Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Laat ons terug on topic gaan
:beerchug:

Ik lees net dat Elon Musk zijn Starlink satelliet netwerk geopend heeft voor Oekraïne, en heel wat ontvangers er naar toe gaat leveren.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer



mijn russisch is niet goed genoeg maar indien het klopt ...

1e filmpje zegt wel veel over de russen hun motivatie
ook al zijn in filmpje 2 de Oekraïners nu dood
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Aangezien Petriske ook miltiaire ervaringen heeft gehad,zou het wel intresant zijn zijn mening even te horen over het gesprek gisteren van Jan Baljouw op VRT,ook tot mijn grote verwondering blijkt dat ten eerste de Oekrainsche luchtafweer niet volledig is uitgeschakeld.Punt twee Oekraine zou ook nog over straaljagers beschikken.
En nog,wat is er aan de hand in de streek van Lviv,daar komen heel veel vrijwillergers tesamen,en vanaf de poolse grens komen daar ook veel containers met goederen en wapens toe.

Er is dus een soort wurggreep rond |Kiev(Van de Russen) terwijl men op de landkaart Links daarvan (Lviv) een zeer grote strook is,waar er nog geen russen zijn,in handen van oekraine en waar er veel potentiele soldaten rondlopen,is dat niet vragen om moeilijkheden de omsingeling van Kiev lijkt mij een zeer grote gok.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik ben geen expert maar ik heb gisteren nog iemand gesproken die voor Nato werkt en die zei dat de logistiek van de Russen een nachtmerrie is.
Ook zijn de veel Russische troepen slecht getraind en niet gemotiveerd om daar te gaan vechten.
Als de Russen blijven doordoen dan gaat de kost voor hun gigantisch worden ... daarmee dat ze zo aan het pushen zijn voor onderhandelingen. Ze hebben nu nog een beetje leverage omdat ze rond Kiev zitten ... maar de president van Oekraine gaat niet bijten ... nog een paar dagen slaag geven aan de Russen en dan is gaan praten ....
Elke minuut worden de Russen zwakker en Oekrainiers sterker ...
Hopelijk is dit het einde van Poetin ...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ervaring? Zal best meevallen hoor, mijn legertijd was bijna 40 jaar geleden. ;-)
Wat betreft de huidige situatie kunnen we enkel gissen hé, niemand zal alle details geven want de vijand kijkt ook mee.
Zou trouwens best kunnen dat de vliegtuigen van Oekraine gestationeerd zijn in een buurland.
Of er nog deftige luchtafweer actief heb ik toch een beetje m'n twijfels, wat wel zou kunnen is dat er kleine verplaatsbare luchtafweer nog actief is.
En met een Stinger kan je een vliegtuig ook naar beneden halen.
Jonge mannen worden terug gestuurd hé, misschien bedoel je dat met die 'vrijwilligers'?
Lviv ligt trouwens maar net over de grens dus wie weet steken er buitenlanders daar de grens over om in Oekraine te gaan vechten.
Afstand Lviv - Kiev is meer dan 500km dus dat is best een groot deel.

Wat me wel opvalt is de bereidwilligheid van de Oekrainers om de wapens op te nemen.
En om te weten hoe vastberaden die mensen zijn zou ik de netflix docu "Winter on Fire" willen aanraden. https://www.netflix.com/title/80031666

Trailer:

Ik denk niet dat Kiev snel zal vallen, mensen zijn zich massaal aan het voorbereiden en, vrijwilligers blijven toestromen en overal liggen de molotov cocktails klaar om de Russen een warme ontvangst te geven.

Veel troepen in de buurt van Kiev zijn ook niet getraind om te vechten in stedelijk gebied, met pantservoertuigen kan je immers weinig uitrichten als je daarmee de stad in gaat.
Heb gisteren via Telegram enkele foto's van gevangen genomen Russen gezien en dat waren eigenlijk..kinderen.
Dus dat oh zo sterke Russische leger kunnen we nu ook wel met een korrel zout nemen.
Er zullen zeker elite eenheden zijn maar een groot gedeelte zal behoorlijk onervaren zijn en ik vraag me ook af of Russische militairen echt wel zin hebben om te vechten tegen hun 'broeders'.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

yaris schreef: Ook zijn de veel Russische troepen slecht getraind en niet gemotiveerd om daar te gaan vechten.
En bovendien worden ze heel slecht betaald...

