BIPT: 'onbeperkt' mobiel internet moet minstens 300 gigabyte per maand zijn

Plaats reactie
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/bi ... 38053.html

Klein deel van het artikel:
Daar wil het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) nu duidelijkheid en uniformiteit in scheppen. Voor onbeperkte mobiele abonnementen moet de grens op 300 gigabyte per maand liggen. Voor vast internet op 3 terabyte per maand. Ook wil het dat de internettoegang voorbij dat volume niet mag worden stopgezet, maar enkel vertraagd.
______

Officieel bericht op BIPT Website:
https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... rkt-surfen
Laatst gewijzigd door jnsvr op 24 feb 2022, 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

jnsvr schreef:Voor vast internet ligt dat tussen de 500 gigabyte en 3 terabyte, al gaat slechts twee procent van de gebruikers over die limiet.
Wat een toeval dat TN die 3TB FUP sinds vorig jaar toepast en nu hier in de tekst terug komt... :roll:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt gezocht op het woord: onbeperkt.
on·be·perkt (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
onbegrensd
Waarom spreken we dan nog over eender welke hoeveelheid bytes?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vaganzza schreef:Wat een toeval dat TN die 3TB FUP sinds vorig jaar toepast en nu hier in de tekst terug komt... :roll:
Ik dacht eerst ook: duidelijk schoothondje van Telenet. Maar die 300GB is wel een pak boven de 40GB die Telenet voorziet voor mobiel. En daar waar je toch al enorm moeite moet doen om boven de 3TB te komen, is dat met 40GB mobiel al veel minder geval. Die 300GB is alleszins goed nieuws hier, want dan moet ik de kinderen niet meer zeggen dat ze niet op YouTube mogen in de wagen :p. Nu nog afwachten hoe snel Telenet dit aanpast.

Overigens vrees ik met deze verplichting er ook voor dat ze dan geen volume per SIM meer zullen geven. Nu is het immers 40GB per SIM kaart, in een gezamelijke pot. Ik kan me niet inbeelden dat het 300GB per SIM wordt, en de BIPT richtlijn spreekt zich precies ook niet uit over hoe dat moet als je meerdere gebruikers hebt op 1 abonnement.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Om nog even verder te gaan met de vandale:
on·be·perkt (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1onbegrensd
on·be·grensd (bijvoeglijk naamwoord) 1zonder grenzen; = onbeperkt
grens (de; v(m); meervoud: grenzen) 1denkbeeldige, scheidende lijn: een staatkundige grens; een natuurlijke grens die samenvalt met een rivier, een bergketen enz.; de grenzen sluiten geen personen of goederen het land binnenlaten of laten vertrekken; de grenzen overschrijden (of: te buiten gaan) te ver gaan
Met geen mogeljkheid kan je dus zeggen dat onbeperkt gelijk staat aan x aantal GB.

Dit is een zeer kwalijke zaak wat het BIPT hier doet: dit is het legitimeren van misleidende termen door de providers.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Zeg dan gewoon 3 TB als dat de limiet is. Dan kan de consument zelf bepalen of dit beperkingen oplevert voor zijn gebruik.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

DIt land wordt gekker met de dag, wie betaald die onzinnigheid die BIPT verkoopt?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik "snap" de marketing redenering hier achter wel: 80% van de bevolking (totaal uit de lucht gegrepen statistiek :mrgreen:) heeft geen idee wat een GB/TB is of inhoudt en dan is de term "onbeperkt" gewoon handiger in gebruik.

Momenteel (!) zou ik 3TB voor vast internet inderdaad durven catalogeren als "quasi onbeperkt", voor mobiele data lijkt me dat lastiger, zeker als je veel mobiel video's kijkt/streamt of je smartphone als hotspot gebruikt.

Dat het BIPT zich hiermee moeit is inderdaad wel gek.
ooh. shiny.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Het artikel op bipt : http://www.bipt.be/operatoren/publicati ... Uf9ZhNHUpU

Ik dacht eerst ook: duidelijk schoothondje van Telenet. Maar die 300GB is wel een pak boven de 40GB die Telenet voorziet voor mobiel. En daar waar je toch al enorm moeite moet doen om boven de 3TB te komen, is dat met 40GB mobiel al veel minder geval. Die 300GB is alleszins goed nieuws hier, want dan moet ik de kinderen niet meer zeggen dat ze niet op YouTube mogen in de wagen :p. Nu nog afwachten hoe snel Telenet dit aanpast
Niet hopen dat dit de limieten zal verhogen..... de onbeperkte, zullen nu een limiet krijgen. Uitfaseren, verdwijnen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

