Overschakelen van Telenet naar EDP fiber

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik heb momenteel een telenet Oneup abonnement van 86 euro.

Nu ben ik ook wel geintresseerd om over te schakelen naar EDP en om Tv Vlaanderen te nemen + een Orange mobiel

Nu ik heb wat zaken onderzocht kom ik tot de volgende conclusie en verbeter mij als ik fout ben.

EDp 35,95 Euro of 45.95 Euro fiber
Tv Vlaanderen 14,95 Euro voor het pakket van zenders dat ik wil
Orange mobiel 30 euro, vermits ik unlimited gb wil, Orange is de goedkoopste aanbieder op dit vlak.

Ik zit te twijfelen tussen Fiber xs of Fiber xl, is een Fiber XS voldoende, om tv te kijken en gebruik te maken van internet. Ik las elders hier op het forum dat bij een Fiber XS je niet veel aan je fiber hebt en het niet de moeite loont.

Voor de prijs hoef ik het zeker niet te doen, dan ben ik bij Telenet goedkoper en krijg ik veel meer heb ik de indruk. Als ik Fiber XL neem betaal ik ongeveer iets van een 90 euro per maand, voor alles bij elkaar. Dat is dezelfde prijs als bij Proximus Fiber in een totaal pakket, en dan heb je een digibox met veel meer zenders.

Ook tv kijken via het internet stel ik mij wat vragen. ik test nu de app VTM uit en kijk VTM via het internet en wat blijkt na een 30 min blijft het beeld hangen, en toch heb ik via Telenet een download van ong 144 mb. Netflix kijken verloopt prima

Wat heeft dan eigenlijk het voordeel om over te schakelen, naar Fiber, en tv te kijken via het internet. Hoe werkt het bv met het zappen van de kanalen dit werkt toch veel trager dan met de digibox, heb ik het gevoel?
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Ik kijk tv via tvvlaanderen, en dat werkt prima. Ik kan zappen via mijn tv afstandsbediening. Zapt eigenlijk even snel als vroeger op mijn digibox.

Het voordeel is net dat ik geen digibox heb. Het aantal zenders dat ik kijk is op tvvlaanderen al meer dan voldoende. Wil je die extra zenders, dan moet je voor de digibox gaan.
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Voordeel van via internet TV te kijken is dat je de programma’s kunt kijken wanneer je wilt. Live TV via internet heb ik persoonlijk dan ook nooit gesnapt.
Ook al eraan gedacht dat je voor alledrie bij Orange terecht kunt?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Dagupan schreef:Wat heeft dan eigenlijk het voordeel om over te schakelen, naar Fiber, en tv te kijken via het internet. Hoe werkt het bv met het zappen van de kanalen dit werkt toch veel trager dan met de digibox, heb ik het gevoel?
- Gratis belgisch voetbal inbegrepen
- Gratis 7-dagen terugkijk-TV
- Je behoudt je onafhankelijkheid. Stel dat er een andere goedkopere internet-, gsm- of TV-leverancier komt kan je onmiddellijke omschakelen
- Je sponsort kleine bedrijven die willen opboksen tegen de twee grote duopolisten
- Je upload gaat van 40 naar 100 Mb/s
-
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Er is geen voordeel als je het meest complete en comfortable pakket hebt. Je krijgt heel veel ongemak voor hopelijk enkele centen winst.

Kijken via het net is voor de liefhebbers die zich tevreden stellen met minder of specifieke wensen hebben.

Ik ben wel fan van EDP en het streaming gebeuren, maar ik ben dan ook niet het luxesegment gewoon.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dagupan schreef:Wat heeft dan eigenlijk het voordeel om over te schakelen, naar Fiber, en tv te kijken via het internet.
Het belangrijkste voordeel is de uploadsnelheid van 100 Mbps bij EDPnet Fiber XL. Als je vaak foto's, video's of andere bestanden met een online opslagdienst wil synchroniseren gaat dat véél vlotter werken. Ook als je thuiswerkt en grote bestanden moet afleveren op het bedrijfsnetwerk is die hoge uploadsnelheid een gigantisch voordeel.
Daarnaast ga je ook nooit meer last hebben van piekuren waarbij downloaden en uploaden merkbaar trager werkt zoals bij Telenet om 20u 's avonds.
Dagupan schreef:Voor de prijs hoef ik het zeker niet te doen, dan ben ik bij Telenet goedkoper en krijg ik veel meer heb ik de indruk.
Voor mobiel is dit alvast niet het geval. Bij Telenet krijg je 40 GB en als dat op is, vlieg je op onbruikbare smalband aan amper 0,5 Mbps.
Bij Mobile Vikings krijg je 50 GB voor 29 euro, bij Orange krijg je 60 GB voor 30 euro.
Bij Hey Telecom (Orange) krijg je 40 GB voor 25 euro.
Bij Mobile Vikings krijg je 15 GB voor 20 euro.
Als je prijsbewust wil kiezen, is het dus zéér nuttig om na te gaan hoeveel mobiele data je maandelijks effectief opgebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”