Logisch dat de motivatie dan heel laag staat, je leven riskeren voor een paar roebels, die juist door jouw acties elke minuut nog in waarde verminderen. Een mens zou er depri van worden :twisted:
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Juist op het nieuwsblad gelezen dat Russisch staatsbedrijf Gazprom nog altijd gas blijft leveren waardoor de Rusland nog altijd inkomsten heeft van de Europese landen.
Screenshot_20220227-121623_Samsung Internet.jpg
(187.68 KiB) Nog niet gedownload
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

yaris schreef:daarmee dat ze zo aan het pushen zijn voor onderhandelingen...
Zelensky uitnodigen voor gesprekken in Minsk is niet uitnodigen voor onderhandelingen hé :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Navalny zoekt nog iemand om te kaarten :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

27/2 11.45 u.
Oekraïne meldt dood van 4.300 Russische soldaten
Rusland heeft in Oekraïne zo'n 4.300 soldaten verloren sinds het begin van de invasie, melden de Oekraïense autoriteiten zondag. Ook zouden bijna 150 tanks en ruim 700 bewapende voertuigen zijn vernietigd. De informatie, die niet door een onafhankelijke partij is geverifieerd, werd naar buiten gebracht door de Oekraïense viceminister van Defensie. Zij laat weten dat gegevens met vertraging kunnen binnenkomen, waardoor ze soms pas een dag later worden opgenomen in de cijfers.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

We gaan dus een nieuwe wapenlevering doen, 3000 machinegeweren + 200 antitankwapens.
Benieuwd hoe Putin de vele doden verkocht gaat krijgen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Petrikske schreef:....
Benieuwd hoe Putin de vele doden verkocht gaat krijgen.

Een noodzakelijk offer, 8 jaar leefden de Russen in de separatistische gebieden al onder constante aanvallen van de nazi's.

Zal waarschijnlijk de vraag van Rusland om daar eventueel een bufferzone te maken en/of blauwhelmen te stationeren gemist hebben.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Petrikske schrijft ...En om te weten hoe vastberaden die mensen zijn...

Als ik me niet vergis wordt hun land ook "kozakkenland" genoemd!? Combineer dat met een gebrekkige strijdlust aan russische kant en de hoop op een betere toekomst kan beginnen gloren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Petrikske schreef:We gaan dus een nieuwe wapenlevering doen, 3000 machinegeweren + 200 antitankwapens..
ik hoorde de premier zeggen 5.000 in vtm nieuws.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

boulder schreef: Ik lees dus dat je NIET gelooft in democratie, en tot 2 keer toe het Chinese systeem zit te propageren.
En nog eens Russia Today ook, als "tegengewicht".
De ban op RT klinkt wellicht als muziek in je oren, welke vrijheden in het westen zijn je eigenlijk dierbaar?

Een spijtige zaak want RT is best bekijkbaar en brengt een ander narratief dat duidelijk niet gewenst is.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Wit-Rusland schaart zich achter Rusland en is blijkbaar klaar om mee te vechten tegen Oekraïne. Terwijl Oekraine en Wit-Rusland eigenlijk al lang vriendschappelijk met elkaar omgaan en in honderden jaren nog geen oorlog hebben gehad met elkaar. Heeft iemand daar zicht op hoe de verhoudingen tussen deze landen lagen voor deze crisis? Ik kan zoiets moeilijk vatten. Zeker omdat Rusland in deze situatie een paria geworden is in de wereld. Dan is mijnheer snorremans ook al serieus van het padje af. Is het de leeftijd?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

satsurfer schreef:
Petrikske schreef:We gaan dus een nieuwe wapenlevering doen, 3000 machinegeweren + 200 antitankwapens..
ik hoorde de premier zeggen 5.000 in vtm nieuws.
Eerder waren reeds 2000 machinegeweren beloofd samen met brandstof.

Lukashenko nog zo'n dictator van het ergste soort.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten
De Russische president Vladimir Poetin heeft de militaire leiding opgeroepen om nucleaire "afschrikkingsmiddelen" op scherp te zetten. Volgens Poetin hebben westerse landen "onvriendelijke" stappen gezet en "agressieve verklaringen gegeven" sinds de invasie van Rusland in Oekraïne.


