denk je dat hun eerste vraag gaat zijn ?

juist, of je de eigenaar al gecontacteerd hebt... zelfs als het in het uiterste geval voor een rechter komt, zal dat invloed hebben op de uitspraak.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

@Dizzy
Dizzy schreef:Het is natuurlijk niet netjes van zaken op de eigendom van anderen te plaatsen zonder hen hierover te informeren maar moet je dat dan beantwoorden met even of nog erger boertig gedrag?
Ik vermoed dat je hier met "boertig gedrag" een beetje allusie maakt naar mijn opmerking....ter verduidelijking ik had betrokkenen al meermaals verwittigd dat dit niet mag/kon dus het is niet dat ik zomaar van de eerste keer deze "maatregel" heb toegepast. Ik had ook nooit de intentie om de bromfietsen daadwerkelijk te houden maar wou betrokkenen gewoon eens met hun neus op de feiten drukken daar ze blijkbaar zeer hardleers waren!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

murdock447 schreef:@Dizzy
Dizzy schreef:Het is natuurlijk niet netjes van zaken op de eigendom van anderen te plaatsen zonder hen hierover te informeren maar moet je dat dan beantwoorden met even of nog erger boertig gedrag?
Ik vermoed dat je hier met "boertig gedrag" een beetje allusie maakt naar mijn opmerking....ter verduidelijking ik had betrokkenen al meermaals verwittigd dat dit niet mag/kon dus het is niet dat ik zomaar van de eerste keer deze "maatregel" heb toegepast. Ik had ook nooit de intentie om de bromfietsen daadwerkelijk te houden maar wou betrokkenen gewoon eens met hun neus op de feiten drukken daar ze blijkbaar zeer hardleers waren!
Neen Murdock, het was geen verwijzing naar u maar naar de teneur van heel wat opmerkingen. zoals je zelf aangeeft had je al gedaan wat ik voorstelde. Eerst praten en dan handelen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

AnD schreef:Hierop staat al een hele tijd een aanhangwagen met reclame van een "bedrijf",
Gaat dit om een bedrijf dat reclame maakt voor zichzelf?
Of is dit een advertentiebord van een reclamebedrijf en zo de advertentieruimte verhuurt op de grond van iemand anders?

In het eerste geval: contact nemen met het bedrijf.
In het tweede geval is het wel typisch voor reclame cowboys die zich zeer dikwijls ingedekt voelen door bevriende lokale politici die in verkiezingstijden gratis gebruik kunnen maken van het netwerk. Het valt op hoeveel van die losse reclameborden die langs Vlaamse wegen staan, zonder vergunning, zonder taxen te betalen en blijkbaar geen last hebben van handhaving.

De allerslimste van die politici is de vader van onze premier, die een eigen netwerk van reclameborden uitgebouwd heeft zodat hij permanent reclame kon maken in zijn kieskring. Tussen verkiezingen door kon hij die ook ter beschikking stellen van bevriende verenigingen en organisatoren.
Maar die borden stonden er wel met toestemming van de eigenaren die daarmee mooi aangaven lid te zijn van de heersende clan. (wat in het feodale Brakel een voordeel kan zijn).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ordon schreef: De kans dat je vriendelijk het gewenste antwoord én reactie terugkrijgt, lijkt me echter minimaal.
Die willen daar staan én hebben dat al gedaan: zonder akkoord, zonder vergoeding.
Je zou kunnen argumenteren dat dit ter kwader trouw is.
Redelijkerwijs behoort men te weten/vermoeden dat de handeling niet rechtmatig of oneerlijk is.
Niet persé, bij een gelijkaardige situatie bij familie had het bedrijf zich gewoon van grond vergist en hadden ze een afspraak met iemand enkele perselen verder. Een telefoontje en het was uitgeklaard. 5 dagen erna verplaatst met een flesje wijn en alles weer in originele toestand gebracht zover dat nodig was (Was een bord op palen, dus putjes gedempt, gras weer in orde etc...).
Gewoon eens bellen, het kan een vergissing zijn.
En als het niet zo is en ze gaan niet in op een vriendelijk verzoek om te verwijderen, dan kan je nog nadenken over moeilijk doen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

R2D2 schreef:
AnD schreef:Hierop staat al een hele tijd een aanhangwagen met reclame van een "bedrijf",
Gaat dit om een bedrijf dat reclame maakt voor zichzelf?
Of is dit een advertentiebord van een reclamebedrijf en zo de advertentieruimte verhuurt op de grond van iemand anders?
Dat is iets wat ik niet met zekerheid kan zeggen.
Ik weet niet of het een aanhangwagen is van het bedrijf zelf of van een reclamebedrijf.
Maar ik ga ze eens heel int kort contacteren. Eens zien wat ze te zeggen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”