Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Laat het zorgpersoneel 2x per week testen en dat probleem is grotendeels opgelost.
ni echt

1) bij besmettingen ben je dan wel te laat
2) de kostprijs, voor centrum-rechts vlaanderen belangrijk.

een verpleegsterseam op een doorsneegang zal een man of 20 zijn
die 2x per jaar vaccineren kost u ... 5 à 600 euro op jaarbasis
een test kost 5 euro. 2x per week die ploeg testen kost u 100 per week of 5000 per jaar
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, je bent niet te laat, als je systematisch test haal je de + eruit voor ze besmettelijk zijn..
Dat is de sterkte van TOI.

Voor in uw bloot gat op een strandstoel in de zon te gaan liggen is't geen probleem.

Om iemand te beschermen die al ziek is, is't te duur :bang: :bang: :bang:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Nee, je bent niet te laat, als je systematisch test haal je de + eruit voor ze besmettelijk zijn..
Dat is de sterkte van TOI.
Hahaha, ga dat maar een uitleggen in Hong Kong.
Exponentiele groei van de besmettingen.
TOI remt niks af, totaal niks
TOI voorkomt niks, totaal niks

Enige dat remt zijn vaccins en de gekende maatregelen zoals (beperkte) lockdown
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Vaccins remmen helemaal niks af want ze beschermen niet tegen transmissie van omicron. Ze hebben alleen een impact op covid-19 en doen sinds delta+ aan damage controle. Dat zou ondertussen voor iedereen al duidelijk moeten zijn...
Hong Kong gaat gebukt onder het beleid van de Chinese autoriteiten dat is opgelegd na een stiefmoederlijkle westerse benadering van de pandemie. Als je iedereen die besmet is, ongeacht het klinisch verloop, plots wil gaan weg steken in een of andere publieke locatie die je niet hebt ga je onder omicron overal dezelfde chaos hebben. Dat heeft totaal geen bal te maken met het TOI pricipe dat echter wel het aantal besmettingen kan terug dringen mits het op een correcte manier wordt toegepast. Al een geluk dat we dat deels hebben kunnen toepassen tijdens de eerste golf.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

petrol242 schreef:Vaccins remmen helemaal niks af want ze beschermen niet tegen transmissie van omicron.
Vaccins beschermen wél tegen transmissie, alleen niet zo sterk als vroeger en nooit 100%.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Allez, hier gaan we weer... "Het werkt geen 100%" zucht...
Ik zal het nog eens herhalen. Omicron is een ontwijkmutatie voor zowel de natuurlijke afweer als de verworven afweer. Je kan dat blijven ontkennen maar de besmettingscijfers en het aantal doorbraakinfecties die er al geweest zijn zijn duidelijk, alsook de serologische resultaten in de onderzoeken naar omicron.
Kijk eens in je eigen omgeving? Met die discussie heb ik het wel gehad.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Logica blijkt toch telkens weer heel moeilijk.
Het is niet omdat omicron goed kan omzeilen dat het zomaar alles kan omzeilen en "geen 100%" betekent evenmin "0%".
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Kijk eens in je eigen omgeving? .
ook geen argument
je hebt geen idee hoe hoog het omikrondagcijfer zonder vaccin zou zijn geweest. met 90% vaccinatiegraad kwamen we op 70 000 geregistreerde besmettingen in een vrij open maatschappij.

jij blijft herhalen dat vaccins niet beschermen tegen besmettingen. dat klopt niet, eigenlijk bijna een leugen, dus zal men je er blijven op wijzen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dizzy schreef:
Ofloo schreef:Waarom maakt u zo druk wat andere doen. Maart 2020 was ik besmet, was héél ziek. Had eigenlijk moeten opgenomen worden. Maar da's anders gelopen. Nu vorige week had ik het terug. Maar ik was niet zo ziek meer. Ik heb nu een goei griep als ik het zo mag omscrhijven !

Als ik zoals jouw nog nooit besmet was had ik misschien ook een vaccin gaan halen, maar da's niet het geval. Moet ik dan dat jij je beter zou voelen een vaccin gaan halen !? Of denk je dat iedereen die geen vaccin gaat halen dit onbezonnen doet ! Da's een wel overwogen beslissing geweest van mij.

Per slot degene die beweren dat ze het vaccin voor andere nemen, dat zijn de grootste blaaskaken die er zijn. Zoals men bv beweert dat alle zorgpersoneel dit verplicht moet nemen om de patienten te beschermen, bullshit !!!

Als dat zo is dan zijn we nu allemaal safe ! Niemand moet het nog nemen in de zorg hebben ze het verplicht voor ons genomen. Alsof ze niet meer besmet geraken wanneer men gevaccineerd is. Bullshit!! Wie beschermt men dan eigenlijk !?
Iedereen doet wat hij wil voor mij MAAR dan wel met de gevolgen voor degene die de keuze maakt en niet afschuiven op de rest.

Misschien had je beter wel een vaccin gehad, dan had je minder kans om ernstig ziek te zijn. Nu heb je al 2 keer prijs gehad.

Ik denk niet dat iedereen die geen vaccin gaat halen dat onbezonnen doet, er zijn mensen die zelfs geen mogen krijgen door leeftijd of allergie of onderliggende aandoeningen. Wat ik wel denk is dat wie niet bij die uitzonderingen hoort, de gevolgen van de beslissing moet dragen zonder te komen janken over maatregelen die ze deels teniet doen. Je kan dus wel weloverwogen kiezen maar je kiest ook voor anderen.

Ik ben zelf kerngezond en ben in heel mijn leven geen 10 keer bij een dokter geweest. De medicamenten die ik genomen heb zijn nog op 1 hand te tellen en zijn vooral dafalgan. Ik sport en ben in uitstekende conditie. Je zou kunnen stellen dat ik totaal niet tot de risicogroep behoor. Ik heb ook geen kinderen dus ook die kan ik niet besmetten. Toch heb ik niet lang getwijfeld over het vaccin. Uiteraard wil ik zelf niet ziek worden maar al de neveneffecten zoals overbelaste zorg en extra kosten wil ik ook niet. Vandaag ben ik gezond maar dat is geen garantie voor morgen en bovendien vind ik anderen met een mindere gezondheid geen collataral damage of blaas kaken. Ik vind het goed dat de overgrote meerderheid ook zo dacht en naast de zelfbescherming ook de gezondheid van anderen naar waarde schatten.

