Dashcam aanschaffen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In diverse topics heb ik reeds gezien dat vele UB'ers reeds een dashcam hebben hangen en er toch iets van af kennen.
Ikzelf rij in een Citroën Berlingo van 2012 en overweeg eveneens om een dashcam te plaatsen. Echter zoek ik iets dat kan werken op een 5V aansluiting (USB) ipv op de traditionele 12V aansluiting. Bestaat dit?

Ik heb namelijk slechts twee 12V aansluitingen in de wagen, welke zo goed als altijd volzet zijn:
- Vooraan : ofwel mijn VHF/UHF transceiver, ofwel een plug met 2x USB (voor het opladen van mijn smartphone of die van de vriendin, bvb als we Waze gebruiken)
- Achteraan : eveneens een plug met 2x USB voor LoRa (tracker), maar gaat soms ook een omvormer naar 220V in.

Ik weet dat er diverse "verdeeldozen" bestaan om van 1x 12V naar 3x 12V en meer te gaan, maar daartussen nog nooit iets gevonden dat echt 100% is wat ik wou. Met name iets dat stevig blijft zitten en continu kan gebruikt worden, geen 20 euro uit de auto5 prul dus.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Er zijn vlot dashcams te vinden (als het al niet de meerderheid is), die gewoon op 5v werken.
Degene die ik al ben tegengekomen is vaak 12V plug met een simpele 5v output, al dan niet met een fixed usb mini of micro kabel.

Die kan je dus perfect voeden uit een andere 5V voeding...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm dan moet ik te snel weg geklikt hebben! Eens ik een 12V plug zag was het reeds passé :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Bij mijn dashcam voor en achter, zat een sigarettenaansteker maar ik kan ook een mini USB aansluiting gebruiken. Bij de laatste kan ik de GPS module wel niet maar gebruiken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is minder, hier zou de GPS functie net handig zijn. Vooraan alleen is genoeg, daar ik achteraan verduisterende ramen heb (kwam zo uit de garage) en ik vermoed dat dit het beeld ook in bepaalde mate zal beïnvloeden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Nee perfecte beelden
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Yep, hier met de BlackVue 1080p ook perfect beeld achteraan door verdonkerde ruiten. Wel een groot verschil met de 4K vooraan uiteraard.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Heeft iemand daar ooit al nuttig gebruik kunnen van maken (vb ongeval met discussie ?) en/of zijn er nog andere redenen waarom je zoiets koopt ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Privé ken ik op dit moment slechts één geval, maar dat is nog lopende. Professioneel gezien (als ambulancier) weet ik dat steeds meer ambulances ermee worden uitgerust om alle discussies in de kiem te smoren, en dit al een aantal keer zeer vlot is gegaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

fredo66 schreef:Heeft iemand daar ooit al nuttig gebruik kunnen van maken (vb ongeval met discussie ?)
1 keer aanrijding gehad langs achter. Was natuurlijk geen discussie over fout, maar was toch een goeie test of alles mooi erop stond. (heb blackvue mét achter cam)

Ooit ook eens agressiegeval gehad toen ik met de kinderen van zee kwam. Die wacko heeft bij het invoegen mij bijna van de autosnelweg gereden. Veel goesting gehad om die aan te geven, maar uiteindelijk maar niet gedaan ... iedereen kan wel eens ne slechte dag hebben zeker. Maar het lag toch zwaar op mijn maag ...
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Weet iemand of er dashcams bestaan waarbij de connectie tussen de front en de rear draadloos verloopt? Ik heb niet zoveel zin om die kabel te leggen van voor tot vanachter.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

krisken schreef:In diverse topics heb ik reeds gezien dat vele UB'ers reeds een dashcam hebben hangen en er toch iets van af kennen.
Ikzelf rij in een Citroën Berlingo van 2012 en overweeg eveneens om een dashcam te plaatsen. Echter zoek ik iets dat kan werken op een 5V aansluiting (USB) ipv op de traditionele 12V aansluiting. Bestaat dit?

Ik heb namelijk slechts twee 12V aansluitingen in de wagen, welke zo goed als altijd volzet zijn:
- Vooraan : ofwel mijn VHF/UHF transceiver, ofwel een plug met 2x USB (voor het opladen van mijn smartphone of die van de vriendin, bvb als we Waze gebruiken)
- Achteraan : eveneens een plug met 2x USB voor LoRa (tracker), maar gaat soms ook een omvormer naar 220V in.

