welke androidbox

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hier heel tevreden van een MiBox van Xiaomi! Mi Box S! Doet alles wat die moet doen, van TVV internet TV over netflix tot afspelen van .iso BlueRays!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Biker92 schreef:Is dit niet gewoon oude tekst?
Gaat die niet automatisch updaten?
Zo niet, waar moet ik deze dan kopen?
https://androidtvbox.eu/new-rk3566-h96- ... o-8gb-ram/
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Opgepast, ik zie het allemaal graag die 'high powered', allerlaatste Android versie, Chinese Boxen, maar... als er niet *expliciet* 'Netflix Certified' bij staat, gaat hij dus nooit Netflix op HD of 4k afspelen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Klopt, als ik het zo lees.
Er zijn veel goedkope Chinese boxjes te vinden, maar dan loop je tegen dat probleem aan.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Misschien kun je wat inspiratie/informatie halen uit dit lijstje met Netflix certified Android TV devices: https://www.androidtv-guide.com/streami ... certified/
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Ben toch tevreden dat ik uiteindelijk wat meer betaald heb en nu de Nvidia Shield heb.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

XIAOMI MI BOX S 4K

Geen echte spijt van maar ook prijs ik het toestelletje de hemel niet in. Sinds een laatste firmware update, moet je bijna iedere keer de mibox helemaal opnieuw opstarten bij het tv-avondje om vlotjes van apps te kunnen wisselen en die te openen.
Daarna prima HD beeld en super 3-kanaals geluid bij mij op Netflix, Prime...

Het kan ook mijn opstelling zijn en misschien hebben andere gebruikers deze mindere ervaring niet.
Maar ik neem het dagelijkse ongemakje van de box herstarten erbij, voor een kleine prijs heb je de android tv ervaring.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Biker92
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2021, 09:48

Met kodi is mijn mibox een beetje langzaam maar kan ook aan het kodi programma liggen
Voor de rest geen problemen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Mi TV stick gekocht in oktober vorig jaar en nog steeds verbaasd dat het wifi signaal geen enkele keer heeft gefaald. Ik gebruik doelbewust geen kodi, en ga steeds via het startscherm vooraleer een andere app te starten. Elke nacht gaat de stroom van alle toestellen in de huiskamer, wat blijkbaar ook een voordeel oplevert dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Idem hier. Mistick in keuken, heeft onlangs nog een software update gekregen. Ook VRTnu werkt er nu op, net als alle andere gangbare apps. Makkelijk als we tijdens het koken even nieuws of zo willen volgen. Voor dit geld een no brainer.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als ik het zo lees moet ik mijn mistick nog eens opstarten

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

wied schreef:Mi TV stick gekocht in oktober vorig jaar en nog steeds verbaasd dat het wifi signaal geen enkele keer heeft gefaald. Ik gebruik doelbewust geen kodi, en ga steeds via het startscherm vooraleer een andere app te starten. Elke nacht gaat de stroom van alle toestellen in de huiskamer, wat blijkbaar ook een voordeel oplevert dus...
Wat is de reden dat je geen Kodi gebruikt ?
Persoonlijk verkies ik een Kodi box (vb op een Raspberry-Pi) i.p.v. een Android box.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@lacer

Netflix app bijvoorbeeld werkt zowat altijd en overal op alle toestellen hier, wat niet gezegd kan worden van VRTNU of VTMGO apps. Door deze echter als standalone te blijven gebruiken kan ik hun software-evolutie blijkbaar beter volgen/begrijpen, zodat ik nog weinig frustraties ken wanneer ik van app naar app wil zappen. En opnemen, doorspoelen, terugspoelen doen we haast nooit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.xiaomiproducts.nl/nl/x96s-a ... stick.html

Gezien mijn goede ervaring met de Mi TV-stick, heb ik nu ook de X96S "tv-stick/mediaplayer" aangeschaft. Aangezien deze niet geoptimaliseerd werd voor TV schermen ga ik hierbij vooral gebruik moeten maken van Kodi (VRTNU en VTMGO werken reeds behoorlijk). So far, so good dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

lacer schreef:Wat is de reden dat je geen Kodi gebruikt ?
Persoonlijk verkies ik een Kodi box (vb op een Raspberry-Pi) i.p.v. een Android box.
Het een sluit het andere niet uit.

Ik ben overgestapt van kodi op RPi, naar een chromecast met google TV. Hierop kan je ook kodi installeren.
Het grootste voordeel vond ik het gemak van apps installeren en de afstandsbediening wat maakt dat ik de gsm kon laten liggen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

De afstandsbediening van onze Samsung TV werkt ook goed samen met de Rpi Kodi box. Gsm nooit nodig gehad.
Apps installeren ... nou ja ieder zijn ding denk ik dan.
Kodi is er hier om enkel media te bekijken: uit de download map van mijn laptop, uit de nas, serie en films streamen en Live tv.

Ooit een Android box gehad, werkte goed, maar je moet 2 zaken opstarten, éérst Android zelf en dan nog eens Kodi.
Was iets moeilijker om de afstandsbediening aan de praat te krijgen. De originele afstandsbediening was ruk !
Na een jaar of 2 geen updates meer te krijgen, dat ding ligt nu stof te happen. Was geen duur toestel, maar toch.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Het blijft puzzelen, vrees ik... maar ik begin stilaan de uitgebreide mogelijkheden van Kodi te ontdekken! Al heb ik GOplay voorlopig nog niet aan de praat gekregen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wied schreef:Het blijft puzzelen, vrees ik... maar ik begin stilaan de uitgebreide mogelijkheden van Kodi te ontdekken! Al heb ik GOplay voorlopig nog niet aan de praat gekregen :-D
VRTnu, VTMgo alsook GOplay werken al een tijdje vlot/probleemloos dank zij de Kodi-repository video plugins. Inmiddels vind ik het best tof ook om de lange lijsten internationale TV zenders te doorzoeken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”