Fritz!Repeater 2400 & auto-afmelding RADAR

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

De laatste tijd heb ik steeds vaker voor dat mijn repeater automatisch de 5Ghz link tijdelijk gaat uitschakelen omdat die een radarsignaal heeft opgevangen. Is blijkbaar een veiligheidsfunctie.

Afbeelding

Dat geeft problemen voor mij. In het beste geval geeft dat een zeer korte onderbreking. En 2.4Ghz link is te zwak om betrouwbaar te zijn.

Vraag: weet iemand een manier om die veiligheidsfunctie uit te schakelen? Misschien een andere firmware, een oudere versie? Dat zou het eenvoudigste zijn.
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Kies dan een kanaal waarop dit niet van toepassing is.
WalterB1 schreef: Vraag: weet iemand een manier om die veiligheidsfunctie uit te schakelen? Misschien een andere firmware, een oudere versie? Dat zou het eenvoudigste zijn.
Dat is strafbaar!
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Je kiest inderdaad best een ander kanaal.

Tussen 52 en 140 wegblijven
De 5GHz-frequentieband wordt op de Wi-Fi-kanalen 52 tot 140 echter niet alleen gebruikt door draadloze netwerkapparaten, maar ook door radarinstallaties (bijvoorbeeld voor luchtverkeerscontrole, militair gebruik en de weerdienst), de zogenaamde bevoorrechte gebruikers.
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... arsignaal/
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Bedankt!

Kanaaltoewijzing stond op 'automatisch'. Ik ging er foutief vanuit dat de software slim genoeg was indien een radarconflicten optraden andere banden te proberen. Maar die bleef steeds maar kanaal 60 gebruiken.

Heb het nu manueel op kanaal 40 gezet. Daar zitten reeds meer gebruikers op maar het werkt nog. Als dit de oplossing is dan lost dit een enorm probleem op voor mij.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Wel raar dat ik dat ook alleen had bij fritzbox... en niet op mijn andere routers
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”