V-Test vernieuwd

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De V-Test is vernieuwd. De terugleveringsvergoeding wordt nu ook berekend, maar nog altijd in een apart tabblad... Ik snap niet dat ze, net zoals mijnenergie.be bv, 1 totale eindprijs geven...

Ook zie ik in mijn resultaten geen Ecopower of Wase Wind staan. Ik stel me voorlopig dus nog grote vragen bij de vernieuwing en of die wel helemaal zo goed loopt momenteel!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

idd...
eerste wat me opvalt is inderdaad het ontbreken van ecopower.

en dat het allemaal "mooier" moet zijn maar wel totaal niet meer overzichtelijk is.
een vergelijkingstool moet je duidelijk laten vergelijken, niet vereisen dat je 20x scrollt om bij wijze van spreke 3 prijzen te zien
als je zelf de filter gaat aanpassen naar kwh en tabel, dan is het al wat beter... maar dat zou dus de default moeten zijn, naar mijn mening.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ontbreken van leveranciers is misschien omdat dit de januari tarieven zijn en ze misschien allemaal nog niet binnen zijn.

Grootste nadeel met elektriciteit is het ontbreken van een totaalprijs, want ik kan niet uitvissen welke leveringscontracten en teruglevering gekoppeld kunnen / mogen worden. Zoals mijnenergie & energievergelijker zou een totaalprijs maar van alle leveranciers veel nuttiger zijn nu.

Nu moet je parallel nog alles gaan berekeken.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik dat allemaal enkel al voor elec. bekijk/ bereken met de nieuwe V test , dan denk ik dat mooie groene dromen niet gaan kunnen , en ze noodgedwongen de kernenergie gaan moeten laten meewerken . Of anders gaan ze raar opkijken.... onze Vivaldis....., wat de bevolking gaat doen ..... staking na staking en mogelijk enig (veel ) oproer vrees ik ... :roll:

Heb zoal wat reacties gelezen van klanten hun aanrekeningen / voorschotten , ziet er niet mooi uit op https://www.hln.be/binnenland/energiele ... gle.com%2F :nono:

Denk er maar aan .... niet gaan echtscheiden :wink: ,want ge gaat het niet meer klaarspelen op uw eentje ( voor beiden ) tenzij je als single een goede spaarpot hebt .
Betaal uw huur en elec + gas en de medium inkomsten zijn omzeggens al op ,en dan nog niet de capaciteits tarief verhoging meegerekend .
BVB Engie vast voor de heel luttele 1250Kwh geeft 51 € vast per maand voor ocharme 1250Kwh jaarverbruik :?

Dit gaat niet goedkomen Vivaldis :nono:
Laatst gewijzigd door Matt555 op 11 jan 2022, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Matt555 schreef:noodgedwongen de kernenergie gaan moeten laten meewerken
Vergis u niet: de huidige (hoge) prijzen zijn er in een omgeving met centrales open hé :).
Tenzij ze, zoals in BE enkele jaren geleden en in FR nu, een tijdje toe moeten, omdat het onveilig is.
wat de bevolking gaat doen ..... staking na staking en mogelijk enig (veel ) oproer vrees ik
Maar nee. Gewoon betalen.
Als ik geen PV's gelegd had, was mijn energiefactuur €2K hoger geworden in 2022 vs 2021 :eek: .
Dit gaat niet goedkomen Vivaldis :nono:
Dat zou zomaar kunnen.
Maar wat zou een andere regeringssamenstelling er aan kunnen veranderen?
De gasprijs wordt op de internationale markt bepaald, daar heeft Vlaanderen/België geen invloed op.

Een plan maken voor de langere termijn lijkt me beter: introduceer goedkopere vormen van elektriciteit en/of vormen waar de geopolitieke markt minder speelt.

on topic: de vernieuwde V-test is, door de 2 tabs met gebruik/teruglevering, idd niet zo handig.
DPG/MijnEnergie heeft dat beter geregeld.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:
Matt555 schreef:noodgedwongen de kernenergie gaan moeten laten meewerken
Vergis u niet: de huidige (hoge) prijzen zijn er in een omgeving met centrales open hé :).
Tenzij ze, zoals in BE enkele jaren geleden en in FR nu, een tijdje toe moeten, omdat het onveilig is.
wat de bevolking gaat doen ..... staking na staking en mogelijk enig (veel ) oproer vrees ik
Maar nee. Gewoon betalen.
Als ik geen PV's gelegd had, was mijn energiefactuur €2K hoger geworden in 2022 vs 2021 :eek: .