Als je in een ziekenhuis komt is dat met de bedoeling te genezen, niet om een virus op te lopen. Het doel van zorgpersoneel is zorg verlenen, niet ziek maken. Mensen die daar een ander idee over hebben horen niet thuis in de zorg wegens ongeschikt. Het is niet omdat je ook kan besmet raken na veiligheidsmaatregelen dat je ze dan maar moet laten vallen. Er vallen doden met een veiligheidsriem aan, allemaal uit? :nono:
Minder kans er liggen nog steeds mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek, de eerste keer was ik ernstig ziek ja, maar ik ben wel mogen blijven werken voor uw eten op uw bord te leggen ! En de eerste keer was er geen vaccin, noch waren er mond maskers, maar goed.

En weet je wat nu ben ik helemaal niet zo ziek. Het vaccin werkt niet zoals een vaccin hoort te werken, als het vaccin zou werken dan zou je niet ziek worden, mensen die besmet zijn met het virus worden ook niet meer ziek. Het vaccin was ontworpen voor de eerste variant of tenminste een variant, en het zal wel iets doen, maar bijlange niet wat een vaccin hoort te doen. En da's de ziekte voorkomen !

Maar spuit U gerust vol, ik houd U niet tegen, ik gun U die vrijheid ! Alleen verwacht ik dat jij mij die vrijheid ook gunt zonder dat je hier een hoop zaken zit te vertellen die gewoon niet kloppen.

Mijn conclusie is deze dat het vaccin niet beter is dan dat je ooit besmet was, want anders zou ik nu ook doodziek zijn. Wat niet het geval is. Dus als je het nog nooit gehad hebt, zou ik zeggen neem zeker het vaccin. Maar één volledig vaccin lijkt me voldoende al die booster praat is gewoon onzin. En anders zie ik hier het nut niet van in.

Het coronasafe ticket is nog zoiets onbenulligs, iemand die niet gevaccineerd is zou moeten testen enz. Maar iemand die gevaccineerd is niet. Liggen er dan geen mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek. Zijn ze dan niet besmettelijk. Het is meten met 2 maten en 2 gewichten. Is gewoon letterlijk discriminatie.

Dus al je gevaccineerd bent mag je iedereen zomaar besmetten. Maar als je niet gevaccineerd bent dan ben je een crimineel een egoïst enz.

En wat als iedereen straks gevaccineerd is op wie ga je het dan steken!?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:Als je iedereen die besmet is, ongeacht het klinisch verloop, plots wil gaan weg steken in een of andere publieke locatie die je niet hebt ga je onder omicron overal dezelfde chaos hebben. Dat heeft totaal geen bal te maken met het TOI pricipe dat echter wel het aantal besmettingen kan terug dringen mits het op een correcte manier wordt toegepast.
Nu wordt het interessant.
Wat moet Hong Kong anders doen om door middel van TOI het aantal besmettingen terug te dringen.
Want of je ze nu thuis isoleert of publiek dat verandert geen zak aan het exponentieel stijgen van de besmettingen.

De beste manier waarover we vandaag beschikken om de besmettingen terug te dringen zonder lockdown of sluiting is 100% vaccineren en boosteren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ofloo schreef:Minder kans er liggen nog steeds mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek
Wat begrijp je niet aan minder kans? er is een wezenlijk verschil tussen minder kans en geen kans.
Er liggen ook mensen in het ziekenhuis na een accident terwijl ze de veiligheidsgordel droegen, afvoeren? :bang:
Ofloo schreef:En weet je wat nu ben ik helemaal niet zo ziek.

Het vaccin werkt niet zoals een vaccin hoort te werken, als het vaccin zou werken dan zou je niet ziek worden, mensen die besmet zijn met het virus worden ook niet meer ziek. Het vaccin was ontworpen voor de eerste variant of tenminste een variant, en het zal wel iets doen, maar bijlange niet wat een vaccin hoort te doen. En da's de ziekte voorkomen !
Niet zo ziek maar wel al de tweede keer prijs. Met een vaccin had je mogelijk die 2 keer naar nul gebracht en u dat al bespaard. Uw kans om ernstig ziek te worden was nog lager. Bovendien betekent 1 geval statistisch niets want je had ook op IC kunnen liggen, uw kansen waren hoger dan zou kunnen.

Dan een hoopje desinformatie die totaal fout is. De vaccins (er zijn er meerdere) werken wel degelijk heel goed. Ze hebben meerdere varianten meegegaan en zelfs petrol kan hun nut niet negeren. Het is niet omdat ze geen 100% werken dat ze niet werken. Laat ons alle medicamenten verbannen die geen 100% halen, er zullen er geen meer overblijven.

Een vaccin is een wapen in deze strijd. Nu zijn er mensen die liever zonder wapens naar het front trekken maar die had je in Japan ook, alhoewel die zaten nog in een vliegtuig, toch ook een wapen. Dat vaccins niet helpen bij voorkoming klopt ook niet. De efficiëntie nam logischerwijze af maar dat is nog altijd iets anders dan niets. Weet je wat wel niets helpt? Niets doen en hopen dat het virus u spaart omdat je zo gezond bent.
Ofloo schreef:Maar spuit U gerust vol, ik houd U niet tegen, ik gun U die vrijheid ! Alleen verwacht ik dat jij mij die vrijheid ook gunt zonder dat je hier een hoop zaken zit te vertellen die gewoon niet kloppen.
Ik ben geen liefhebber van spuitjes maar nog minder van IC of maanden smaakverlies. Ik kies dus om 5 minuten te steken in een betere bescherming daartegen EN een onrechtstreekse steun aan de zorg en onze rekeningen die eraan komen.

Wat klopt er dan niet? Je spreekt over een hoop, ik ben benieuwd :lol:
Ofloo schreef:Mijn conclusie is deze dat het vaccin niet beter is dan dat je ooit besmet was, want anders zou ik nu ook doodziek zijn. Wat niet het geval is. Dus als je het nog nooit gehad hebt, zou ik zeggen neem zeker het vaccin. Maar één volledig vaccin lijkt me voldoende al die booster praat is gewoon onzin. En anders zie ik hier het nut niet van in.
Ai ai ai, conclusies trekken zou ik aan een ander overlaten als dit de logica is die je gebruikt. Uw individueel geval betekent niets. Ik kan hier zonder kijken de straat oversteken, als ik de overkant haal kan ik met die redenering besluiten dat oversteken totaal ongevaarlijk is :bang:

De vaccins nemen af in efficiëntie na verloop van tijd. Een booster geeft weer... een booster en zal u dus weer beter beschermen dan zonder booster. Raakte je toch besmet dan zal dat nog extra effect hebben maar ik ga me niet laten besmetten om een bescherming te krijgen die ik op 5 minuten kan halen.
Ofloo schreef:Het coronasafe ticket is nog zoiets onbenulligs, iemand die niet gevaccineerd is zou moeten testen enz. Maar iemand die gevaccineerd is niet. Liggen er dan geen mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek. Zijn ze dan niet besmettelijk. Het is meten met 2 maten en 2 gewichten. Is gewoon letterlijk discriminatie.

