Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

timmermc schreef:Flightradar24:
Drie USA Boeing stratotankers in de lucht momenteel, één boven Roemenië, Warschau en één op weg vanuit Sevilla (Spanje).
Goed dat we die mannen van Verisure hebben zeg ik.
Er hangt nog wel een pak meer in de lucht. Black Hawk heli's en allerhande andere toestellen (C17, C130...) Op het ogenblik geen AWACS te zien... eerste keer in meer dan een week.

Een paar dagen terug vloog er een "treintje" Oekrainse militaire vliegtuigen over Polen. Tracking kon maar gevolgd worden eens ze goed en wel boven Pools grondgebied zaten dus onduidelijk van waar ze kwamen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

DarkV schreef:
Gray schreef:dit maakt de dodentol en leed alleen maar groter.
De vraag is welk leed je als bevolking hebt als je moet leven onder een dictatuur ?

En dan wetende dat nu al mensen denken dat hun vrijheid is afgenomen omdat ze een CST moeten tonen
Natuurlijk ging het nog niet zo ver als we nu in Oekraïne zien, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar elke Stasi praktijk moet goedkeuren.
Burgers die andere burgers in de gaten houden kan niet door de beugel!
Gray schreef:Welk leed zou dit dan zijn? Rusland wilt een bufferstaat tussen Europa en Rusland, waarin er geen NATO kernraketten komen en een regimewissel, terug naar de pre-maidan revolutie (die nb ook maar gesteund werd door de helft van de bevolking)
Dat zijn dus al 2 Poetin fans...
Mensen die niet snappen wat voor leed het is om in een dictatuur te leven, waar je willekeurig kunt opgepakt worden omdat jouw mening niet overeenkomt met de smeerlap van dienst, en misschien kom je nooit meer vrij en hoort niemand zelfs nog van je.
Gray schreef:blame the victim? Nee, blame the stupid.
Ah, zo, dus wie niet zomaar in een dictatuur wil wonen, is stom...
Gray schreef:In een conflict zijn er twee kanten, diegene die aanvalt en diegene die aangevallen wordt.
Dan kan je 2 dingen doen, overgeven of terugvechten.
Als ik je reactie lees moet ik inderdaad overgeven.
Gray schreef:Ga je terugvechten tegen een wereldmacht die x-keer meer kracht heeft, moet je ook niet klagen dat je wordt uitgemoord,
eerst is Rusland binnengevallen met een bescheiden interventiemacht maar naarmate de tijd vorderd en de tegenstand feller wordt grijpt men steeds naar zwaardere wapens, het volledige arsenaal als het moet (Rusland heeft nu toch niks meer te verliezen)
Je redeneert even meedogenloos als Poetin, duidelijk een handlanger.

Jouw manier van redeneren zegt dus dat de Oekraïners zich gewoon moeten overgeven.
Daarna krijgen ze een marionettenregering van Adolf Poetin getrouwen.
Poetin kan dan zijn troepen eventjes op adem laten komen.
Op naar Polen?
Met mensen zoals u is dan opnieuw hetzelfde liedje dat ze dom zijn als ze terugvechten.
En daarna naar Duitsland.
En daarna staan ze hier.
Gelukkig zijn er nog mensen die wel in het verweer komen tegen de nieuwe Hitler.
Gray schreef:Met die kennis moet je als "leider" dus een stap terug kunnen zetten om zoveel mogelijk bloedvergieten te voorkomen.
Jouw vermijden van bloedvergieten betekent gewoon dat je van één man de nieuwe wereldleider maakt, waarvoor iedereen moet beven en plooien.
Gaat niet gebeuren.
Gray schreef:Die vanzelfsprekenheid is er blijkbaar niet ... ik zie hem nog eindigen als Hitler terwijl de rus Berlijn heeft ingenomen.
Dus als de Oekraïners zich zonder slag of stoot overgeven, en het Westen treedt niet op, dan gaat het allemaal stoppen en komt er weer vrede?
Yeah, right.
Vlucht MH17 werd ook door Poetins bende afgeschoten, en dat was een burgervliegtuig.
Tijd om ons te verzetten, want de agressie van Rusland kent geen grenzen meer.
woutervh schreef:Stel nu inderdaad dat ze met een man of 10 langs uw huis passeren, en ze willen uw tv. En zolang je uw tv niet geeft, dreigen ze eerst alles kort en klein te slaan, en na een uurtje beginnen ze er effectief aan. En je weet dat er u niemand gaat te hulp schieten. Wat ga je doen?
Je kunt ze natuurlijk laten doen tot heel uw huis in brokken ligt.
Het valt op dat al jouw posts demoraliserend zijn, en erop gericht mensen bang te maken voor de overmacht van de Russen, of aan te sporen om totaal afzijdig te blijven.
Natuurlijk zouden de Russen liever hebben dat ze gewoon ongehinderd het terrein kunnen innemen, en het land bezetten.
Maar dat gaat niet gebeuren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

