Sommige zenders zijn te duur.

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Waarom zitten sommige themazenders die op zich al heel weinig kijkers hebben volgens mij, steeds in dure pakketten Dit kan volgens mij voor hen toch nooit winstgevend zijn. Bv enkele Mtv kanalen enzovoort...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Omdat de mediaconglommeraten aan de distributeurs verplichten al die zenders als 1 pakket te kopen en aan te bieden. De kost van de productie van elke extra zender maak je slechts eenmalig; maar de winst (in advertenties) hangt af van het aantal huiskamers dat je kan bereiken, hoe meer huiskamers hoe hoger de tarieven die je kan vragen.

Dat er bewust geen betrouwbare methode gebruikt wordt om te meten hoeveel TV's werkelijk een bepaalde zender hebben opstaan speelt ook een rol, echter het aantal huiskamers dat je potentieel kan bereiken op een bepaalde zender, dat kan de adverteerder wel nagaan en het is daarop dat hij zich moet baseren bij gebrek aan beter. In werkelijkheid zou het me niet verbazen dat bepaalde zenders enorm weinig bekijks hebben, maar zoals gezegd: men meet dit bewust niet (toch niet officieel), zodat de adverteerder ook niet kan weten dat zijn reclame door veel minder mensen gezien wordt dan hij denkt.

Het is dus niet alsof Telenet/Proximus/... tegen Viacom (in casu eigenaar van MTV) kan zeggen "ik wil die en die zender maar niet die zender". Neen, het is een pakket zenders en ze hebben niet te kiezen. Daar zitten ook zenders in waar wel vraag naar is zoals Nickelodeon, CC, Paramount, alsook een pak films etc. Mocht de distributeur het contract met Viacom opzeggen verdwijnt er dus ineens veel meer dan enkel MTV uit het aanbod.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dagupan schreef:Waarom zitten sommige themazenders die op zich al heel weinig kijkers hebben volgens mij, steeds in dure pakketten Dit kan volgens mij voor hen toch nooit winstgevend zijn. Bv enkele Mtv kanalen enzovoort...
Weinig kijkers en duur, dat is een logische combinatie.
Als iets wel geld kost om het te maken, maar de vraag ernaar van nature laag ligt, dan zal de prijs voor wie het toch wil hebben, hoog liggen, tenzij het product of dienst gesubsidieerd wordt.
Neem opera, dat is iets waar maar een klein deel van de bevolking naartoe gaat.
Dat wil niet zeggen dat als ze het goedkoper maken, iedereen plots naar de opera zal gaan.
Ik wil daarmee niet zeggen dat al die themazenders die duur zijn, heel elitair zijn.
Alleen is het zo dat het aantal uur dat je TV kijkt op een dag nu eenmaal beperkt is, en de meeste mensen kijken al heel veel naar een groepje standaardzenders.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”