Dus al je gevaccineerd bent mag je iedereen zomaar besmetten. Maar als je niet gevaccineerd bent dan ben je een crimineel een egoïst enz.

En wat als iedereen straks gevaccineerd is op wie ga je het dan steken!?
Punt is dat je niet iedereen kan testen want daar hebben we de capaciteit niet voor, bovendien zijn die testen ook geen 100%, integendeel en geven ze ook een tijd foute conclusies. Kortom testen is een leuke theorie maar enkel een onderdeel in de strijd, geen alternatief.

Het CST is ook mijn favoriet niet maar het werkt wel goed om mensen aan te zetten om te doen wat de meerderheid uit zichzelf doet. Je kan het perfect weigeren maar dan moet je de nadelen erbij nemen. Dat is geen discriminatie want je kan de discriminatie zelf op 5 minuten oplossen.

Wie kiest voor eigenbelang en het belang van anderen bewust negeert is inderdaad een egoïst, ik heb dat niet uitgevonden dat is de betekenis in het woordenboek.

Het punt is niet de schuld op iemand steken, het punt is eerder het risico beperken voor iedereen en de nadelen minimaliseren. De schuld steken op vaccins, virologen, pasjes, enz... enkel om uw onzinnige zin te doen is iets anders.
Schermafbeelding 2022-02-23 145048.jpg
(253.53 KiB) Nog niet gedownload
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vergelijk het dan liever met een fietshelm...
Die draag ik ook niet om naar de bakker te fietsen of mijn dochter naar't school doe, maar wel als ik in't weekend ga fietsen met de vrienden.

Je kan dat naar 2 kanten in het belachelijke trekken, van het heeft geen enkel nut om een helm te dragen in de tour de france tot straks moet ik nog een helm dragen als ik 's morgens uit mijn bed kom.

Een helm werkt wel, net zoals de covid vaccins werken....lost 100% vaccinatie het probleem op ? Nee, net zoals een fietshelm dat ook niet doet, als jij een helm wil opzetten telkens als je opstaat...be my guest, maar kom mij niet vertellen dat ik de egoïst ben omdat ik dat niet doe.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En als je mee wil doen aan koers stellen ze een helm verplicht. Prima, toch?
Niet volgens de antivaxxers en CST-completdenkers: die protesteren voor "hun vrijheid", waarmee ze de vrijheid van "de rest" inperken.
Zoek maar uit wie dan de egoïst is :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Foute vergelijking want het risico met fietsen is anders dan voor dit virus. Hier heb je risico bij elk contact. Je miet ook niets fout doen om toch besmet te kunnen raken en als je besmet bent kan je anderen besmetten. Bij fietsen zou je nog kunnen beweren dat recreatief fietsen relatief veilig is en een ongeval zal niet besmettelijk zijn voor anderen. De gevolgen zijn dus voor u. Anderzijds gaan er ook stemmen op om inderdaad fietshelmen te verplichten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

yup & dat is even absurd als het covid vaccin verplichten.
Covid vaccins houden besmettingen niet tegen, in tegendeel zelfs... ik ben al maanden kaartjes van Sciencano aan het posten dat gemeentes met hoge vaccinatiegraad meer besmettingen hebben dan gemeentes met lage vaccinatiegraad.
De stelling dat vaccinatie besmettingen tegengaat gaat gewoon niet op, maar je mag me dat altijd proberen aan te tonen.
Ze houden mensen niet uit het az (en dan bedoel ik ze kunnen het risico niet verlagen dat de zorg niet in problemen komt) en ze zorgen voor een hogere besmettingsgraad (mede doordat gevaccineerde terug een pak meer contacten hebben of losser zijn met hun contacten ? het maakt niet uit, het is gewoon een feit)
Soit, waarschijnlijk hebben we atm groepsimmuniteit door de vele omikron besmettingen en is deze zever zo goed als gedaan, niet door de vaccins, maar door de besmettingen... ik zal jullie allemaal ff bedanken om niet op te passen, mede door jullie is mijn kans kleiner dat ik ooit nog besmet geraak :beerchug: of moet ik nu beginnen zeggen dat jullie allemaal egoïsten zijn omdat je jan en alleman hebt kunnen besmetten ? :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:
Hahaha, ga dat maar een uitleggen in Hong Kong.
Exponentiele groei van de besmettingen.
TOI remt niks af, totaal niks
TOI voorkomt niks, totaal niks
En hoe denk jij dat Hong Kong TOI dan toepast want je impliceert dat het daar niet werkt? Geef me dan eens het testbeleid of de opsporingsstrategie van HK?
Oh wacht. Volgens jou staat TOI gelijk aan het massaal opnemen van besmette mensen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ge moet weer niet uw kar keren. :lol:

Ik impliceer niks
Ik constateer
Dat de stijging in HK exponentieel is ondanks hun strategie van besmettingen vermijden door TOI.
Dus TOI werkt duidelijk niet … want de besmettingen worden niet vermeden ondanks dat met alle positieve isoleert.

Er is iets anders nodig…
Massale vaccinatie en boosteren als stap 1
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, zorgen dat de zwakkere en ouderen gevaccineerd raken...

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-60474342
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Covid vaccins houden besmettingen niet tegen, in tegendeel zelfs... ik ben al maanden kaartjes van Sciencano aan het posten dat gemeentes met hoge vaccinatiegraad meer besmettingen hebben dan gemeentes met lage vaccinatiegraad.
De stelling dat vaccinatie besmettingen tegengaat gaat gewoon niet op, maar je mag me dat altijd proberen aan te tonen.
Ze houden mensen niet uit het az (en dan bedoel ik ze kunnen het risico niet verlagen dat de zorg niet in problemen komt) en ze zorgen voor een hogere besmettingsgraad (mede doordat gevaccineerde terug een pak meer contacten hebben of losser zijn met hun contacten ? het maakt niet uit, het is gewoon een feit)
Soit, waarschijnlijk hebben we atm groepsimmuniteit door de vele omikron besmettingen en is deze zever zo goed als gedaan, niet door de vaccins, maar door de besmettingen... ik zal jullie allemaal ff bedanken om niet op te passen, mede door jullie is mijn kans kleiner dat ik ooit nog besmet geraak :beerchug: of moet ik nu beginnen zeggen dat jullie allemaal egoïsten zijn omdat je jan en alleman hebt kunnen besmetten ? :angel:
Uw beweringen zijn gewoon fout. De vaccins hebben wel degelijk lang besmettingen tegengehouden ze zijn er wel minder efficiënt in geworden naarmate de varianten talrijker werden.

Uw uitleg over de gemeentes is onzin in een wereld waar men mobiel is en gaat skiën aan de andere kant van de wereld.