boulder schreef:
Dat zijn dus al 2 Poetin fans...
Mensen die niet snappen wat voor leed het is om in een dictatuur te leven, waar je willekeurig kunt opgepakt worden omdat jouw mening niet overeenkomt met de smeerlap van dienst, en misschien kom je nooit meer vrij en hoort niemand zelfs nog van je.
Hier in Belgie wordt je ook vervolgd omdat je mening niet overeenkomt met heersende moderne woke -cultuur (Van Langenhove, Hoeyberghs,...
Dus zo "vrij" zijn we hier niet, de vrije mening wordt ook hier beknot en censuur word toegepast. En elk jaar meer en meer.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Die vergelijking is toch enorm overtrokken.
Als hier iemand aangehouden wordt voor om het even wat, gebeurt dat in opdracht van een onderzoeksrechter.
Die man of vrouw zal ook een proces krijgen.
In Rusland kan iemand zo plots 'verdwijnen' zonder dat daar iemand van op de hoogte is, of zelfs gewoon vergiftigd en vermoord worden.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 02 mar 2022, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Gray schreef:Hier in Belgie wordt je ook vervolgd omdat je mening niet overeenkomt met heersende moderne woke -cultuur (Van Langenhove, Hoeyberghs,...
Dus zo "vrij" zijn we hier niet, de vrije mening wordt ook hier beknot en censuur word toegepast.
Dit soort reacties zijn zo, zo, zo belachelijk...
In Rusland worden gezinnen met kinderen opgepakt omdat ze bloemen neerleggen aan een plek, ter ere van de oorlogsslachtoffers.

Hier kan je de politie in hun kloten sjotten en kom je er vanaf met een 'ni meer doen é'.

Maar we zitten hier niet ver van een dictatuur hoor. :roll:
Laatst gewijzigd door cadsite op 02 mar 2022, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

hahahaha, ocharme die arme would-be neonazi Dries toch, zo erg hebben ze hem aangepakt... dat hij in het parlementaire pluche zit :lol:

Hoeyberghs, een achterlijke die zichzelf graag belachelijk maakt als hij maar in de media kan komen. Als dat uw vrije meningen zijn dan zegt dat zeer veel. Zou ik de Jef zijn dan kwam er iets uit als ga aan een ander hol keffen of andere leuke vrije meningsuiting :lol:

We zullen u eens in een roze tutu in een Russisch militair kamp binnen smokkelen, dan kan je lekker keuvelen over vrije meningsuiting. Ik vrees dat je niet veel kans gaat maken, ook niet als je vrijwillig uw tutu afstaat :lol:

En dan dat omkeren van de rollen. Het is Rusland dat hier de agressor is en totaal onwettig een land binnenvalt en de boel begint te vernietigen. Volgens sommigen zouden de slachtoffers nu de rode (what's in a name) loper moeten uitrollen en beginnen kruipen :roll: Ik begrijp dat in collaboratiemiddens dit een gedroomd scenario is maar er zijn ook nog altijd mensen die bereid zijn te vechten voor waar ze voor staan.

De vergelijking met een overval is ook fout want overvallers zijn zo snel mogelijk weg. De juiste vergelijking zou zijn dat ze niet komen om iets te stelen maar dat uw eigendom nu van hen is inclusief uzelf en dit tot onbeperkte tijd. Wie dan niet uit alle macht vecht is een complete idioot en heeft geen enkel zelfrespect.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 02 mar 2022, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

boulder schrijft ...In Rusland kan iemand zo plots 'verdwijnen' zonder dat daar iemand van op de hoogte is...

Voor zover mij bekend kan dat zomaar gebeuren daar, en dat is reden genoeg om een doorgedraaide Poetin vleugellam te willen maken. Het is echter weinig heldhaftig om die oergevaarlijke klus te laten klaren door (bewapende) burgers terwijl wij zelf vanop de zijlijn wat staan te roepen! Het blijft een misselijke vertoning...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

wied schreef:Het is echter weinig heldhaftig om die oergevaarlijke klus te laten klaren door (bewapende) burgers terwijl wij zelf vanop de zijlijn wat staan te roepen! Het blijft een misselijke vertoning...
Misschien moeten we het aan die mensen overlaten om zélf te beslissen of ze zich voor die bus gooien of niet ?

Komt natuurlijk door het Westen, dat zich afzijdig houdt. Wat straffe uitspraken in de pers en voor de rest liefst Poetin niet provoceren. Neem die idioot van een Biden. Hij had het in zijn toespraak over Iraniërs in plaats van Oekrainers. Vraag me toch af of Trump ook zo halfslachtig op die hele situatie had gereageerd. Denk het niet.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

on4bam schreef:Een paar dagen terug vloog er een "treintje" Oekrainse militaire vliegtuigen over Polen. Tracking kon maar gevolgd worden eens ze goed en wel boven Pools grondgebied zaten dus onduidelijk van waar ze kwamen.
Polen heeft een deels van z'n jets afgestaan aan Oekraine, zouden het deze kunnen zijn misschien? Oh ik lees net dat die deal niet doorgaat. Maar ja.. wie spreekt de waarheid nog vandaag.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De route was duidelijk vanuit Oekraine. Natuurlijk zonder tracking (ADSB) boven Oekraine, vandaar dat ze maar konden gezien worden eens ze een 150-tal Km in Polen waren.

