Fiber Proximus in de gazet

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

https://www.hln.be/mijn-gids/proximus-s ... ~a5520a2f/


Voor wie op fiber overgezet wordt, zou er toch geen prijsverhoging zijn , mits dat je op de oude snelheid verder werkt.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Dat was toch al even bekend, zoals bij scarlet fiber aangehaald werd.
Voor klanten die door het afschakelen van het kopernetwerk worden getroffen, komt de telecomoperator met een oplossing. Zij krijgen gedurende twee jaar een (sneller) glasvezelabonnement van Proximus voor de prijs van hun bestaande Scarlet-abonnement.
https://www.techzine.nl/nieuws/infrastr ... -probleem/
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Die prijs zou ook maar tijdelijk zijn (12 of 24 maanden), daarna zou je sowieso die 5€ meer moeten betalen. Maar dat wordt er niet altijd bij vermeld.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Is er trouwens ergens ook een officiele Proximus bron hierover?

Ik woon momenteel in een appartement waar het gebouw niet aangesloten is op Fiber, maar het is duidelijk wel aanwezig (bakje hangt zelfs op voorgevel). Dan vraag ik me af of Proximus dan toch eventueel gaat forceren om iedereen op fiber dan te zetten.

Is natuurlijk een extra argument om dan toch fiber in gebouw binnen te krijgen bij de syndicus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dima_2005 schreef:Ik woon momenteel in een appartement waar het gebouw niet aangesloten is op Fiber, maar het is duidelijk wel aanwezig (bakje hangt zelfs op voorgevel). Dan vraag ik me af of Proximus dan toch eventueel gaat forceren om iedereen op fiber dan te zetten.
Dat is toch wat in het artikel staat?
Vijf jaar nadat in een wijk glasvezel is aangelegd, wordt het bestaande kopernetwerk met VDSL-technologie afgeschakeld...
Vaganzza schreef:Die prijs zou ook maar tijdelijk zijn (12 of 24 maanden), daarna zou je sowieso die 5€ meer moeten betalen. Maar dat wordt er niet altijd bij vermeld.
5€ ????

Dit ging hier over Scarlet klanten die gedwongen worden om over te stappen naar glasvezel.
Zij moeten overstappen naar Proximus (gezien Scarlet geen fiber aanbiedt). Zij krijgen gedurende twee jaar een (sneller) glasvezelabonnement van Proximus voor de prijs van hun bestaande Scarlet-abonnement. Nadien betalen ze de volle pot (tenzij Scarlet intussen een goedkoper Fiber aanbod heeft?).
  • - Scarlet Poco (30/2) klanten zien dus de prijs stijgen van 23€ naar min. 42.95€ (Proximus Start Fiber), dus + 20€
    - Scarlet Loco (50/4) klanten zien dus de prijs stijgen van 32€ naar min. 42.95€ (Proximus Start Fiber), dus + 11€
Ook Proximus klanten die gedwongen upgraden gaan meer betalen:
  • - Proximus Start klanten zien de prijs stijgen van 27.50€ naar min. 42.95€ (Proximus Start Fiber), dus + 15.50€
    - Voor Proximus Maxi klanten is het inderdaad "maar" +5€ (van 51.99€ naar 56.99€).
[EDIT]
Ik vergelijk hierboven alleen de "internet-only" abonnementen!
Scarlet Trio klanten (50/4 + TV 33 zenders + vaste lijn) betalen nu 40€. Een vergelijkbaar pack bij Proximus zal ook een stuk meer zijn.
En eventueel terugkeren naar Scarlet nà 2 jaar kost hen ook nog eens 99€ installatie + 50€ activatie ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Kan er iemand een lijntje uitwerpen naar Test-Aankoop, of zitten die ook al in de zak van één van de duopolisten?
Philippe_d's overzicht spreekt boekdelen.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”