Ahja, da krijgt ge dan eh, een escalatie :banana:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Een 'onvriendelijke stap' beantwoorden met een atoombom, nog maar eens het bewijs hoe ver heen Putin is.
Nu is het hopen dat de legertop in Rusland ingrijpt en een einde maakt aan die broedermoord.

Er gaat de komende tijd nog veel gele tape gebruikt worden.

06 min -> https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/27 ... -februari/

Poetin vraagt leger om eenheden met nucleaire wapens in hoogste staat van paraatheid te brengen
De Russische president Vladimir Poetin heeft het Russische leger de opdracht gegeven om eenheden met nucleaire wapens in hoogste staat van paraatheid te brengen. Poetin deed dat naar eigen zeggen als antwoord op "agresssieve verklaringen door de NAVO en op de economische sancties tegen Rusland na de inval in Oekraïne. "Zoals u kan zien, nemen westerse landen niet alleen vijandige maatregelen tegen ons land in de economische sfeer, leiders van belangrijke NAVO-landen nemen ook het voorrecht om agressieve verklaringen af te leggen tegenover ons land", zei Poetin op de Russische televisie.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

De legertop? Zij die hem wjjs gemaakt hadden dat Oekraine op 48u zou plooien?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boulder schreef:Je kunt niet zwichten voor chantage omdat hij kernwapens heeft.
Je hebt kernwapens, en kernwapens in de handen van iemand die gek (aan het worden) is... dat zijn twee verschillende dingen.

De vraag is hoe het er intern in het Kremlin aan toegaat en of iemand dergelijke stappen kan stoppen (of nog machtsgeiler is, als ik zo lees is het rationele in het Kremlin ook al even verdwenen en is het een bende in hetzelfde bedje ziek... een gevaarlijke combinatie dus).
Petrikske schreef:En met een Stinger kan je een vliegtuig ook naar beneden halen.
De vraag is maar of dergelijk materiaal tijdig bij de juiste mensen op de juiste plaats terecht komt want dat is essentieel.

Tussen de belofte deze te leveren voor Europese landen en het effectief in handen hebben door het Oekraieense leger kunnnen vele kostbare uren/dagen verloren gaan en die hebben we eigenlijk niet.
woutervh schreef:En die ISS astronouten zijn wetenschappers.
Bij de wetenschappers zie ik heen probleem maar ik las enkele dagen geleden dat de Europese sancties wel eens zouden kunnen zorgen dat het IIS zou neerstoren op Europa ! (straffe taal van de Russische ruimtevaartorganisatie). Linkje gevonden... https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ar-AAUmBAT
Laatst gewijzigd door DarkV op 27 feb 2022, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

https://www.hln.be/nieuws/live-poetin-b ... ~aa9ba417/

LIVE. Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten - Oekraïne en Rusland gaan onderhandelen bij grens Wit-Rusland - Oekraïne
Het conflict tussen Oekraïne en Rusland escaleert verder. Russische troepen zijn erin geslaagd om Charkov, de tweede grootste stad van Oekraïne, binnen te rijden. In de buitenwijken van Kiev gaan de gevechten door. Volgens de Verenigde Naties vielen er al zeker 240 burgerslachtoffers, maar “het werkelijke aantal ligt vermoedelijk nog veel hoger”. Volg alle laatste ontwikkelingen in onze liveblog.

Redactie 27-02-22, 00:44 Laatste update: 14:48 Bron: Belga, Reuters, ANP

Op Sky news (U.K.) Putin's order aan 2 generaals was te zien op video
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Petrikske schreef:Een 'onvriendelijke stap' beantwoorden met een atoombom, nog maar eens het bewijs hoe ver heen Putin is.
Nu is het hopen dat de legertop in Rusland ingrijpt en een einde maakt aan die broedermoord.
"onvriendelijke stap" is natuurlijke ironisch bedoeld, als ik de koppen van de laatste dagen lees dan zie ik toch heel wat westerse wapenleveringen aan Ukraine, en de nucleaire financiele bom van Swift die men gisteren heeft geimplementeerd.
Het hele westen voert dus steeds directer een proxyoorlog met Rusland.