BTW, flightradar24 laat zeer weinig niet-burger traffic zien, ADSBexchange toont veel meer. De AWACS vliegtuigen zie je wel, de 2 begeleidende jets zie je ook daar niet. Als je belangrijk is zullen militaire vliegtuigen ook daar niet kunnen gevolgd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mocht het in oekraine een walk over geweest zijn,dan zou Putin wel niet gestopt zijn,en er een ander land hebben uitgekozen.
Er is maar een NAVO land die echt sterk is(US) alle andere Navo leden kunnen amper hun eigen grondgebied beschermen.ik denk dat Putin nu gewoon zal wachten tot Trump terug president is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Dizzy schreef:Ik begrijp dat in collaboratiemiddens dit een gedroomd scenario is maar er zijn ook nog altijd mensen die bereid zijn te vechten voor waar ze voor staan.
Als ze dat waard vinden en echt willen vechten mogen ze dat gerust doen hoor, maar op mijn medelijden hoeven ze in dat geval niet te rekenen als ze in hun put worden geworpen samen met de rest van de "helden" :-(
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Gray schreef: Als ze dat waard vinden en echt willen vechten mogen ze dat gerust doen hoor, maar op mijn medelijden hoeven ze in dat geval niet te rekenen als ze in hun put worden geworpen samen met de rest van de "helden" :lol:
vanaf dag 1 opgeven en zich onderwerpen aan een nieuwe Oekraïense Loekasjenko is slimmer?
zich vrijwillig onderwerpen aan totale russificatie en een totale dictatuur?
Jij denkt dus echt dat Zelenskly in Moskou een eerlijk proces zal krijgen en niet onverwacht in een cel aan covid zal sterven (zijn stoffelijk overschot zullen we uiteraard nooit te zien krijgen)?
jij denkt echt dat totale onderwerping op dag 1 ervoor zorgt dat Poetin volledig zal stoppen met zijn waanzin? Finland en de Baltische staten horen ook tot het oude Russische rijk en het hele oostblok is volgens hem nog steeds sovjetunie.

maar goed, je strooit zelfs met smileys, veelzeggend
anders gefomuleerd
een vrouw die verkracht wordt is zelf schuld als ze halfdood wordt geslagen omdat ze zich heeft verzet.
Die is blijkbaar "stupid" want zonder verzet was het minder erg geweest. Hopen we toch
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

fluppie schreef:ik denk dat Putin nu gewoon zal wachten tot Trump terug president is.
Ik vrees van niet hoor.

https://www.hln.be/buitenland/loekasjen ... ~acd8d8e3/

Tijdens een vergadering met zijn veiligheidsraad heeft de dictator van Wit-Rusland een gedetailleerde kaart besproken die blijkbaar de Russische strategie onthult om de belangrijkste steden van Oekraïne te veroveren. Daarbij lijkt Aleksandr Loekasjenko ook aan te geven dat de troepen van Vladimir Poetin de intentie hebben om Moldavië binnen te vallen. Bekijk hierboven het volledige fragment en oordeel zelf.[

.....

De plannen komen dus overeen met de werkelijke strijd, maar de kaart toont eveneens aanvallen die nog niet in de praktijk zijn gebracht. Zo zijn de aanvallen op de Oekraïense steden Zjytomyr en Dnipro nog niet begonnen. Net zoals het plan om vanuit de Oekraïense havenstad Odessa op te rukken richting Transnistrië, een separatistische regio van Moldavië.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Gray schreef:
Dizzy schreef:Ik begrijp dat in collaboratiemiddens dit een gedroomd scenario is maar er zijn ook nog altijd mensen die bereid zijn te vechten voor waar ze voor staan.
Als ze dat waard vinden en echt willen vechten mogen ze dat gerust doen hoor, maar op mijn medelijden hoeven ze in dat geval niet te rekenen als ze in hun put worden geworpen samen met de rest van de "helden" :-(
Ja, laat ons wat schimpen op mensen die moedig zijn en strijden voor hun idealen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Lijkt er anders wel op dat er veel 'helden' blijken te huizen in onze moderne wereld.
Men is ondertussen al een vreemdelingenlegioen aan het vormen in Oekraine omdat de toestroom zo groot is.
Er zullen daar heel wat ervaren veteranen tussen zitten en verder, tja..afwachten hoelang de meesten het gaan uithouden als ze eenmaal oog in oog komen te staan met bv. de Kadyrovtsy van Tsjetjenie
Of de huurlingen van de Wagner Group

Dat zijn immers geen kindsoldaten die onder een vals voorwendsel voor de bus werden gesmeten door Putin, maar keiharde ervaren machines
die voor niets of niemand terug deinzen.

@phil48 waarom zou Moldavië nu nog belangrijk zijn sinds de Turken de Bosphorus en de Dardanellen hebben dicht gesmeten voor de Russen?
Zonder blokkade is het natuurlijk wel een ideale aanvoerhaven.
Laatst gewijzigd door Petrikske op 02 mar 2022, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Petrikske schreef:komen te staan met bv. de Kadyrovtsy van Tsjetjenie
Of de huurlingen van de Wagner Group
.
de Kadyrov staan onze direct commando van Moskou, die komen wel
die Wagner groep moet je kunnen betalen, lastig als er 600 miljard geblokkeerd staat
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