Ze houden wel degelijk mensen uit het ziekenhuis want anders is petrol een dikke vette leugenaar :angel:

Uiteraard zouden ze dat nog beter doen mocht iedereen een vaccin nemen. Desondanks is de zorg niet gekapseisd maar zonder vaccins zou ik er mijn geld niet op verwed hebben.

Volgende gaffe, de boude bewering dat gevaccineerden meer contacten zouden hebben. Dat is op niets gebaseerd en tegengesproken door de motivatiemeter. Waarom zouden mensen die denken onaantastbaar te zijn van een virus dat sommigen zelfs niet als echt beschouwen zich beter gedragen? Ik heb het niet gemerkt tijdens de betogingen. Neen, lekker gezellig samen zitten, zo vatte iemand het kort samen :lol:

Dankzij de vaccins is de zorg net niet gekapseisd en is de maatschappij min of meer blijven draaien. Hadden we die rem niet gehad dan zou het hier een pak erger geweest zijn. Wel eerlijk dat je nu toegeeft te teren op anderen die wel hun burgerlijke plicht doen terwijl jij gewoon de kantjes eraf wil lopen uit kortzichtigheid. Proficiat om ten minste dat punt toe te geven.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Ik impliceer niks
Ik constateer
Je constateert dus dat TOI niet werkt in HK.
Ok, laat dan eens zien hoe HK aan contactopsporing doet en haar bevolking test. En dan kan je oordelen of er tout court aan TOI gedaan wordt en kunnen we dat beoordelen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:
Uw beweringen zijn gewoon fout. De vaccins hebben wel degelijk lang besmettingen tegengehouden ze zijn er wel minder efficiënt in geworden naarmate de varianten talrijker werden.
Proof me wrong, ik heb in ieder geval geen cijfers gezien dat er minder besmettingen waren na al die vaccinaties.
Uw uitleg over de gemeentes is onzin in een wereld waar men mobiel is en gaat skiën aan de andere kant van de wereld
.
Natuurlijk, want in minder gevaccineerde gebieden gaat men natuurlijk niet gaan skiën :bang:
Ze houden wel degelijk mensen uit het ziekenhuis want anders is petrol een dikke vette leugenaar :angel
:
Beweert er dan iemand iets anders mischien ?


Volgende gaffe, de boude bewering dat gevaccineerden meer contacten zouden hebben. Dat is op niets gebaseerd en tegengesproken door de motivatiemeter. Waarom zouden mensen die denken onaantastbaar te zijn van een virus dat sommigen zelfs niet als echt beschouwen zich beter gedragen? Ik heb het niet gemerkt tijdens de betogingen. Neen, lekker gezellig samen zitten, zo vatte iemand het kort samen :lol:
Dat beweer ik toch nergens, of ken je de betekenis van een vraagteken ook al niet meer ?

Wel eerlijk dat je nu toegeeft te teren op anderen die wel hun burgerlijke plicht doen terwijl jij gewoon de kantjes eraf wil lopen uit kortzichtigheid. Proficiat om ten minste dat punt toe te geven.
Sarcasme herken je dus blijkbaar ook niet.
Ik ben Pieter Loridon niet hé Prioriteit nummer 1 is niet besmet geraken, prioriteit nummer 2 is anderen niet besmetten, dat jij dat egoïsme noemt zal me worst wezen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

En maar blijven draaien met die kar :lol: :lol:
petrol242 schreef:
duizend schreef: Ik impliceer niks
Ik constateer
Je constateert dus dat TOI niet werkt in HK.
Ok, laat dan eens zien hoe HK aan contactopsporing doet en haar bevolking test.
petrol242 schreef:het TOI pricipe dat echter wel het aantal besmettingen kan terug dringen mits het op een correcte manier wordt toegepast.
Jij zegt dat het niet goed gedaan wordt.
Waarom zou ik dan iets moeten bewijzen ?

Alhoewel de eigen overheidsexperten zeggen dat omikron niet tegen te houden valt, houdt de Hongkong overheid vast aan haar zero-COVID-paradigma
Ze testen, ze isoleren de positieve en ze isoleren ook de nauwe contacten van de positieve
Welk ding van TOI doen ze dan niet correct?
Al de derde keer dat ik dit vraag ...


Ik zal je het antwoord geven.
TOI werkt voor geen meter bij omikron, TOI kan dit totaal niet tegenhouden. Het stijgt exponentieel.

Enkel vaccins en booster houden dit (deels) tegen.
En lockdowns ook.
TOI NIET!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hongkong heeft een 7 daags gemiddelde van 1300 cases
België heeft atm een gemiddelde van 8600 cases we komen van 50.000 cases
Hoezo TOI werkt niet ?

Afbeelding

Straks ga je nog zeggen dat deze grafiek niet fair is omdat ze met 7 miljoen in een boeren gat wonen en wij met 12 miljoen in een wereldstad :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Al de derde keer dat ik dit vraag ...
Dan zal ik er nog maar eens een keer op antwoorden want blijkbaar wil je het niet lezen. HK heeft bijna door de hele coronacrisis op een 'westerse' manier de pandemie proberen te bestrijden, totdat China zijn beleid is beginnen opdringen. De ziekenhuizen lopen vol omdat volgens dat Chinese beleid de quarantaine in een gecontroleerde omgeving moet plaats hebben en daar is HK niet op voorzien. China is ondertussen bijstand aan het verlenen vanuit het vaste land.

Uiteraard is er ook nog het politieke aanhangsel om de Chinese aanpak op de korrel te nemen. Als we de grafiek bekijken die iceke heeft gedeeld verklaart dat heel veel over hoe we met argusogen op zo'n gebieden zitten te kijken en de beelden van overvolle hospitalen contrasteren met die grafiek. En ik ontken niet dat die hospitalen vol liggen voor alle duidelijkheid en deductieve geesten. Ik kan best begrijpen dat mensen dan niet in staat zijn om de context te begrijpen waarin een berichtgeving tot stand komt. In The Guardian van verleden zaterdag : "The government announced plans to have construction crews from mainland China build isolation units with 10,000 beds after crowding at hospitals forced patients to wait outdoors in winter cold." De gemiddelde temperatuur in februari in Hong Kong is 20 graden overdag en 15 graden 's nachts...

De isolatie (die derde letter dus in TOI, er zijn er nog twee) verloopt dus chaotisch. En daar distilleer jij dan uit dat TOI als methode niet zou werken. Qua deductie kan dat dus tellen! De eerste twee letters gooien we maar overboord?

