Zwarte velden in Chrome

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik lijk vandaag op diverse websites ineens dingen in het zwart te hebben ipv wit.
Begon met de site van De Standaard, die nu blijkbaar helemaal een zwarte achtergrond heeft. Ik dacht eerste dat het door de toestand in Oekraïne was, maar vond het al vreemd dat ze op zo een manier een standpunt zouden innemen. Ik zie nu echter bvb ook op Tweakers dat als ik een forum-reactie wil plaatsen, het invulveld zwart is, met mijn forum-reactie in witte letters. En op Keytrade zijn bij een overschrijving ook bepaalde velden in het zwart.

Ben ik de enige, of is er ergens iets mis met de laatste Chrome update ?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

wellicht staat auto dark mode aan in chrome://flags
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

jutuiz schreef:wellicht staat auto dark mode aan in chrome://flags
Heb eens gecheckt en dat stond op Default. Zet ik het Disabled, dan heb ik nog altijd het probleem. Ook al eens heropgestart, maar helpt niet.
Het lijkt er nu overigens op dat het niet enkel over zwart gaat. Bvb deze HLN pagina is voor mij totaal onleesbaar. De achtergrond is lichtgeel en de letters zijn wit. Als ik het in een andere browser open, zie ik dat de letters eigenlijk zwart zouden moeten zijn.
EDIT: cache clearen hielp ook niet.

EDIT2: heb de schuldige gevonden. Is blijkbaar een Adobe PDF plugin voor Chrome die de oorzaak was. Nadat ik die extension verwijderde, zag alles er ineens weer ok uit. Dat ik ook een pdf in een van mijn tabs open heb, triggerde wellicht ook het probleem.
Laatst gewijzigd door Tomby op 24 feb 2022, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb wel isnds vandaag dat de plaatjes op hln niet meer inladen. Weet niet of het ermee te maken heeft :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”