40% van z'n (635miljard) oorlogskas zou maar geblokkeerd zijn.
Dat word nog een tijdje vervallen rantsoenen vreten voor z'n kindsoldaten..
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

timmermc schreef:Flightradar24:
Drie USA Boeing stratotankers in de lucht momenteel, één boven Roemenië, Warschau en één op weg vanuit Sevilla (Spanje).
Goed dat we die mannen van Verisure hebben zeg ik.
Op FR24 is toch maar weinig te zien….
https://globe.adsbexchange.com/ Is al interessanter, maar de echte militaire acties vind je uiteraard niet terug.
Zelfs enkele vluchten die er afgelopen dagen hier in de buurt waren, op https://globe.adsbexchange.com/ ook niet terug te vinden. Toch wel wat movements gaande ….
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: het is ons conflict
Ik denk dat hier iets aangeraakt wordt wat toch wel stof tot discussie kan zijn. Wie bedoel je met 'ons'? Het Westen? Want daar ga ik niet in mee.
Het conflict is veroorzaakt voor en door kapitalistische elites aan beide kanten. Een belangen clash die niet de onze is als we naar het plebs kijken. Maar het plebs mag het wel uitvechten en er voor bloeden. Ik denk daarbij de grenzen en het nationalistisch monster even weg en uiteindelijk is de werkende klasse aan alle kanten van de fronten de dupe. Of je nu Oekraïner, Rus, Europeaan of Amerikaan bent. En dan kan je zeggen dat we in het conflict mee getrokken worden en dan ga ik wel mee in je 'ons'.

Iedereen roept dat de oorlog moet stoppen, maar tegelijkertijd sturen we wapens, worden er embargo's opgelegd die Putin heus niet gaan stoppen en geef je brandstof aan het conflict. Het tegenargument dat steevast gaat komen is dan "Moeten 'we' niks doen dan?" Ja, er moest iets gedaan worden maar iedereen is op zijn luie reet blijven zitten. Nu is het te laat maar dit conflict zag je van ver aankomen en er is niks tegen gedaan, integendeel. Uitbreiding van de NAVO oostwaarts, het niet afdwingen van de Minsk akkoorden, de annexatie van de Krim, het opzetten van een staatsgreep in 2014 en het aanwakkeren van nationalisme aan beide kanten. Je zou bijna gaan zeggen dat er een orchestratie achter zit.

En er is nog iets dat van mijn lever moet. Een paar jaar geleden kon je als Belg vervolgd worden als je mensen zonder papieren onderdak gaf. Je kreeg het stempel van mensensmokkelaar. Wat er nu gebeurt voor Oekraïense vluchtelingen is heel nobel en kan ik alleen maar aanmoedigen, maar het staat toch in schril contrast met de voorgaande maatregelen, wetgeving die trouwens nog niet veranderd is (!) en legt een zekere hypocrisie bloot van onze overheden. De overheid vraagt nu om haar eigen onethische wetgeving te gaan overtreden? En dat in een rechtstaat? Ook de voormalige oostbloklanden die hun grenzen open gooien. Iemand met een verkeerde kleur...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef: Ja, laat ons wat schimpen op mensen die moedig zijn en strijden voor hun idealen :roll:
Modbreak:
persoonlijke aanval verwijderd
Woutervdh en Gray zijn voor mij geklasseerd als Poetin vriendjes, die praten alles goed, en proberen vooral te demoraliseren.
petrol242 schreef:Het conflict is veroorzaakt voor en door kapitalistische elites aan beide kanten. Een belangen clash die niet de onze is als we naar het plebs kijken. Maar het plebs mag het wel uitvechten en er voor bloeden.
Ken jij één oorlog waarbij het niet het gewone volk is dat het moet uitvechten?
En om er nu weer een "kapitalistische" oorlog van te maken, is ook weer simplistisch.
Toen de Sovjet-Unie (communistisch) de Praagse Lente kapotschoot met tanks tegen gewone burgers, dan was het een communistisch regime, dus het soort economisch systeem biedt geen enkele garantie voor vrede.
petrol242 schreef:Iedereen roept dat de oorlog moet stoppen, maar tegelijkertijd sturen we wapens, worden er embargo's opgelegd die Putin heus niet gaan stoppen en geef je brandstof aan het conflict.
Het is Adolf Poetin, de agressor, die moet stoppen.
Je land verdedigen tegen een invasie van een vijandige macht kun je niet op gelijke voet zetten als het schorem dat binnenvalt en op burgers schiet.
petrol242 schreef:Ja, er moest iets gedaan worden maar iedereen is op zijn luie reet blijven zitten.
Verklaar u nader.
Scholtz en Macron hebben wekenlang geprobeerd de situatie te ontmijnen, en via diplomatie proberen een oorlog te vermijden;
Ondertussen bleef dictator Poetin liegen over zijn "oefeningen".
Maar misschien heb jij een andere oplossing?
petrol242 schreef:Nu is het te laat maar dit conflict zag je van ver aankomen en er is niks tegen gedaan, integendeel.
Dat is dus echt wel leugenachtig...
petrol242 schreef:Uitbreiding van de NAVO oostwaarts
De NAVO breidt niet vanzelf uit, die breidt uit als er nieuwe landen zich vrijwillig aansluiten.
Dat is wat anders dan het Warschau pact van indertijd, dat landen dwong om toe te treden.
En die landen die tot de NAVO toegetreden zijn, deden dat precies omdat ze zich bedreigd voelden door Rusland, net zoals Finland, Zweden en anderen zich nu bedreigd voelen, en nadenken over toetreding.
petrol242 schreef:het niet afdwingen van de Minsk akkoorden
Dat gaat toch over die 2 bandietenrepubliekjes die door Rusland gesticht werden op grondgebied van Oekraïne?
petrol242 schreef:de annexatie van de Krim
Dat is dus Poetin die dat deed, is dat nu ook de schuld van het Westen???
petrol242 schreef:het opzetten van een staatsgreep in 2014 en het aanwakkeren van nationalisme aan beide kanten.
Staatsgreep, dat zijn de woorden van de Russen.
Modbreak:
persoonlijke aanval verwijderd
Ik denk dat we onze volgende Poetin fan te pakken hebben, deze duidelijk uit PVDA kringen, die moeten altijd de oude bondgenoten (Rusland, China, Noord-Korea, Cuba, Venezuela, ...) goedpraten.
petrol242 schreef:En er is nog iets dat van mijn lever moet. Een paar jaar geleden kon je als Belg vervolgd worden als je mensen zonder papieren onderdak gaf. Je kreeg het stempel van mensensmokkelaar. Wat er nu gebeurt voor Oekraïense vluchtelingen is heel nobel en kan ik alleen maar aanmoedigen, maar het staat toch in schril contrast met de voorgaande maatregelen, wetgeving die trouwens nog niet veranderd is (!) en legt een zekere hypocrisie bloot van onze overheden. De overheid vraagt nu om haar eigen onethische wetgeving te gaan overtreden? En dat in een rechtstaat? Ook de voormalige oostbloklanden die hun grenzen open gooien. Iemand met een verkeerde kleur...
Volgens de Conventie van Genève hebben oorlogsvluchtelingen recht op hulp en bijstand.
In sommige landen is het moeilijk te oordelen of iemand echt een oorlogsvluchteling is of niet, omdat er grote gebieden zijn waar totaal geen oorlogsdreiging is.
Andere 'vluchtelingen' komen niet eens uit oorlogslanden, maar proberen gewoon hier hun geluk te zoeken.
Hier zien we hoe die smerige Russen dagelijks op burgers schieten.
Ik denk niet dat iemand nog enige twijfel heeft of dit oorlogsvluchtelingen zijn of niet.