Daar zou je dan wel eens heel hard van kunnen verschieten , nooit van boeren of dokwerkersstakingen gehoord ? :wink: Half Brussel was afgebroken bijna , (jaaaaaren terug weliswaar , misschien bent u te jong , vandaar :-)
Dit gaat niet goedkomen Vivaldis :nono:
Dat zou zomaar kunnen.
Maar wat zou een andere regeringssamenstelling er aan kunnen veranderen?
De gasprijs wordt op de internationale markt bepaald, daar heeft Vlaanderen/België geen invloed op.

Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ... :wink:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ...
De vraag is niet enkel of ze snoep kunnen uitdelen, maar ook met welke bijkomende belastingen het verschil bijgepast moet worden?

En of die 21% BTW veel verschil maakt op een extra kost van €2K?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

@heist_175 vraag dat maar aan alle mensen die iedereen aan hun huis laten werken aan 6% ipv 21%.
op 1000 euro is dat 210 euro extra kost... dus stel dat je eind afrekening 2000 euro is.1653 zonder btw, als we dus maar 6% aanrekende zit je aan 1752 is dus een 250 euro minder. Dat kan het verschil zijn tussen droog brood eten of beleg kunnen betalen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef: Maar nee. Gewoon betalen.
Als ik geen PV's gelegd had, was mijn energiefactuur €2K hoger geworden in 2022 vs 2021 :eek: .
Dus op een vijftal jaar is de PV installatie dan terugbetaald bij jou.
Ik denk dat ik iets serieus verkeerd doe.
Ik kom zelfs niet aan een factuur van €2k in de vreg test, laat staan €2k meer.

Hoeveel kWh per jaar verbruik jij dan?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ... :wink:
Bedoel je die BTW die verhoogd werd door de regering met BDW, de man die in quarantaine moet als hij over PFOS moet spreken, als schaduwpremier?

Welke oplossingen zie je een andere samenstelling dan op korte termijn realiseren? De rekeningen in een camionette naar Wallonië rijden of moslims dubbel laten betalen? :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:
Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ... :wink:
Bedoel je die BTW die verhoogd werd door de regering met BDW, de man die in quarantaine moet als hij over PFOS moet spreken, als schaduwpremier?

Welke oplossingen zie je een andere samenstelling dan op korte termijn realiseren? De rekeningen in een camionette naar Wallonië rijden of moslims dubbel laten betalen? :lol:
Ik zie BTW onafhankelijk van persoon partij of wat dan ook , enkel vind ik het niet normaal dat BTW geheven wordt op iets dat noodzakelijk is om leven ,en geen toegevoegde waarde maakt , tenzij voor diegenen die er winsten uit creëren op zakelijk gebied .

Persoonlijk gebruik zou minimale Btw maar mogen hebben .
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

duizend schreef:
heist_175 schreef: Als ik geen PV's gelegd had, was mijn energiefactuur €2K hoger geworden in 2022 vs 2021 :eek: .
Dus op een vijftal jaar is de PV installatie dan terugbetaald bij jou.
Ik denk dat ik iets serieus verkeerd doe.
Ik kom zelfs niet aan een factuur van €2k in de vreg test, laat staan €2k meer.