Ik weet dat er diverse "verdeeldozen" bestaan om van 1x 12V naar 3x 12V en meer te gaan, maar daartussen nog nooit iets gevonden dat echt 100% is wat ik wou. Met name iets dat stevig blijft zitten en continu kan gebruikt worden, geen 20 euro uit de auto5 prul dus.
Waarom een extra toestel ?
Sygic navigatie en als extra de ingebouwde dash cam.
Dus smartphone of tablet als navigatie toestel en dash cam er in.
Dash cam sygic , enkel de laatste 5 minuten blijven in geheugen en bij crash auto opslag.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Klopt, ik heb ook al paar keer geprobeerd om de smartphone als dashcam te gebruiken en dat werkt zelfs goed. Alleen het mannetje dat de smartphone moet bevestigen vergeet dat nogal en op den duur hang je hem zelfs niet meer omhoog.

Wat betreft een dashcam die voor en achteraan filmt, dat kan perfect met één toestelletje dus ook niet noodzakelijk om kabels te trekken. Je moet achteraan ook geen perfect overzicht hebben. Als je al kan filmen als iemand in uw gat peert zal dat ook al volstaan zeker? :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kabels wegwerken in het interieur van je auto gaat echt als een fluitje van een cent. Ik ben daar echt niet lang mee bezig geweest. Ten eerste zit je auto al helemaal vol met kabels van voor tot achter en terug, en ten tweede is de binnenkant van je auto opgebouw uit allerlei panelen die je zonder tools kan losklikken en die zonder enig probleem terug op hun plaats kan klikken.

Zelfs van compartiment tot compartiment (dus bijvoorbeeld van de passagierscabine naar de koffer of naar de achterkle) is helemaal geen probleem, want daar lopen ook al allemaal kabels dus je kan de bestaande openingen en voorzieningen gewoon gebruiken...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ja je hebt daar een punt. In mijn geval is het wel een dubbele cabine dus iets moeilijker maar zeker mogelijk. Mijn achterruit is 95% getint. Enig idee of een dashcam dan nog wel zin heeft??
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

95% getint? Euh... dan zie je er zelf toch ook niks meer door?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Ik gebruik ook Sygic navigatie app met dashcam functie. Enkel 5 laatste minuten worden gebufferd. Constant info over snelheid en snelheidsbeperkingen op het scherm. Gemonteerd in gsm houder op venster. Vind dat veel interessanter dan aparte dashcam.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier een Viofo a119s V2 met GPS gekocht voor de vrouw. Geen batterij was voor mij een groot pluspunt. Mist enkel nog de polarisatie filter, want die is op haar wagen eigenlijk wel nodig (om reflecties in de voorruit eruit te halen). Voor zijn prijs wel OK, geen enkele dashcam gaat je omverblazen door zijn kwaliteit (meestal breedhoek en lage resolutie waardoor details verdwijnen).

Binnenbekabeling, daar lag ik ook wat wakker van, maar was uiteindelijk erg eenvoudig (de meeste fabrikanten laten makkelijk toe een kabel achter rubbers of interieurafwerking te steken).
Wat ik tot nu toe nog niet gedaan heb is een 'always' on voorzien voor de parkeermodus. Hier is veel rommel voor op de markt. Je moet zeker een model nemen dat zichzelf toch uitzet als onder een hoog genoege batterijspanning wordt gegaan...

Neem zeker ook een goed SD kaartje, specifiek een voor continue opnames (high endurance). Normale kaartjes leven niet lang in dit soort toestellen.

Voor een ambulance zou ik de camera ook zo zetten dat hij de chauffeur filmt, dus niet tegen de voorruit maar achter de chauffeur. Meer en meer mensen lijken dit te doen om ook aan te kunnen tonen dat ze bv. niet op hun smartphone bezig waren ofzo.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

ewel dus Ik heb hetvolgende aangeschaft:

- https://www.coolblue.be/nl/product/8129 ... -64gb.html
- https://www.coolblue.be/nl/product/7309 ... b-112.html
- https://www.coolblue.be/nl/product/7962 ... apter.html

Ga misschien nog wel upgraden naar de zwaardere versie van de batterij als ik zie dat deze niet goed toekomt voor parking mode: https://www.blackvue.com/product/power- ... ery-b-124/

Installatie van de BlackVue is _really_ easy, al schrok het mij voordat ik eraan begon ook wel af. De installatie ging zo snel dat ik er zelfs geen foto's van genomen heb, da's niet van m'n gewoonte... Onderaan vind je dus foto's van de afgewerkte installatie.