PS : Wat het leugenzendertje van Poetin betreft (Russia Today), die is ook op satelliet quasi verdwenen.
Enkel de versie in het Arabisch blijft nog over, de anderen geven gewoon zwart beeld.
Dat Arabisch nog overblijft, zal waarschijnlijk zijn omdat dat voor Europa niet echt belangrijk is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

petrol242 schreef:De overheid vraagt nu om haar eigen onethische wetgeving te gaan overtreden? En dat in een rechtstaat? Ook de voormalige oostbloklanden die hun grenzen open gooien.
"Desperate Times Call for Desperate Measures" zo simpel kan het zijn hé..
Je hebt zeer zeker een valid punt hoor, Maar Putin heeft ons nu dus ook met de neus op de feiten gedrukt.
We hebben in het verleden foute beslissingen genomen en moeten daar nu de gevolgen van dragen.
Ik denk dan ook dat dit 1 van de meest belangrijke redenen is dat er zo'n eensgezindheid heerst momenteel, iedereen beseft dat ze foute keuzes hebben gemaakt.
Daarom ben ik er ook zeker van dat we nu zijn wakker geworden in een totaal nieuwe wereld.
We gaan allerlei dingen anders moeten organiseren nu, energie en defensie zijn er daar slechts 2 van.


Maar of je nu pro of contra bent, laat ons wel vriendelijk blijven voor elkaar en laat ons vooral blijven...babbelen. :wink:
Laatst gewijzigd door Petrikske op 02 mar 2022, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Petrikske schreef:We hebben in het verleden foute beslissingen genomen en moeten daar nu de gevolgen van dragen.
Ik denk dat oorlogsvluchtelingen altijd wel op sympathie hebben kunnen rekenen.
Dat is iets anders dan iemand uit Senegal die gewoon een beter leven wil, maar niet onder oorlog te lijden heeft.
Dus het klopt gewoon niet dat de regering nu aanmoedigt om de eigen wetgeving te overtreden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

We zien elke dag gruwelijke beelden van mensen die onderdrukt worden maar wel een serieus Europese look hebben.
En...het zijn bijna onze buren, tja.. kind kan de was doen hé.

En als je ziet hoeveel mensen vanover de ganse wereld nu plots de stap hebben gezet om zich in een land waar ze nog nooit zijn geweest waar ze zelfs niemand van kennen maar om zich daar misschien wel af te laten knallen...

Zelensky blijkt nu wel een topacteur die mensen kan bekoren en dus momenteel in de running is voor een.. oscar. (ok dat was een grapje) :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Petrikske schreef:We zien elke dag gruwelijke beelden van mensen die onderdrukt worden maar wel een serieus Europese look hebben.
En...het zijn bijna onze buren, tja.. kind kan de was doen hé.
Je kunt dat totaal niet vergelijken.
Ten eerste "mensen zonder papieren" zijn de meesten die nu aankomen totaal niet.
Want die zonder papieren mag je bij de gelukszoekers vaak erg letterlijk nemen, ze hadden vooraleer ze naar hier kwamen hun papieren weggegooid, omdat onze diensten niet of moeilijk zouden kunnen achterhalen vanuit welk land ze kwamen.
Die Oekraïners hebben bij mijn weten gewoon hun identiteitskaart op zak.
Ze proberen zich ook niet te verstoppen voor de autoriteiten, eens ze Oekraïne buiten zijn gaan die gewoon netjes bescherming aanvragen.
Het zijn echte oorlogsvluchtelingen, en we hoeven geen schrik te hebben dat ze naar hier komen om islamitische aanslagen te plegen.