cloink schreef:Ik "snap" de marketing redenering hier achter wel: 80% van de bevolking (totaal uit de lucht gegrepen statistiek :mrgreen:) heeft geen idee wat een GB/TB is of inhoudt en dan is de term "onbeperkt" gewoon handiger in gebruik.
Men kan ook 'zorgeloos' oid gebruiken als het echt is om een gemakkelijke term voor jan-met-de-pet te gebruiken. Maar er zit echt wel meer achter hoor, net zoals telenet het woordje 'fiber' gebruikte in hun abonnementen in combinatie met 'lichtsnelheid'.
cloink schreef:Momenteel (!) zou ik 3TB voor vast internet inderdaad durven catalogeren als "quasi onbeperkt", voor mobiele data lijkt me dat lastiger, zeker als je veel mobiel video's kijkt/streamt of je smartphone als hotspot gebruikt.
Voor veel omaatjes vandaag is 10GB ook "quasi onbeperkt". Zie je het probleem?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Idd, is dat nu zo moeilijk. Als het niet onbeperkt is, adverteer je het niet als onbeperkt. Een 200gb mobiel abbo is niet onbeperkt... en een 500gb mobiel abbo ook nog steeds niet. Die adverteer je dan als een 500gb abbo

Toch niet zo moeilijk? En dat noemen ze dan een regulator? Ik noem dat ook een ’sloef’, een dure sloef voor ons belastingbetalers.
de koe zegt boe
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Absurd dat we al meer dan 10 jaar met die misleiding van "onbeperkt" zitten en het BIPT er nu pas iets over zegt. Als je 3TB momenteel een goeie "onbegrensde" grens vindt, bedenk dan wel dat we nog geen 4K content gewoon zijn, en dat Proximus z'n aparte tv netwerk geen dergelijke limitering heeft en dus concurrentievervalsing pleegt ten opzichte van tv-via-internet. Dit is een zoveelste geval van het BIPT dat de consument enkel ziet door de bril van de grote providers.

De tv markt zit nog steeds op slot achter triple play en proprietary hardware. Zolang de consument geen vrije combinatie van tv provider met internet provider kan maken, gaan kleine providers gewoon klein blijven.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Weet er iemand wanneer dit ingaat voor de mobiele abonnementen? MV, PX,.. hebben allemaal abbo's met FUP limieten die lager zijn dan 300GB.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens de bipt link hierboven krijgen ze 6maanden de tijd.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

In het artikel staat dat BIPT de providers 6 maanden geeft.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Zie link en pdf bipt hiierboven
Het BIPT geeft aanbieders van internettoegangsdiensten een termijn van 6 maanden om deze
richtsnoeren in de praktijk te brengen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Is "onbeperkt" nu 300 gigabyte of 3000 gigabyte?
Ik snap er niets van.
Dat heeft het BIPT weer eens goed opgelost!
:lol:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Mobile: 300GB
Vast: 3TB
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Nee, vast is tussen de 500gb en 3 tb

Zo konden ze scarlet, aka proximus nog net beschermen
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ja @ddd, dat weten we.
Maar:
Mobiel = onbeperkt = 300GB
Vast = onbeperkt = 3000GB
dus volgens BIPT is 300GB = 3000GB :bang:
Maar eigenlijk is er op onbeperkt helemaal geen getal te plakken. Onbeperkt = geen (kunstmatige) grens.


@bambipower: neen, de nieuwe richtsnoeren spreken over 'minstens 3TB' voor vast.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ah, my mistake, nu ’ineens’ 3tb, hiervoor 500gb :lol:
The magic moment happened

Dus scarlet zal ofwel niet meer ’onbeperkt’ zijn, ofwel hun limieten moeten aanpassen naar 3tb
Mag ik vermoeden dat ze bij scarlet van plan waren om van hun historische 500gb af te stappen?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heb zo ene vermoeden dat ze voor mobiel niet zullen wijzigen.
Nieuw portfolio met nieuwe namen en probleem opgelost.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Volgens de BIPT definitie van "onbeperkt" is Scarlet al in orde, niet?

