Android nummer range

Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo,

Zo nu en dan ben ik van wacht voor het werk. De bedoeling is dus dat m'n Android smartphone 's nachts over gaat, en dat ik uiteraard niet gewekt word door andere meldingen.
Momenteel zet ik steeds m'n geluid aan, m'n mobiel internet en wifi uit in de hoop geen meldingen te ontvangen maar er is vast wel een betere manier die ik nog niet gevonden heb (en dit blijkt niet altijd feilloos te zijn).

Bestaat er geen betere mogelijkheid / app / assistent bij "niet storen" die verder gaat dan individuele nummers in de whitelist?
Ja je kan individuele nummers toevoegen, maar kan ik een range telefoonnummers toevoegen (waarvan ik weet dat het een hele 4-cijferige reeks is van x000-x999).
Het is toch idioot hiervoor een CSV contacten import samen te knutselen met Excel, en zo 1000 individuele nummers in een groep te steken om dit te bereiken.

Iemand tips?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

De 'niet storen' functie op mijn S21 staat toe alle inkomende oproepen te whitelisten. Dit is toch wat je wilt? Gebruik dit ook zelf vanwege het werk. Ik wil persoonlijk niemand qua oproepen blacklisten. Wat als een familielid of vriend ergens ligt te creperen??
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ratface schreef:De 'niet storen' functie op mijn S21 staat toe alle inkomende oproepen te whitelisten. Dit is toch wat je wilt?
Alle oproepen whitelisten in een welbepaald netnummer, zonenummer, en dan een reeks van 1000 nummers.
Dat is iets geheel anders dan alle, ik krijg regelmatig rommel op de gekste uren van telkens andere nummer, je ziet zo "ongeveer" het verband wel, maar da's natuurlijk moeilijk op te lossen met een blacklist.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Ik kan ook de optie selecteren om 'enkel contacten' te whitelisten.

Rommel zou normaal gezien niet in je contacten staan, is het daar niet mee opgelost?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Of de optie te gebruiken dat als een bepaald nummer je 2x kort na mekaar belt er toch door raakt? Collega's duidelijk maken dat ze u 2x moeten bellen indien dringend?

Je kan dat denk ik ook gebruiken in combinatie met uw contacten met een ster die wel rechtstreeks kunnen bellen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Je kan je uw telefoon wel laten overgaan voor prioriteitscontacten of voor een contact dat je 2 x binnen de 15 minuten belt.
Ik denk dat dit een standaard android setting is, dus niet afhankelijk van de schil van Samsung of Oneplus of zo.
Een hele range als prioriteitscontact opgeven zou je kunnen testen, maar ... pfff. Als je een range wil blokkeren of net toelaten... misschien eens zoeken op Drupe of Robokiller.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ratface schreef:Ik kan ook de optie selecteren om 'enkel contacten' te whitelisten.

Rommel zou normaal gezien niet in je contacten staan, is het daar niet mee opgelost?
Niet iedereen staat in m'n telefoonlijst, is ook geen kleine onderneming. Vandaar onmogelijk, of toch al zeker om zonder hulp van ICT een lijst te bekomen, laat staan nog een beetje actueel houden.
SPR schreef:Of de optie te gebruiken dat als een bepaald nummer je 2x kort na mekaar belt er toch door raakt? Collega's duidelijk maken dat ze u 2x moeten bellen indien dringend?

Je kan dat denk ik ook gebruiken in combinatie met uw contacten met een ster die wel rechtstreeks kunnen bellen.
Normaal lopen oproepen via de security en zou je daar kunnen beperken, maar nu zeg ik het... normaal.
De rechtstreekse nummer wordt meestal wel opgeslagen eenmaal doorverbonden als ze je ooit nodig hadden (en is ook wel terug te vinden op het intranet).

Het is ook een vreemde gedachtegang als je verwacht wordt bereikbaar te zijn, je doelbewust een eerste oproep gaat blokkeren.
Dat oogt niet goed, al zeker niet als er maar 1x geprobeerd wordt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Goh ja, en nee. Ik heb soms ook mensen nodig die van wacht zijn nodig en dan staat daar bij, bel meerdere keren. We weten dan dat die persoon zo werkt.

Vaak zijn de personen die van wacht zijn ook niet 'wakker' na hun eerste telefoontje. Ogen openen duurt bij sommige mensen wat langer en als we na een minuutje terugbellen zijn die pas 'aanspreekbaar'. :)

Op zich verschilt dat niet met 2x bellen.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”