Zeggen dat dat dus allemaal gelijk is aan vorige situaties is gewoon niet waar.
Petrikske schreef:Zelensky blijkt nu wel een topacteur die mensen kan bekoren en dus momenteel in de running is voor een.. oscar.
De man verdient bewondering, want hij had gemakkelijk veilig kunnen weggeraken, de Amerikanen boden hem asiel aan.
Maar hij bleef, te midden van de oorlogssituatie, terwijl hij weet dat hij een fysiek doelwit is van Poetins moordbrigade.
Nu ja, Ronald Reagan was ook ooit acteur, en hij kreeg de Sovjet-Unie op de knieën.
Laatst gewijzigd door boulder op 02 mar 2022, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@boulder, een land als Hongarije had waarschijnlijk een vermoeden dat de geldkoffers van de EU zouden geopend worden om de nieuwkomers te belonen, en zij waren zeker niet de enigen. Die fout is gemaakt door de EU, omdat wij op ons beurt uit de geldkoffers van de US putten, en kan bijgevolg niet worden hersteld. En de reactie daarna van de US/Biden heeft enkel maar meer olie op het vuur gegooid, waarvan we nu de gevolgen zien...
Laatst gewijzigd door wied op 02 mar 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:Een land als Hongarije had waarschijnlijk een vermoeden dat de geldkoffers van de EU zouden geopend worden om de nieuwkomers te belonen, en zij waren zeker niet de enigen. Die fout is gemaakt door de EU, omdat wij op ons beurt uit de geldkoffers van de US putten, en kan bijgevolg niet worden hersteld. En de reactie daarna van de US/Biden heeft enkel maar meer olie op het vuur gegooid, waarvan we nu de gevolgen zien...
Twijfel jij nu aan de bedoelingen van die asielzoekers?
Ik zou toch eens willen zien hoe lang de forumleden het uithouden als die megabommen om de oren vliegen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Niemand zal twijfelen wat de asielzoekers betreft, ik heb het over EU-lidmaatschap van landen als Hongarije e.a...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

boulder schreef:Je kunt dat totaal niet vergelijken.
Ik laat me onder de huidige omstandigheden liever niet uit over andere asielzoekers.
Wat betreft de mensen uit Oekraine vind ik wel dat herkenbaarheid voor de meeste mensen hier een grote betekenis heeft.
Iedereen leeft mee en hangt aan z'n TV en gaat nadien naar de supermarkt om een hoop 'witte' producten in te slaan, ja we blijven toch een beetje onze portemonnee in gedachten houden.
En herkenbaarheid speelt daar dus zeker een punt in, en ja natuurlijk ook wel dat het vooral vrouwen met kinderen zijn die naar hier komen ipv als ze van ergens anders komen.... "jonge mannen" (ik ben busbestuurder bij de Lijn dus ik weet best wel wat er hier in onze plaatselijke asielcentra zit)
En verder praat ik daar liever niet over in dit topic, dank voor het begrip alvast.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:Niemand zal twijfelen wat de asielzoekers betreft, ik heb het over EU-lidmaatschap van landen als Hongarije e.a...
We hebben dat met Europa al met veel landen gedaan, en dat is vaak wel positief gebleken, denk aan Spanje en Portugal.
Maar ik zie niet direct wat Hongarije nu te maken heeft met Oekraïne.
Petrikske schreef:Ik laat me onder de huidige omstandigheden liever niet uit over andere asielzoekers.
Voor mij verandert dat niets aan de situatie.
Petrikske schreef:Wat betreft de mensen uit Oekraine vind ik wel dat herkenbaarheid voor de meeste mensen hier een grote betekenis heeft.
Dat zal het zeker vergemakkelijken, maar dat is ook niet zo onterecht.
Je mag erop rekenen dat de gewoontes van die mensen niet totaal anders zijn dan de onze.
Petrikske schreef:natuurlijk ook wel dat het vooral vrouwen met kinderen zijn die naar hier komen ipv als ze van ergens anders komen....
Ik denk dat we ondertussen al aan 7 of 8 verschillen zitten.
Deze zeker ook, allemaal jonge mannen, dat moedigt weinig vertrouwen in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@boulder, mij lijkt het duidelijk dat Poetin ditmaal is doorgedraaid omdat de US/EU nog steeds niet willen inzien dat de EU grenzen (Hongarije bijvoorbeeld) tot aan zijn voordeur reiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:@boulder, mij lijkt het duidelijk dat Poetin ditmaal is doorgedraaid omdat de US/EU nog steeds niet willen inzien dat de EU grenzen (Hongarije bijvoorbeeld) tot aan zijn voordeur reiken...
Opnieuw, die landen WILDEN bij de EU of bij de Navo behoren, en dat is geen toeval.
Zij willen niet meer onder de Russische knoet zitten.
Toen bijv. Tjechoslowakije wat "te" democratisch werd, rolden er Russische tanks om de bevolking te onderdrukken (Praagse Lente : https://nl.wikipedia.org/wiki/Praagse_Lente).
Ook Hongarije kwam in 1956 in opstand tegen de Stalinistische praktijken van de Sovjet-Unie, ook daar werd de opstand bloedig onderdrukt door Moskou (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hongaarse_Opstand)
Die landen zijn dat niet vergeten.
Er speelt dus wel nog wat meer een rol dan financiële steun van de EU.
Poetin is een bully, maar bijna al zijn voorgangers waren dat eveneens.

