Ervaringen LSC Smart Connect IP Camera

Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Zijn er hier mensen met ervaring met de IP Camera's van LSC Smart Connecten (Action)? Deze lijken van Tuya te zijn, maar ik slaag er niet in om een eenduidig antwoord te vinden of ze ONVIF/RTSP hebben en of ze ook opstarten als ze zich in een VLAN zonder internet bevinden.

Alvast bedankt!
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik had een LSC Smart Connect - HM F21a 970795 van de Action gekocht.
Deze is redelijk dichtgetimmert. Nog geen goeie manier gevonden om deze te doen werken zonder cloud (werkt niet zonder toegang tot m2.tuyaeu.com).
Zelfs lokaal op wifi van de app naar cam werkt niet zonder echt internet.
Er zijn projecten zoals Home Assistent met localtuya, tuya convert etc maar er lijkt nog geen support voor deze camera tot nu toe.

Voordelen: Goedkoop en noobfriendly, je kan de camera bekijken buitenshuis zonder iets speciaal van ports open te zetten, de stream loopt over tuya cloud naar 4G bv, thuis blijft dit wel binnen de WLAN (na heleboel op internet te handshaken).
Nadelen: Vanalles hiervan loopt over tuya cloud, en daar ben ik niet happig op. Geen RTSP of iets anders staat open, enkel port 6668 waar niet veel mee aan te vangen is.

Ik heb voor de rest mijn eigen systeem met RTSP/MJPEG cameras en deze LSC cam werkt er dus niet op dus ik ga 'm maar weggeven aan iemand uit familie die iets makkelijk kan gebruiken.

EDIT: hmm, misschien ga ik dit eerst eens uitproberen: https://github.com/guino/Merkury1080P
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 12 mar 2022, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt helemaal. Ik heb dit opgelost door een extra SSID in de lucht te blazen op mn Unify, en dit op een apart vlan te zetten welke compleet gefirewalled is van de rest van mijn netwerk.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Een Trojaans paard is er niks tegen. :lol: :lol:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Heb nog wat verder gekeken en het is gelukt de camera te hacken in een modus waar ie geen internet moet hebben en waarbij de ports 8554 voor RSTP en 8000 voor ONVIF open staan.
Nu kan ik bv. VLC laten connecteren als volgt: vlc --rtsp-tcp rtsp://admin:admin@<IP>:8554/Streaming/Channels/101 (102 voor SD, see https://github.com/guino/Merkury1080P/b ... /README.md )

Disclaimer: best niet doen als je de garantie nog wil behouden.

Gebruik deze guide voor dit type camera: https://github.com/n3odym3/LSC_Smart-Co ... amera_Hack
Als enige aanpassing heb ik voor de patchfile voor ppstrong-a3-tuya2_lsc-4.0.6.20210311 daarna opnieuw gepatcht met ppsapp-offline.zip (see https://github.com/guino/ppsapp-rtsp/issues/1 ), anders starten de 8554,8000 niet op zonder internet.
Let wel, deze gaat nog steeds proberen verbinden met tuya, dus best dit afblocken op firewall.

EDIT: nu nog een manier krijgen om die datum/tijd in beeld uit te zetten. Heb al de file custom.sh aangepast met volgende:

Code: Selecteer alles

  /mnt/mmc01/set record_enable 0
  /mnt/mmc01/set enable_event_record 0
  /mnt/mmc01/set onvif_enable 1
  /mnt/mmc01/set watermark_onoff 0
En na booten zie ik via http://admin:admin@<IP>:8090/proc/self/root/home/cfg/tuya_config.json dat dit actief is, maar da datum staat er nog steeds op, dus even verderzoeken...
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Interessant allemaal. Moet de sd kaart permanent in de camera blijven zitten?
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ja anders lijkt deze terug in normale modus te booten zelfs.
Er staan scriptjes/configs/binaries op die tijdens boot worden uitgevoerd om naar custom/hackmode te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”