Ik heb zowel de stroomkabel als de verbinding tussen de front en rear camera langs de passagierskant bovenaan naar achter getrokken, tussen de binnenkant-panelen en rubberen dichtingen van die panelen. Ging als een fluitje van een cent. Aan de koffer waar ik dan van het passagierscompartiment naar de koffer ging, gewoon een paneel eruit gehaald, met een héle harde klik klikt dat eruit en je kan het nadien met een even harde klik terug op zijn plaats zetten. Om van de koffer naar het batterijkompartiment te gaan, nog wat binnenbekleding losgemaakt en omhoog getilt en dan de kabels eronder getrokken.

De batterij is aangesloten op een 12V sigarettenaansteker-dinges in m'n koffer. Als het contact aanstaan, laadt de batterij op, en staat het contract af, dan krijgt de 12V stekker geen stroom meer, en draait de BlackVue dus op de batterij. Er bestaan ook systemen die dit met een controller op de accu van je auto doen, maar daar ben ik geen voorstander van - liever 2 aparte systemen die op een aanvaardbare manier op elkaar aangesloten zijn. Bij dat rechtstreekse systeem moet je een zekering van bijvoorbeeld je daglichten "ontdubbelen" en dat zie ik niet zitten.

Hardware en functionalitelt van de BlackVue is uitmuntend, de software (player op macOS en een app op iOS) kan uiteraard wel wat verbetering gebruiken. Software ziet er gewoon niet uit, maar is wel functioneel. Je kan tijdens het bekijken van een opname ook de G-krachten door de sensor zien, en een positie op de map, en je snelheid.

De BlackVue kan ingesteld worden aan de hand van die G-force sensor of hij een opname moet maken, anders overschrijft hij bij het bereiken van het einde van de SD kaart terug de eerste opnames. De gemarkeerde opnames kunnen dan bewaard blijven.

De BlackVue ondersteunt ook Wi-Fi access points, zo kan je instellen dat hij als hij thuis is moet verbinden met je gewoon Wi-Fi netwerk, dit noemt dan een "garage network". Dan kan je vanop je iPhone verbinden met de BlackVue en de opnames daar beheren en terugbekijken. Of je haalt de SD kaart uit de dashcam, en dan kan je de opnames bekijken op macOS, deze app is wat handiger in gebruik.

Hier is een scherm-opname van op m'n macbook hoe dat je zo'n opname terug kunt bekijken:



Op bovenstaande player kan je dus nog wel "inzoomen", want het beeld dat je daar ziet is maar 35% van de 4K resolutie.
Zal later een "source" 4K filmpje van overdag uploaden als "unlisted" op Youtube - zoals bovenstaande youtube link.
Ik ga de nummerplaten er niet uitblurren, yes, privacy puristen I know...

Als je nog vragen hebt, shoot :-)
Bijlagen
IMG_2574.jpg
IMG_2570.jpg
IMG_2568.jpg
IMG_2571.jpg
IMG_2572.jpg
IMG_2577.jpg
IMG_2576.jpg
IMG_2569.jpg
IMG_2567.jpg
IMG_2575.jpg
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mooi, heb je die dan helemaal zelf geïnstalleerd? Wel een relatief kostelijke, niet bang dat ze die uit je auto stelen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Benieuwd waar je die batterij in de auto hebt geïnstalleerd. En wat nummerplaten blurren betreft: kan dat in de app ofzo?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Goztow schreef:Mooi, heb je die dan helemaal zelf geïnstalleerd? Wel een relatief kostelijke, niet bang dat ze die uit je auto stelen?
Yep, zonder hulp of guide. Weinig goede guides te vinden op internet, the thought has crossed my mind om er zelf eentje te maken...

