vacuum machine

Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik ben op zoek naar een goede vacuummachine voor een goed prijs .
Mijn ook viel op de 500 ;



Maar bestaan er ook vacuums waar je gewone diepvrieszakjes van aldi of van een merk bvbToppits gebruiken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Niet echt een antwoord op jouw vraag, denk ik.
Van deze rollen kan je vacuümzakken op gewenste lengte maken: en eventueel meermaals gebruiken.
Stevige, dikke kwaliteit.

Ik stak eerst de in te vriezen zaken in een gewoon diepvrieszakje en dan dat diepvrieszakje in bovenstaande op maat gemaakte vacuümzakken.
Vacumeren, dichtlassen en de diepvries in.
Dat heeft ook als voordeel dat de plaats waar de lasnaad moet komen netjes proper blijft én je dus quasi altijd een perfecte lasnaad hebt.
Bij het openen (openknippen) wordt je vacuümzak natuurlijk kleiner: dus lang genoeg maken indien je deze meermaals wil gebruiken. :wink:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aangezien ik graag het vacuüm min of meer zelf controleerde (handig!!), kwam de DIY-er bovendrijven. 8)
Dus zo'n nieuw apparaat (wel de vorige generatie) (€29,99) opengeschroefd: middels een schakelaar en een externe 12V DC batterij het vacuümpompje rechtstreeks aangestuurd.
Werkt perfect. :-D
Zelfs bij "intensief" gebruik: bijvoorbeeld 25 vacuümzakken achter elkaar (en beduidend langer vacumeren dan wat het apparaat normaal zou doen).
Enkel bij het dichtlassen van meerdere vacuümzakken wat opletten dat je niet te snel gaat en de lasdraad tussentijds wat kan afkoelen (30 à 40 sec tussen iedere las, afhankelijk van de omgevingstemperatuur).
Bij (sommige) nieuwe toestellen is deze functie van handmatig het vacuüm bedienen vaak standaard aanwezig.
(Doch soms zit er nog een druksensor in die toch het pompje alsnog te vroeg uitschakelt... ==>> Haha, ja, manual override. :wink: )
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ik gebruik zelf de machine van amazon basics in combinatie met hun rollen


Zeer tevreden van! Wordt voornamelijk gebruikt voor het vacuum trekken van vlees (sous vide) en parmazaanse kaas
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Het basic toestelletje van de Aldi kon diepvrieszakjes perfect afsluiten. Heb er dan een 'betere' online gekocht en dat werkte enkel met speciale rollen. Dat is extreem duur voor wat het is. Tegenwoordig gebruik ik nog juist el cheapo zakjes met zo van die zip sluiting van de action. Op verschillende jaren goedkoper dan een toestelletje en zakjes kopen. Of je moet natuurlijk een maniak zijn zoals mijn collega, koopt een super duur toestel waar je dan in grote zakken ook bvb soep kan invriezen etc etc. Allemaal goed en wel, maar dan moet je dat ook allemaal weer afwassen ook. Of het dan nog ecologisch is en vriendelijk voor uw budget is een andere zaak.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is gewoon om mijn diepvries te vullen met vers gekocht vlees.
vacuum heb je minder last van vriesbrand.
Of ook voor zo een dagen voor kerstmin nieuwjaar ge koopt u vlees nen dag of 3 4 op voorhand vacuum en in de frogo. Je hebt dan geen last van veel volk :-D . Maar de voornaamste rede is diepvries.
boer die we kennen in frankrijk verkoopt soms vlees bij het slachten 4.95€kg voor braadstukjes en 7.99 voor de haasjes
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ondertussen 1 gekocht in aldi die in promo stond met de consumptie cheques. Aleen die rollen. Waren enkel paketten met kleine en grote rollen 6.99€. Op zich nie veel geld maar als je met die kleine rollen niks bent :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”