Hoeveel kWh per jaar verbruik jij dan?
How. Wacht ff.
Verbruik
- Gas: 9000kWh
- Elektriciteit: 4000kWh

Kost 2021
- Gas: €350
- Elektriciteit: €850
=> €1200

Kost 2022 (ceteris paribus)
- Gas: €1350
- Elektriciteit: €1800
=> €3150 -> ᐃ2020 = €1950

Kost 2022, rekening houdend met PV
- Gas: €1350
- Elektriciteit: €200
=> €1550 -> ᐃ2020 = €350
Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ...
Ik zie BTW onafhankelijk van persoon partij of wat dan ook
Maar je klaagt wel over deze regering dat de vorige de BTW terug naar 21% gebracht heeft?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Splitter schreef:eerste wat me opvalt is inderdaad het ontbreken van ecopower.
Blijkbaar komt dit doordat ze een klantenstop hebben. Dus de tarieven die nu online staan in de V-Test kan je effectief op inschrijven. Vanaf er een voorwaarde is waardoor je als nieuwe klant niet kan inschrijven, komt die niet meer voor in de V-Test...

Lijkt me wel niet goed gezien bestaande klanten moeilijker de vergelijking kunnen maken...
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 11 jan 2022, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Lijkt me wel niet goed gezien bestaande klanten moeilijker de vergelijking kunnen maken...
Vergelijken met ecopower is nu echt wel het gemakkelijkste wat er is.
##kWh x KWhprijs = prijs
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja Ecopower valt nog goed mee idd, maar voor een autonome vergelijkingstool blijf ik het niet kunnen vinden. Andere coöperaties werken niet zoals Ecopower en blijft het zeker nuttig om ze er in te hebben.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Matt555 schreef:
Dizzy schreef:
Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ... :wink:
Bedoel je die BTW die verhoogd werd door de regering met BDW, de man die in quarantaine moet als hij over PFOS moet spreken, als schaduwpremier?

Welke oplossingen zie je een andere samenstelling dan op korte termijn realiseren? De rekeningen in een camionette naar Wallonië rijden of moslims dubbel laten betalen? :lol:
Ik zie BTW onafhankelijk van persoon partij of wat dan ook , enkel vind ik het niet normaal dat BTW geheven wordt op iets dat noodzakelijk is om leven ,en geen toegevoegde waarde maakt , tenzij voor diegenen die er winsten uit creëren op zakelijk gebied .

Persoonlijk gebruik zou minimale Btw maar mogen hebben .
Stem dan op de partijen die voorstander zijn om de BTW terug te verlagen zoals de regering Di Rupo deed en niet voor partijen die tegen verhoging van BTW zijn voor bedrijven die er winst mee maken. Deal?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:
Matt555 schreef:
Dizzy schreef:
Matt555 schreef:Maar onze "regering " kunnen wel hun vette BTW er op laten vallen ... :wink:
Bedoel je die BTW die verhoogd werd door de regering met BDW, de man die in quarantaine moet als hij over PFOS moet spreken, als schaduwpremier?

Welke oplossingen zie je een andere samenstelling dan op korte termijn realiseren? De rekeningen in een camionette naar Wallonië rijden of moslims dubbel laten betalen? :lol:
Ik zie BTW onafhankelijk van persoon partij of wat dan ook , enkel vind ik het niet normaal dat BTW geheven wordt op iets dat noodzakelijk is om leven ,en geen toegevoegde waarde maakt , tenzij voor diegenen die er winsten uit creëren op zakelijk gebied .

Persoonlijk gebruik zou minimale Btw maar mogen hebben .
Stem dan op de partijen die voorstander zijn om de BTW terug te verlagen zoals de regering Di Rupo deed en niet voor partijen die tegen verhoging van BTW zijn voor bedrijven die er winst mee maken. Deal?
Voor mij best om dat te doen :beerchug: ,maar velen zijn blijkbaar vergeten wie ons voordelen hebben gebracht vanuit het verleden ....., zoals 45/40/36 uren week ,betaald verlof en nog vele andere sociale verbeteringen , ik ben het alleszins niet vergeten wie de drijvende kracht was :wink:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ook niet maar het is nu normaal dat mensen die niet geboren waren in die periode of wiens "gezond" verstand begint te eroderen denken dat partijen die alles kapot willen iets gaan verbeteren. De schuld op anderen steken en zelf niets presteren buiten een dikke pree optrekken, verder komen we niet. Verantwoordelijkheid schuiven we af of noemen we ineens collectief. Als ze ons toch een betrappen gaan we janken op TV over hoe het aan ons plakt :lol:

Ik zag onlangs nog brave mensen lopen met pamfletten over nazi-toestanden in een betoging die georganiseerd is... door nazi's. :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef:[
Als ik geen PV's gelegd had, was mijn energiefactuur €2K hoger geworden in 2022 vs 2021 :eek: .

