Er zitten 3 toestellen op mijn Fritz Wifi en ik weet bij god niet welke dat zijn

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Holier_Eggnog
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2022, 12:08
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik heb mijn fritz box naar fabrieksinstellingen gereset op aanraden van edpnet support wegens onstabiele internetverbinding... maar da's een ander issue...

Ik heb alle toestellen opnieuw ingesteld om te verbinden met een nieuw SSID en nieuw wachtwoord.

Maar nu, in fritz.box admin bij Home Network > Network Connections zie ik al mijn toestellen bij naam, maar er zitten 3 onbekende connecties tussen met naam: PC-192-168-178-23, PC-192-168-178-24, en PC-192-168-178-28

FYI: de connecties van mijn iPhone en iPad hadden ook dit soort benamingen, maar van deze ben ik hun IP te weten gekomen via hun netwerkinstellingen zelf en heb ik in fritz.box admin hernoemt naar "iPhone" en "iPad".

Maar hoe kom ik te weten welke toestellen de ...23, ...24, en ...28 zijn? Echt helemaal geen idee...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat je geen honderden toestellen hebt, dus 1 per 1 aflopen lijkt me een haalbare kaart. Zijn het windows toestellen? Linux? Of iets anders? ;)

Staat er een MAC adres naast in de fritzbox? Daarmee kan je mogelijks ook al wat dingen proberen uitsluiten - via https://macvendors.com/ kan je opzoeken welke fabrikant er achter het netwerk component zit, en dat kan je evt al een idee geven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

staat privé wifi-adres aan op je iphone.
Deze gaat iedere keer andere mac adressen gebruiken maw ook ander ip.
Dat kunnen je onbekende toestellen zijn.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Holier_Eggnog schreef:Ik heb mijn fritz box naar fabrieksinstellingen gereset op aanraden van edpnet support wegens onstabiele internetverbinding...
een beetje off-topic, maar heeft dat dan geholpen?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

charlez schreef:staat privé wifi-adres aan op je iphone.
Deze gaat iedere keer andere mac adressen gebruiken maw ook ander ip.
Dat kunnen je onbekende toestellen zijn.
Idem met Android toestellen trouwens.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Holier_Eggnog
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2022, 12:08
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

charlez schreef:staat privé wifi-adres aan op je iphone.
Dat moet het zijn geweest! Deze instelling genereert niet iedere keer een nieuw MAC adres, maar enkel bij de eerste verbinding op een nieuw netwerk doet iOS dat, nadien (tenzij: if your device hasn’t joined the network in 6 weeks) behoud die het gegenereerde adres zodat de modem je niet telkens een nieuw IP geeft: https://support.apple.com/en-us/HT211227

Maar ik heb idd de Wifi instelling op iPhone en iPad een keer doen "vergeten" en toen opnieuw verbonden, vandaar dus de onbekende IP's.

yuan_lee86 schreef:een beetje off-topic, maar heeft dat dan geholpen?
Ik kan het nog niet bevestigen. 'k heb het deze ochtend gereset. Ik ervaarde afgelopen 2 weken vaak dat internet meermaals per dag 2 minuten uitviel, waarop EDPNET me toen aanbeveelde de fritzbox te resetten naar fabrieksinstellingen. Ik hou je op de hoogte komende week.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”