TP-Link SFP/10GSFP+ transceivers

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb op dit moment een Omada TP-Link opstelling en heb 2 switchen. Een TL-SG2210MP als POE+ switch en een main switch TL-SG3428X. Op dit moment zijn die onderling verbonden via een ethernet kabel via een "gewone" poort. Ik wil dit echter doen via een glasvezel verbinding uiteraard gebruik makend van de SFP poorten. Echter is de SG2210MP SFP en de SG3428X 10G SFP+
Heeft iemand een idee welke transceivers ik moet aankopen? Op dit moment heb ik 2 TP-Link TL-SM311LM transceivers maar die werken dus niet. Ik zie wel de laser in de modules maar telkens aan 1 kant, tenzij dat normaal is natuurlijk. De kabel is een LC/LC OM3, Multimode glasvezel kabel 850nm
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

heb je op de sfp+ switch in de instellingen die poort op gigabit snelheid gezet?
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Die module heeft een LC/UPC connector. Is de kabel die je gebruikt ook UPC?

https://community.fs.com/blog/pc-vs-upc ... -type.html
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

De 10-Port is enkel SFP, dus kan enkel 1Gbit aan. Elke SFP is altijd compatibel in een SFP+ slot. Dus gewoon 1Gbit SFP's en klaar zou het moeten zijn.
Ter info .. ik ga, bijna, dezelfde opstelling zetten (aangezien ook Omada gebruiker ... en tevreden van)

Herkennen de switchen je SFP modules ? Welke kabel heb je ? Moet zeker multimode LC/LC kabel zijn (850nm) - OM3 ?

En ik vermoed dat de 2 SFP sloten combo poorten zijn met poort 7/8 op de switch ? Dus daar mag niks insteken dan ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”