Wees maar 100% zeker, Rusland zal nooit met de staart tussen de benen vertrekken, men zal nucleaire wapens gebruiken als dat nodig is.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Nucleaire dreigement, was dan ook de enigste reden waarom die het lef had om aan te vallen, en dat slaagt wat tegen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

DarkV schreef:De vraag is maar of dergelijk materiaal tijdig bij de juiste mensen op de juiste plaats terecht komt want dat is essentieel.
Als ik deze beelden zie dan is er toch wel wat materiaal beschikbaar in Oekrainie ?
FMjnOw5WYAA-0cx.jpg
(86.33 KiB) Nog niet gedownload
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

woutervh schreef:
boulder schreef: Ik denk dat communisme geen positieve fases heeft, het begint met veel geweld
Het begint met het nobele idee dat iedereen gelijk is. Alleen blijkt al snel dat de ene meer gelijk is dan de andere...
Het idee is nobel, maar het idee bestaat eerder bij de 'gelovigen' dan bij zij die het beweren te zullen realiseren.
Echte revoluties zijn bijna altijd heel bloederig, en daar komt vaak niet veel positiefs uit voort.
woutervh schreef:Dat lijkt mij het ideale scenario ja. Maar dan een bestuursorgaan (kan zelfs AI) dat vooruit kijkt en het beste met iedereen en de wereld voorheeft.
Dat zou allemaal mooi zijn, maar het veronderstelt dat er ergens een "juiste" oplossing is voor alle problemen.
Het is een gelijkaardig idee als het idee van een regering van technocraten, ik denk dat iedereen gezien heeft dat ook experten, zoals virologen, niet allemaal dezelfde mening hebben.
En dan is er nog het belangrijkste aspect: het beste met je voor hebben, daar heb ik al helemaal geen vertrouwen in.
Ik vind ook dat er nog wel wat kan verbeterd worden aan ons kiessysteem, maar ik zou het nooit willen inruilen voor een systeem met een sterke man, of een soort junta, want krijg die maar weer eens weg als blijkt dat ze het slecht met je voor hebben.
woutervh schreef:Laat ons terug on topic gaan
OK dan.
fluppie schreef:En nog,wat is er aan de hand in de streek van Lviv,daar komen heel veel vrijwillergers tesamen,en vanaf de poolse grens komen daar ook veel containers met goederen en wapens toe
Ik vrees op dat vlak voor een aanval op de vluchtelingen door de Russische onmensen.
Zo'n kolonne auto's die kilometerlang in de file staan is bijzonder kwetsbaar.
yaris schreef:Hopelijk is dit het einde van Poetin ...
Ik hoop het met je mee, maar ook dat is niet noodzakelijk de oplossing.
Bij Hitler leefde ook vaak het idee van "had die aanslag gelukt, was de oorlog veel rapper gedaan geweest."
Het is echter niet zo dat zo'n dictator in een vacuüm regeert, die andere die in het Kremlin rondhangen zijn waarschijnlijk van hetzelfde slag.
Net zoals het uitschakelen van de topman van IS niet het einde betekende van die terroristenbende.
Maar het is een goed begin, natuurlijk.
wied schreef:Als ik me niet vergis wordt hun land ook "kozakkenland" genoemd!? Combineer dat met een gebrekkige strijdlust aan russische kant en de hoop op een betere toekomst kan beginnen gloren...
Vergeet ook niet, die mensen weten wat het is om onder de Russische knoet te zitten, zij weten wat vrijheid is, en zijn bereid om ervoor te vechten.
De Russen zijn gewoon te domineren en andere volkeren te doen bloeden.
9livesuni schreef:De ban op RT klinkt wellicht als muziek in je oren, welke vrijheden in het westen zijn je eigenlijk dierbaar?
Laat me niet lachen, het is alsof je in de 2e wereldoorlog niet meer de nazipropaganda zou mogen beluisteren.
Bovendien stelt dit niet veel voor, ze gaan ze misschien van kabel en IPTV halen, maar wie echt de Poetin propaganda wil horen, zal nog altijd via satelliet kunnen kijken, of via internet
Of het zou moeten zijn dat ze RT ook van Astra gooien, wat mij betreft geen probleem, weg met Adolf Poetins propagandazender.
9livesuni schreef:Een spijtige zaak want RT is best bekijkbaar en brengt een ander narratief dat duidelijk niet gewenst is.
Ik heb daar al een paar links doorgestuurd die bewijzen dat RT een propagandazender is, die doelbewust leugens vertelt, onder andere over MH17.
DarkV schreef:Je hebt kernwapens, en kernwapens in de handen van iemand die gek (aan het worden) is... dat zijn twee verschillende dingen.
Dat kan allemaal wel zijn, maar wat wil je dan doen?
Volledig naar zijn pijpen dansen?
Hier, je krijgt de Oekraïne, weet je wat, pak er nog Polen bij ook, wij gaan wel op onze rug liggen en kwispelen voor u.
Nog niet tevreden?
Allez, ga moogt Finland ook nog hebben?
Nog niet tevreden?
Allez, pak Duitsland ook maar.
Waar eindigt die onderdanigheid?
Gray schreef:Wees maar 100% zeker, Rusland zal nooit met de staart tussen de benen vertrekken, men zal nucleaire wapens gebruiken als dat nodig is
De NAVO heeft ook kernwapens, we moeten hem niet provoceren, maar als hij er een op ons dropt, moet hij er terug krijgen.
Dan is dat het einde van zijn land, en misschien van de mensheid zelf.
Kan een of andere mierensoort binnen een paar miljoen jaren de baas worden.
Laatst gewijzigd door boulder op 27 feb 2022, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boulder schreef:Dat kan allemaal wel zijn, maar wat wil je dan doen?
Volledig naar zijn pijpen dansen?
Nee, en dat was ook niet mijn suggestie... trouwens als Rusland andere landen zoals Wit-Rusland en Tsjetsjenië mag betrekken in deze smerige oorlog, waarom zou Oekrainie dan de NATO of wie dan ook niet mogen uitnodigen om te komen meespelen ?

