Ev dream scattered....de eerste

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.

Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?

Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

tom35 schreef:
boran_blok schreef:Uitzonderingen zijn dat, uitzonderingen.
Ik weet niet waar jij die data haalt van 15kw per 100km maar dat geldt alleen als je 50-60 kmh per uur rijdt. Ga je 100-120kmh rijden zitten de meeste wagens tussen de 23-26kwh per 100km.
Daarnaast wat het origineel topic betreft, je, wat g je doen als in de straat met 20 huizen en 30 auto's de mensen allemaal elektrische auto gaan hebben en die moeten opladen.
In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km :)?
De procedureslag zal voor elke centrale tot de laatste minuut gevochten worden.
Élke centrale.
Zowel voor de gascentrales als voor de kerncentrales (nieuw & te verlengen).
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

stevenvs schreef:En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.

Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?

Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles :bang:
Daar moet je zelf over nadenken. De prijs voor parkeren verschilt ook met waar je woont en als je wilt tuinieren moet je ook een moestuintje huren. In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef: In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km :)?
Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.

Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.

Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef: Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen. :)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

duizend schreef:
heist_175 schreef: In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km :)?
Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.
Dat dus: elke dag aan de stekker hangen, dan hoe je zelden/nooit 200km te laden én kan je de load op uw eigen netwerk laag houden (~ capaciteitstarief).
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

marzman schreef: In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.
Mijn schoonbroer heeft sinds kort een elektrische wagen. Er is een wallbox aanwezig om thuis te laden. Maar dat doen blijkbaar niet veel omdat het goedkoper zou zijn via een laadpaal. Ik ken de financiën niet, geef dat maar door. Maar alhoewel er de factor gemak is is het wel interessant dat voor wie geen zonnepanelen heeft thuis laden niet noodzakelijk het goedkoopste is.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Thuis laden is altijd het goedkoopste, tenzij je op kosten van de werkgever op kantoor of aan een laadpaal kan laden natuurlijk. Of als je nog een tesla rijdt die onder de ‘gratis supercharging’ regeling valt.

En voor hierboven … ELKE dag laden is het beste qua impact op het elektriciteitsnet, dan hoeft dat ook niet aan de volle 11kW en kan je dus veel meer wagens tegelijk aan. Lijkt me wiedes toch ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

SPR schreef:
cadsite schreef: Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen. :)
Ik zie niet goed wat ik hier niet juist zeg hoor.
Als je, zoals ik, geregeld grote afstanden op 1 dag moet afleggen en nogal wat vracht moet mee nemen, dan kies je gewoon niet voor EV.
Snel gerekend. Een Caddy kost €25.000, een gelijkaardige EV €50.000.
Ik moet een rit doen van 2 x 250km met een halve kuub vracht. (Kortrijk - Amsterdam, een vaak terugkerende rit voor ons)
Met die Caddy doe ik dat op 2/3 diesel tank zonder stoppen.
Met een EV moet ik zowel in de heen als terugrit stoppen om te laden. Theoretisch rijden EV camionettes allemaal max. 280km, we weten ook dat in de praktijk dat in het beste geval 200km zal zijn)
Werkuren zijn niet gratis en wacht-uren zijn ook werkuren.

Welke dommerik gaat in dit geval voor een fiscaal iets interessantere véél duurdere wagen kiezen die ook nog eens veel onhandiger is in gebruik?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

De werkgever en niet de werknemer?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

In dat geval is een Diesel gewoon de slimste keuze. Onze auto’s zijn allemaal EV of Hybride, maar de ‘camionette’ voor de grotere ladingen zal nog lang een dieseltje blijven hoor. De kostprijs van dat ding is zo laag dat de aftrek geen argument is.

Zoals cadsite aanhaalt zullen diesels en benzine de komende 10j niet volledig verdwijnen. Klein vrachtvervoer zal nog lang op fossiele brandstoffen blijven rijden. Lease wagens en/of personen wagens is iets helemaal anders.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

duizend schreef:Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.

Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.
.
Meestal als de BC geen te rijden afstand meer aangeeft. Tenzij ik op de route niet direct een Esso tegenkom, dan zal’k eerder tanken om onderweg niet te moeten zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”