Ik vraag aan jou nu voor de derde keer welke elementen in TOI in HK niet zouden werken en ge blijft rond de pot draaien. Je gaat de vraag zelfs terug aan mij stellen? Je kan er natuurlijk geen antwoord op geven. Dus voor de derde keer : hoe past HK TOI toe, vooral met zicht op testbeleid en opsporing en waar faalt het. Ge kunt misschien nog eens roepen "HET WERKT NIET". Heb dan op zijn minst het lef om te zeggen waar het niet werkt want als je TOI wil evalueren moet je de drie elementen erbij pakken. Stop dus met die reflectie en hou de rest voor in de peutertuin.

TOI is een beproefde methode en niet alleen in deze pandemie. Dat is niet uitgevonden voor het SARS-CoV-2 virus hé. Het bestaat al wel wat langer. Soms wordt de letter E nog toegevoegd van Elimineren maar dat houden we meestal achter de hand voor de beesten...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: De isolatie (die derde letter dus in TOI, er zijn er nog twee) verloopt dus chaotisch. En daar distilleer jij dan uit dat TOI als methode niet zou werken. Qua deductie kan dat dus tellen! De eerste twee letters gooien we maar overboord?
Neen, ik distilleer dat uit het feit dat de besmettingen exponentieel blijven stijgen ondanks hun zero covid strategy.
Dat is toch TOI he?

Met de eponentiele stijging loop je tegen de limieten aan van alle drie de letters.
Vandaag is dat het duidelijkst te zien in de I als je de I serieus doet. Ze liggen buiten op nen hoop.
Thuis binnen blijven samen met je gezin en nog naar de winkel en apotheek gaan is niet isoleren he.

Jij blijft maar zeuren dat ze TOI fout toepassen.
Zeg dan waar de fout zit. Als ik zeg dat je iets verkeerd doet, dan kan ik uitleggen wat je verkeerd doet. Jij blijkbaar niet.

Ik beweer dat je TOI niet kan toepassen bij een uitbraak met exponentiele stijging, het werkt niet in praktijk.

TOI houdt dat dus niet tegen, enkel vaccins en lockdown.

Voor een virus als ebola is dat anders.
Daar werkt TOI in de praktijk wel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Proof me wrong, ik heb in ieder geval geen cijfers gezien dat er minder besmettingen waren na al die vaccinaties.
De varianten werden telkens besmettelijker dus logisch dat je ook toenemend aantal besmettingen hebt maar dat is naast de kwestie want zouden we meer of minder besmettingen hebben zonder vaccinatie DAT is het punt. De vaccins werkten wel degelijk tegen besmetting, zeker bij de eerste varianten. Dat is ook de reden waarom de ongevaccineerden overmatig aanwezig waren op in de ziekenhuizen en IC.
Natuurlijk, want in minder gevaccineerde gebieden gaat men natuurlijk niet gaan skiën :bang:
Uiteraard wel maar de beperking in gebieden werkt niet op deze kleine schaal omdat mensen niet binnen deze gebieden blijven. Conclusies trekken dus uit iets waar je geen conclusies uit kan trekken.
Beweert er dan iemand iets anders mischien ?
Ja, jij: Ze houden mensen niet uit het az
Dat beweer ik toch nergens, of ken je de betekenis van een vraagteken ook al niet meer ?

mede doordat gevaccineerde terug een pak meer contacten hebben of losser zijn met hun contacten ? het maakt niet uit, het is gewoon een feit
Je noemt het zelfs een feit. Een vraagteken plaatsen als excuus zal daarbij niet helpen.
Ik ben Pieter Loridon niet hé Prioriteit nummer 1 is niet besmet geraken, prioriteit nummer 2 is anderen niet besmetten, dat jij dat egoïsme noemt zal me worst wezen.
Sarcasme ken ik maar ik ken ook het verschil met egoïsme.
Niet besmet geraken is prioriteit voor u maar je steunt wel mensen die lak hebben aan elke maatregel. Het gemakkelijkste om niet besmet te raken weiger je. Het gemakkelijkste om ziek te worden en zo naast de zorg ook de maatschappij onnodig te belasten weiger je ook. Dat IS egoïsme. Je wil gewoon je zin doen en daarom verzamel je maar wat onzin om dat te kunnen rechtvaardigen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: De varianten werden telkens besmettelijker dus logisch dat je ook toenemend aantal besmettingen hebt
Alé, 't is dus de fout van het virus dat de vaccins minder besmettingen tegen houden :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Soit, dit was de laatste keer dat ik nog reageer op jouw zever
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef: De varianten werden telkens besmettelijker dus logisch dat je ook toenemend aantal besmettingen hebt
Alé, 't is dus de fout van het virus dat de vaccins minder besmettingen tegen houden :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Soit, dit was de laatste keer dat ik nog reageer op jouw zever
Ja en neen, besmettingen tegenhouden is gewoon afgenomen zou een juistere beschrijving zijn.