We mogen van mij dan ook gerust straffere taal spreken... weg met die inmenging of we komen ook meespelen :evil:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Matt555 schreef: LIVE. Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten - Oekraïne en Rusland gaan onderhandelen bij grens Wit-Rusland -
Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.
De mannen waren al op stap zaterdag avond. 8) Op de ring in Moskau
https://www.youtube.com/results?search_ ... und+moskou

Lada sleept tank terug naar Rusland

Wie RT niet bevalt, de waarheid = pravda kan je hier lezen. https://english.pravda.ru
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

rmag schreef:
Matt555 schreef: LIVE. Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten - Oekraïne en Rusland gaan onderhandelen bij grens Wit-Rusland -
Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.
De mannen waren al op stap zaterdag avond. 8) Op de ring in Moskau
https://www.youtube.com/results?search_ ... und+moskou

Lada sleept tank terug naar Rusland

Wie RT niet bevalt, de waarheid = pravda kan je hier lezen. https://english.pravda.ru
Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.

is een copy paste van HLN link is erbij gezet ,ik heb enkel artikel geplaatst , en vorige uitnodiging was geweigerd ....
woordje "LIVE" was deel van artikel recent tijdstip van plaatsing door HLN staat er ook bij , ook niet gezien zeker ?,....misschien nooit een online krant gelezen :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als ik deze beelden zie dan is er toch wel wat materiaal beschikbaar in Oekrainie ?

FMjnOw5WYAA-0cx.jpg[/quote]

Wat U op die foto ziet zijn militairen uitsluitend met de Jivelyn anti tank systeem (US)dat is het beste,en duurste syst. ter wereld,kost eigenlijk zoveel of een tank.

Nederland levert 200 stingers (tegen laagvliegende vliegtuigen en heilicopters)
Maar ook anti-tank (Eigenlijk van Duitse makelij) Pantserfoust 3,men heeft ook toelating moeten vragen aan de Duitse regering.