How. Wacht ff.
Verbruik
- Gas: 9000kWh
- Elektriciteit: 4000kWh

Kost 2021
- Gas: €350
- Elektriciteit: €850
=> €1200

Kost 2022 (ceteris paribus)
- Gas: €1350
- Elektriciteit: €1800
=> €3150 -> ᐃ2020 = €1950

Kost 2022, rekening houdend met PV
- Gas: €1350
- Elektriciteit: €200
=> €1550 -> ᐃ2020 = €350
Gratuite uitspraak dus.
De stijgende gasprijs heeft niks te maken met al dan niet panelen leggen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

heist_175 schreef:
Een plan maken voor de langere termijn lijkt me beter: introduceer goedkopere vormen van elektriciteit en/of vormen waar de geopolitieke markt minder speelt.
Dat is de nagel op de kop.
Dat is een echte oplossing voor een echt probleem.
Dat soort zaken valt helaas niet binnen de scope van onze politici.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

OT:
Is natuurlijk een idealiteit die niet haalbaar is, maar waar wel naar gestreefd moet worden idd, maar niet zo envoudig en gaat ook niet vandaag op morgen.

Ontbrandingsenergie: nvl Import uit landen met verschillende ideologie en af en toe gebots
Kernenergie: Australië en afrika (dacht ik toch) een land heel antionalistisch andere regio nog steeds vaak onstabiel
Groene energie: Te beknopt voor enkel uit eigen land te halen. Dus ergens produceren, omvormen en tot hier brengen (Zie wel meer potentieel om bron te diversiferen en mogelijks kans voor landen zonder klassieke grondstoffen om rijkdom te vergaren met betere levenskwaliteit als gevolg)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

duizend schreef:Gratuite uitspraak dus.
De stijgende gasprijs heeft niks te maken met al dan niet panelen leggen.
Ik heb nergens beweerd dat de stijgende gasprijs gelinkt kon/mocht/moest worden aan mijn PV's.

De prijs van een gascontract is door het dak en dat wordt grotendeels gecompenseerd door de prijs van een elektriciteitscontract (incl teruglevering van overschotten).
Door PV's te leggen, is mijn energiekost "maar" €350 gestegen, anders was de energiekost met €2K gestegen.

Gratuit was het zeker niet, netto kostte de PV+batterij ons €8K.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Ja Ecopower valt nog goed mee idd, maar voor een autonome vergelijkingstool blijf ik het niet kunnen vinden. Andere coöperaties werken niet zoals Ecopower en blijft het zeker nuttig om ze er in te hebben.
Ik had begrepen dat het op hun vraag was om tijdelijk niet opgenomen te worden wegens een te grote toeloop van nieuwe aanvragen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

fredo, zie mijn bericht van hierboven. Na contactopname met Ecopower hebben ze mij laten weten (zoals gisteren ook in nieuws zat) dat ze een klantenstop hebben en Wase Wind heeft blijkbaar zelfs een coöperantenstop.

Nu die laatste was al zo zichtbaar in de vorige versie van de V-Test, dus ik denk dat het de VREG is die kiest of ze dan nog in de lijst komen. Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat ze er niet in staan momenteel. Zo zien mensen niet dat ze bv op de wachtlijst kunnen gezet worden, wat vroeger bij Ecopower standaard 6 maanden was. Toen stonden ze toch ook nog altijd in de V-Test lijst...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Beetje vreemd.
Ik heb op 4/1 nog een nieuw contract aangevraagd bij Ecopower, dan een mail gehad om te bevestigen en dat ging allemaal zonder probleem.
Ben nu benieuwd of m'n overschakel datum van 18/1 gehaald wordt...

maar het is wel vreemd dat er totaal geen vermelding in staat. Zij hebben een vast tarief, en de enige waar het ten tijde van voor de nieuwe vreg duidelijk was hoeveel per kwh je moet betalen zonder te brainstormen op de taksen & heffingen.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”