Waarom? ik reageer toch ook nog op uw posts? :angel:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:
Ja en neen, besmettingen tegenhouden is gewoon afgenomen zou een juistere beschrijving zijn.
Draai het of keer het hoe je zelf wil hoor, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, vaccins houden die besmettingen niet tegen.
Dizzy schreef:Waarom? ik reageer toch ook nog op uw posts? :angel:
Omdat ik het kostbeu ben dan je steeds op de man wil spelen ipv op de bal en als je dat dan toch eens doet je nooit argumenten aanbrengt.
Kom met cijfers, kom met studies, kom desnoods met kranten artikels die een bronvermelding hebben en geef daar je mening over... en die mening hoeft helemaal niet overeen te komen met mijn mening...en als iemand anders met een andere mening afkomt en je het daar niet mee eens bent, probeer dat dan ook te staven met cijfers, studies of kranten artikels met bronvermelding. Niemand heeft hier "het licht" al gezien hoor, ik niet, jij niet, niemand. Mijn mening = niet meer hetzelfde als vorig jaar en al helemaal niet meer dezelfde als het jaar ervoor...wijsheid of kennis die heb je niet hé, die vergaar je doorheen je leven. Probeer mij te overtuigen & dan zal ik zelf wel zo slim zijn om in te zien dat ik mis was of helemaal niet mis was.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Neen, ik distilleer dat uit het feit dat de besmettingen exponentieel blijven stijgen ondanks hun zero covid strategy.
Dat is toch TOI he?
Nee, dat is niet TOI. Zero covid is een statement van een overheid die een pandemie wil plat kloppen door het aantal besmettingen én het aantal klinische elementen aan te pakken en zich niet te beperken tot "flatten the curve". Covid is nog altijd de ziekte en niet het virus. Een strikt toegepaste TOI is daar onderdeel van, net zoals vaccins, lockdowns en andere maatregelen om mensen uit elkaar te houden.
duizend schreef:Met de eponentiele stijging loop je tegen de limieten aan van alle drie de letters.
Vandaag is dat het duidelijkst te zien in de I als je de I serieus doet. Ze liggen buiten op nen hoop.
Met die stijging valt het nog relatief heel goed mee in HK. En dan verwijs ik terug naar de grafiek die iceke gedeeld heeft.
duizend schreef:Jij blijft maar zeuren dat ze TOI fout toepassen.
Zeg dan waar de fout zit. Als ik zeg dat je iets verkeerd doet, dan kan ik uitleggen wat je verkeerd doet. Jij blijkbaar niet.
?? Op 24 Feb 2022, 01:08 schreef ik : "De isolatie (die derde letter dus in TOI, er zijn er nog twee) verloopt dus chaotisch. En daar distilleer jij dan uit dat TOI als methode niet zou werken. "
Wat wil je nu nog meer?
TOI heeft altijd gewerkt in HK, alleen is er een moment gekomen waarop China de publieke isolatie heeft opgelegd waar HK niet op voorzien is tijdens omicron, maar waar vanuit het vaste land op bijgestuurd wordt. Dat is een beleidskeuze, want je kan wel perfect individueel isoleren. Dat is in januari 2020 in Wuhan wel degelijk gebeurd.
Je hebt nu de berichtgeving gehad over die volgelopen hospitalen in HK en daar gaan dan de wildste verhalen over. Kijk naar wat HK al de gehele pandemie gepresteerd heeft. Als ik dan vraag hoe jij denkt dat het testbeleid en opsporingsbeleid in HK in elkaar zit is het oorverdovend stil.
duizend schreef:Ik beweer dat je TOI niet kan toepassen bij een uitbraak met exponentiele stijging, het werkt niet in praktijk.
Dat werkt wel als je op tijd kan bijschalen en China slaagt daar in. Net zoals HK de tijdelijke chaos in de isolatie aan het bijwerken is. Als één van de elementen in uw strategie een bijsturing nodig heeft, betekent dat niet dat de strategie of het principe in zijn geheel faalt.
Dizzy schreef:De vaccins hebben wel degelijk lang besmettingen tegengehouden ze zijn er wel minder efficiënt in geworden naarmate de varianten talrijker werden.
Talrijker? Je bedoelt varianten die beter de afweer weten te omzeilen. De befaamde escape mutaties dus. Je weet toch dat die varianten een immens voordeel hebben gekregen op hun broertjes en zusjes, net door het massaal vaccineren. En die efficiëntie tegen transmissie zal alleen maar blijven afnemen als er niets wezenlijks aan de vaccins verandert.
duizend schreef:TOI houdt dat dus niet tegen, enkel vaccins en lockdown.
Vaccins houden voor een deel sinds delta+ nog enkel covid-19 tegen. Je volledig baseren op die strategie is damage controle en uiteindelijk nefast in het bedwingen van deze pandemie.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:En als je mee wil doen aan koers stellen ze een helm verplicht. Prima, toch?
Niet volgens de antivaxxers en CST-completdenkers: die protesteren voor "hun vrijheid", waarmee ze de vrijheid van "de rest" inperken.
Zoek maar uit wie dan de egoïst is :).
Visa versa, waarom zou ik het niet egoïstisch kunnen ervaren dat jij iedereen wil vaccineren, en dat degene die eraan sterven collateral damage zijn.
Ik zie nog steeds niet in dat als je antistoffen hebt, waarom je dan überhaupt zou moeten vaccineren.
dizzy schreef:Niet zo ziek maar wel al de tweede keer prijs. Met een vaccin had je mogelijk die 2 keer naar nul gebracht en u dat al bespaard. Uw kans om ernstig ziek te worden was nog lager. Bovendien betekent 1 geval statistisch niets want je had ook op IC kunnen liggen, uw kansen waren hoger dan zou kunnen.
Het feit dat je dit geloofd,... ik wil constructief blijven, dus ga ik er verder niet op in. Als je vaccineert maakt jouw lichaam anti-stoffen. Die worden niet beter dan wanneer je met het echte spul in contact komt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ofloo schreef:Visa versa, waarom zou ik het niet egoïstisch kunnen ervaren dat jij iedereen wil vaccineren, en dat degene die eraan sterven collateral damage zijn.
Ik zie nog steeds niet in dat als je antistoffen hebt, waarom je dan überhaupt zou moeten vaccineren.
Laten we de doden door vaccinatie en door het virus eens vergelijken?

Omdat net zoals de bescherming van vaccinatie ook de antistoffen niet het eeuwige leven hebben.
Ofloo schreef:Het feit dat je dit geloofd,... ik wil constructief blijven, dus ga ik er verder niet op in. Als je vaccineert maakt jouw lichaam anti-stoffen. Die worden niet beter dan wanneer je met het echte spul in contact komt.
Je moet me niet geloven maar er is hier al door petrol gezegd dat de beste bescherming een combinatie van besmetting en vaccinatie is. Hij gaf dit op als een mogelijke reden waarom hij niet zo erg ziek was.
iceke schreef:Omdat ik het kostbeu ben dan je steeds op de man wil spelen ipv op de bal en als je dat dan toch eens doet je nooit argumenten aanbrengt.
Kom met cijfers, kom met studies, kom desnoods met kranten artikels die een bronvermelding hebben en geef daar je mening over... en die mening hoeft helemaal niet overeen te komen met mijn mening...en als iemand anders met een andere mening afkomt en je het daar niet mee eens bent, probeer dat dan ook te staven met cijfers, studies of kranten artikels met bronvermelding. Niemand heeft hier "het licht" al gezien hoor, ik niet, jij niet, niemand. Mijn mening = niet meer hetzelfde als vorig jaar en al helemaal niet meer dezelfde als het jaar ervoor...wijsheid of kennis die heb je niet hé, die vergaar je doorheen je leven. Probeer mij te overtuigen & dan zal ik zelf wel zo slim zijn om in te zien dat ik mis was of helemaal niet mis was.
Komaan, iceke, niet de sentimentele gaan uithangen als je in de hoek zit. Ik benoem gewoon uw gedrag voor wat het is, egoïsme dus. Er staat ook telkens bij waarom ik dat vind. Ik denk dat ik hier al pagina's vol met argumenten, persberichten, artikels en linken naar studies en cijfers heb gegeven, uw verwijt slaat dus echt op niets.

Ik probeer u niet eens te overtuigen want je mag je eigen mening hebben en houden maar ik hoef het er niet mee eens te zijn. Het is niet mijn probleem dat mijn reply's bij u blijkbaar p(r)ikken.