En nu zal Belgie i.p.v. 2000 machinegeweren er 5000 leveren,maar ook 200 anti tank wapens ik weet niet van welk type deze wapens zijn het zou kunnen dat het LAW zijn,die zijn klein en licht van gewicht maar hebben een steekvlam achteraan bij het afvuren/je kan ze dus niet gebruiken van in een huis bijv.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Blijkbaar nog meer 'rotzooi' onderweg richting Kiev, de TOS-1 zuigt alle leven uit het lichaam (napalm)
Wapen zou alle leven uit een gans appartementenblok kunnen zuigen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

boulder schreef: De NAVO heeft ook kernwapens, we moeten hem niet provoceren, maar als hij er een op ons dropt, moet hij er terug krijgen.
Dan is dat het einde van zijn land, en misschien van de mensheid zelf.
Kan een of andere mierensoort binnen een paar miljoen jaren de baas worden.
Ik vraag me af of ik de enige ben die er niet gerust in is. Putin is een gek, die zal volgens mij nog liever een kernoorlog ontketenen dan zijn staart intrekken. En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Tomby schreef: Ik vraag me af of ik de enige ben die er niet gerust in is. Putin is een gek, die zal volgens mij nog liever een kernoorlog ontketenen dan zijn staart intrekken. En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.
we mogen het hier vaak oneens zijn over vanalles en nog wat maar ik deel dit echt wel
de 1e atoombom dondert op Brussel, heel misshcien Berlijn, maar dan hebben we hier hoe dan ook een heel dik probleem.
een atoombom op moskou gooien is dan leuke revanche maar wat hebben we daar dan aan
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ik ben er ook niet gerust in, en die onderhandelingen in Chernobyl pfff.. Putin gaat geen duimbreed willen toegeven vrees ik.
Ik denk dat hij zal dreigen met inzet van z'n 'vuile' wapens hopende om Zelensky op die manier op de knieen te krijgen.
Dat Joe Biden maar goed oplet en ik verwacht dat de US zal ingrijpen zodra het een nucleaire oorlog dreigd te worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Niemand kan in het hoofd van Putin kijken maar ik heb zelf altijd het idee gehad dat die man zijn bedoeling is om in de geschiedenisboeken te komen als een groot man. De man die Rusland weer groot maakte (waar hebben we dat nog gehoord?). Zijn aanvallen om het rijk weer te herstellen passen daarin.

Een nucleaire oorlog is iets heel anders. Ten eerste kan je daar niets mee winnen en ten tweede is de titel van de eerste idioot die de uitroeiing van de mensheid in gang zette, ook niet zo'n geweldige titel in de geschiedenisboeken. Neen, dat is pure bluf.

Het ergste wat Rusland kan overkomen is dat de strijd niet zo gemakkelijk is als gedacht. De lijkenzakken die terugkeren zal de weerstand intern versterken en de moraal van het verzet deugd doen. Putin zijn grootste dreiging zit niet in Oekraïne maar in zijn eigen achterban, de man die denkt dat het misschien de moment is om zelf in de spotlights te staan en de held te spelen. Het westen zal daar maar al te graag aan meewerken en de rol van de redder benadrukken. Nadien zal de rekening dan wel opgestuurd worden. Rusland kan dan benadrukken dat ze zelf ingegrepen hebben en het westen is tevreden dat we van Putin af zijn. De macht in Rusland is dan om onder elkaar te verdelen . Niemand heeft het eeuwige leven, ook Putin niet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Poetin's frustratie is veroorzaakt door de stugge amerikaanse repliek op zijn "voorwaarden ivm de nato grenzen". Bijgevolg is Brussel vizeren geen hoofddoel vermits hij daarmee enkel de kleine jongens treft: hij moet en zal de grote broer (Amerika) moeten raken, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Poetin's frustratie is veroorzaakt door de stugge amerikaanse repliek op zijn "voorwaarden ivm de nato grenzen". Bijgevolg is Brussel vizeren geen hoofddoel vermits hij daarmee enkel de kleine jongens treft: hij moet en zal de grote broer (Amerika) moeten raken, lijkt mij...
Denk er ook aan dat het hoofdgebouw van de NATO hier in Brussel ligt he.
Bijlagen
Screenshot_20220227-182601_Google.jpg
(153.65 KiB) Nog niet gedownload
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Nucleair is slechts een dreigement. Er bestaat een gans arsenaal zware bommen die niet nucleair zijn die ze eerst kunnen inzetten als ze willen. Voorlopig zien we toch vooral nog precisiebombardementen en hier en daar een kruisraket die een hoog gebouw tegenkomt ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef:Nucleair is slechts een dreigement. .
yep
de Russen gingen zeker niet binnenvallen in Oekraïne. Het waren enkele oefeningen, oa samen met het Wit-russische leger
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Data technicus

En wie is de grote baas in dat hoofdgebouw van de Nato in Brussel!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”