Wat voor een idee is het dat Rusland te beslissen heeft tot welke club die landen willen behoren, en dat wij dan gewoon de tyrannie van Rusland moeten opleggen aan die landen, die gewoon lid willen worden?
Laatst gewijzigd door boulder op 02 mar 2022, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Petrikske schreef:...en ja natuurlijk ook wel dat het vooral vrouwen met kinderen zijn die naar hier komen ipv als ze van ergens anders komen.... "jonge mannen" (ik ben busbestuurder bij de Lijn dus ik weet best wel wat er hier in onze plaatselijke asielcentra zit)
En verder praat ik daar liever niet over in dit topic, dank voor het begrip alvast.
In tegenstelling met wat linkse vakbondslui beweren zijn dit geen asielzoekers natuurlijk, de "echte" oorlogsvluchtelingen hebben niet de bedoeling de rest van hun leven hier te blijven. Vandaar dat het vaak "vrouwen en kinderen" zijn, terwijl hun mannen ginder blijven vechten.

In tegenstelling tot de doorsnee asielzoeker die via gezinshereniging zijn hele (ruime) familie naar hier wil halen, is de kans groot dat ze - eens Adolf en zijn ss'ers weer naar huis zijn - ze naar hun vaderland zullen terugkeren. Toch ?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

En net om die reden vind ik dat we nu maar door die zure appel moeten heenbijten.
Schoon schip maken en na het conflict achteraf geen halfslachtige toestanden, we leven vanaf nu in een totaal andere wereld dus laat ons daar dan maar op instellen.

En ja dat gaat pijn doen.

Maar ik denk dat we op het vlak van Putin dus totaal niet meer moeten inbinden, hij hoeft niets te verwachten laat staan te eisen.
We blijven Oekraine steunen met middelen en hopen verder dat de genomen sancties Rusland uiteindelijk finaal op de knieen krijgen.
En als na het conflict Rusland die sancties weg wil dan zullen ze mocht Putin nog leven hem diene uit te leveren zodat hij kan berecht worden in Den Haag.

No loose ends, no Putin, no Trump of enig andere halve gare met wilde plannen.

@phil48: Nee natuurlijk niet, daarom net ook blijven de meeste oorlogsvluchtelingen liefst in Polen omdat hun man/zoon is achter gebleven om te vechten. Die mensen willen niets liever dan zo snel mogelijk weer naar huis en Polen is het dichtst bij Oekraine. Alle steun wat mij betreft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Petrikske schreef:We blijven Oekraine steunen met middelen en hopen verder dat de genomen sancties Rusland uiteindelijk finaal op de knieen krijgen.
En als na het conflict Rusland die sancties weg wil dan zullen ze mocht Putin nog leven hem diene uit te leveren zodat hij kan berecht worden in Den Haag.

No loose ends, no Putin, no Trump of enig andere halve gare met wilde plannen.
Ik ben niet zo optimistisch dat Oekraïne dit gaat winnen.
Ik denk dat Poetin zijn oorlogsmisdaden gaat in het kwadraat brengen: die thermobarische wapens zwaar inzetten.
Dat gaat een waar bloedbad worden.
Als ze doorgaan dan denk ik dat er daar een aantal grote stukgeschoten steden zullen overblijven, waar de Russen nooit veilig zullen zijn.
Van tijd tot tijd zullen er sluipschutters Russen neerleggen, en sabotage mag men ook verwachten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boulder schreef:Dat gaat een waar bloedbad worden.
Dat is het nu al. Of is er momenteel geen oorlog aan de gang? Het is al decennia aan de gang en het scenario naar dit hoogtepunt is geschreven in 2014. Dit gaat een conflict van heel lange adem worden. Geschiedenis herhaalt zich gewoon. Afghanistan, Irak, Libië, Sudan, Syrië en dan vergeten we er nog een paar honderd en nu Oekraïne in den hof van Europa.
Petrikske schreef:Schoon schip maken en na het conflict achteraf geen halfslachtige toestanden, [...]
Dat is dus de definitie van oorlogvoering. Maar we willen allemaal geen oorlog. Misschien moeten we dan stoppen met dat te voeden.
Petrikske schreef:Die mensen willen niets liever dan zo snel mogelijk weer naar huis en Polen is het dichtst bij Oekraine. Alle steun wat mij betreft.
Wat mij betreft ook, maar vluchtelingen die nu in Polen zitten te wachten om terug te keren gaan daar nog heel lang zitten en hopelijk hebben die vrouwen en kinderen nog iets om terug te keren.
Petrikske schreef:Wat betreft de mensen uit Oekraine vind ik wel dat herkenbaarheid voor de meeste mensen hier een grote betekenis heeft.

Ik vind dat eerlijk gezegd raar klinken. Definieer herkenbaarheid dan? En dan ga je je op zeer glad ijs begeven. Ga je dat ook tegen een Syrische vluchteling zeggen? Of tegen iemand uit Jemen bijvoorbeeld. Nog zo'n vergeten conflict waar we heel anders tegenaan kijken. Het zijn anders ook mensen, vaders, moeder, kinderen. Of wat met klimaatvluchtelingen? Welk onderscheid ga je nu maken om één of andere vluchteling toe te laten, met open armen ontvangen, en een andere niet.