Ik geloof echter niet dat je zal toegeven, niet omdat je niet inziet dat je mis bent maar omdat je niet wil inzien dat je mis bent. Je hebt al lang zelf beslist wat je wil geloven, niets wat iemand ook inbrengt zal u van dat idee afbrengen. Zoals ik al zei, je bent niet op zoek naar wat juist of mis is maar gewoon naar excuses om uw gedrag/houding te rechtvaardigen. Je wordt boos als men een spiegeltje voor u zet. Het is de fout van degene die de spiegel zet dat het beeld u niet aanstaat.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Zero covid is een statement van een overheid die een pandemie wil plat kloppen door het aantal besmettingen… een strik toegepaste TOI is daar onderdeel van, …
Allez kijk hier se.
Nu ineens snapt de petrol dat Hong Kong inzet op een strikt toegepaste TOI.

Nu nog even wachten op het antwoord op de vraag wat ze fout doen gezien de exponentiële stijging…
Ze vrijwillig thuis laten en hun goesting laten doen gaat dit niet oplossen hè petrol.

Mijn antwoord, ze doen niks fout, TOI werkt niet bij omikron.

Enne TOI goed gewerkt in Wuhan?
Is this a sick joke?
Had TOI daar gewerkt dan zaten we vandaag niet met de Corona uitbraak in gans de wereld. :bang:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dizzy schreef:Je moet me niet geloven maar er is hier al door petrol gezegd dat de beste bescherming een combinatie van besmetting en vaccinatie is. Hij gaf dit op als een mogelijke reden waarom hij niet zo erg ziek was.
Twee van mijn dochters waren van de eerste golf niet ziek, ze zijn volledig gevaccineerd. Maar van de delta variant zijn ze wel ziek. Kan ik nu ook concluderen dat vaccinatie er voor gezorgd heeft, dat ze net wel ziek geworden zijn. Mag ik nu ook publiceren?

Ik zeg niet dat het zo niet is. Maar ik vind het kort door de bocht dat zoiets als bewijs zou aanzien worden. Hoe meer ik zulke zaken lees dat één iemand iets ervaren heeft en dat dit dan de norm wordt, en denkt dat het zo en zo is omdat hij dat denkt.

Dan denk ik dat ik zeker geen vaccin wil, want dan vraag ik me af hoe ze de rest getest hebben. Dat jij met zulke priet praat een discussie wil aan gaan, zegt ook iets over jouw. Ik neem aan dat je het woord mogelijk toch zien staan hebt?
Dizzy schreef:
Ofloo schreef:Visa versa, waarom zou ik het niet egoïstisch kunnen ervaren dat jij iedereen wil vaccineren, en dat degene die eraan sterven collateral damage zijn.
Ik zie nog steeds niet in dat als je antistoffen hebt, waarom je dan überhaupt zou moeten vaccineren.
Laten we de doden door vaccinatie en door het virus eens vergelijken?

Omdat net zoals de bescherming van vaccinatie ook de antistoffen niet het eeuwige leven hebben.
....
Weeral ben je daar met een opmerking die nergens op slaat. Zelfs al zouden uw antistoffen in uw lichaam verdwijnen, verdwijnen deze nooit echt. Kijk maar naar het jaarlijkse griepvirus.

Hier is ook de helft van Europa aan gestorven en héél veel mensen in Amerika met de komst van de kolonisten. Maar verblind U maar wat één of andere minister zegt om het aan U te verkopen.
Maar dat betekent volgens hem niet dat een vaccin na enkele maanden al niet meer werkt. Het is namelijk niet zo dat wanneer de antistoffen afnemen, je lichaam het virus compleet 'vergeet' en dat je bij een tweede besmetting weer net zo ziek wordt.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ren-waarom

Ik ken mensen die ineens geen kinderen kunnen meer krijgen. Mensen die ineens hart problemen hebben na vaccinatie. Enz. Maar dat zijn zaken die ik zie zijn misschien de uitzondering. Dat zou best kunnen, ik beweer ook niet dat dit voor iedereen zo is. Maar als de minister openlijk zegt dat als er een dokter is die het vaccin zou slecht praten, kans heeft zijn licentie kwijt te spelen. Dan zeg je kritiek is niet aanvaard. We willen het niet weten. Dan heb ik er mijn bedenkingen ook bij dat deze cijfers publiek gemaakt zullen worden.

Trouwens ik ken meer mensen die van het vaccin gestorven zijn, dan mensen van het virus. Dus da's ook een perceptie, die voor iedereen anders ligt. Ik snap wat je daar probeert te doen, maar da's een zaak die ieder voor zich moet uitmaken. Daarom hebben wij democratie en vrijheid. Het is niet omdat één of ander farmabedrijf beweert dat ze het licht zien, .. dat het licht er ook is.

Als je het daar niet eens mee bent, Poetin zoekt nog kandidaten om bij zich te voegen. Misschien is dat iets voor jouw! Of denk je dat farmabedrijven zomaar zeggen we hebben een vaccin, maar we geven het alleen maar aan jullie als jullie ondertekenen dat we niet vervolgd kunnen worden als het mis gaat.
Laatst gewijzigd door Ofloo op 25 feb 2022, 14:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
Mijn antwoord, ze doen niks fout, TOI werkt niet bij omikron.
TOI werkt altijd IOT werkt niet, maar met omikron gaat dat een pak meer moeite kosten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ofloo schreef:Weeral ben je daar met een opmerking die nergens op slaat. Zelfs al zouden uw antistoffen in uw lichaam verdwijnen, verdwijnen deze nooit echt. Kijk maar naar het jaarlijkse griepvirus.

Hier is ook de helft van Europa aan gestorven en héél veel mensen in Amerika met de komst van de kolonisten. Maar verblind U maar wat één of andere minister zegt om het aan U te verkopen.
Kan je ook iets samenhangends brengen? Antistoffen beschermen maar niet eeuwig op individueel vlak, het is dus niet onlogisch om individueel een bescherming te updaten.

Omdat mensen uit het verleden aan iets stierven moeten wij dat dan ook maar doen ook al hebben we een wapen om dit deels tegen te gaan? :bang:

Ik zou verblind zijn door één of andere minister maar ik denk dat je wat teveel youtube hebt gekeken :lol:
Ofloo schreef:Ik ken mensen die ineens geen kinderen kunnen meer krijgen. Mensen die ineens hart problemen hebben na vaccinatie. Enz. Maar dat zijn zaken die ik zie zijn misschien de uitzondering. Dat zou best kunnen, ik beweer ook niet dat dit voor iedereen zo is. Maar als de minister openlijk zegt dat als er een dokter is die het vaccin zou slecht praten, kans heeft zijn licentie kwijt te spelen. Dan zeg je kritiek is niet aanvaard. We willen het niet weten. Dan heb ik er mijn bedenkingen ook bij dat deze cijfers publiek gemaakt zullen worden.
Ik kende ook al mensen die geen kinderen konden krijgen voor de crisis, dat bestaat nu eenmaal. De hartproblemen zijn gekend maar al bij al uitzonderlijk, het probleem is trouwens erger als je niet gevaccineerd bent en toch besmet raakt. Als je dus van dit een probleem maakt dan moet je ook eerlijk zijn en pro-vaccinatie zijn.