https://www.scarlet.be/nl/internet/
De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Die snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mailgebruik en videostreaming.
Dat is toch perfect in lijn met:
Ook wil het dat de internettoegang voorbij dat volume niet mag worden stopgezet, maar enkel vertraagd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Neen, want vanaf het onbeperkt genoemd wordt (daar gaat het over) zal bij vast internet de downloadlimiet minstens 3TB moeten zijn. Met de 500GB komen ze dus niet toe. Dus ofwel: niet meer onbeperkt noemen, ofwel 3TB aanbieden (en nadien vertragen).
Voor vast internet, vindt het BIPT dat de grens zou moeten liggen op een maandelijks datavolume van 3 TB. Voor mobiel internet is dat 300 GB.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Oké, ja
"voorbij DAT volume"
Dus eens je de 3TB voorbij bent, dan ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja tuurlijk 3 TB is ook niet heilig maar dat Tadaam, Scarlet dit nu gaat voelen is zeker duidelijk.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Hopelijk veranderen ze niets behalve het woordje onbeperkt er uit halen, zou nog beste oplossing zijn
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Tadaam zal wel onder mobiel vallen?
de koe zegt boe
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Tadaam lijkt me ook onder mobiel te vallen. Daar spreken ze ook van onbeperkte data tot 300GB. Dus zij voldoen hier momenteel al aan.
Link: https://tadaam.be/support/?category=tad ... ndervinden.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Beschamend. Wat weerhoudt het BIPT ervan om nu gewoon de definitie van het woord toe te passen? Het is ronduit absurd dat bv. een edpnet moet adverteren met "echt onbeperkt" om duidelijk te maken dat het "echt onbeperkt" is, maar een duopolist moet niet adverteren met "niet echt onbeperkt". Wat is het nut van de taal dan nog? :bang:
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

cloink schreef:Ik "snap" de marketing redenering hier achter wel: 80% van de bevolking (totaal uit de lucht gegrepen statistiek :mrgreen:) heeft geen idee wat een GB/TB is of inhoudt en dan is de term "onbeperkt" gewoon handiger in gebruik.

.
Een auto wordt ook niet verkocht met onbeperkt vermogen en dat snapt ook niet iedereen. Dan laat je jezelf adviseren.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Mijn poetsvrouw vroeg me onlangs welke beperking er was op edpnet. Ik zei onbeperkt. Vroeg zij me, ja maar, hoeveel GB is dat dan… ik antwoordde: echt onbeperkt, geen limiet… zij kon het moeilijk geloven en heb het haar moeten tonen…

Consument is er blijkbaar al aan gewoon dat “onbeperkt” niet echt onbeperkt is…
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Ik heb nu wigo bij telenet met onbeperkt op de technische fiche maar in de praktijk beperkt tot 750 gb in tegenstelling tot de one formules die 3T zijn. Je weet dat telenet niets doet voor bestaande klanten of oudere formules. Nu denk ik zullen ze toch binnen de 6 maanden mijn 750gb moeten aanpassen naar 3T of wat denken jullie?
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Bedankt: 1 keer

Ik zit bij proximus (gsm) en zit geregeld over het maximum van 30GB bij mijn unlimited abonnement.
Grappig genoeg kreeg ik net (dinsdag) een bericht dat het maximum voor mijn unlimited abonnement van 30 naar 60GB ging.
Hopelijk tegen augustus dus 300GB - zal in de vakantie goed van pas komen :-)
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Reken er maar niet op dat je binnenkort 300GB gaat krijgen bij de mobiele abonnementen die nu onbeperkt heten of afficheren. De namen zullen eerder wijzigen zoals Orange intussen al doet. https://eshop.orange.be/nl/mobiel/gsm-abonnementen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

BIPT zegt bovendien dat wanneer de fup overschreden wordt, toegang tot internet niet geblokkeerd mag worden als sprake is van 'onbeperkt' internet. Providers mogen klanten ook geen extra kosten in rekening brengen, maar het verlagen van de snelheid mag wel. Vaste en mobiele providers krijgen zes maanden om de richtsnoeren om te zetten naar beleid. BIPT zegt ook dat de genoemde waarden van 300GB en 3TB kunnen stijgen als blijkt dat dit nodig is.

Bij Orange is dit nog altijd het geval blijkbaar, eens uw data overschreden betaal je extra kosten.
Alleen op hun hoogste abo kan men blijven verder surfen op een verlaagde snelheid zonder meerprijs.
Wij hebben bij PX een 5 GB abo en als we erover zitten kunnen we blijven verden surfen met verlaagde snelheid en zonder extra kosten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Daar zou Orange zelfs niet moeten aanbieden om aan vertraagde snelheid verder te surfen aangezien ze het niet afficheren als Onbeperkt maar als Go Extreme met 60GB. Het zonder-kosten-verder-surfen principe waar BIPT het nu over heeft gaat puur over bundels die "onbeperkt" zijn. Fijn dat Proximus dat verder surfen ook aanbiedt op lagere databundels. Anyway, begint iets off topic te gaan hiermee.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Inderdaad, we gaan geen unlimited abo's meer zien voor mobiel. Het zal allemaal met GB's en namen zonder unlimited worden. Alleen Telenet zal wat meer moeten aanpassen met hun One, lijkt me. Het ganse marketingverhaal van One valt helemaal in duigen op het mobiele gedeelte dan toch.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er is maar 1 echt onbeperkt en dat is proximus.
En ja ik weet dat er iets anders staat en ik weet ook niet goed waarom ze niet aanpassen.
Maar we hebben er hier al genoeg de revue zien voorbijkomen die meer dan 300gb verstoken en niet verlaagd worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”