ipad bediening vanop afstand

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

kan ik een ipad vanop afstand bedienen? Mijn moeder heeft een ipad maar het gebeurd al eens dat zij vastzit na een apple update en het apple id gevraagd wordt. Dit wachtwoord heb ik zelf ingesteld. Het is onmogelijk voor haar om dit passwoord in te geven daar zij niet alle lettertekens weet te vinden. Bestaat er een programma dat ik het scherm kan overnemen?
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Volgens mij moet dit mogelijk zijn met Teams. Van een PC werk het, tussen 2 ios devices heb ik het nog niet geprobeerd.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Anydesk voor IOS ? (is zoals teamviewer)
Gelukkig & gezond 2022!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Is het niet veel gemakkelijker om het paswoord te veranderen naar iets dat gemakkelijker in te typen is (daarom hoeft het niet minder veilig te zijn) ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Tomby schreef:Is het niet veel gemakkelijker om het paswoord te veranderen naar iets dat gemakkelijker in te typen is (daarom hoeft het niet minder veilig te zijn) ?
wat ik zoek is de instelling die ervoor zorgt dat geen app kan geinstalleerd worden zonder dat het passwoord gevraagd wordt. Als er een app moet geinstalleerd worden dan zal ik dat wel doen
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Als er meerdere Apple apparaten zijn: Makkelijker wachtwoord en dan 2-factor authenticatie aanzetten. Dan komt er bericht op een ander Apple apparaat om het inloggen goed te keuren.
Los daarvan heb ik dat hier eigenlijk zelf nooit aan de hand. Dat Apple ID blijft hier na updates altijd ingelogd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dan maak je beter een aparte account aan voor je moeder, en voegt die dan toe als "member" van je family - jezelf als "organiser".
Dan kan je instellen dat voor élke app (gratis of betalend) die je moeder wil installeren haar App Store een bevestiging vraagt aan jou, die je dan kan goedkeuren of afkeuren.

Zo werkt het al jaaaaaren met m'n dochters :-)

Mogelijks moet je dan wel valsspelen met de leeftijd van je moeder - ik denk dat het systeem maar tot 18 jaar werkt.
Bijlagen
Screenshot 2022-03-02 at 08.39.22.png
(936.27 KiB) Nog niet gedownload
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik snap de vraagstelling eigenlijk niet.

Eerst is het dat er soms het paswoord van het AppleID gevraagd wordt, maar dat het paswoord te lastig is voor je moeder. Nu is het ineens dat je eigenlijk wil forceren dat een paswoord ingegeven moet worden voor het installeren van een app. Dit is dus bijna compleet het tegenovergestelde, want je wil dus al om te beginnen niet dat je moeder het paswoord kent ?

Als het dat laatste is, dan open je Instellingen (tandwieltje), klik op de AppleID linksboven, klik op "Media en Aankopen" en dan op "Wachtwoordinstellingen". Daar kan je dan kiezen dat een wachtwoord gevraagd wordt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Native remote control bestaat (nog) niet in iOS, en afaik ook niet via 3rd party apps of beter: niet dat ik weet.

Screen sharing kan wel, en daarvoor moet je geen 3rd party app met bedenkelijke reputatie downloaden. Dit kan native met FaceTime (zonder Quicktime-trucje te moeten gebruiken). De gebruiker moet nog steeds de handelingen verrichten, maar je kan dus wel meekijken. Da's toch al iets.

Wat je andere bedoeling betreft, dat kan met de methode die selder uitlegt, alsook via Apple Configurator 2.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”