Ik weet niet waarover je het hebt met die uitspraak maar als mensen fake news vertellen en zeker als dat de volksgezondheid betreft, dan zou het erg zijn als dit niet aangepakt werd. Gaan we het aantal wetenschappers die vaccinatie goedkeuren en de rest even tegen elkaar leggen? Zijn als die mensen dan gebrainwashed of te dom om zelf na te denken?

Kritiek mag en is zelfs goed maar dan moet je deze onderbouwen. Met een filmpje op Youtube ga je er niet komen.
Ofloo schreef:Trouwens ik ken meer mensen die van het vaccin gestorven zijn, dan mensen van het virus. Dus da's ook een perceptie, die voor iedereen anders ligt. Ik snap wat je daar probeert te doen, maar da's een zaak die ieder voor zich moet uitmaken. Daarom hebben wij democratie en vrijheid. Het is niet om dat één of ander farma bedrijf beweert dat ze het licht zien, .. dat het licht er ook is.

Als je het daar niet eens mee bent, Poetin zoekt nog kandidaten om bij zich te voegen. Misschien is dat iets voor jouw!
Wat vertel je toch allemaal, mensen die van het vaccin gestorven zijn? Ik ben 3 keer in Flanders export geweest en er was een pak volk, niemand is daar doodgevallen.

Wat doet men met deze gevallen die jij persoonlijk dus kent? Verzwijgen? en waarom pikt de familie en jij dit? Trek ze toch voor het gerecht je kan enkel winnen met zo'n overweldigend bewijsmateriaal dat je ongetwijfeld hebt :lol: Gezien het enorme aantal, want het aantal overlijdens door het virus is ook niet gering, is het praktisch onmogelijk om dit te verdoezelen.

Perceptie is iets vanuit een bepaalde hoek bekijken, vanuit een andere hoek kan hetzelfde inderdaad anders uitzien, het is en blijft echter objectief hetzelfde. Waar jij over spreekt is eerder geloof/overtuiging. Jij gelooft werkelijk dat vaccins niet (goed) werken of schadelijk zijn. Je mag dit van mij geloven maar ik mag daar dan ook brandhout van maken. Dat is inderdaad vrijheid van mening. Men mag echter nooit de fout maken om meningen en feiten met elkaar te vermengen. Veel beter is genuanceerd de zaken weer te geven waarbij de feiten de hoofdrol spelen en niet de persoonlijke overtuiging de overhand te laten nemen.

Vaccins zijn geen wondermiddelen en hebben inderdaad bijwerkingen MAAR het is en blijft onomstotelijk een feit dat we zonder vaccins nog veel slechter ervoor stonden en dat er nog veel ergere rampen waren gebeurd met nog veel meer slachtoffers. Het is om die redenen dat ik geen minimalisatie van het belang van vaccinatie zal laten passeren. Sommige ongevaccineerden zagen het licht (van de farma) toen ze op IC lagen, anderen gaan gewoon verder met strijd als Don Quichote.

Trouwens ik ben zeer kritisch tegenover big farma maar ik ben wel zo verstandig om te begrijpen dat je soms medicamenten nodig hebt als je gezond wil blijven. Anderen denken dan weer dan farma er iets bij te winnen heeft bij het doden van hun klanten.

Ik denk dat je best eens gaat kijken wat ik over de zaak Oekraïne en Poetin schrijf in een andere topic, het kan niet meer het tegendeel zijn dan wat je allemaal bijeen slaat.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wie zegt dat ik tegen vaccinatie ben? Waar haal je het ook vandaan dat ik er tegen ben. Ik zie het nut er niet van in omdat ik antistoffen heb, die ik op een natuurlijke wijzen verworven heb.

Dat jij hier een pro/contra spel van wil maken dat ben jij. Alleen ben ik het niet eens met alle standpunten die jij naar voorbrengt als argument.

EDIT:

Er zijn net zoveel argumenten om niet te vaccineren, dan die er zijn om het wel te doen. En waarom zou ik een risico moeten nemen, als ik het positieve al bezit !? Er is helemaal geen goede argumentatie om het alsnog te nemen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:
duizend schreef:
Mijn antwoord, ze doen niks fout, TOI werkt niet bij omikron.
TOI werkt altijd IOT werkt niet, maar met omikron gaat dat een pak meer moeite kosten.
Natuurlijk werkt TOI altijd, in theorie.
Ziekenhuizen exponentieel opschalen werkt ook, in theorie.
Het is alleen in de praktijk onuitvoerbaar bij omikron :lol:
En dus werkt het niet …

Het enige wat in praktijk werkt zijn vaccins en lockdown … :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Enne TOI goed gewerkt in Wuhan?
Is this a sick joke?
Had TOI daar gewerkt dan zaten we vandaag niet met de Corona uitbraak in gans de wereld. :bang:
Ge moet wel eerst een epidemie hebben om die te bestrijden mocht je dat nog niet door hebben. We schreven januari 2020. Kijk hoe het na Wuhan is gelopen. Je kan natuurlijk ook de cijfers gaan aanvechten die China bekend maakt.
Dizzy schreef:Kan je ook iets samenhangends brengen? Antistoffen beschermen maar niet eeuwig op individueel vlak, het is dus niet onlogisch om individueel een bescherming te updaten.
Dit klinkt anders ook wel heel onsamenhangend. Wat bedoel je daar nu mee? Volgens mij beschermen antistoffen nog altijd enkel en alleen op individueel vlak, dus dat is wel een rare kronkel. Met een update vermoed ik een booster? Van een vaccin dat niet meer op de juiste target werkt? Ge moogt dan nog zoveel antilichamen terug bindend en/of neutraliserend maken, want dat zal je bedoelen veronderstel ik, het effect is op zijn minst discutabel te noemen. Je vergeet trouwens nog een heel belangrijk element. De afweer is een pak meer dan enkel antilichamen die al dan niet binden of neutraliseren.
Dizzy schreef:Men mag echter nooit de fout maken om meningen en feiten met elkaar te vermengen. Veel beter is genuanceerd de zaken weer te geven waarbij de feiten de hoofdrol spelen en niet de persoonlijke overtuiging de overhand te laten nemen.
Dit is echt wel een billenkletser, maar daarom niet minder waar.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Ge moet wel eerst een epidemie hebben om die te bestrijden mocht je dat nog niet door hebben. We schreven januari 2020. Kijk hoe het na Wuhan is gelopen.
Nee hoor er was helemaal geen epidemie in januari in Wuhan. :bang:
Ze hebben daar de boel in lockdown gegooid voor de lol.
Of misschien omdat ze toen al door hadden dat ze het met TOI niet zouden redden. :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”