Als ae al weten welk model het is (anders aouden ze het niet stelen) dan zullen ze ook wel weten dat het goed mogelijk is dat ie verbonden is met de cloud via een hotspot...
liegebeestig schreef:Benieuwd waar je die batterij in de auto hebt geïnstalleerd. En wat nummerplaten blurren betreft: kan dat in de app ofzo?
Staat op de foto’s in m’n post hierboven.
En ik denk dat het net de bedoeling is om die nummerplaten net goed in beeld te brengen :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Jawadde, bijna 1k kwijt voor een dashcammeke. Uiteindelijk heb je al die toeters en bellen toch niet nodig? Zo lang het opneemt op een SD kaartje is dat toch goed genoeg? Tenzij je elke dag een accident gaat hebben..
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Modbreak:
overbodige quote verwijderd, laatste post
gm123 schreef:Jawadde, bijna 1k kwijt voor een dashcammeke. Uiteindelijk heb je al die toeters en bellen toch niet nodig? Zo lang het opneemt op een SD kaartje is dat toch goed genoeg? Tenzij je elke dag een accident gaat hebben..
Hangt van de waarde van de heilige koe af zekers.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ja dat, en zoals al wel opvalt doe ik niet graag aan low-end of most-bang-for-buck, maar doe ik het allemaal graag goed... heeft ook wel een veel groter geek gehalte dan een plak-vast-VGA-10fps dashcam...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Hier DOD rc500s met rearcam en constante voeding, via cameranu.nl en installatie met hulp van garage. Kan ook via simpele mini usb gepowered worden. Tevreden van, super toestel. Voordeel tov smartphone is dat je ook parkeerbewaking hebt, en dat het ding dus altijd aan staat.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

selder schreef:95% getint? Euh... dan zie je er zelf toch ook niks meer door?
Dat valt wel mee hoor, overdag toch.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor wie hier een Blackvue dashcam heeft: dat ding is redelijk lek:

(portugees bericht vertaald via Google Translate)

https://abertoatedemadrugada-com.transl ... x_tr_hl=nl
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Goh, heb die al niet meer in de volgende 2 auto’s geïnstalleerd. Iemand kopen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Zonet getest, app gedownload, aanmelden camera's kijken. Dat 'werk' dus echt.

Dat zoiets opt-out is, begrijp ik niet.
Schermafbeelding 2022-01-10 om 21.24.58.jpg
(220.46 KiB) Nog niet gedownload
Ik zag zelfs gewoon iemand in zijn garage rond die andere auto lopen. Dus het is geen still, de klok tikt ook verder. (staat wel een uur verkeerd).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wtf is dat voor een reactie: als de klanten dat niet willen moeten ze maar de cloud functie disablen?
Das toch wel een straffe uitspraak voor zo een grove security breach..
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Is dat geen chinees bedrijf? Dat is eigelijk een beetje het gevaar van zo'n bedrijven, van in een ander land met andere regels - officiële en onofficiële.

Dit zegt toch eigelijk ook wel al iets: https://en.wikipedia.org/wiki/Special:S ... o=Go&ns0=1
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Iets is me niet duidelijk in dat stuk. Gaat het hier over een lek of gaat het hier over de "Share Location" optie in BlackVue? Want bij die laatste (staat onder Privacy Settings onder de Public sectie) staat er letterlijk (in het Engels) bij: " By sharing your Live View you can let other users vicariously experience the excitement and pleasure of driving all over the world. However, as personal video may be transmitted you should take special care in deciding what information you share." Als het daardoor is lijkt me dit toch behoorlijk duidelijk, niet?
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

bollewolle schreef:Iets is me niet duidelijk in dat stuk. Gaat het hier over een lek of gaat het hier over de "Share Location" optie in BlackVue? Want bij die laatste (staat onder Privacy Settings onder de Public sectie) staat er letterlijk (in het Engels) bij: " By sharing your Live View you can let other users vicariously experience the excitement and pleasure of driving all over the world. However, as personal video may be transmitted you should take special care in deciding what information you share." Als het daardoor is lijkt me dit toch behoorlijk duidelijk, niet?
Het probleem is, dat dit geen opt in zou zijn, maar een opt-out instelling.
Dus als je niet bewust uit zet, staat het aan.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Belgissschenaap schreef: Het probleem is, dat dit geen opt in zou zijn, maar een opt-out instelling.
Dus als je niet bewust uit zet, staat het aan.
Inderdaad, lijkt mij niet gewenst. Hoeveel gewone gebruikers kijken de instellingen na?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ah, op die manier. Kan me eerlijk gezegd ook niet meer herinneren of die reeds uit stond of dat ik die bewust heb uitgezet heb. Ik ga meestal wel eens door alles settings heen, dus kans is inderdaad groot dat ik die zelf uitgezet heb.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”