wie heeft al google pay gebruikt

Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Bij contactloos betalen moet je je pincode niet gebruiken onder voor bedragen onder de 50 €.
Hoeveel betalingen kun je doen zonder je pincode te moeten ingeven?

Bij google pay.
Is enkel nfc nodig of moet Mobil internet aan staan?
Is het bij bedragen lager dan 50€ voldoende de telefoon uit slaapstand te halen wat met grotere bedragen.
Na hoeveel betalingen moeten we de gsm ontgrendelen?

Heb voor get eerst contactloos betaald bij het benzinestation met de bankkaart. Was minder dan 50€. Geen pincode nodig zelfde voor telefoon. Wat met bedragen grotere dan 50€?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

NFC is voldoende. Internet is niet nodig.
Normaal moet je je gsm altijd unlocken (pincode of wat dan ook). Via de gsm is het dus veiliger om draadloos te betalen aangezien je bij je bankkaart inderdaad zonder pincode bedragen onder €50 kan doen. Bij Google en Apple Pay moet je jezelf altijd authenticeren (pin, FaceID, fingerprint).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ben tot hiertoe nog geen enkel bedrag tegen gekomen, waarvoor ik een extra verificatie moest doen.
Telefoon unlocken met fingerprint/faceID is tot hiertoe altijd voldoende geweest.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet wel zeggen dat bij delhaize ik dus nog steeds niet kan mobiel betalen zonder het te zeggen terwijl bij de albert heijn dit wel lukte. Is nochtans zelfde bedrijf :|
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Bij ApplePay is Biometrische authenticatie(FaceID of fingerprint) gelijkgesteld met betalen met pincode, mogelijks dus ook bij GooglePay.
boonpwnz schreef:Ik moet wel zeggen dat bij delhaize ik dus nog steeds niet kan mobiel betalen zonder het te zeggen terwijl bij de albert heijn dit wel lukte. Is nochtans zelfde bedrijf :|
Delhaize heeft zijn eigen customkassasysteem(van voor de fusie), dat standaard enkel Bancontact aanvaard.
Voor alle andere kaarten(mastercard, maestro, visa) moet je expliciet zeggen dat je die kaart wil gebruiken.
Het beste is gewoon zeggen dat je met mastercard betaalt (zelfs al is het een Maestro-kaart).
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”