Maar die discussie wou ik zelfs nog niet starten. Feit is wel dat je momenteel in België een strafbaar begaat als je iemand onderdak biedt zonder wettelijke verblijfsvergunning. Voor de Oekraïeners zal men er dan wel een mouw passen want het is uiteindelijk maar een kwestie van papier en niet van mensen. Wat is het verschil tussen een oorlogsvluchteling uit Oekraïne of iemand uit de talloze conflictgebieden wereldwijd? Ik kan op ethische basis dat verschil niet maken.
boulder schreef:Ik denk dat oorlogsvluchtelingen altijd wel op sympathie hebben kunnen rekenen.
Yeah, sure...
boulder schreef:Verklaar u nader.
Scholtz en Macron hebben wekenlang geprobeerd de situatie te ontmijnen, en via diplomatie proberen een oorlog te vermijden;
Ondertussen bleef dictator Poetin liegen over zijn "oefeningen".
Maar misschien heb jij een andere oplossing?
Het toepassen van de Minsk akkoorden bijvoorbeeld? Ik zie het zitten op de luie reet wel iets langer dan de laatste maanden mocht dat niet duidelijk zijn. Ik denk dat je trouwens de inhoud van dat akkoord niet kent als je denkt dat het enkel over die 'bandietenrepubliekjes' gaat.
boulder schreef:De NAVO breidt niet vanzelf uit, die breidt uit als er nieuwe landen zich vrijwillig aansluiten.
Bij de val van Sovjetunie in 1991 werd er door de NAVO heel duidelijk gesteld dat een uitbreiding naar het oosten niet ging gebeuren. En ga je dan als alliantie iedereen toelaten die dat wil? Uiteraard wou de NAVO en de VS dat ook. We gaan nu toch niet naïef worden hé.
boulder schreef:Dat is dus Poetin die dat deed, is dat nu ook de schuld van het Westen???
Ja dat is Rusland. Dat was ook de bedoeling. Denkt gij nu echt dat ik Rusland probeer goed te praten? Ik probeer het conflict te duiden door mistoestanden van beide kanten aan te geven. Man toch...
Laatst gewijzigd door petrol242 op 02 mar 2022, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Wat is het verschil tussen een oorlogsvluchteling uit Oekraïne of iemand uit de talloze conflictgebieden wereldwijd? Ik kan op ethische basis dat verschil niet maken.
Een échte vluchteling vlucht naar het dichtst bijzijnde veilige land. Voor Oekrainers is dat Polen. Uiteraard zullen er daar geen 2 of 3 miljoen kunnen blijven. Dus zullen er ook in ons land arriveren.

Voor mensen die uit pakweg Jemen of Bagdad in Brussel arriveren, gaat het naast "vluchten" ook om economische redenen. Anders belanden ze niet "toevallig" in Brussel, Berlijn of Parijs. Ze raakten daar via mensensmokkel.
Laatst gewijzigd door phil48 op 02 mar 2022, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

boulder schreef:Ik ben niet zo optimistisch dat Oekraïne dit gaat winnen.
Ik denk dat Poetin zijn oorlogsmisdaden gaat in het kwadraat brengen: die thermobarische wapens zwaar inzetten.
Ik ben ook niet optimistisch hoor.
Maar net om de gruweldaden die hij gaat stellen gaan wij ook telkens een tand bijsteken.
Na eerdere commentaren heeft de politiek nu eindelijk een concencus dat er op militair vlak geen strategische info meer zal gegeven worden.
Reken er dus maar op dat er een ferme tand zal bijgestoken worden vanaf nu, en laat het gissen dan maar aan Putin over.
Ik geraak er meer en meer van overtuigd dat Putin dit niet kan winnen, ik zie wel 2 key points, Zelensky moet in leven en buiten schot blijven en liefst
moet Kiev dat ook blijven.
En dan kunnen de Russen blijven zemelen wat ze willen.

En vergeet ook niet dat des te langer en des te gruwelijker des te groter zal dat "vreemdelingenlegioen" aanzwellen.
My 2 cents..

@petrol242: Ik hoorde deze week van een politieker een argument waar ik me goed in kon vinden, waarom moeten we vluchtelingen van helemaal aan de andere kant van de wereld binnen halen? Er zijn toch echt wel landen dichterbij hun thuishaven waar die mensen dan veilig zijn.
Jij en ik hebben een vermoeden naar de reden maar laat ons inderdaad niet verder op glad ijs begeven, ik snak naar de lente..

@phil48: nagel op de kop wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Petrikske op 02 mar 2022, 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ons stadsbestuur heeft publiek zijn burgers opgeroepen om zich in te schrijven in een register voor vluchtelingen opvang . Hoezo strafbaar. ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Een échte vluchteling vlucht naar het dichtst bijzijnde veilige land.
Weet je hoe bijvoorbeeld Turkije omgaat met Syrische vluchtelingen? Al eens gezien hoe in pakweg Afrika buurlanden met oorlogsvluchtelingen omgaat?
Omliggende landen in conflictgebied krijgen meestal de zwaarste druk van een vluchtelingenstroom en gaat daar niet altijd even netjes mee om hoor. Het eerstvolgende veilige land kan dan al eens heel ver weg liggen. Of keer op keer in het volgende land waar je als vluchteling denkt veilig te zijn het deksel serieus op de neus krijgt. En laat nu vooral voormalige oostbloklanden zijn die daar al eens serieus den ezel uithangen.
Ik ken een aantal vluchtelingen en je zou kiekenvlees krijgen als je hun verhaal te horen krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”