Onstabiele verbinding uit het niets

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds gisterenochtend (17 februari 2022) heb ik een zéér onstabiele VDSL2 verbinding. Ik ben al jarenlang klant bij EDPnet en heb ook al die tijd een heel stabiele 100/30 verbinding. Zoals ik zei krijg ik sinds gisterenochtend heel veel disconnects met momenten van uren waarbij een sync niet langer dan 1 minuut blijft waardoor internet onbruikbaar wordt. Om de een of andere reden doen deze problemen zich vooral voor in de ochtend en de avond. Tijdens de dag heb ik disconnects om de aantal uren.

Ik heb een ticket geopend bij EDPnet, maar krijg bijna geen response: de enige response die ik tot nu toe heb gekregen is de standaard: heb je de binnenbekabeling al eens nagekeken. Mijn FritzBox staat al minstens 5 jaar in de garage, rechtstreeks aangesloten op de telefoonlijn die van de straat komt. Daar is niets aan veranderd.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit opgelost kan krijgen, of wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Het is mogelijk dat je modem zelf de oorzaak is. Kan je even proberen met een andere voeding of andere modem?
Computer(k)nul
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb m'n oude SAGEM gisterenavond aangesloten en de lijn was even onstabiel (maar weeral hoofdzakelijk 's avonds, 's nachts en in de ochtend). Vandaag ben ik niet echt thuis geweest, dus heb ik het internet ook niet echt gebruikt.

Afbeelding
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Heb lang geleden iets gelijkaardigs voorgehad. Ze hebben me toen op een andere kaart of poort in de straatkast gezet..
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ondertussen lijken de problemen opgelost.
Proximus is gisterenavond de stoep komen openbreken heb hebben nieuwe kabels getrokken/gelast?

Wel heel jammer dat de communicatie met EDPNet een dikke twee weken heeft moeten aanslepen voordat we in actie zijn geschoten. Proximus is maandag (eergisteren) voor het eerst gecontacteerd en ze zijn het probleem dinsdagavond (gisteren) komen fixen. De twee weken die eraan zijn voorafgegaan was een langzame over-en-weer met troubleshooting om uit te maken dat het probleem zeker niet bij mij lag.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

En da's ergens begrijpelijk: als het probleem wél bij jou lag, is dat een betalende Px-interventie.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”